Ja daar kom ik al elke week, bij wijze vna spreke, dat is het zelfde als een citytrip hasselt. beide liggen niet langer als 30 minuten rijden en ken ik al van buiten.
Ik was aan het denken aan Den Haag, is dat de moeite.
Printable View
Ja daar kom ik al elke week, bij wijze vna spreke, dat is het zelfde als een citytrip hasselt. beide liggen niet langer als 30 minuten rijden en ken ik al van buiten.
Ik was aan het denken aan Den Haag, is dat de moeite.
Ga naar het mooie Groningen in het hoge noorden. ~DQuote:
Originally Posted by Moros
Gekozen tot beste binnenstad van Nederland.
Goede uitgaansgelegenheden, winkels als je per se moet winkelen en zelfs een paar musea.
Den Haag stelt niet zoveel voor, het is niet meer dan een uit de kluiten gewassen dorp.
Amsterdam is natuurlijk de klassieker. Is het de bedoeling om de toerist uit te hangen of er gewoon eens uit te zijn ? In het tweede geval heb je niet echt een grootstad nodig.Quote:
Ik heb vorige week een 'city trip' naar het fantastische Poperinge gemaakt :laugh4:
Wel geweldig goed gegeten daar :2thumbsup:
Zou zeggen via Leiden naar Amsterdam ?
Ben in de eerstgenoemde niet geweest, maar is wel een studentenstad. Amsterdam is gewoon altijd leuk, in tegenstelling tot Den Haag wat helemaal niets voorstelt.
:balloon2:
Zelf vond ik Leiden weinig aan. Het enige wat er interessant was waren Naturalis en het RMO, uitgaan stelde niet zoveel voor.
Niet alle studentensteden zijn goeie plekken om uit te gaan ... neem Utrecht bijvoorbeeld.
Verder is er weinig in Nederland, als steden die de moeite waard zijn hebben we:
Amsterdam, Rotterdam (hoewel ik persoonlijk Rotterdam weinig vind voorstellen), Groningen, Maastricht en Nijmegen en Arnhem samen (Nijmegen is ook een leuke stad om uit te gaan).
Leiden gaat alles zo vroeg dicht. Mooie stad maar geen nachtleven. Maastricht is mooi, meer een belgische dan een nederlandse stad eigenlijk. Amsterdam is altijd leuk, neem ook even trein naar Haarlem, ook een erg mooie stad. Rotterdam is de enige stad-stad, je moet er van houden. Wat ik niet doe.
Jup Rotterdam mist een echt goed gevoel, het voelt zo kaal en kil aan.
Ben je er kortgeleden nog geweest? Ik moet zeggen dat het aardig opgeknapt is, het is niet meer het kille betondorp van 10 jaar geleden. Het heeft zeker wel een zekere vybe, meer een wereldstad zullen we maar zeggen. Pocket-wereldstad dan, maar het heeft een energie die andere Nederlandse steden niet hebben. Maar het uitgaan is nog steeds niet zo, alles ligt zo ver van elkaar af, bent eigenlijk altijd op taxi's aangewezen. Als plattelandsjongen vind ik nog steeds dat elk gebouw dat hoger is dan een boom gewoon niet hoort te bestaan, dat dan weer wel.
Fragony, ik ben het totaal en volkomen met je eens, alleen hou ik er wel van :P Rotterdam heeft gewoon de X-factor...
maar even voor andres, bedankt voor je hulp met mijn frans, ik heb een 6 gehaald :wink: :P
Zijn we blij mee tegenwoordig toch ~;)Quote:
Originally Posted by The Stranger
Maar kijk TS, Stig en ik weten iets wat jij niet weet, namelijk dat op het platteland de mooiste vrouwen wonen. Vooral in de christelijke dorpen zoals Putten bijvoorbeeld kijk je je ogen uit. Nu zal het voor jou als halfbloedprins wat lastiger zijn om die blaadjes van de boom te plukken zonder een met hooivorken gewapende bende achter je aan te krijgen (en nee stig ik loop niet mee~;)), maar dat doet niks af aan de kwaliteiten van de plattelandsvrouw.
Ik wel, hooivorken zijn uit trouwensQuote:
en nee stig ik loop niet mee
En ja, in de stad is het misschien wel beter uitgaan, maar je mist wel wat wij in onze kleine klote dorpen wel hebben
Ik weet ut, knuppels en kettings, was hier altijd hoevelaken tegen amersfoort, dat waren nog eens dagen. Iedere dorpsdag traditioneel afsluiten met een massaal gevecht, aardig wat krasjes opgelopen. Daarna iedereen naar huis en elkaar gewoon groeten als je ze tegenkwam in de stad. Ah......heimwee naar die tijd.Quote:
Originally Posted by Stig
Graag gedaan. Dankzij m'n hulp heb je hopelijk iets bijgeleerd...Quote:
nou nee dat niet echt... :P
Hmm, maar Fragony, smaken verschillen, dat moet jij onderhand wel weten. En hoewel ik niet ga ontkennen dat er mooie dames wonen op t platteland (ben er vaak geweest, heb familie daar op t platteland :P, t platteland is wel groot ben niet overal geweest) moet ik toch zeggen dat tot nu toe de mooiste dames bij mij om de hoek en omtrek wonen
oh dan is het eenvoudig, smaken verschillen en Frag en ik hebben smaak en jij niet ~D
Ik heb ook smaak. Ik heb net nog wat cola op m'n shirt gemorst.
LOL! Die ga ik jatten :laugh4: :laugh4:Quote:
Regen regen regen nattigheid wolken ha zon hallo wolken regen regen regen vies bah nat ZON! oh toch niet wolken regen regen regen :no:
he wat? oh laat maar :shame:
nope dat klopt natuurlijk niet, wel logisch blijven nadenken. Als ik geen smaak heb en jullie wel, dan kan er geen verschil in onze smaak zijn.Quote:
Originally Posted by Stig
Dit is hoe het wel moet:
Smaken verschillen, mijn smaak is alleen beter ontwikkeld dan die van jullie twee.:2thumbsup:
Jij zegt dat die op-schoorsteen-geplugde benzinedampademende febovretende klikobakken in zonblokkerend Rotterdam mooier zijn dan onze vanaf de grond zorgvuldig gecultiveerde gezondebloshebbende provinciale schonen en dan moeten wij logisch nadenken? TS, het spijt me te zeggen, pak een stoel en ga er even voor zitten, melk en honing komt niet uit de fabriek. Bloemetjes en bijtjes wil zeggen: weilanden met klavertjes, tarwe en rogge, schone lucht zoet als honing.Quote:
Vandaag naar Leuven geweest, kot gevonden. Nou moet ik zeggen, daar loopt ook wel wat moois rond... Vast studenten van het platteland. ~;)
Nou, moet ik zeggen, van alle vlaamse steden zie je toch wel vind ik de mooiste in leuven. In hasselt lopene alleen maar van die emoes of emo's of whatever. In Antwerpen loopt de helft met de mond open en durf ik ze niet eens aanspreken bang dat ze teveel lettergrepen moeten slikken, Gent valt dan weer redelijk mee, maar toch net een iets te groot perecentage dat haar haar net niet vaak genoeg wast... Ik moet wel bekennen als je echt wat wilt zien, kan Bredene nog zo slecht niet zijn...
Anyway, Doc bean, jij kent de weg toch goed in Leuven, niet? Als je nog enkele leuke adressjes van cafées weet. Ik ken nog wel een paar mensen die Leuven studeren, maar ja namen vergeet je, terwijl ik dit acheteraf nog eens kan raadplegen als mijn bloed een aanvullingetje ethanol nodig heeft.
Leuven is geen stad als Rotterdam, met 90.000 inwoners is het gewoon platteland vergeleken met echte steden.Quote:
Vast studenten van het platteland.
Ezelsbruggetje ter wille van verkennend onderzoek [de lekkerste gleuven wonen in Leuven]Quote:
dank u
ik heb nooit wat gezegd over mooi... ik heb het over sfeer, fijnheid, de kronkelige weggetjes van delfshaven, wandelingetjes door de haven, avondjes in rowtown... etc niet over mooi en groen en koeienstront, volledige stilte,Quote:
Originally Posted by Fragony
enge pedofiele pastoortjeslieve oude mannetjes...
btw... ik denk dat we het nu over twee verschillende dingen hebben, om even op jouw punt in te haken, IMPORT RULES, ik heb twee woorden voor je: heupen, billen. Alhoewel ik ook niets tegen een blonde dame van het platteland heb, heb nu een blonde vriendin... niet van het platteland, maar he, mijn ex was van zevenaar... ik heb je toch gezegd dat ik op het platteland ben geweest... stelletje boeren in zevenaar, wel leuke boeren, maar boeren non-the-less
Nou zeg, toen ze zeiden dat de wegen des heres mysterieus waren dacht ik ook niet 1 2 3 aan mijn darmkanaal hoor.Quote:
:laugh4:
da's een goeie, die moet IK onthouden. :laugh4:Quote:
Originally Posted by Fragony
En jullie dachten dat je niets bij leerde tijdens godsdienst:
https://www.youtube.com/watch?v=kNH7UqCwRd0
Spoiler Alert, click show to read:
:laugh4:Quote:
Man man man, ge ziet er jong uit.
Of zou ik nen ouwe sloef aan t worden zijn...?
En wat gaat meneer studeren in Leuven?
T is al een tijdje geleden sinds ik nog in Leuven op stap ben geweest en al een heuse eeuwigheid sinds ik op een weekdag op stap ben geweest in Leuven...
"In mijnen tijd" (:shame:) was den "Ambiorix" op de Oude Markt "the place to be" voor Limburgers. In "De Rector" (vlak langs de Ambiorix) was het ook altijd volle bak.
Als ge rond 5 uur 's ochtends nog op zoek zijt naar een café met wat volk, dan moet ge in de "Bierkelder" op de Oude Markt zijn (hoewel het publiek daar vaak nogal, eh, marginaal is) of de "Oase" (daar is het publiek altijd marginaal..., maar is best wel grappig om met uwe zatte kop eens rond te kijken, ben er ooit eens versierd door een opdringerige homo, met vieze snor, die een vettig sjaaltje rond mijne nek hing en met mij begon te dansen :laugh4: Mijn anders geaarde nieuwe vriend was gelukkig straalbezopen zodat ik zonder fysiek geweld te moeten gebruiken ben kunnen ontsnappen aan zijn, eh, aandacht).
Nog leuk op de Oude Markt is "Café Mangé" (sp?), daar zitten vaak veel Erasmus-studenten en de Rodins (vroeger was dat de Artmania, werd toen opengehouden door een soort mislukte Hell's Angel die nog bij z'n ma woonde en zichzelf "de Quicke" liet noemen. Als ge er vriendelijk genoeg tegen waart, begon hij u te trakteren met sterke drank, als uwe kop hem niet aanstond, kon ge beter maken dat ge weg waart, en quick...).
In de Naamsestraat hebt ge een aantal fakbars (faculteit bars, bars opengehouden door de faculteitskringen (vaak door leden van het presidium)) naast mekaar : HDR (spreek uit "Haa Dee eiR, Huis der Rechten), de Pavlov (fakbar Psychologie) en Politika (fakbar Pol & Soc). Toen ik nog in Leuven zat, was "den Dulci" (fakbar Economica) net verhuisd naar de Naamsestraat, iets verder dan de andere fakbars evenwel. In fakbars zijn de drankjes heel goedkoop en er zit doorgaans nogal wat volk.
Toen ik nog in Leuven zat, was de uitgaansdag donderdag, maar eigenlijk is (was, weet niet hoe het de huidige generatie studenten zit, uitgaansleven begon wel wat te verminderen in mijn laatste twee jaar ginder, vond ik), het zowat elke weekdag volle bak in Leuven, en zeker in de maanden oktober en november.
Een ietwat rustiger, maar zeker niet onaangenaam café was de Libertad, op de hoek van de 's Meiersstraat en de Muntstraat. Als ge de 's Meiersstraat afwandelt richting Hogeschoolplein, dan ziet ge op 't eind van de straat aan uwe rechterkant (vlakbij waar vroeger het stedelijk zwembad was) een gebouw "Carpe Diem". Daar heb ik 5 jaar op kot gezeten :2thumbsup:
Als ge nog vragen of praktische tips nodig hebt, vuur maar af. Indien nodig, zal doc_bean mijn ietwat verouderde kennis wel updaten.
Doe zeker uw best en smijt er vooral uw klak niet naar, maar, in godsnaam, sluit u niet teveel op in uw kot. Steek uwe kop zo vaak mogelijk buiten en geniet van wat de plezantste jaren van uw leven kunnen worden.
En als ge Leuven na een jaar drie wat beu gezien zijt, ga dan eens op Erasmus. En verdien een centje bij als ge kunt en zorg dat ge nen eerste zit hebt, zodat ge in uw 3 (jawel, 3!) maanden vakantie nog eens een stukske van de wereld kunt zien.
Ah, ik ben zo jaloers op u. Eerste kan, het warme nest verlaten, een hele nieuwe wereld te ontdekken.
Vanaf dat ma en pa u alleen achterlaten op uw kot, ligt de wereld aan uw voeten m'n beste.
sjesus wat een lang verhaal Andres, had je tijd over of niet?