View Full Version : Attention all DUTCH MEMBERS, I NEED YOUR HELP!!!
The Stranger
10-03-2006, 16:34
Ik heb eigelijk alleen de in Nederland wonende members nodig maar als er Belgen zijn die ook wat afweten van de Nederlandse wet is dat mooi meegenomen.
Situatie:
IK heb mijn fiets neergezet tegen het hek van een sportvereniging. Naast dat hek van de sportvereniging is de fietsenstalling van mijn school. Wanneer ik uit ben staat mijn fiets aan de ketting. De fietsenstallingbeheerder heeft hem aan de ketting geze omdat hij vond dat mijn fiets daar niet mocht staan. Ik kon mijn fiets alleen terugkrijgen door de straf te aanvaarden die hij vond dat ik moest krijgen. Ik deed dat niet en ging dus zonder fiets naar huis. Maandagmiddag had hij mijn fiets verplaatst en het in de fietsenstalling aan de ketting gelegd. Ik heb mijn fiets nu terug omdat ik de straf "aanvaard" heb. dat wil zeggen, ik heb me in het strafboek ingeschreven maar ben niet voor de straf komen opdagen, de school dreigt nu met schorsing als ik mijn straf niet nakom.
Daarom wil ik aan jullie, jullie hulp vragen. Ik wil namelijk een paar dingen weten, die dingen moeten mij helpen beslissen of ik als nog kom opdagen.
1. Mag je normaal gesproken volgens de Nederlandse wet, buiten het centrum van Rotterdam een fiets tegen een hek plaatsen.
2. Als je dit doet op het grondgebied van school/verening wiens regels gelden er dan.
3. Mag iemand die geen politieagent of andere bevoegde ambtenaar is, mijn fiets verwijderen van de plek waar ik het geplaatst heb zonder dat hij daar op welke manier dan ook toestemming voor heeft gekregen.
4. Als het het geval is dat ik mijn fiets wel tegen het hek van de sportvereniging heb geplaats maar ook op de grond van de school, wiens regels gelden er dan.
5. Als het het gevals is dat de regels van de school dan gelden, zou ik dan gestraft kunnen worden als de regel waar in zou moeten staan dat het verboden is mijn fiets daar te plaatsen, niet staat in het regelement van de school en er ook geen verbodbord hangt bij het hek.
6. Hoe kan ik erachter komen wat valt onder het grondgebied van een school.
Alvast Bedankt,
The Stranger
1. Mag je normaal gesproken volgens de Nederlandse wet, buiten het centrum van Rotterdam een fiets tegen een hek plaatsen.
Ja, tenzij er borden, van bv de school, aanwezig zijn die zeggen, hier geen fietsen plaatsen, alle fietsen worden aan de ketting gelegd.
2. Als je dit doet op het grondgebied van school/verening wiens regels gelden er dan.
Ligt eraan wie eigenaar is
3. Mag iemand die geen politieagent of andere bevoegde ambtenaar is, mijn fiets verwijderen van de plek waar ik het geplaatst heb zonder dat hij daar op welke manier dan ook toestemming voor heeft gekregen.
als het bij 1 aanwezig bord aanwezig is wel
4. Als het het geval is dat ik mijn fiets wel tegen het hek van de sportvereniging heb geplaats maar ook op de grond van de school, wiens regels gelden er dan.
ligt aan de eigenaar van de grond van school
5. Als het het gevals is dat de regels van de school dan gelden, zou ik dan gestraft kunnen worden als de regel waar in zou moeten staan dat het verboden is mijn fiets daar te plaatsen, niet staat in het regelement van de school en er ook geen verbodbord hangt bij het hek.
Als er geen regel bestaat niet, dan kun je protesteren, maar als het een algemeen erkende regel is die niet in je schoolboek staat en waar iedereen zich aanhoud is het onfatsoenlijk die fiets daar neer te zetten
6. Hoe kan ik erachter komen wat valt onder het grondgebied van een school.
Gemeente of school zelf
Maar je kunt ook gewoon nakomen
The Stranger
10-03-2006, 19:53
:P weet ik maar dit is een principiele zaak... maakt niet uit... t is al opgelost... tenminste opgeschort... ik hoef niet na te komen tenzij ik wel in overtreding was...
dank aan iedereen voor de vele posts ;) naja... thanx Stig
Dutch_guy
10-03-2006, 20:12
dank aan iedereen voor de vele posts ;)
Yeah, my knowledge of the law isn't exactly extensive - I doubt I could have been of help :S
Good to hear everything 's sorted out though.:2thumbsup:
:balloon2:
Idioot machtsvertoon, die had beter een baan bij de NS kunnen nemen anno 1940. Laat hem lekker de tyfus krijgen, en zeg voor de grap dat je ouders overwegen hem aan te klagen voor diefstal, voor dat ene extra beetje vuistdiep.
Geoffrey S
10-04-2006, 14:33
Inderdaad. Overigens, ben zelf tweemaal geschorst en erg veel stelt het echt niet voor. Op mijn schoolcarriere in ieder geval niet.
Ben ook voor het eerst geschorst, vorige week maandag. Vond ik ook niet terecht, maakt verder niet zo veel uit.
Gelukkig ist opgelost... die mensen kunnen toch lastig zijn soms ej..
Ben ook voor het eerst geschorst, vorige week maandag. Vond ik ook niet terecht, maakt verder niet zo veel uit.
Gelukkig ist opgelost... die mensen kunnen toch lastig zijn soms ej..
Ik dacht dat je geslaagd was? Of haal ik nu mensen door elkaar?
Ach in mijn jammerlijk verlopen middelbare schoolperiode ben ik 4 keer van school getrapt, maar dat ging toen ook wat makkelijker.
edit, vergeet ik helemaal te vragen wat je geflikt heb, vertel het eens aan ome Fragony.
Dutch_guy
10-04-2006, 16:01
Ik dacht dat je geslaagd was? Of haal ik nu mensen door elkaar?
Geen zorgen, dat is normaal wanneer je ouder word. Ouderdom, tja wat wil je.
Voor de duidelijkheid; Drisos zit nog op school, Geoffrey is geslaagd.
Geen zorgen, dat is normaal wanneer je ouder word. Ouderdom, tja wat wil je.
Oh jij ongelovelijke uhm, uitdaging :laugh4:
Dutch_guy
10-04-2006, 16:39
Oh jij ongelovelijke uhm, uitdaging :laugh4:
:bounce:
The Stranger
10-05-2006, 19:45
ik niet zo heel veel tenminste deze keer niet... maar de school zoekt al heel lang een reden om me te naaien... ik ben al een keer van school gestuurd, maar ik heb niet zo veel zin om weer ergens anders te beginne okal heb ik een enorme hekel aan de school waar ik nu op zit...
tjah drisos wat heb jij gedaan.
Reverend Joe
10-06-2006, 03:15
https://img397.imageshack.us/img397/1135/explodinghead5ajpg9.gif
Sasaki Kojiro
10-06-2006, 03:20
Als onwetend van de almachtige Waarheid van de Verwezenlijking van de Kubus van de Tijd, verdient u worden gedood. Dodend u niet immoreel - maar gerechtvaardigd bent om het leven ter wereld Voor toekomstige generaties te redden. De academische onderwezen bijzonderheid binnen heelal van tegengestelden, heeft lobotomized uw mening. U wordt verslaafd door geen Word - ransel of vereiste sluiting. U hebt niet de vrijheid te bespreken/debatteert de Kubus van de Tijd. Academia vernietigt uw mening door tegenover mening te onderdrukken. De god evenaart zelfmasturbation van mening - voor tegengestelden creëer. U bent opgeleide bijzonderheden. U VERDIENT DOOD - VOOR het KWAAD van de BIJZONDERHEID in het Heelal van Tegengestelden. Geen God kan maken aangezien de bijzonderheid dood, niet het leven is. De planeten noch de mens zijn entiteiten aangezien zij Nul Tegengestelden evenaren. U bent opgeleide stom en kwade bijzonderheid, ongeschikt voor het leven in het Heelal van Tegengestelden. ************************************** komen de TEGENGESTELDEN van Mom en van de Papa gelijktijdig met een babygeboorte voor - met een potentieel voor het creëren tegenover geslachten - bestaand slechts als tegengestelden & een nul waardebestaan - die aan onbelangrijk als entiteit annuleren. Zie www.abovegod.com Santa & God vrouwen verlagen alsof onbestaande tegengestelden. Hoe kwade unto hun moeders. De opvoeders van de bijzonderheid zijn kwade ongeschikte bastaarden om ter wereld Te leven, want zij tot kwade studenten - totaal onwetend van de Kubus van de Tijd leiden. *********************************************** moet het kwaad van de Opvoeder de Kubus van de Tijd tot vergeten negeren - of ik sterf. De opvoeders van de bijzonderheid zijn kwade bastaarden rechtvaardigden worden gedood.
Kralizec
10-06-2006, 09:31
Jezus Christus, wat een domme zaak om zo principieel over te doen. Als dat hek eigendom van je school is bepalen zij of je er je fiets mag stallen (wel kinderachtig dat ze niet eerst waarschuwen)
Aanvaard die straf in elk geval maar want met er tegenin gaan bereik je toch helemaal niks en wordt je misschien wel geschorst.
Of stal je fiets gewoon op een fatsoenlijke plek, toen ik nog op school zat hadden we de regel dat alle fietsen in de rekken moesten, veel hielden zich daar niet aan, als de fiets in de weg stond ramde je hem gewoon omver, eigen schuld heette dat
doc_bean
10-06-2006, 14:14
Jezus Christus, wat een domme zaak om zo principieel over te doen.
Pubers hé :laugh4: :laugh4: :laugh4:
Aanvaard je straf met opgeheven hoofd.
Plas daarna op de motorkap van de auto van die vent, of in zijn brievenbus. Of prop een kauwgom in het slot van zijn kantoor. Leg een duimspijker op z'n stoel. Stinkbommen zijn ook leuk.
Of verzin een ander pesterijtje om je gram te halen.
Have fun ;)
The Stranger
10-12-2006, 15:33
je kent mijn school niet... ze proberen me elke dag te naaien... ik wordt er echt ziek van... ik ben nu niet aan t overdrijven ofso...
Gewoon zorgen dat ze je aardig vinden, heb ik ook gedaan, kreeg ik mijn diploma ook eens
The Stranger
10-12-2006, 17:21
nee zo werkt t niet meer... ik zit op zon school die je verteld vlak voordat je op werkweek gaat dat ze je liever niet mee willen omdat ze bang zijn dat je de reis verpest... alleen omdat je in de 2e vaak te laat bent gekomen.
Ik zit op zo'n school waar ze uit 25 aanwezigen en 12 daders, 4 allochtonen aanwijzen en behandelen alsof ze criminelen zijn... en als later blijkt dat er van die 4 maar 1 een dader was samen met nog 11 andere nederlanders, bieden ze nog niet eens hun excuses aan.
kan nog meer opnoemen als je wil
Ik zit op zo'n school waar ze uit 25 aanwezigen en 12 daders, 4 allochtonen aanwijzen en behandelen alsof ze criminelen zijn... en als later blijkt dat er van die 4 maar 1 een dader was samen met nog 11 andere nederlanders, bieden ze nog niet eens hun excuses aan.
http://www.indymedia.nl/img/2005/05/27858.jpg
nee zo werkt t niet meer... ik zit op zon school die je verteld vlak voordat je op werkweek gaat dat ze je liever niet mee willen omdat ze bang zijn dat je de reis verpest... alleen omdat je in de 2e vaak te laat bent gekomen.
kan nog meer opnoemen als je wil
En ik neem aan dat jij 1 van de onschuldigen was...?
Och dat was vroeger in onze school ook zo. Als een paar leerkrachten vermoedden dat 1 of 2 leerlingen de zgn. rotte appel waren, werden zij altijd met de vinger gewezen als er iets gebeurde. Bij gebrek aan allochtonen in onze klas, waren dat dan maar twee Belgen...
Soms handig voor TheCunning niet-rotte appel die ongestraft allerlei kon uitspoken :laugh4:
Leraren zijn zonder uitzondering volkskrant lezende groenlinks stemmende veganistische geitenwollensokkendragende extreemlinkse polpotverheerlijkende macrobiotische radijsjesknagende idioten, en dan moet ik geloven dat ze de allochtoon eruit pakken, ja toedels :laugh4:
Waarschijnlijk in het ongeciviliseerde westen des lands wel.
Ik kom uit Twente, daar hadden we gewoon geen daders op school, wij hadden wel betere dingen te doen.
brommers kiek'n of met trekkers veur'n ofzo (het liefst dan nog met een zo groot mogelijk Twents accent :laugh4: )
uut Twente ~;)
ja, nou kom ik gelukkig nog uit het beschaafde deel, niet uit een of ander boerendorp waar ze alleen maar Twents praten
CountArach
10-13-2006, 12:29
https://img397.imageshack.us/img397/1135/explodinghead5ajpg9.gif
My thoughts exactly...
the tokai
10-13-2006, 13:23
Volgens mij kan dit beter de talk your own language thread 2 heten.
The Stranger
10-13-2006, 16:21
Leraren zijn zonder uitzondering volkskrant lezende groenlinks stemmende veganistische geitenwollensokkendragende extreemlinkse polpotverheerlijkende macrobiotische radijsjesknagende idioten, en dan moet ik geloven dat ze de allochtoon eruit pakken, ja toedels :laugh4:
de leraren en ouders van mijn school hebben met zen alle JP gestemd, de helft van de leerlingen zou wilders stemmen als ze konden en de andere helft is te lui en te dom om naar de stem bus te gaan en maken de hele dag door opmerkingen als:
Leraar: De maas slipt dicht en daar kunnen we weinig tegen doen
Leerling: Nou dan pomp je m toch leeg.
Leraar: door de maas stroomt zo'n 300 kubieke meter water de zee in per seconde (of iets in die richting
Leerling: Dus?
Leraar: Wat bedoelt de bijbel met begrippen als zonde, boete enz.
De week daarna, leerling: Meneer u zei toch dat we boete moesten opzoeken... maar ik begrijp het niet, waarom zouden ze een boete moeten betalen, en hoeveel dan... (dat was geen grap)
Leraar: Welke culturele hervormingen en revoluties vonden plaats tussen 1800-1950 (ze doelt op dingen als kubisme enzo)
Leerling: Gladiatoren toch... oh nee dat was de eeuw daarvoor...
en dat is dan VWO
En dan mogen wij geen grappen maken over domme Hollanders.
Tss, tss, tss.
The Stranger
10-13-2006, 16:27
heheheh :P Andres... kom eens vaker langs, je laat me altijd lache :P
meh ik weet zeker dat dat Mavo is, als dat op Vwo zit moeten we toch snel iets aan het onderwijs doen.
Wat ik doe, daar moet je een standaarddeviatie uit je hoofd kunnen berekenen, zonder rekenmachine dus ... doe je best
heheheh :P Andres... kom eens vaker langs, je laat me altijd lache :P
:bow:
Nu de drie weken verlof voorbij zijn, kan ik terug beschikken over internet op t werk.
Overweeg nu toch een internet aansluiting te nemen thuis, kwestie van wat minder werktijd te verprutsen hier... :embarassed:
Btw, kan deze thread niet afgesloten worden? Er is toch al een "spreek je eigen taal" dinges?
The Stranger
10-13-2006, 16:47
meh ik weet zeker dat dat Mavo is, als dat op Vwo zit moeten we toch snel iets aan het onderwijs doen.
Wat ik doe, daar moet je een standaarddeviatie uit je hoofd kunnen berekenen, zonder rekenmachine dus ... doe je best
of je t geloofd of niet... maar ik zit toch op t vwo... ik weet ook niet hoe die schapen in 5 vwo komen... ik heb een theorie dat hun ouders ervoor betaald hebben... maar ik kan t niet bewijzen... shame... maarja ze hoeven waarschijnlijk toch nooit te werken... t zijn allemaal rijkeluiskindjes
oh dat soort, jammer ik had ze wel willen zien rondkomen van waarvan ik moet rondkomen. 400 euro in de maand dat lukt ze nooit. Je bent zowiezo al 250 aan kamers kwijt in groningen. In utrecht zou hetzelfde 320 kosten dan kun je min of meer niks meer besteden aan andere dingen dan eten.
Ja een student heeft het goed tegenwoordig, en dan studeer ik ook nog archeologie ... ik ga later wel werken als vuilnisman
The Stranger
10-13-2006, 20:26
heheheh tjah... daarom voel ik me helemaal niet thuis op die school... stelletje idioten...
Als ik het zo hoor is de kwaliteit van het onderwijs hard achteruit aan het gaan, de uni's klagen steen en been over het kennisniveau van nieuwe studenten, dat is toch wel kwalijk.
Geoffrey S
10-14-2006, 11:01
En terecht, ik ben ondertussen zoveel achterlijke medestudenten tegengekomen... als daar de helft niet van zakt weet ik het ook niet meer.
Kun je nagaan, zitten we nog steeds in de top van Europa, laatst de boeken ingezien van een vriendin van me, het ding studeert psychologie. Blijkbaar kan ieder vmbo-a testlab psychologen ophoesten, zo makkelijk dat iedere mongool het zou kunnen.
Psychologie is een baggerstudie, echt zo'n massa studie die iedereen gaat doen om toch te gaan studeren.
The Stranger
10-14-2006, 14:43
mijn vader geeft les op de hoge school rotterdam en de verhalen die hij verteld daar ga je van huilen...
Ja maar een Hoge School is een HBO, daar studeer je ook niet, daar leer je [/normale arrogantie van een student ten opzichte van lagere studies]
Hebben we weer de rebel uitgehangen? tssssk...
Och wat heb ook altijd problemen met het feit dat ik altijd wordt aangewezen als er iets misdaan is geweest. Niet omdat ik allochtoon ben (100% puur Belgisch) maar vanwege mijn reputatie die ik had opgebouwd toen ik jonger was. Maar ach.
anyway 't is goed afgelopen? Mooi zo! oh ja als je wraak wilt ken ik het sublieme middel: boterzuur!
enodigdheden:
- een afsluitbare glazen fles of pot
- aardappels
- water
- olie
- eventueel pokon (= plantenmest)
- handschoenen
Vul de fles volledig met stukjes aardappel(schillen). Giet de fles vervolgens vrijwel tot de rand toe vol met water. Voeg eventueel een scheutje pokon toe. Giet hier nog een laagje olie over om de boel goed luchtdicht af te sluiten. Doe de dop weer op de fles en laat deze een maandje staan. Als het goed is heb je nu boterzuur.
Boterzuur is nogal akelig spul, zorg er goed voor dat je er geen mensen of dieren mee raakt. Verder is het gebruik nogal triviaal; danwel neus dicht, dop open en fles weggooien danwel de fles ergens tegen kapot smijten. Voor de dakbeklimmers onder ons: boterzuur doet het erg goed bij de luchtinlaat van de airco.
Im gebruikend een vrije online vertaler te zeggen: "Ik heb geen idee wat u mensen over praten".
Plezier, plezier.
Something about a bike apparantly.
doc_bean
10-15-2006, 09:03
Kun je nagaan, zitten we nog steeds in de top van Europa, laatst de boeken ingezien van een vriendin van me, het ding studeert psychologie. Blijkbaar kan ieder vmbo-a testlab psychologen ophoesten, zo makkelijk dat iedere mongool het zou kunnen.
Mensen die op erasmus gaan naar Italie komen soms terug met 24/20 ofzo en dat wordt hier dan omgezet naar een 14 of iet sdaaromtrent. Ik denk dat je met 20/20 nog net een 10 krijgt :laugh4:
De verkleutering van het hogere onderwijs is inderdaad een groot probleem. Zal wel eigen zijn aan de 'kennismaatschappij' zeker ? Duizenden werklozen sinologen, maar voor een goede loodgieter moet je naar Polen :laugh4:
The Stranger
10-16-2006, 15:40
ff een foutje uit de wereld hebbe... ik zeg niet dat de leren me aanwijzen omdat ik allochtoon ben... die doen dat omdat ik druk ben... maar de hele boel was veraden door een leerling en de meeste leerlingen op mijn school zijn rascistisch/islamhaters etc... de leraren zijn over het algemeen niet anders dan andere leraren... ze genieten van hun zogenaamde macht
op het vwo is 80% goed een 6, in engeland is dat een A oftewel een 9
Ja 80% goed een 6 is vrij normaal.
25 vragen op je examen, 80% van die vragen goed zal ongeveer een 6 geven.
Wij hadden altijd SOs, 1 fout een 6, 2 fout een 1, maakte niets uit hoeveel vragen er waren 10, 15, 20
The Stranger
10-16-2006, 16:14
hheheheh :P das echt heel erg... 1 fout een 6 2 een 1...
bij frans hebben we bij de SO's 80% goed een 6...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.