Log in

View Full Version : The talk your own language thread

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [14] 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

Stig
01-31-2007, 15:49
nee nee nee, niet :whip: :whip: :whip: :whip:

Moros
01-31-2007, 20:48
Zweepjes werken dat alleen maar in de hand, Stig.

Andres
01-31-2007, 23:59
nee nee nee, niet :whip: :whip: :whip: :whip:

Ja ja ja, toch wel. Oh alsjeblief Stig. Hoe attent van je. Mag ik onmiddellijk na Moros?

Of beter, mag ik eerst? Alsjeblief lieve ome Stig, mag ik eerst? Zweepslaagjes, het is al zo lang geleden. Moet ik me bukken of heb je liever dat ik blijf staan?

Moros
02-01-2007, 17:07
Ja ja ja, toch wel. Oh alsjeblief Stig. Hoe attent van je. Mag ik onmiddellijk na Moros?

Of beter, mag ik eerst? Alsjeblief lieve ome Stig, mag ik eerst? Zweepslaagjes, het is al zo lang geleden. Moet ik me bukken of heb je liever dat ik blijf staan?
Rechtstaan en je spieren spannen, dat is het lekkerst.

hier heb je er een paar :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:

Andres
02-01-2007, 17:13
Oh, dank je GG. Krijg ik nu een stukje taart? Liefst abrikozentaart. Ik heb plots ongelooflijk veel zin in abrikozentaart...

Tenzij je zweepjestaart in huis hebt. Dat mag ook.

Stig
02-01-2007, 17:40
nee nee nee nee nee

gotverdomme :furious3:

Moros
02-02-2007, 22:29
nee nee nee nee nee

gotverdomme :furious3:
oooh! Spelfout van de eeuw!!!!!

een stukje abrikozen taart voor meneer, wens u verder nog iets te drinken? Ik kan u ook een paar slagen van de zweep aanraden van "Vette Frieda".

Stig
02-02-2007, 23:41
Vind je het gek? Als ik echt vloek dan maakt Beirut me af

Andres
02-03-2007, 00:18
Tja, ik maak me meer zorgen om "Vette Frieda" dan om kettingzaagmans...

Ik ben wel zeer benieuwd wat GG's relatie met "Vette Frieda" allemaal inhoudt. Ik hoop dat jullie enkel samen wat taartjes eten.

Andres
02-03-2007, 00:20
Double post. Sorry

Andres
02-03-2007, 00:20
Tripple post. Sorry.

Stig
02-03-2007, 01:01
Vette Frieda, wie is dat Andres de Spammer?

The Stranger
02-03-2007, 10:40
Oh Got, Oh Got... jullie vermoorden mijn draad!!!

Moros
02-03-2007, 11:55
je traat?

Moros
02-04-2007, 12:11
Wat zijn we weer praatzaam.

pevergreen
02-04-2007, 12:22
Ill talk me own language.

Blimey. What is that music thats just come on. Silverchair...sounded more emo.

Bah, im not following this 'ere convo.

Reckon ill be moving on as soon as the traffic dies down...

'Dem bloody..um.. I forget..gimmie annother beer..

Stig
02-04-2007, 12:24
Wat zijn we weer praatzaam.
spraakzaam, gotver :furious3:

Stelletje Vlamingen

Moros
02-04-2007, 12:49
spraakzaam, gotver :furious3:

Niet in mijn wereld!

Bijo
02-04-2007, 21:35
Heh heh :laugh4:

Laat ik doorgaan met het volgen van deze-- "interessante" draad :P

Andres
02-04-2007, 21:56
Wel Moros, ik denk dat Stig wel een punt heeft. "Praatzaam" is volgens mij verkeerd. Het is wel degelijk "spraakzaam".

Als dat niet interessant is beste Bijo, dan weet ik het niet meer ~;)

Wil je dat we een ander onderwerp aansnijden? Willen we het hebben over de nieuwste jurk van prinses Maxima of over het laatste hoedje van prinses Claire?

Moros
02-04-2007, 22:35
Maxima heeft een argintinian wax.

Fragony
02-05-2007, 10:34
Maxima heeft wel een lekkere kameelteen. Hoe staat het nu eigenlijk met die lamlul van een Laurent, moet hij nu dokken? Zou ik heerlijk vinden. Wat een waardeloze vent, zelfs als hij niks wist van fraude was hij maar al te tevreden met een verbouwing op kosten van de bevolking, wat een nutteloze graaier.

Moros
02-05-2007, 17:41
Het wordt gedeeltelijk van z'n geld afgehouden.

Bijo
02-05-2007, 18:48
Maxima, Schmaxima. Ook al moet ik toegeven dat ze er niet al te slecht uitziet voor haar leeftijd, maar dan nog.... argh!

Andres
02-07-2007, 11:01
Nee ze ziet er niet zo slecht uit. Beter dan Claire en Mathilde. Mathilde, pffff... K vraag mij toch af uit welk klooster ze die gaan halen zijn. Man, man,man...

En Prins Filip, die is zo stijf dat ge er de bladeren op uw gazon mee kunt bijeen harken.

Om nog maar te zwijgen over prins "woef!".

Bijo
02-07-2007, 20:28
Hij's zo stijf dat je een auto met een snelheid van 120 km/h tegen 'm aan kan laten rij'en: de auto gaat kapot, en hij niet.

Moros
02-07-2007, 20:55
Nee dat is eigenlijk Jean-Luc, die een rijdende auto kan stoppen zonder een schrammetje.

Bijo
02-09-2007, 19:20
:laugh4:

The Stranger
02-10-2007, 13:25
wie vind het een goed idee om een nietnederlandse/belgische member de wonderen der nederlandse taal te leren

Moros
02-10-2007, 23:49
heb het al tweemaal hier geprobeerd...
Maar laat een Vlaming hem dan maar verwelkomen in de taal der talen. Want als ik 10 Voor Taal mag geloven...

Stig
02-11-2007, 00:29
Dat komt omdat onze taal verengelst is. Jullie Belgen spreken Engels woorden gewoon in het Nederlands/Vlaams uit. Woorden als "job" en dergelijke.

Maar ik zeg geen kwaad woord over Belgie spraks wordt er geen bier meer geexporteerd naar Nederland, dat zou een hel zijn.

(en waarom werkt die gotverdomme dubbele punt niet op deze PC, is het woord umlaut zo moeilijk :furious3: , verdammte scheisse)

Moros
02-11-2007, 15:37
We weten allemaal wie er superieur is in de uitspraak van buitenlandse talen. Frans en Engels in het bijzonder.

The Wizard
02-11-2007, 18:00
Nederlanders falen in pronunciation, da's waarheid.

Moros
02-11-2007, 22:59
Ah, Meneer Wizard geeft het toe. Al zij het met een vreemde uitdrukking. Maar ach, niet iedereen kan zo knap, intelligent, taalvaardig, atletisch, gecultiveerd,... Zei ik al knap en intelligent? Enfin, niet iedereen kan zijn zoals de gemiddelde Belg. Ach ja.

(En dan zegt men soms dat de belg niet chauvinistisch kan zijn, maar alleen bescheiden.) Nu je't zegt, en Bescheiden, geen enkele niet-Belg is zo bescheiden als de gemiddelde... (gaat uren verder)

Tja er moet hier toch nog iets gepost worden? Waar zijn al die vermeende spammers nu naar toe. Dan kunnen Nederlanders eens iets goed, dan zie je ze niet.

Andres
02-12-2007, 09:56
Dan kunnen Nederlanders eens iets goed, dan zie je ze niet.

Ze moeten hier nochtans geen 60 € betalen...

Fragony
02-12-2007, 10:00
We weten allemaal wie er superieur is in de uitspraak van buitenlandse talen. Frans en Engels in het bijzonder.

Dat mag dan wel zo zijn maar wij krijgen de credit! Voor de wereld zijn jullie dat landje dat zo goed is in aan nederland grenzen :beam:

Moros
02-13-2007, 20:44
En jullie zijn het landje waar drugs en armere sextoeristen (niet iedereen heeft blijkbaar het geld voor Azië) naar toe gaan. Over credit krijgen gesproken...

Andres
02-14-2007, 16:51
T is hier nogal stil de laatste tijd. Enkel zo nu en dan een zinloos berichtje. Ik mis de grote hoeveelheden flauwe zever van weleer.

Zijn we allemaal op een flauwe zever-dieet misschien? Of gaat het tegenwoordig meer over kwaliteit dan over kwantiteit?

Luilakken :whip:

Moros
02-14-2007, 23:04
T is hier nogal stil de laatste tijd. Enkel zo nu en dan een zinloos berichtje. Ik mis de grote hoeveelheden flauwe zever van weleer.

Zijn we allemaal op een flauwe zever-dieet misschien? Of gaat het tegenwoordig meer over kwaliteit dan over kwantiteit?

Luilakken :whip:
kwantiteit ftw!

Yakubbo!:egypt:

Moros
02-14-2007, 23:05
kwantiteit pwns kwaliteit.

Kwantiteit!!!

Verdomme sluw voske, nu hebt ge me weer aan't spammen gebracht!

The Wizard
02-15-2007, 00:41
Ah, Meneer Wizard geeft het toe. Al zij het met een vreemde uitdrukking. Maar ach, niet iedereen kan zo knap, intelligent, taalvaardig, atletisch, gecultiveerd,... Zei ik al knap en intelligent? Enfin, niet iedereen kan zijn zoals de gemiddelde Belg. Ach ja.

Ik lach me een ongeluk... Belg? Gecultiveerd? Intelligent?

:devilish:

ShadeHonestus
02-15-2007, 01:24
Oh stewardess, I speak jive.

Fragony
02-15-2007, 08:50
Ik lach me een ongeluk... Belg? Gecultiveerd? Intelligent?

:devilish:

Vergeet niet dat zuivelproducten ook culturen hebben, karnemelk smaakt er zeker niet beter door.

Moros
02-15-2007, 17:08
kwantiteit!

Andres
02-15-2007, 21:13
Verdomme sluw voske, nu hebt ge me weer aan't spammen gebracht!

Hmmm, tja, bwah, wat kan ik zeggen... Ik pleit schuldig.

Deze zin typ ik er vlug bij om de Nederlandsonkundige machthebber van de voorkamer, alias "bijlmans" te doen geloven dat ik een waardige, weldoordachte bijdrage heb geleverd aan deze virtuele gemeenschap. T zal hem leren, geen Nederlands kennen.

The Stranger
02-15-2007, 21:18
daar zal ik nog maar niet zo zeker van zijn... hij kan redelijk goed NL... en tosa houdt af en toe een oogje in het zeil...

Andres
02-15-2007, 21:21
In het zeil? Oeioei, dat hij dan maar oppast, want als het hard begint te waaien, zou z'n oogje kunnen wegvliegen.

Arm oogje, helemaal weggeblazen door de wind. Ik zou niet graag een oogje in het zeil zijn. Hoe zou dat voelen eigenlijk?

Pfff, sorry voor mijne flauwe zever. Heb vandaag ne gansen dag gezaag moeten aanhoren over administratieve vereenvoudiging. Klint allemaal nogal ingewikkeld... Volgens mij klopt er iets niet dan :juggle:

Moros
02-15-2007, 22:12
kwantiteit!

Ook maar een zin erbij dan.

Stig
02-15-2007, 22:17
*houd de muis boven "Report Bad Post*

Bereid je voor

en kwaliteit

Moros
02-16-2007, 19:05
Vechten?

Andres
02-16-2007, 20:55
Vechten?

Ge bedoelt zoals in "een toek op zijn bakkes?"

Nou nou, laten we het beschaafd houden. Nen trek op zijne smoel is niet echt geciviliseerd. Het is en blijft hier wel nog altijd het koninkrijk van vrede en liefde.

Bon, waar waren we gebleven?

Oh ja, administratieve vereenvoudiging... Bestaat dat bij onze inferieure Noorderburen ook, ne staatssecretaris van administratieve vereenvoudiging?

Tja, hier in België maken ze eerst alles zodanig ingewikkeld zodat er achteraf ne staatssecretaris en een bijhorend legertje kabinetsmedewerkers en ambtenaren moet aangesteld worden om het terug eenvoudiger te maken. Of hoe politici werkgelegenheid creëren...

Jobs! Jobs! Jobs!

Pffff... Zever, zever, gezever!

Ik heb behoefte aan een "Belgian politics and other nonsense Part II"-draad. Man, man, man.

The Wizard
02-16-2007, 21:12
Vergeet niet dat zuivelproducten ook culturen hebben, karnemelk smaakt er zeker niet beter door.

Shaka_Khan
02-16-2007, 21:30

Stig
02-16-2007, 22:28
Vechten?
Kom op, lafaard :whip: :whip: :whip: :whip:

Moros
02-17-2007, 00:17
Kom op, lafaard :whip: :whip: :whip: :whip:
Peoh, hier ben ik. Wacht maar tot ge men rechtse gevoeld hebt. Daar kan zelfs ons jerommeke niet tegenop! :egypt:

Bwa nonsens hebt ge hier toch al. Maar een politics kunt ge in the Backroom houden.

:fluistert: kwantiteit, kwantiteit ftw. :fluistert:
Wat? Ik zei toch niks?

kwantiteit!

Kralizec
02-17-2007, 00:37
kwantiteit!

Ja, jou voorkeur kennen we. Maar de mods delen die voorkeur helaas niet :whip:

Over Engels door buitenlanders gesproken, ik dacht dat de Zweden bekend stonden als de beste Engels-sprekenden (exclusief Engeland, en inclusief Amerika natuurlijk)
Ik ben een maand of twee geleden nog in Zweden geweest, maar ik kon er weinig van merken moet ik zeggen :inquisitive: Ik kon iedereen wel gewoon verstaan, maar de helft van de mensen die ik daar tegenkwam had een duidelijk accent.

The Wizard
02-17-2007, 01:10
Jerom en Lambik... ten minste twee goede Belgische producten daaro (bier even uit het oog verliezend).

Andres
02-17-2007, 01:17
Ja, jou voorkeur kennen we. Maar de mods delen die voorkeur helaas niet :whip:

Over Engels door buitenlanders gesproken, ik dacht dat de Zweden bekend stonden als de beste Engels-sprekenden (exclusief Engeland, en inclusief Amerika natuurlijk)
Ik ben een maand of twee geleden nog in Zweden geweest, maar ik kon er weinig van merken moet ik zeggen :inquisitive: Ik kon iedereen wel gewoon verstaan, maar de helft van de mensen die ik daar tegenkwam had een duidelijk accent.

Als ik naar Zweden zou gaan, zou ik eerder in andere kwaliteiten van die lekkere blonde hete stoten geïnteresseerd zijn dan in hun uitspraak van het Engels... :inquisitive:

Kralizec
02-17-2007, 01:22
Als ik naar Zweden zou gaan, zou ik eerder in andere kwaliteiten van die lekkere blonde hete stoten geïnteresseerd zijn dan in hun uitspraak van het Engels...

Daar heb ik ook zeker op gelet :yes:

Stig
02-17-2007, 09:12
Daar heb ik ook zeker op gelet :yes:
Daar moet je niet op letten, daar moet je gebruik van maken

Omanes Alexandrapolites
02-17-2007, 09:19
U is perceel echt vuile spammers die proberen niet gestraft voor het door het spreken in uw inheemse tong te werden die geen moderator begrijpen kan.

Trouwens werd deze post vertaald. Ik weet geen woord van Nederlands.

Stig
02-17-2007, 09:26
Dat is te zien

Tosa spreekt Nederlands trouwens, hij moet wel hij is Nederlander

Moros
02-17-2007, 12:14
Jerom en Lambik... ten minste twee goede Belgische producten daaro (bier even uit het oog verliezend).
Lambik is toch bier?

Tosa spreekt Nederlands trouwens, hij moet wel hij is Nederlander

Dat wil tegenwoordig niks meer zeggen.

Stig
02-17-2007, 15:25
Lambik is toch bier?
Yup, en best goed ook

Goed punt

Moros
02-17-2007, 18:04
daar drink ik er eentje (bak) op.

Omanes Alexandrapolites
02-17-2007, 19:20
U drinkt bier van een bak?

Bijo
02-18-2007, 00:21
LOL, Omanes. Als je Nederlands wilt leren, kun j'altijd één of ander boek uitproberen en het jezelf aanleren. Meest belangrijke om aan te denken zijn grammatica en vocabulaire, maar vooral de grammatica kan moeilijk zijn voor niet-Nederlandstaligen. Dan heb je natuurlijk nog het feit dat de taal door al die gare "hooggeplaatste personen" bijna constant wordt veranderd.

De zinsstructuren zijn heel anders dan Engels, Frans, of Spaans. We hebben ook de lidwoorden 'de' en 'het' (beide betekenen in het Engels 'the') die beide eigenlijk hetzelfde betekenen: niet per se mannelijk of vrouwelijk, maar meer als... nou ja, ik weet het niet eens, maar er zijn zat Nederlands lerende mensen die het moeilijk vinden.

Ik weet niet wat je allemaal al precies weet (ik neem aan weinig), maar ik zou je aanraden om te beginnen met persoonswoorden (ik, jij / u, hij /zij (=ze) / het, we, jullie, zij / ze) en de werkwoordsuitgangen die erbij horen. Als je dat kent, ben je al een stuk op de goede weg.

Een vertaalmachine kan wel handig zijn, ook al is-ie niet accuraat. Maar veel beter om de echte **** te leren, en al doende leert men :)

Ik heb een paar links voor je uitgezocht die misschien zullen helpen:
http://www.taalthuis.com/
http://www.nt2examen.nl/
http://www.science.uva.nl/cgi-bin/learndutch.CGI

Stig
02-18-2007, 00:23
Of je moet je er gewoon niet mee bemoeien ~D

raad trouwens eens wie er net dit weekend niet 100% is. 1 weekend in het jaar is het carnaval, en dan dit weekend :whip:

Bijo
02-18-2007, 00:47
Huh? Waar heb je het over? Zit je dronken achter je scherm? :P

Stig
02-18-2007, 00:50
Huh? Waar heb je het over? Zit je dronken achter je scherm? :P
nee juist niet, meer in de zin van ziek, nou heb ik geen H5N1 of SARS maar nu drinken is toch niet het beste ... jammer genoeg

Moros
02-18-2007, 11:49
JAwel een goeie pint met een rouw ei erin helpt tegen zowat alles. En baat het niet dan schaadt het niet.

Trouwens best lekker! ~;)

Hmmm ik vraag me af; beer+pie=?

The Wizard
02-18-2007, 15:32

:gah:

The Foolish Horseman
02-18-2007, 17:57
yo homies, schizzle ma nizzle

Decker
02-18-2007, 20:55
wut up general? how ya doin homie. yo fa sho, me en u gotta kik it sum time at ma crib in kalifornia yo. fa sho, dont know wut theez other guz is takin bout but me in u gottz ta roll sumtime an down sum drinks an hit up dem ladies uv da street ~;) ttyl

Moros
02-18-2007, 22:17
Swallow back! You talkin' strange bro'! That's just wack, man! U gotta talk dutch , bro'!

The Wizard
02-18-2007, 23:59
You all white boys tryin' to talk the Black Man's lingo, y'all need to cut that **** out real quick or I gotta call my boys and put a stop to it quick like silver.

Decker
02-19-2007, 01:50
You all white boys tryin' to talk the Black Man's lingo, y'all need to cut that **** out real quick or I gotta call my boys and put a stop to it quick like silver.
Hehe, I get messages like that from some of my black friends and I couldn't resist when I spied this thread and saw General's post, it was just toooo tempting. And I ain't white...Im Caucasian ~;)

Csargo
02-19-2007, 01:55
Hehe, I get messages like that from some of my black friends and I couldn't resist when I spied this thread and saw General's post, it was just toooo tempting. And I ain't white...Im Caucasian ~;)

~;)

ShadeHonestus
02-19-2007, 04:10

That is insulting to those of us who have taken 4 years of Jive at university.

Csargo
02-19-2007, 04:28

Decker
02-19-2007, 07:40
~;)
~;)

Yo it wuznt ma fo yrs so be coo an dont loz ya mind cuz of et aight?

Stig
02-19-2007, 11:26
Hup, terug naar Nederlands vuile buitenlanders :whip:

mmm ik klink als Fragony :laugh4:

Moros
02-19-2007, 16:46
Je klinkt aecht als fragony. Nu nog alleen een vettig mopke en ge zijt er.

Mikeus Caesar
02-19-2007, 16:57
Brap brap! We iz ridin' our pimped-out rides, innit? Y'wot? I'll f***in' deck yer'ed in mate, yer f***in' deck'ed. Yu' f***in mosher.

Braaap brap.

Andres
02-19-2007, 21:51
Of je moet je er gewoon niet mee bemoeien ~D

raad trouwens eens wie er net dit weekend niet 100% is. 1 weekend in het jaar is het carnaval, en dan dit weekend :whip:

Dat is echt wel knudde ja.

Ben net terug van Lanaken. Een van m'n allerbeste vrienden is van ginds en het was weer dik in orde ~:cheers:

Gisteren redelijk goed getapiseerd naar huis gekomen en vandaag met ne kop van hier tot ginder uit mijne nest gekropen om opnieuw naar (dezelfde) stoet in Rekem te kijken (deelgemeente van Lanaken, een paar kilometer verder dan Lanaken) en een 15 tal frisse pinten te hijsen. M'n vrouw heeft gereden... Ben stillekesaan terug nuchter aan t raken, maar nu begint de kater en de vermoeidhied op te zetten. Jammer da'k naar huis moest komen (morgen werken). Had er nog wel graag een extra nachtje bijgedaan.

Maar niet getreurd: over 4 weken is 't Carnaval Halle (is altijd met halfvasten) en dat is op maar 5 km van mij thuis. Yeeha !

~:cheers:

Bijo
02-19-2007, 22:04
Carnaval, heh. Carnaval schmarnaval. Geldverspilling, zeg ik je, die feestdagen :P *legt hand op de borst om te kijken of hij een motor voelt runnen* Hmmm, ja, het is er nog steeds.

Stig
02-19-2007, 22:07
Geldverspilling? :whip:

Bier is meestal goedkoper tijdens carnaval, 40 biertjes = ongeveer 50 euro

Andres
02-19-2007, 22:09
Carnaval, heh. Carnaval schmarnaval. Geldverspilling, zeg ik je, die feestdagen :P *legt hand op de borst om te kijken of hij een motor voelt runnen* Hmmm, ja, het is er nog steeds.

Bwah, als ik dan toch m'n geld moet verspillen, dan toch liever aan carnaval. Ideaal tegen de zgn. "verzuring van de samenleving".

Het bevordert de integratie....

Hm...

Denk ik...

Enfin, in feite heeft dat daar gene zak mee te maken. Maar ik heb me toch ma fijn lekker geamuseerd. En Stig, beste vriend, je bent helemaal fout. Je kan pas ziek zijn na carnaval, niet ervoor.

Twee jaar geleden had ik eens twee dagen verlof genomen voor carnaval. Ik heb de woensdag erop een halve dag komen werken. Om 's namiddags niet meer terug te komen en de rest van de week in m'n bed te steken. Ik had blijkbaar een griepje opgedaan. De maandag voelde ik het al, ma k dacht, bwah dat zal wel gewoon vermoeidheid zijn. De dag erop bijna 40 graden koorts :laugh4:

The Wizard
02-19-2007, 23:32
Brap brap! We iz ridin' our pimped-out rides, innit? Y'wot? I'll f***in' deck yer'ed in mate, yer f***in' deck'ed. Yu' f***in mosher.

Braaap brap.

Innit bruv?

Decker
02-20-2007, 00:31

Braaap brap.

Wanna emo?

Moros
02-20-2007, 20:29
Wie noemt gij hier emo? Flurk! Schobbejas! Schelm!

Decker
02-21-2007, 03:57
Wie noemt gij hier emo? Flurk! Schobbejas! Schelm!
Im guessing from the word emo in your sentance that you are teasing me?

Andres
02-21-2007, 10:47

Stig
02-21-2007, 10:53
Nederlands hup hup, het heet niet voor niets: de spreek je eigen taal draad
Engels kun je vooral spreken, nou oprotten :whip:

Conradus
02-21-2007, 21:14
Bedoel je niet dat ze overal al Engels spreken?

Stig
02-21-2007, 23:56
Bah, overal, vooral het is allemaal hetzelfde

Nou niet helemaal maar dat doet er nu niet toe.

Decker
02-22-2007, 00:44
Bah, overal, vooral het is allemaal hetzelfde

Nou niet helemaal maar dat doet er nu niet toe.

Nederlands hup hup, het heet niet voor niets: de spreek je eigen taal draad
Engels kun je vooral spreken, nou oprotten :whip:

That's not funny~:confused:

Andres
02-22-2007, 10:12
That's not funny~:confused:

Poor chap... That's what happens when everybody speaks his own language my friend.

Doet me denken aan de toren van Babel.

Fragony
02-22-2007, 11:02
Doe mij maar de hoeren van Babylon

Andres
02-22-2007, 15:38
Doe mij maar de hoeren van Babylon

De hoeren van Babylon gaven mij de bijnaam "de toren van Babel".

:smug:

Fragony
02-22-2007, 15:46
Nah, dat heb je gewoon verkeerd verstaan :beam:

Stig
02-22-2007, 15:55
Nah, dat heb je gewoon verkeerd verstaan :beam:
Juist het moet zijn "De toren van Fabel", hij is zo klein, het is bijna een fabeltje

Dag lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe
http://www.nautanet.eu/images/uil.jpg

Fragony
02-22-2007, 16:00
Of 'het boren van Abel', de ridders van de rode ster zijn van alle tijden

Moros
02-22-2007, 22:28
Pffft Abel... "...is al lang verledentijd..."

Stig
02-22-2007, 23:03
Nee gotdomme Moros, nou heb ik dat nummer in m'n kop

Decker
02-23-2007, 02:39
Poor chap... That's what happens when everybody speaks his own language my friend.

Doet me denken aan de toren van Babel.
Yea pretty much. And your name says it all...Cunning. What ya speakin anyways?

Conradus
02-23-2007, 11:45
De hoeren van Babylon gaven mij de bijnaam "de toren van Babel".

:smug:

Is die toren niet al zo'n paar duizend jaar geleden met de grond gelijk gemaakt? Dat zegt genoeg:surrender:

Andres
02-23-2007, 11:49
Is die toren niet al zo'n paar duizend jaar geleden met de grond gelijk gemaakt? Dat zegt genoeg:surrender:

Gaan we het bijdehandje uithangen?

De valse toren van Babel is idd met de grond gelijk gemaakt. De échte toren, aka de Eifeltoren aka de piramide van Gizeh aka de Empire State Building en ga zo maar door, staat nog altijd zeer stevig, 't is te zeggen, toch minstens een paar keer per week.

@Decker : it's Dutch.

Ronin
02-23-2007, 12:20
ahhh...finalmente é sexta feira....só é preciso aguentar mais 5 ou 6 horas de trabalho e posso irpara casa e descansar durante 2 dias.

fica aqui a ode ao ócio:

Ai que prazer
Não cumprir um dever,
Ter um livro para ler
E não o fazer!
Ler é maçada,
Estudar é nada.
O sol doira
Sem literatura.
O rio corre, bem ou mal,
Sem edição original.
E a brisa, essa,
De tão naturalmente matinal,
Como tem tempo não tem pressa...

Livros são papéis pintados com tinta.
Estudar é uma coisa em que está indistinta
A distinção entre nada e coisa nenhuma.

Quanto é melhor, quanto há bruma,
Esperar por D. Sebastião,
Quer venha ou não!

Grande é a poesia, a bondade e as danças...
Mas o melhor do mundo são as crianças,
Flores, música, o luar, e o sol, que peca
Só quando, em vez de criar, seca.

O mais que isto
É Jesus Cristo,
Que não sabia nada de finanças
Nem consta que tivesse biblioteca...
-Fernando Pessoa

Moros
02-23-2007, 14:25
Gaan we het bijdehandje uithangen?

De valse toren van Babel is idd met de grond gelijk gemaakt. De échte toren, aka de Eifeltoren aka de piramide van Gizeh aka de Empire State Building en ga zo maar door, staat nog altijd zeer stevig, 't is te zeggen, toch minstens een paar keer per week.

Is de echte toren van Babel niet eerder de toren van Pisa? ~:p

Andres
02-23-2007, 15:03
Pisa? Oh, je bedoelt Pizza.

Ik ben gek op pizza, mijn favoriete pizza is pizza met vier kazen. Alleen jammer dat je er dik van wordt.

Hmmm... pizza. Ik heb laatst nog een pizza gegeten. Niet dat dat bijster interessant is, maar ik moet toch iets typen om dit bericht te verantwoorden. Stel u voor dat bijlmans denkt dat ik flauwekul en onintressant gewauwel lig te verkopen om mijn berichtenteller positief te beïnvloeden.

Decker
02-23-2007, 18:33
Cool thanks.

Moros
02-23-2007, 20:59
Pisa? Oh, je bedoelt Pizza.

Ik ben gek op pizza, mijn favoriete pizza is pizza met vier kazen. Alleen jammer dat je er dik van wordt.

Hmmm... pizza. Ik heb laatst nog een pizza gegeten. Niet dat dat bijster interessant is, maar ik moet toch iets typen om dit bericht te verantwoorden. Stel u voor dat bijlmans denkt dat ik flauwekul en onintressant gewauwel lig te verkopen om mijn berichtenteller positief te beïnvloeden.
Is je toren gemaakt van Pizza? Nou, dan wil ik niet ruilen hoor.

En nu geloof je toch zlef niet dat bijlmans zou denken dat de posts in deze thread een diepe interessante educatieve onderwerpen worden aangehaald?
Maar om op je post verder te bouwen, ik heb gisteren Chinees gegeten.

Conradus
02-23-2007, 21:40
Chinees smaakt dat wat? Ik bedoel maar die kleur, dat kan toch nooit gezond zijn?:thinking2:

Kralizec
02-23-2007, 22:19
Tot over een week, mannen. Ik ga een week skiien in de Duitse alpen :balloon2:

Stig
02-23-2007, 22:36
Vakantie, nu? Ik dacht toch echt dat jij studeerde ... zomaar even een weekje vakantie :furious3:

Shaka_Khan
02-23-2007, 22:47
I'm not intending to imply insult or judgment here but I am curious to know in order to be able to respond to your posts in an appropriate manner, so please forgive what appears to be, but in fact is not intended as, an insulting question: Are you stupid? - Helm
Funny sig. :laugh4: Who's Helm?

The Stranger
02-24-2007, 13:12
Is je toren gemaakt van Pizza? Nou, dan wil ik niet ruilen hoor.

En nu geloof je toch zlef niet dat bijlmans zou denken dat de posts in deze thread een diepe interessante educatieve onderwerpen worden aangehaald?
Maar om op je post verder te bouwen, ik heb gisteren Chinees gegeten.

Italiaans eten is het lekkerst en daarna Mamaans eten :D

Moros
02-24-2007, 13:31
Mamaans? Omaans is veel beter. Maar dan heb ik het wel niet over het eten dat Omanes maakt. ~;)

Andres
02-24-2007, 17:55

Awel merci. Dat trapt het hier zomaar af zonder toestemming te vragen.

Foei!

Ma bon, veel plezier ginds in de Duitse Alpen. Vergrijp je maar lekker aan de HÜbsche Mädchen mit Lederen Hosen und Grosse Schweinenkartoffeln.

En ik weet dat mijn Duits niet fameus is, maar we weten allemaal dat ik het heb over lekkere grieten met leren broeken en grote borsten.

Oh, en we willen foto's. Van, eh, hm, berglandschappen..., van die ronde, wulpse, malse, goedgevormde, eh... berglandschappen.

Bijo
02-24-2007, 20:24
Waat? Jij-- jij-- Hoe kun je ooit zoiets zeggen? Wat voor een onverantwoorde woorden die je daar uit. Om foto's van mooie wulpse rondborstige vrouwelijke wezens te poosten. Schaam je, Andres. Schaam je! Dit is niet zo'n forum!!

>.>
<.<

Beter zijn 't goeie foto's. Veel details en zo, vanuit goede perspectieven natuurlijk :beam:

Conradus
02-25-2007, 16:32
<Leest post hierboven>
<Ziet Babethread staan met paar duizend bezoekers>
<is verward>

Bijo
02-25-2007, 17:52
Uh-- uh.... dat was ook de bedoeling! :yes:

TevashSzat
02-25-2007, 17:53
I just have this to say.

我怎么看不见一个人说中文?

Andres
02-26-2007, 10:02
我怎么看不见一个人说中文?

Nou, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Babi pangang is wel degelijk lekker, bijna zo lekker als kip in currysaus.

Stig
02-26-2007, 10:20
nee Andres, nr. 91 Tjap Tjoy met kippenvlees moet je bestellen

The Stranger
02-26-2007, 19:12
sigh... noobs... weten ze dan echt niets...

Moros
02-26-2007, 20:37
Nou, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Babi pangang is wel degelijk lekker, bijna zo lekker als kip in currysaus.
Ik weet niet vanwaar jouw chinees komt maar bij die van mij is het baMi pangang.

Fragony
02-27-2007, 10:28
Mijn favoriet is Lamsvlees met prei en gember, orgineel kantonees gerecht dus hebben ze bijna overal.

Moros
02-27-2007, 21:07
Mandarijntjes bij de niet kantonezen.

Drisos
03-01-2007, 18:12
Wat ziet mijn oog? allemaal nieuwe, onervaren, nederlandse spammers? :dizzy2:

ach.. welkom allen. ~:)

Ik dacht laat ik maar weer eens wat posten :clown: TS hoeist? ~:) sprak DG laatst nog op msn ik dacht laat ik maar weer eens langsgaan op .org want ik mis jullie onzin wel. :balloon2:

[/spam]

:egypt:

César Victor
03-01-2007, 19:26
En los anos pasado, mi estudio Espanol.

But now all I remember is the swear words. Carajo!

EDIT: Btw, don't try translating that :P I missed out some accents (don't know the shortcut for them), might have got the tense wrong or possibly spelt it wrong entirely!

Moros
03-01-2007, 19:37
Wat ziet mijn oog? allemaal nieuwe, onervaren, nederlandse spammers? :dizzy2:

ach.. welkom allen. ~:)

Ik dacht laat ik maar weer eens wat posten :clown: TS hoeist? ~:) sprak DG laatst nog op msn ik dacht laat ik maar weer eens langsgaan op .org want ik mis jullie onzin wel. :balloon2:

[/spam]

:egypt:
Onzin is wel het woord ja. Seg oude gabber, long time no see, hé! DEnk je nu echt dat je kan afkicken van de org. Tosa houdt je toch in zijn macht. Zelfs een domme Belg als ik weet dat!

Andres
03-01-2007, 21:10
Onzin is wel het woord ja. Seg oude gabber, long time no see, hé! DEnk je nu echt dat je kan afkicken van de org. Tosa houdt je toch in zijn macht. Zelfs een domme Belg als ik weet dat!

Ja, en een slimme Belg zoals ik weet dat ook.

Stoute Drisos, het zomaar afbollen.

Blijf nou maar netjes hier en post ook eens fatsoenlijke portie onzin en flauwe zever.

Komaan, opschieten :whip:

Caerfanan
03-02-2007, 16:34
En los anos pasado, mi estudio Espanol.

But now all I remember is the swear words. Carajo!

EDIT: Btw, don't try translating that :P I missed out some accents (don't know the shortcut for them), might have got the tense wrong or possibly spelt it wrong entirely!

A mi parecer, querias decir eso: "He estudiado español los años pasados", no?

Pues, he aprendido tambien, cuando yo era joven, no he hablado veramente con alguien sin hacer muchas faltas...

Caerfanan
03-02-2007, 17:04
OK, juste pour être sur de mon coup: c'est un lien "parlez dans votre langue" qui est devenu un lien "parlez hollandais", ou on peut continuer à s'amuser à parler dans notre langue maternelle? (même si à mon avis ca devrait vite dégénérer en un joyeux bordel :dizzy2: )
Je ne voudrais pas interférer si jamais c'est devenu plus ou moins réservé aux hollandais et flamands!

Conradus
03-02-2007, 22:45
Nous ne parlons pas hollandais, c'est néerlandais!
Wij Belgen zijn toch geen Hollanders

Et bien sûr on peut s'amuser à parler sa langue maternelle

dus nog wat meer gezever hier aub.

edyzmedieval
03-03-2007, 21:16
Ajax Hup, Rood Witte Schare
Dapp're strijders fier en koen
Een roep die geldt, dat is je ware
Rood en Wit wordt Kampioen
Geen club die ons kan evenaren

~D ~D ~D

Bijo
03-04-2007, 18:34
OK, juste pour être sur de mon coup: c'est un lien "parlez dans votre langue" qui est devenu un lien "parlez hollandais", ou on peut continuer à s'amuser à parler dans notre langue maternelle? (même si à mon avis ca devrait vite dégénérer en un joyeux bordel :dizzy2: )
Je ne voudrais pas interférer si jamais c'est devenu plus ou moins réservé aux hollandais et flamands!
Z'avez une problème 'vec ça ?! :laugh4: Mais oui, z'avez raison plus ou moins. J'esperais que plus de gens participeront à ce lien :)

Heb me vaak afgevraagd (ik ken de Belgische geschiedenis niet) hoe het zit met Belgen. Ik bedoel... jullie spreken frans en nederlands, wat de ****? Heb nooit de moeite genomen om het uit te zoeken, maar ik heb wel een aardig idee erover.

Moros
03-04-2007, 20:22

~D ~D ~D
Hand in hand
hand in hand kameraden
hand in hand voor racing genk
geen woorden maar daden
racing genk vooruit!

Conradus
03-04-2007, 20:59
Heb me vaak afgevraagd (ik ken de Belgische geschiedenis niet) hoe het zit met Belgen. Ik bedoel... jullie spreken frans en nederlands, wat de ****? Heb nooit de moeite genomen om het uit te zoeken, maar ik heb wel een aardig idee erover.

Het is eigenlijk simpel. Het zuiden is altijd Franstalig geweest, het noorden heeft altijd nederlandse dialecten gekend. Nu goed, toen Nederland onafhankelijk werd, zijn er veel Vlamingen naar ginder getrokken. De volgende eeuwen zwaaiden er hier Oostenrijkers en Fransen de plak waardoor alle upperclasses Frans spraken. Toen we in 1815 bij NL gevoegd werden, vonden de Walen en de bovenste klassen in Vlaanderen dat natuurlijk niet fijn en zo is België dan gesticht als tweetalig land waar eerst de Fransen veel meer (taal)rechten hadden maar nu is het gelijk.

Moros
03-04-2007, 21:56
Het is eigenlijk op een aantal vlakken voor ons misschien wel beter.

Caerfanan
03-05-2007, 16:31
Nous ne parlons pas hollandais, c'est néerlandais!
Oups, désolé, je ne savais pas! Je ne parle pas du tout néerlandais ou flamand (c'est très différent, d'ailleurs?) Logiquement anglmais, espagnol, et j'apprends très doucement le suédois....

Et bien sûr on peut s'amuser à parler sa langue maternelle

dus nog wat meer gezever hier aub.
Cool! :-) J'espère qu'on peut en parler d'autres aussi!

Caerfanan
03-05-2007, 16:37
Z'avez une problème 'vec ça ?! :laugh4: Mais oui, z'avez raison plus ou moins. J'esperais que plus de gens participeront à ce lien :).

Non non, aucun problème, au contraire, c'est plutôt amusant de voir le nombre de néerlandophones sur ce forum (et de voir à quel point vous maitrisez l'anglais, au passage! :yes: ). J'espérais aussi voir plus de monde sur ce lien, j'aurais même été curieux de voir les origines géographiques des gens, en fait. Je l'ai survolé depuis le début, et avais caressé l'espoir de pouvoir lire un peu de scandinave, mais à part un norvégien, au début...

Mais c'est visiblement devenu le sous forum flamand/néerlandais depuis quelques temps, huh?

Bijo
03-05-2007, 22:32
Non non, aucun problème, au contraire, c'est plutôt amusant de voir le nombre de néerlandophones sur ce forum (et de voir à quel point vous maitrisez l'anglais, au passage! :yes: ). J'espérais aussi voir plus de monde sur ce lien, j'aurais même été curieux de voir les origines géographiques des gens, en fait. Je l'ai survolé depuis le début, et avais caressé l'espoir de pouvoir lire un peu de scandinave, mais à part un norvégien, au début...

Mais c'est visiblement devenu le sous forum flamand/néerlandais depuis quelques temps, huh?
Peut-être il y a une "manière de forcer" plus de gens à venir dans ce lien? :laugh4:

Andres
03-06-2007, 10:15
Is dat hier gedaan met dat Frans gebrabbel? Straks vragen ze hier nog faciliteiten of eisen ze dat de TYOLT bij het Brussels Gewest wordt gevoegd.

Caerfanan
03-06-2007, 15:33
Peut-être il y a une "manière de forcer" plus de gens à venir dans ce lien? :laugh4:
Beuh, je ne vois pas trop comment. En revanche, le vieux mélange des langues, s'il est amusant, risque fort de devenir un simple bruit de fond.. Et dans le même temps, si on fait un thread par langue, on brise l'effet "international" du forum en replaint les communautés linguistiques sur elles mêmes...

Caerfanan
03-06-2007, 15:37
Is dat hier gedaan met dat Frans gebrabbel? Straks vragen ze hier nog faciliteiten of eisen ze dat de TYOLT bij het Brussels Gewest wordt gevoegd.

C'est un excellente idée, oui!!! Pourquoi on ne pourrait pas l'héberger en Wallonie, ce lien? :laugh4:

Bon, je ne veux pas trop vous empêcher de discuter non plus, d'autant que pour répondre au messages d'AndresThecunning j'ai eu besoin de lui demander la traduction en privé! :sweatdrop:

Mais l'idée d'une conversation multilingue pourrait être marrante, si tout le monde comprend tout le monde!! Ca marche presque entre espagnols et italiens!!!

Andres
03-06-2007, 16:00
Mais l'id&#233;e d'une conversation multilingue pourrait &#234;tre marrante, si tout le monde comprend tout le monde!! Ca marche presque entre espagnols et italiens!!!

Anglais, fran&#231;ais, n&#233;erlandais, pas de probl&#232;me. L'italien et l'espagnol, bah, on peut plus ou moins comprendre. Mais si un japonais ou un chinois commencera &#224; bavarder en sa langue maternelle, je serai perdu...

Maar zie nu eens. Nu begin ik zelf Frans te praten.

Stoute Andres :whip:

Caerfanan
03-06-2007, 16:55
Anglais, français, néerlandais, pas de problème. L'italien et l'espagnol, bah, on peut plus ou moins comprendre. Mais si un japonais ou un chinois commencera à bavarder en sa langue maternelle, je sera perdu...

Stoute Andres :whip:

Euh, je ne sais que dire que je ne parle pas néerlandais, mais ne sais pas l'écrire! Ca sonne comme "Ekk Shpreck kheing nederland's"

Je comprends quelques mots de suédois (j'apprends doucement - ma petite amie descend des vikings), d'italien et d'allemand, mais vraiment quelques mots.

Je parlotte en espagnol => si j'ai affaire à un hispanophone, je peux avoir une conversation, mais pas avec un autre étranger qui parle espagnol, ca rje fais trop de fautes (pas assez pratiqué)

Et je compte "oralement" jusqu'à 10 dans plein de langues (16?). Mais ca ne sert à rien du tout! :laugh4:

Ca pourrait être amusant de voir des asiatiques, ah ça oui!

Andres
03-06-2007, 17:07
This is one of the many wise lessons you can find here (https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=71574&highlight=spanish+lessons)

Important Dutch vocabulary:

chocolade: chocolat
bier: beer

Now, learning by drinking:

Before you start the next lesson, you eat some:

fritten (singular: frit): (french) fries

Then you go to a Belgian bar and you order:

een pint : one beer (comes in 25cl glasses)
twee pinten: two beers
drie pinten: three beers
vier pinten: four beers
vijf pinten: five beers
zes pinten: six beers
zeven pinten : seven beers
acht pinten : eight beers
negen pinten: nine beers
tien pinten : ten beers

Bijo
03-06-2007, 17:09
[...]

[...]
Mooi zo :P

Caerfanan
03-06-2007, 17:11
This is one of the many wise lessons you can find

Euh, ca veut dire que vos "pinten" sont des verres de 25cl seulement? En BELGIQUE?

Andres
03-06-2007, 17:16

Euh, ca veut dire que vos "pinten" sont des verres de 25cl seulement? En BELGIQUE?

Oui. On parle de la Belgique ici, pas de l'Allemagne ni de l'Angleterre, tu sais.

Chez nous, c'est la qualité qui est importante, pas la quantité.

Maar we hebben ook glazen van 33 cl hoor. De betere bieren zoals Leffe, Westmalle en dergelijke worden doorgaans in 33'ers geschonken.

Mais on a aussi des verres de 33 cl. Les bières supérieures, comme par example Leffe ou Westmalle, sont plutôt servies (?) dans des verres spéciales de 33cl.

Moros
03-06-2007, 22:53
Aussie des verres de 50cl!

Mooi zo, nu heb ik dan toch nog iets voorbereid aan m'n toets frans van morgen.
Vuilen Fransen ~;).

Andres
03-07-2007, 10:19
Ach Moros (voelt nog altijd wat onwennig aan, geen zin om terug te keren naar "GertGregoor"?), zo gaat dat hè. Er komt er hier ene wat Frans broebelen en beleefde, vriendelijk Nederlandstaligen als we zijn, willen we die mens een beetje verder helpen in z'n eigen taal en hup, voor je het weet, krijg je met verfransing te maken.

Nog effe, en Fragony richt een partij op ter vrijwaring van de taaleigenheid van de TYOLT, ik raak na een tijdje om één of andere reden verzuurd en stem op hem en jullie beschuldigen ons van ondemocratisch gedrag.

En voor je het weet loop er hier ene rond met als username "Elio Di Rupo" of "Michel Daerden" en wordt die hier de nieuwe premier.

Fragony
03-07-2007, 11:35
Kut met peren on a plane, goed idee! En terecht, dit is een engelstalige site dus PRAAT GOEDVERDOEME Nederlands.

Stig
03-07-2007, 12:28
Bier wordt geschonken in Amsterdammertjes of halve liters. Of je besteld een pitcher.

Caerfanan
03-07-2007, 14:35
Oui. On parle de la Belgique ici, pas de l'Allemagne ni de l'Angleterre, tu sais.

Chez nous, c'est la qualité qui est importante, pas la quantité.
Ca c'est sur, vous avez ce qu'il se fait de mieux au monde, quand même! J'ai le souvenir impérissbale de quelques pintes (50cl) de Saint Idesbald!!! ~:cheers:

Maar we hebben ook glazen van 33 cl hoor. De betere bieren zoals Leffe, Westmalle en dergelijke worden doorgaans in 33'ers geschonken.
Mais on a aussi des verres de 33 cl. Les bières supérieures, comme par example Leffe ou Westmalle, sont plutôt servies (?) dans des verres spéciales de 33cl.
Aaah, OK! J'ai failli avoir peur
Les bières supérieures, comme par exemple Leffe ou Westmalle, sont plutôt servies (impeccable!) dans des verres spéciaux de 33cl

Désolé Fragony, j'adorerais parler en hollandais, mais il me faudrait quelques mois d'acharnement pour y arriver... :book:

Fragony
03-07-2007, 15:02
Pas de problem mia muca, je comprend francais :yes:

Stig
03-07-2007, 15:04
Gotverredomme, nu Nederlands. Als je Frans wil praten ga je me naar Frankrijk

Caerfanan
03-07-2007, 15:41
Gotverredomme, nu Nederlands. Als je Frans wil praten ga je me naar Frankrijk
Of ga je me naar Canada?

Ca ne veut probablement rien dire!!!!

Stig
03-07-2007, 15:48
Canadezen? Kan het erger? :whip:

Fragony
03-07-2007, 15:54

Uiteraard, fransen uit canada :beam:

Andres
03-07-2007, 15:57

Ik begon me al zorgen te maken om jou, met al dat geklaag in de wachttoren en de spelletjeskamer.

Goed om zien dat je opnieuw een flinke portie flauwe zever post.

Doe zo voort :whip:

Over Canadezen gesproken, daar lopen inderdaad een paar gekken tussen. Sommigen wikkelen zelfs ouwe handdoeken rond hun hoofd en beginnen met bijlen te zwaaien.

Brrrr... Zijn me dat rare jongens.

Caerfanan
03-07-2007, 15:59
Andres, à l'aide!!!! Je ne comprends rien!! :sweatdrop:

Bijo
03-07-2007, 18:13

Moros
03-07-2007, 20:31
Andres, à l'aide!!!! Je ne comprends rien!! :sweatdrop:
Je ne le comprends rien aussi et je suis néerlandophone! La pluspart qu'on dit ici est incomprehensible.

Stig is 3 goudvis.

Andres
03-07-2007, 21:22
(n'oubliez pas, c'est de la plaisanterie!)

Stig: Et maintenant en néerlandais. Si tu veux bavarder en français, il faut le faire en France

Caerfanan: Ou il faut le faire en Canada?

Stig : Des canadiens? Il n'existe pas pire que ça!

Fragony: Mais bien sûr, des francais qui habitent Canada.

Andres (réponse à Stig): J'était un peu concerné de toi avec vos complaints dans le Watchtower et la Chambre des jeux. Ca me fait du plaisir que tu sais de nouveau rigoler. Continue tellement (don't know if that's correct, should be something like "Keep up the good work").

Ah, les Canadiens, là on a un couple de fous. Il y en a certains qui portent des vieux essuie-mains sur leur tête et qui commencent à frapper avec des haches. Brrrr... ils sont foux ces Canadiens.

It's far from perfect, I'm a bit lazy now, I hope it's clear enough.

Zou ik hier geen geld mee kunnen verdienen...?

Andres
03-07-2007, 21:23
Je ne le comprends rien aussi et je suis néerlandophone! La pluspart qu'on dit ici est incomprehensible.

Qu'est-ce que tu veux, ce sont des hollandais...

Caerfanan
03-08-2007, 16:39
(n'oubliez pas, c'est de la plaisanterie!)

Stig: Et maintenant en néerlandais. Si tu veux bavarder en français, il faut le faire en France

Caerfanan: Ou il faut le faire en Canada?

Stig : Des canadiens? Il n'existe pas pire que ça!

Fragony: Mais bien sûr, des francais qui habitent Canada.

Andres (réponse à Stig): J'était un peu concerné de toi avec vos complaints dans le Watchtower et la Chambre des jeux. Ca me fait du plaisir que tu sais de nouveau rigoler. Continue tellement (don't know if that's correct, should be something like "Keep up the good work").

Ah, les Canadiens, là on a un couple de fous. Il y en a certains qui portent des vieux essuie-mains sur leur tête et qui commencent à frapper avec des haches. Brrrr... ils sont foux ces Canadiens.

It's far from perfect, I'm a bit lazy now, I hope it's clear enough.

Zou ik hier geen geld mee kunnen verdienen...?
Whoa!! Merci tout le monde! :2thumbsup:

Stig n'avait pas de problèmes particuliers dans la watchtower (enfin, il disait juste "hello, tout va bien!!! Je vais bien!!! Je ne me suis pas senti insulté!!!")

If you want the corrections 'bout the french part, you tell me Andres

Fragony, I hate you!!! :laugh4:

Stig
03-08-2007, 16:45
Stig n'avait pas de problèmes particuliers dans la watchtower (enfin, il disait juste "hello, tout va bien!!! Je vais bien!!! Je ne me suis pas senti insulté!!!")
Als je het over mij hebt doe het dan in godsnaam in een taal die ik spreek (kies maar: Nederlands, Duits, Nedersaksisch (voor wat het waard is) of Engels ... en Afrikaans kan ik ook nog lezen, Fries wordt moeilijker).

En mijn Frans is nog net zo goed om dit Frans te kunnen lezen. En ja je moet flink wat verder gaan dan Stiggles of Stigglet om mij boos te krijgen.

Andres
03-08-2007, 17:26
En ja je moet flink wat verder gaan dan Stiggles of Stigglet om mij boos te krijgen.

Heb je enige suggesties?

Dutch_guy
03-08-2007, 18:26
En ja je moet flink wat verder gaan dan Stiggles of Stigglet om mij boos te krijgen.

Die koosnaampjes zijn echt geweldig. Vooral toen ik Stigglet las lag ik een dik kwartier in een deuk. :2thumbsup:

Vind je het echter erg als we je voortaan zo noemen ?

:balloon2:

Stig
03-08-2007, 19:02
Ik niet, Tosa wel :laugh4:

Dutch_guy
03-08-2007, 20:30

Dan is het duidelijk :laugh:

Moros
03-09-2007, 18:10
Stigglet, stigglet, stigglet!!!

:beam:

~:)

~:eek:

~:(

~:mecry:

:hide:

:surrender2:

Drisos
03-10-2007, 09:32
Stigly? :hair2:

The Stranger
03-10-2007, 11:40
waar gaat het nu weer over :P ik mis ff alle lol. kom weer even langs... hoe gaat t met jullie beste undutchables... btw Andres is een verraderske... die doet niet meer mee... Wat was al dat gekraai over jou avatar nou?

Wie doet er mee aan de writingcontest... ik vraag me af of ik een serieus verhaal moet schrijven of eentje in de trend van de undutchables en mijn andere frontroomstories... Niet dat t veel uit maakt vind t allebei leuk om te doen... maar ik wil ook eens een prijs winnen op de .org :P

Moros
03-10-2007, 12:20
schrijf over de ecomonomische rendabiliteit van melkboeren.

The Stranger
03-10-2007, 17:51
kop dicht ouwe :P

opkay ichtday ouweay P:ay

Mikeus Caesar
03-10-2007, 20:47
Me and a friend made a slight change to the kooky little language i've posted here occasionally. I have about 5 friends and myself who are now capable of communicating with this language. We need to learn it verbally though, and we had to make a new letter due to a slight oddity. Since we can't have the letter here, i'll use the next closest thing.

ä = double A

Jeäo! Og uou ate teafimh yjid, yjem vomhtayuayiomd om ytamdäyimh yjid vtaxu ämhuahe. Ädo, iy qtonanau zaled uou yje daffedy qetdom ebet got dqemfimh aä yjay yize foimh iy. Jaja, uou eadyef doze og uout aoge!

Moros
03-10-2007, 21:40
kop dicht ouwe :P

Wat een mooie muts heeft die knul!
Jij bent een dikke adamsappel!

En nu born to be alive luisteren.

Andres
03-12-2007, 12:23
btw Andres is een verraderske... die doet niet meer mee... Wat was al dat gekraai over jou avatar nou?

Wie doet er mee aan de writingcontest... ik vraag me af of ik een serieus verhaal moet schrijven of eentje in de trend van de undutchables en mijn andere frontroomstories... Niet dat t veel uit maakt vind t allebei leuk om te doen... maar ik wil ook eens een prijs winnen op de .org :P

Waarom ben ik een verraderske?

The Wizard
03-12-2007, 13:25

~D ~D ~D

Hand in hand, kameraden
Hand in hand, voor Feyenoord-1
Geen woorden maar daa-haa-den
Leve Feyenoord-1!

Stig
03-12-2007, 14:15
Feyenoord stelt geen ene reet meer voor. Ajax had mazzel dat het won van Twente, anders konden zij ook vast gaan douchen. AZ is wel aardig bezig, maar als je 4-2 verliest van Newcastle ben je ook niet goed genoeg.
Nederland heeft een fatsoenlijke club en dat is PSV ... en die hebben nu een geblesseerde Alex.

Fragony
03-12-2007, 14:34
Feyenoord heeft even een dipje maar ik vind het een sympathieke bende. De fans hebben af en toe wel wat aandachtspuntjes.

The Wizard
03-12-2007, 15:46
Feyenoord stelt geen ene reet meer voor. Ajax had mazzel dat het won van Twente, anders konden zij ook vast gaan douchen. AZ is wel aardig bezig, maar als je 4-2 verliest van Newcastle ben je ook niet goed genoeg.
Nederland heeft een fatsoenlijke club en dat is PSV ... en die hebben nu een geblesseerde Alex.

Even een eind opvliegen met je boeren uit Eindhooooovah. Je hebt gelijk over Feyenoord, maar tsja, je moet opkomen voor je stad, hè. Nou ja, in het geval je niet in Rotterdam woont "dorp," maar da's jullie probleem. ~D

Dutch_guy
03-13-2007, 14:15
Feyenoord heeft even een dipje maar ik vind het een sympathieke bende. De fans hebben af en toe wel wat aandachtspuntjes.

Frag, ik had jou toch hoger ingeschat dan dat... :shame:

Andres
03-13-2007, 14:21
Frag, ik had jou toch hoger ingeschat dan dat... :shame:

Hoor hem, met zijnen Duitse custom title.

Al goed dat die generaal van het Heilig Roomse Rijk niet Oliver "de neanderthaler" Khan of, nog erger, Bastiaan "Basti Fantasti" Schweinsteiger heette.

Bah, Duitse voetballers :no:

The Stranger
03-13-2007, 19:00
PSV is zon gierig spelende ploeg die in de laatste seconde van de blessure tijd een mooi spel spelende ploeg in de rug steekt... ronduit smerig... om van overeenkomsten met duitsland maar niet te spreken... bah!

Moros
03-13-2007, 21:21
Pfft Hollands voetbal...

KRC! KRC!

Geen woorden maar daden Racing Genk voorruit!

Bijo
03-13-2007, 21:30
Pff, ben al jaren gestopt met Nederlands voetbal kijken. Het is alleen maar slechter geworden. Ja, ja, ik kijk voor het voetbal zelf, ja, en wat dan nog? :P

Fragony
03-14-2007, 10:52
Gaat mij om die stevige kuiten

Andres
03-14-2007, 11:24
Gaat mij om die stevige kuiten

Ik had het kunnen denken...

Moros
03-14-2007, 13:26
Ik had het kunnen denken...
Hmmm...ik had hem overschat, dacht dat hij voor andere stevige dingen die met een k beginnen zou kiijken.

Fragony
03-14-2007, 13:44
Als ik dat probeer te zien bij voetballers dan gaat mijn moeder zich zorgen maken. Nee dan liever kameeltenen kijken bij vrouwentennis

Andres
03-15-2007, 14:42
Als ik dat probeer te zien bij voetballers dan gaat mijn moeder zich zorgen maken. Nee dan liever kameeltenen kijken bij vrouwentennis

Kamelen stinken.

Wat kameeltenen betreft...

K zal mijn klep maar houden zeker. Anders ga ik nog iets zeggen dat niet conform is met de regels hier.

Moros
03-15-2007, 17:03
Pfft Hollands voetbal...

KRC! KRC!

Geen woorden maar daden Racing Genk voorruit!
Ik trek deze post terug...

Andres
03-15-2007, 17:09
Ik trek deze post terug...

En terecht. 6-0 op uw kas krijgen is niks om fier over te zijn. Maar er zijn verzachtende omstandigheden natuurlijk: het was tegen de beste ploeg van t land :smug:

HoreTore
03-15-2007, 19:45
aaaltfor mange rare språk her ja...

nederlandsk....usj.

Moros
03-15-2007, 20:04
En terecht. 6-0 op uw kas krijgen is niks om fier over te zijn. Maar er zijn verzachtende omstandigheden natuurlijk: het was tegen de beste ploeg van t land :smug:
+een stuk of 5 geblesseerden, een rode kaart en euh...

Ik geef het op. ~:(

Maar we staan wel nog lekker eerste:laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4:
In ya face!

Met je beker...

Edit: laat me niet over een bepaalde 4-1 beginnen h&#233;!

Caerfanan
03-16-2007, 11:45
aaaltfor mange rare språk her ja...

nederlandsk....usj.

Hej! Jag talar inte norska, men lite svenska (min flickvän är svenska, fraan Göteborg)! Kan du forstaar mig?

Andres
03-16-2007, 16:23
Hej! Jag talar inte norska, men lite svenska (min flickvän är svenska, fraan Göteborg)! Kan du forstaar mig?

Yes, I can understand you... Guess there must be something wrong with your Swedish than :laugh4:

The Stranger
03-16-2007, 18:28
hmmm andres hows life?

als t niet goed gaat dan moet je af en toe een beetje trekken, als het dan nog niet gaad moet je wat harder rukken. Nee echt, een beetje sjorren help echt.

Barbarossa1221
03-17-2007, 06:41
Je ne comprende pas les languages des Nordic est Allemande, Parce que il y a tres complexe.

Caius
03-17-2007, 22:13
I understand a little french 'cos its similar to spanish:

Je ne comprende pas les languages des Nordic est Allemande

El Comprende los lenguajes nordicos y Aleman

Yes, see?

Taedius
03-18-2007, 18:13
Godt er det å sjå Spanland og Frankland blandt tungemåla i tråden. Ein kunne tenkje at Flæmingane var dei einaste som ikkje tala engelsk.

Caerfanan: Din Svenska är god.

Moros
03-18-2007, 21:13
bah, vuile kak taaltjes.

Conradus
03-19-2007, 20:49
Hoop nu maar dat niemand je verstaan heeft ;):grin3:

Moros
03-20-2007, 22:56
kak, kak, drie werf kak!

Caerfanan
03-21-2007, 17:14
Yes, I can understand you... Guess there must be something wrong with your Swedish than :laugh4:
Well, I did notice in your vlam speaking that I could pick a word or two because they were similar to swedish! :-)

Caerfanan
03-21-2007, 17:21
Godt er det å sjå Spanland og Frankland blandt tungemåla i tråden. Ein kunne tenkje at Flæmingane var dei einaste som ikkje tala engelsk.

Caerfanan: Din Svenska är god.
Tack saa mycket! :bow: Men jag bara känner hundra / hundra tjugo ord...

Caerfanan
03-21-2007, 18:03
Je ne comprende pas les languages des Nordic est Allemande, Parce que il y a tres complexe.
On m'avait pourtant dit que le français était très difficile à apprendre, car sa grammaire est truffée d'exceptions! Dans les langues nordiques, par exemple, les conjugaisons, c'est le bonheur! (Mais alors pour faire la différence entre neutre et non neutre... GAH!!)

Warmaster Horus
03-21-2007, 21:22
Ben oui, mais toutes les langues ont leur complexit&#233;.
C'est bien de voir que le "Talk your own language thread" n'est pas devenu une exclusivit&#233; nordique.

Andres
03-22-2007, 09:24
Waar is de tijd dat Nederlands hier de regel was.

*zucht*

Scandinavische talen en Frans zwaaien hier de plak nu. Wat sneu nou. T wordt tijd voor een zwaar tegenoffensief me dunkt.

Stig
03-22-2007, 10:34
Juist, maar het is jullie eigen schuld, jullie doen altijd leuk mee met die buitenlanders. Je moet ze gewoon negeren, dat doet Fragony ook.

Andres
03-22-2007, 10:53
Juist, maar het is jullie eigen schuld, jullie doen altijd leuk mee met die buitenlanders. Je moet ze gewoon negeren, dat doet Fragony ook.

Ik pleit schuldig :shame:

Ma ja, 't is dat wij Vlamingen zo gastvrij zijn en altijd ons best willen doen om mensen op hun gemak te stellen. En dan durven ze van ons schrijven dat we onverdraagzaam zijn.

Pfff, debiele journalisten. Op de brandstapel ermee.

The Stranger
03-22-2007, 16:57
achja... maar toch is Fragony verliefd op mij... toch Frag? dus Stig je moet Fragony maar niet al te serieus nemen... :P

Conradus
03-22-2007, 21:41
Aan dat tegenoffensief doe ik mee:2thumbsup:

Andres
03-22-2007, 22:17
Da's gesproken zie.

Als iedereen hier nu nog een beetje flauwe zever in t Nederlands komt plaatsen, dan zijn we weer de goeie weg op.

Komaan, hup, hup, hup, een beetje Nederlands praten hier.

En om bijlmans te doen geloven dat deze post wel degelijk enige substantiële waarde heeft en iets nuttig bijdraagt tot dit forum, schrijf ik er deze totaal overbodige zin lekker bij.

Stig
03-22-2007, 22:38
Nederlands praten, een discussie waarmee we zeker zijn dat mensen meepraten.
Dus bier of Randstad tegen de Provincie, die deden het altijd wel aardig.

Het wordt toch bier voor mij

Palmpje, Andres?

Andres
03-22-2007, 23:16
Palmpje, Andres?

Wel, het is niet mijn favoriet, maar ik moet toegeven dat een Palmke (niet Palmpje) wel ne keer kan smaken ja. Vooral de "dobbel Palm" kan mij bekoren.

K ga eens kijken wat er in de frigo staat.

Alleen maar jupkes. Bwah, een pilske kan ook weleens smaken.

Gezondheid ~:cheers:

Stig
03-22-2007, 23:29
hehe het is Palmpje hier in het noorden

Goed bier vind ik, hoewel Hertog Jan er zeker in gaat. Maar niks gaat boven een abdijbier, Leffe of La Trappe gaan er altijd wel in.

Fragony
03-23-2007, 11:28
achja... maar toch is Fragony verliefd op mij... toch Frag? dus Stig je moet Fragony maar niet al te serieus nemen... :P

Zo ben dat, en nu hup verder met katoenplukken, tijd dat ik mezelf een nieuw uniform aanmeet als ik een blokje om ga marcheren, deze is zo 1940/45 :beam:

Caerfanan
03-23-2007, 16:21
Ben oui, mais toutes les langues ont leur complexit&#233;.
C'est bien de voir que le "Talk your own language thread" n'est pas devenu une exclusivit&#233; nordique.
Si on consid&#232;re les n&#233;erlandais et les belges comme des nordiques...

Ca faisait un bail qu'il n'y avait plus que du flamand/n&#233;erlandais!

Remarque, c'est l'Europe du nord, les Pays Bas. Et il y a quelques mots de flamand/hollandais qui ressemblent furieusement aux (quelques) mots de su&#233;dois que je connais!

Stig
03-23-2007, 17:54
Snel, Nederlands

Nederland-Roemenie, hoevaak zullen die Roemenen scoren? Zonder v/d Sar zijn we nergens.
Portugal-Belgie, awel, ene moeilijke match (match in het vlaams uitgesproken) voor onze zuiderburen ... zulle ~D

Andres
03-23-2007, 17:59
Snel, Nederlands

Nederland-Roemenie, hoevaak zullen die Roemenen scoren? Zonder v/d Sar zijn we nergens.
Portugal-Belgie, awel, ene moeilijke match (match in het vlaams uitgesproken) voor onze zuiderburen ... zulle ~D

Laatst nog een interview met onze assisent bondscoach Stefan Demol gelezen. Er is helemaal geen probleem met de Belgische ploeg zegt em... Alles gaat goed.

Enfin ja, dieje mens is daar goed voor betaald om dat te zeggen neem ik aan, ma toch, om dat te lezen van iemand die zogezegd verstand van voetbal moet hebben :no:

The Stranger
03-26-2007, 18:05
0-0...

The Stranger
03-26-2007, 18:08
Zo ben dat, en nu hup verder met katoenplukken, tijd dat ik mezelf een nieuw uniform aanmeet als ik een blokje om ga marcheren, deze is zo 1940/45 :beam:

ja schat, kijk das echte liefde :laugh4:

Andres
03-26-2007, 20:45
Awel merci. Behoudens de heel leuke, toppie, op en top toffe, prachtige gast Dutch_guy, heeft er hier gisteren niemand aan mij gedacht.

Pfuh :no:

The Stranger
03-28-2007, 15:34
Gefeliciteerd Andres!!! beter laat dan nooit

Stig
03-28-2007, 15:55
Waar gaat het over?

Moros
03-29-2007, 08:00
Over Andr&#233;ke blijkbaar. Was jarig ofzo. Niks belangrijks dus.
~;)

fluistert: proficiat...

Fragony
03-29-2007, 10:35
Mijn great leap forward in de nobele wereld van de dertig linkse lentes is ook blijkbaar geen felicitatie waard :no:

Stig
03-29-2007, 10:38
Ah onze eigen nationalist, dat we die nog hebben in Nederland.
We zouden je moeten neerschieten en opzetten in een museum Frag, iets als jij mag niet verloren gaan.

meh gefeliciteerd allemaal

Fragony
03-29-2007, 10:55
Begin je een beetje zat te worden Stig, ga niet zo ver dat ik uit pure intellectuele onmacht je nekje moet uitwringen. Mischien he je wel gelijk over me, dan zou het niet zo slim zijn om me steeds te beledigen of wel?

Andres
03-29-2007, 11:06
Mijn great leap forward in de nobele wereld van de dertig linkse lentes is ook blijkbaar geen felicitatie waard :no:

Jamaar, mijn geboortedatum staat vermeld in mijn public profile en op de bewuste dag stond mijn naam onderaan de fora met een taartje er langs, dus mijn verjaardag kon niet gemist worden.

Ma bon, toch van harte gefeliciteerd met je zoveelste verjaardag.

En ik wil wel helpen om Stig z'n nek om te wringen, lijkt me wel leuk :grin:

Doen we in dezelfde moeite meteen ook Moros en TS? 't Zal ze leren, zomaar onze verjaardagen negeren. Pfuh.

Fragony
03-29-2007, 11:19
Nah, TS is voorbestemd om een van Neerlandsch grootste schrijvers te worden en Moros verdient iets veel ergers, weet niet waarom maar dat verzin ik dan wel. Grappig dat Stig archeologie doet, misschien vinden zijn collega's over duizend jaar wel zijn tombe en moeten ze tot de verassende conslusie komen dat ze toen ook al azijnzeikers hadden.

Andres
03-29-2007, 11:26
Nah, TS is voorbestemd om een van Neerlandsch grootste schrijvers te worden en Moros verdient iets veel ergers, weet niet waarom maar dat verzin ik dan wel. Grappig dat Stig archeologie doet, misschien vinden zijn collega's over duizend jaar wel zijn tombe en moeten ze tot de verassende conslusie komen dat ze toen ook al azijnzeikers hadden.

Kom nou, laten we lief blijven voor mekaar.

Ik stel voor dat jullie al die negatieve emoties jegens elkaar omzetten in hete, passionele en stomende geslachtsgemeenschap.

Maar dan wel op een plaats waar ik er niets van merk

Stig
03-29-2007, 11:31
Een tombe voor mij?

Kralizec
03-30-2007, 20:07
Alsnog gefeliciteerd, Andres en Frag! :balloon2:

Moros
03-30-2007, 23:33
Niet sharks met freakin' lazers, been there done that. Als het maar origineel is en pijnlijk.

Ooh! en vernederend, definately vernederend. Oe shuur papier over het zakje, tot gaatjes komen dan wat hcl en ingevette poep op speer? Lijkt me wel wat.

Nou genot allen!

Moros
03-30-2007, 23:36
bakkersbroodovenijzerplaatmoleculeverspreidertentoonstellingsbrochreverkoopkarretje.

The Stranger
03-31-2007, 18:59
Congratz Frag... en bedankt voor je complimentjes :P

Ik heb erg weinig tiijd, daarom ben ik weinig online maar betere tijden gaan aanbreken, de Undutchables zullen weer ten strijde trekken!!! For the Emp'ror of Spam!!!

Stig
04-05-2007, 10:57
Mensen, is er niets meer om over the praten.
Er moet toch vast wel iets zijn, of moeten we terug naar het al oude kroeggepraat over welk bier beter is.

The Stranger
04-05-2007, 14:28
Awuki awaka loi ut tersa pita cluk!

Andres
04-05-2007, 14:37
Mensen, is er niets meer om over the praten.
Er moet toch vast wel iets zijn, of moeten we terug naar het al oude kroeggepraat over welk bier beter is.

Hebt ge dan liever een intellectueel hoogstaand gesprek over het verschil tussen de dialectische methodes zoals gehanteerd door respectievelijk Hegel, Kant en Marx?

The Stranger
04-05-2007, 14:51
geef mij maar Descartes

Stig
04-05-2007, 14:55
Hebt ge dan liever een intellectueel hoogstaand gesprek over het verschil tussen de dialectische methodes zoals gehanteerd door respectievelijk Hegel, Kant en Marx?
Doe maar gewoon een biertje ~:cheers: