Krazelic studeert niet in Groningen.
Printable View
Krazelic studeert niet in Groningen.
Op papier wel...
Zeg mannen, zijn jullie al ingeschreven voor Mafia VII?
Fragony anders wel :2thumbsup:
Als dat geen reden is om ook mee te spelen, dan weet ik het niet meer.
Al lang, natuurlijk.Quote:
Originally Posted by Andres
:balloon2:
Is er iets mis ofzo?Quote:
Originally Posted by Kralizec
Bedoel je dat je misschien de kans krijgt om Fragony virtueel te doden? Hmmm aanlokkelijk maar toch zal ik moeten passen.Quote:
Net terug van vakantie en de problemen beginnen al...
Ugh, auto's zuigen. Moet ik zeker al een jaar werken voor ik zo'n *****bak heb terugverdiend, terwijl ik die *****bak enkel nodig heb om te gaan werken. :furious3:
En dan moet ik mijn financien die ik jaren niet bekeken heb ineens beginnen herschikken omdat leven als werkmens blijkbaar duur is. (Werken om te kunnen werken ? I don't get it.) Heeft iemand trouwens ervaring met bankcheques ?
Och ja, we zullen maar denken dat we zo ons steentje bijdragen aan de maatschappij (evenals aan de opwarming van de aarde) ~:grouphug:
Aan voorgaande post is duidelijk te merken dat onze doc_bean gaat werken. Wacht maar tot ge effectief aan de slag gaat, om nog maar te zwijgen van het moment waarop ge uw eigen huisje/appartement begint af te betalen.
In het zweet uws aanschijns ergert ge u elke dag een beetje meer aan zowat alles waar ge u maar aan ergeren kunt... Welkom in de wereld van de werkende Belg :laugh4:
Quote:
Originally Posted by doc_bean
Yup. Het principe is eenvoudig. Als je een belangrijke aankoop doet, moet de verkoper zeker zijn dat hij z'n centen krijgt. Als koper loop je niet graag met een pak cash geld rond. Bovendien is rondlopen met veel cash geld niet meer zo evident, omwille van strenge regelgeving tegen witwaspraktijken. Professionele verkopers of tussenpersonen mogen dat niet zomaar aannemen. Als je een grote som cash geld afhaalt bij de bank (geloof dat het momenteel 10.000 euro is), is de bank o.a. verplicht dit door te geven aan de CFI (Cel voor Financiële Informatieverwerking).
De bankcheque is in feite een cheque waarvan de bank waarborgt dat hij gedekt is. Deze cheque wordt getrokken op een rekening van de bank zelve, doorgaans de kantoorrekening van een agentschap. Indien de bankcheque niet kadert in een krediet, maar een betaling met eigen middelen van de cliënt uitmaakt, zal de bank eerst het geld van je rekening halen en op haar eigen rekening plaatsen. Pas daarna zal zij je de cheque overhandigen. Vraag steeds om de cheque betaalbaar aan jezelf te maken. Mocht de verkoop in extremis alsnog afspringen, is het veel eenvoudiger om het geld terug op je rekening te laten plaatsen en de cheque te vernietigen. Als "de zaak" doorgaat, kan je de cheque eenvoudig "endoseren", i.e. op de achterkant schrijf je eenvoudigweg "betaalbaar aan X" en je ondertekent dit.
Indien je een krediet aangaat, komt het geld rechtstreeks van de bank en zal de bank je de cheque overhandigen nadat je de kredietovereenkomst (of hypothecaire kredietakte bij de notaris) hebt ondertekend.
Als je nog vragen hebt, vuur maar af. Via PM mag ook als je dat liever wil.
Binnen dit en een jaar zoek ik te gaan verhuizen en zal ik naast voor mijn *****auto en voor de staat ook nog mogen werken voor mijn onroerend goed. Hoe al die mensen er in slagen om zich een 4x4 en een caravan van zo'n kleine 10m lang te veroorloven zal ik niet snel begrijpen...Quote:
Ik probeer wel een nieuwe beweging op te starten: "geen regering, geen belastingen !"
Spijtig genoeg vond die autoverkoper wel dat ik die BTW moest betalen...
als je op brutto basis bekijkt werkt een belg meer dan 7 maan den per jaar om zijn belastingen te betalen, op nettobasis heeft een vriend van mij uitgerekend dat hij ongeveer drie maanden per jaar werkt voor de luxe om met een autotje te mogen rondrijden, een eigen huisje kost je ook al snel 6 maanden nettoloon...Quote:
In het zweet uws aanschijns ergert ge u elke dag een beetje meer aan zowat alles waar ge u maar aan ergeren kunt... Welkom in de wereld van de werkende Belg :laugh4:
Soms denk ik dat bedelaars en daklozen het juiste idee hebben :furious3:
Yep, hebben ze op de bank ook recent verteld (niet dat ik iets in de buurt van de 10.000€ aan het verrichten was).Quote:
Als je een grote som cash geld afhaalt bij de bank (geloof dat het momenteel 10.000 euro is), is de bank o.a. verplicht dit door te geven aan de CFI (Cel voor Financiële Informatieverwerking).
Bedankt voor je uitleg, ik ben duidelijk niet zo goed mee met al die 'volwassen' dingen. Vandaag ook ontdekt dat je meerdere verzekeringen voor je auto nodig hebt voor je auto naast wat de garage aanbiedt als 'herstellingsverzekering' of hoe dat ding ook noemt dat toch niet geldt voor het normale onderhoud van je wagen. Ik wil eigenlijk niet weten wat een omnium mij gaat kosten (de BA zou al naar de 1000€ gaan heb ik gehoord...)Quote:
Als je nog vragen hebt, vuur maar af. Via PM mag ook als je dat liever wil.
Onze eerste verzekeringspremie bedroeg 820 euro, bij Fortis, BA + extra verzekering voor de chauffeur + rechtsbijstand voor een bescheiden Citroën Saxo 1.4 van 4 jaar oud.
Nu betalen we voor dezelfde dekking nog 620 euro, dus dat betert wel (als je ongevallen vrij rijdt).
Als je een tweedehandswagen koopt, zou ik geen omnium aanschaffen, lijken mij zotte kosten, en dan nog, voor een nieuwe wagen zou ik het enkel de eerste twee jaar doen. Tenzij je een brokkenpiloot bent natuurlijk :inquisitive: . Niet vergeten dat je ook nog eens een éénmalige inschrijvingstaks mag ophoesten (herinner me niet precies meer hoeveel dat was) en uiteraard jaarlijks verkeersbelasting. Zelfs voor een bescheiden wagentje ben je algauw jaarlijks iets van een 185 eurootjes kwijt aan vadertje staat.
Misschien nog twee nuttige tips:
1) Begin op zo vroeg mogelijke leeftijd met pensioensparen.
2) Als je 100 % zeker bent dat je een woning zal kopen, ga dan voor "Home Invest plan" met je bank (enfin, bij Fortis heet/heette dat zo, zal bij andere bank wel anders heten). Je betaalt eigenlijk je premies voor je schuldsaldoverzekering (die je moet hebben als je een hypothecaire lening afsluit, tenzij je heel vermogend en dus heel solvabel bent, ma bon) nog voor je effectief een hypothecair krediet hebt afgesloten; die premies komen nu reeds in aanmerking voor bijkomende belastingaftrek in het kader van het lange termijnsparen. Vraag aan je bankier ook ff om op basis van je loon uit te rekenen hoeveel premie je dit jaar dient te betalen in functie van belastingaftrek, ge kunt maar aftrekken tot een zeker bedrag.
Ik heb mij gewaagd aan een nieuwe wagen, kwa meerprijs (tov een tweede hands) valt het goed mee, maar kwa verzekeringen en taxen zal het wel tegenvallen.Quote:
Ik heb het voordeel dat ik al zeven jaar een rijbewijs heb, zonder ongevallen. Nu is dat wel voornamelijk omdat ik zo goed als niet gereden heb die zeven jaren, maar blijkbaar helpt het bij sommige maatschappijen om in een lagere categorie te starten.Quote:
Nu betalen we voor dezelfde dekking nog 620 euro, dus dat betert wel (als je ongevallen vrij rijdt).
Was ik ook maar van plan.Quote:
Als je een tweedehandswagen koopt, zou ik geen omnium aanschaffen, lijken mij zotte kosten, en dan nog, voor een nieuwe wagen zou ik het enkel de eerste twee jaar doen.
Blijkbaar rijd ik nog niet zo slecht :laugh4:Quote:
Tenzij je een brokkenpiloot bent natuurlijk :inquisitive: .
Quote:
Niet vergeten dat je ook nog eens een éénmalige inschrijvingstaks mag ophoesten (herinner me niet precies meer hoeveel dat was) en uiteraard jaarlijks verkeersbelasting. Zelfs voor een bescheiden wagentje ben je algauw jaarlijks iets van een 185 eurootjes kwijt aan vadertje staat.
Yep, en jaarlijks onderhoud is er ook nog, niet voor vadertje staat natuurlijk, maar wel iets dat dik tegenslaagt.
Ik wou eigenlijk het lotto-pensioen-plan volgen :jester:Quote:
Misschien nog twee nuttige tips:
1) Begin op zo vroeg mogelijke leeftijd met pensioensparen.
Eek, klinkt weer veel te ingewikkeld. Ik ben nog niet zeker dat ik iets ga kopen. hangt een beetje af van de regio. In Leuven betaal je al snel 750€ huur voor een appartementje, waardoor kopen wel snel interessant wordt (ook dure huizen natuurlijk). Ik hoop nog steeds op een instorting van de vastgoed markt, maar eerlijk gezegd zie ik dat nog niet direct gebeuren.Quote:
2) Als je 100 % zeker bent dat je een woning zal kopen, ga dan voor "Home Invest plan" met je bank (enfin, bij Fortis heet/heette dat zo, zal bij andere bank wel anders heten). Je betaalt eigenlijk je premies voor je schuldsaldoverzekering (die je moet hebben als je een hypothecaire lening afsluit, tenzij je heel vermogend en dus heel solvabel bent, ma bon) nog voor je effectief een hypothecair krediet hebt afgesloten; die premies komen nu reeds in aanmerking voor bijkomende belastingaftrek in het kader van het lange termijnsparen. Vraag aan je bankier ook ff om op basis van je loon uit te rekenen hoeveel premie je dit jaar dient te betalen in functie van belastingaftrek, ge kunt maar aftrekken tot een zeker bedrag.
Als maffiamaagd ben ik wel benieuwd naar dit allemaal, jullie slapen binnenkort allemaal met de vissen. Je weet wat ze zeggen, liquideren kan je leren.Quote:
Voor de Vlamingen onder jullie, ik ga dit weekend Antwerpen vereren met mijn aanwezigheid. Nog tips, qua dingen die ik echt zou moeten zien daar?
De trein terug naar Nederland is een echte aanrader. Sinds Zillion dicht is is er weinig meer aan daar.
Ok even serieus, serieus.
Ok ok, het Rubenshuis en de grote markt.
Vind Antwerpen niet echt veel...
Antwerpen mag dan wel de feitelijke hoofdstad van vlaanderen zijn, er is idd niet zo heel veel aan. Op een middagje heb je de toeristische toer wel gedaan, als je geen musea aandoet.
Quote:
Originally Posted by Fragony
:laugh4:
Zeg lolbroek, Mafia VII is al begonnen. Moet jij niet effe meespelen?
Kralizec: ga later op de avond eens naar 't Keteltje :grin:
Geef mij dan toch maar de "vroegere" hoofdstad van Vlaanderen, Brussel. Veel mooier. Jammer alleen dat het niet meer echt Vlaams is.Quote:
Originally Posted by doc_bean
Vind Gent de leukste stad denk ik, prachtige huizen maar niet zo pretentieus als Brugge met al die dure boetieken en andere aanstellerij, echt lekker Vlaams. Hoewel je nog net niet het bord naar je kop krijgt is het eten best goed, niet echt veel uitgaansleven, meer een overdag-stad.
Drommels drommels driewerf drommels. http://www.elsevier.nl/nieuws/politi...806/index.html
Het is te merken dat die rooie ratten weer in de regering zitten.
partij van de ambtenaren
partij van de aanbesteders
partij van de afgrond
partij van de allochtonen
partij van de allesbehalveons
Gent valt 's nacht goed mee. Ook redelijk wat studenten enzo, maar in tegenstelling tot Leuven niet dood tijdens het weekend of tijdens vakanties.
Ook groter als Brugge en Leuven, maar net nog klein genoeg om gezellig te blijven. Ook verkrotting valt daar zeer goed mee. Een geschiedenis die ook niet moet onder doen aan die van Brugge.
Gent>Brugge & Antwerpen imo.
't Is hier maar stillekes.
Hoe komt dat?
Gisteren ging de Org wat traag voor mij.
Dit weekend nog naar Gent geweest om een hollander enz ijn chinese verloofde het prachtige vlaanderen eens te laten ontdekken. Is toch ook een vrij dode stad op zondag in de vakantie.
Vandaag beginnen werken.
Druk druk druk, het studiejaar is weer begonnen ... en ik moet nog steeds een verslag schrijven van opgravingen deze zomer. :furious3:Quote:
Doc Bean studeert niet in Groningen.
Wat is dat met studeren in Groningen.Quote:
Originally Posted by Moros
Ik studeer daar, das het einde, jullie zijn allemaal minder goed af, daar kan ik weinig aan doen, sorry.
Jaloezie, tssssss
Als je een bepaald formulier A volgens de letter van de wet naar dienst B moet sturen en je krijgt een paar dagen later van dienst B een verontwaardigde telefoon omdat het betreffende formulier naar dienst C diende te worden gestuurd, dan, dan, ....
WAAAAAA!!!!!
Ik wil iets kapotdoen, nu! Geef mij een voorhamer en een autowrak en laat me minstens 30 minuten gaan.
Het verwondert mij niks dat sommige mensen nog voor hun 40ste een hartaanval krijgen.
Miljaarde, miljaarde, miljaarde. Bah, bah, bah.
Administratieve vereenvoudiging bestaat niet. Da stukse "Q" mogen ze van mij... :hanged:
:laugh4:Quote:
Gelukkig hebben wij in Nederland de doorzendplicht...
hmmmm
Bedankt voor deze nuttige bijdrage :bow:Quote:
Originally Posted by The Stranger
Is 't daarvoor dat ge nen edit-knop nodig hebt? Voor t geval ge een 'm' teveel of te weinig zou geschreven hebben? Is "hmmmm" wel met een h?
EDIT: een 'm' te weinig.
He,
Jemand hier von der Schweiz?