Die ja, erg mooi stadje. Leuke markt ook, goede kip, lekkere stevige bite. Niet zo lekker als in Frankrijk maar wel beter dan hier.
Printable View
Die ja, erg mooi stadje. Leuke markt ook, goede kip, lekkere stevige bite. Niet zo lekker als in Frankrijk maar wel beter dan hier.
Route naar mijn supermarkt. Heb toch meer met nederlandse bouwstijl, vooral vanwege het water denk ik.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/007.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/006.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/005.jpg
Bah, Studentenverenigingen, daar heb ik dus helemaal niks mee. Van die ballen die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en dan zeuren over mijn accent. Nee, zelf praat je lekker Nederlands.Quote:
Originally Posted by Moros
Daarnaast kunnen ze niet eens hun rommel opruimen en ligt er altijd zo'n teringzooi voor die huizen van ze. Hoe moet dat ooit ons land besturen, want dat gaan ze toch doen, met een beetje geld van papa. Van die lui die nooit echt hebben moeten werken.
sinds wanneer gaan studentenverenigingen landen besturen? En sinds wanneer zijn dat elitaire clubjes? Want als dat het geval is dan hoor ik er denk toch net niet zo thuis... Accent? Slaan?Quote:
Originally Posted by Stig
Ben jij vreemd ingelicht.
Of wel zijn er wel erg vreemde studenteverenigingen in Holland. Trouwens sinds wanneer is het een deugd een vechtersbaas te zijn?
EDIT: @ Frag: Ieper is wel tof en leuk. Daar heb ik ook al wat meegemaakt. En je hebt gelijk, op al die plaatsen waar er veel volk komt heb je altijd wel last van de beruchte "vervelende hollander". Elk festival, elke toeristen trekpleister (hoewel ik moet zeggen dat de engelsen hier wel de beste in zijn), elk...
zucht. Wij brave belgen toch. ~;)
No, but close. I grew up speaking English, and never learned a word of German till just recently, but I grew up HEARING German just as much as English.Quote:
Originally Posted by Andres
Vuk
Genoeg van die corpsballen zitten nu in het kabinet.Quote:
sinds wanneer gaan studentenverenigingen landen besturen?
En anders zijn ze wel bestuurder van een of ander groot bedrijf met een salaris van 3 Balkenendes
Vindicat in Groningen, ach nee toch. Met de leuke ontgroeningen.Quote:
En sinds wanneer zijn dat elitaire clubjes?
Voortaan in Delft gaan studerenQuote:
Slaan?
Er was laatst weer een leuke voetbalwedstrijd ~DQuote:
Trouwens sinds wanneer is het een deugd een vechtersbaas te zijn?
Jippie! Een meevaller. Waren te laat om kaarten te kopen voor het schlagerfestival in Hasselt, nu blijkt een vriend via via aan 3 kaarten te zijn geraakt van iemand die door onverwachte omstandigheden niet kan gaan.
En dan nog wel kaarten voor ne zaterdag :2thumbsup:
Corry Konings, John Terra, Johnny White, Garry Hagger, etc etc, here I come! ~:cheers:
Nog iemand op 5 april 2008 naar Hasselt?
EDIT : en in januari gaan we ook al naar Frans Bauer in Antwerpen ~:cheers:
:inquisitive:Quote:
Een pikante mix van vooroordelen, generalisering, met een vleugje onzin. (Een groot vleugje)
:smash: :juggle2:
~:wave:
Als mensen levende vissen opdrinken, varkens over de gang schoppen, mensen mishandelen en bier vanaf een balkon naar voorbijgangers gooien, dan mag ik bevooroordeeld zijn.Quote:
Originally Posted by Drisos
Over studenten gesproken, Plasterk is ook lekker bezig
Studiefinanciering wordt lening? Of Collegegeld gaat omhoog?
Puur om het lerarentekort op te lossen. Nee dat moeten wij zeker betalen, pak het gewoon bij uitkeringstrekkers vandaan, of ergens anders maar niet bij studenten.
Als er geen studiefinanciering zou zijn dan zou ik nu in de bouw werken, of iets dergelijks. Er zijn ook mensen die een aanvullende beurs echt nodig hebben, niet iedereen heeft geld om te studeren.
Intressant nog förstår man det mesta av vad som sägs här ändå. Tur att de flesta som skriver här inte talar franska eller något annat språk som inte har något som helst gemensamt med svenskan.
Innocentius:
Jeg tror nu det meste af det er hollansk. Det er sjovt nok et sprog som de fleste skandinaviere har relativt let ved at forstå, specielt når det er på skrift.
Jeg er stødt på en helt del svenskere herinde, men er der overhoved nogen danskere i mellem??.. Er i der?
Corpsballen zijn wel ok om mee te drinken, maar verder kan ik niet zo goed met ze omgaan. De manier van praten en waar ze het over hebben sluit gewoon volledig niet op mij aan, en ik kom uit hetzelfde mileu als zij ~;p
Dan spreek je hier dus met iemand die uit het tegenovergestelde mileu komt ~DQuote:
Originally Posted by Baba Ga'on
Ik heb het ook nooit zo gehad op studentenclubs. Hebben bijna allemaal op één of andere manier een elitair trekje. Wat mij vooral tegenstak, is die gezagsstructuur die ze allemaal hebben. Sommigen denken echt wel dat ze een hele piet zijn omdat ze zich toevallig een jaar eerder lid hebben gemaakt van dergelijke club en vinden het dan nodig om de jongere leden af te blaffen en debiele opdrachten te geven.
Was ooit eens uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van een kerel die in zo'n club zat. Die gast gaf een gratis vat en had ook een paar van z'n clubleden uitgenodigd, waaronder zijn preses. Om één of andere reden vond meneer de preses het nodig om de jarige "schacht" (bah, ik heb altijd een hekel gehad aan dat woord) te "bevelen" om een halfuur op z'n knieën te gaan zitten. De idioot deed het nog ook. Sindsdien heb ik altijd een sterke, aan hevige allergie grenzende, afkeer gehad van studentenclubs.
EDIT: al moet ik wel bekennen dat ik, bij gebrek aan vrijwilligers, ooit eens een paar keer onze kotcantus geleid heb als senior. Naar t schijnt is het niet de gewoonte dat de senior tegen het eind van de cantus ladderzat naar huis moet gedragen worden, laat staan dat hij zichzelf straft of "uit sympathie" een ad fundum meedrinkt met degene die hij net gestraft heeft... Ah, de herinneringen... Nu ja, enkel herinneringen van het eerste half uurke, de rest is van horen zeggen :grin:
EDIT2: voor de Hollanders: kot: studentenhuis. Kotcantus: cantus georganiseerd door de bewoners van het studentenhuis. Cantus: zangfestijn waar eh, af en toe de kelen gesmeerd worden met goudgeel vocht...
Wederom:Quote:
Een pikante mix van vooroordelen, generalisering, met een vleugje onzin. (Een groot vleugje)
Het moge duidelijk zijn dat ik ook lid ben van een studentenvereniging. Wat jij opnoemt zijn uitzonderingen. Bij ons de in stad heb je 4 grote verenigingen. Een heeft helemaal geen verplichte introweek. Twee hebben een softe introweek. (Waaronder die van mij) Die de laatste is ietsje zwaarder. Daar hadden ze vooral water en brood en zijn er een aantal gestopt na een dag omdat ze er niets aan vonden. Bij ons was er niets extreem vies, ongezond o.i.d. Een week niet gedoucht, nauwelijks geslapen en veel bezig geweest. Dus je werd er behoorlijk moe van. En je moest de namen van je mede aspirant-leden leren en liedjes leren en vooral leren hard te zingen. Dat ging allemaal bijzonder slecht in het begin en daarom werden we behoorlijk afgezeken. Maar de laatste paar dagen werd het gewoon een leuk kamp. snachts feest, overdag spelletjes in de buitenlucht, etc etc. Enkel geestelijk zwaar de eerste dagen.
Ook kan ik vertellen dat mijn verening echt GEEN elitair trekje heeft. Twee andere verenigingen uit mijn stad wel. Gezagsstructuur is er niet, op de introweek na en een paar ouwe lullen na(maar dat zijn er echt maar een paar). Geen jaarhierarchie. Het woord 'schacht' ken ik niet, en bij ons is het bestuur normaal gesproken gelijkwaardig aan de normale leden. zelfs aan mij. Behalve tijdens de algemene vergaderingen, dan moeten ze orde houden en leiden ze de boel. En ze runnen als betreffende de vereniging. Maar dat is niet meer dan normaal.
Nogmaals: elitair, extreem goor, ongezond, en gevaarlijk, dat zijn uitzonderingen! Studentenverenigingen in het algemeen zo noemen is een suffe vorm van generalisatie.
:shame:
Effe het één en ander verbeterd :bow:Quote:
Originally Posted by Drisos
Spoiler Alert, click show to read:
Bah, flauwerd :wall: ~;p
Als ik het heb over studentverenigingen dan gaat het dus over die mislukte elitaire sukkels. Niet over gewoon een groep studenten.
Hier in Groningen heb je:
Vindicat, Albertus en ongeveer 3000 andere kleine verenigingen.
Die 3000 (of meer 10) zijn onschadelijk en daar merk je niks van. Die twee grote zijn irritant. Alsof ze beter zijn dan mij als ze over straat lopen. Nee, ik ruim m'n huis tenminste wel op.
Van die verenigingen waar je beter bent, omdat je meerderejaars bent. Nee rot toch op man, zou iemand beter zijn omdat hij langer rondloopt. Het liefst zou ik ze zo militaire dienst in sturen, dan kun je zien of dat elitaire van ze werkt. Stelletje malloten.
Tja, noko anna enn nederlandsk-belgisk hadde gjort seg. :inquisitive:
Hey Fragony. Die letztes drei Bilden, ist das Holland?? Wunderschön! :beam:
Undrar hur det kommer sig att just lilla Holland erövrade denna tråd... Är dom bara allmänt glappkäftiga kanske? :P
Ja, mange tak :beam:Quote:
Originally Posted by Radier
Ach, ontgroeningen mogen dan praktisch marteling zijn, Vindicat houdt tenminste van traditie. Hun gebouw aan de grote markt was tijdens de bezetting in gebruik door de SS :sweatdrop:Quote:
Ik vind hetzelf ook behoorlijk triest, vooral dat de ouderejaars het daar gewoon om hun eigen plezier doen- de sukkels die het tijdens hun eigen begin het zwaarst hebben, gaan later vaak de intro commissie (of hoe het ook mag heten) om de nieuwelingen genadeloos "terug" te pakken.
Aan de andere kant, als je dat soort dingen gewoon pikt dan verdien je wat mij betreft ook niet beter.
Albertus vind ik nog wel meevallen, die mensen zijn eigenlijk helemaal niet elitair en vaak ook nog wel gezellig. Maar ze drinken Bavaria, bah :no:Quote:
GAD-VER-DAMME
Dat elitaire je hebt er wel een paar van die knurftjes, maar ik heb zo wat met iedereen al gepraat en gedronken. En zo goed als iedereen is down to earth, sympathiek en gewoon. Nu ja in elk groepje mensen zit er dan natuurlijk er wel eentje die het een beetje hoog in het bolleke heeft.
Wij hebben bijna 300 leden, dat is voor mijn stad groot, voor andere steden klein, waarschijnlijk? :book:
:egypt:
Ik kan met iedereen, inclusief corpsballen en andere studentenverenigingleden, omgaan, mits er alcohol en uitgaan aan te pas komen ~;)
We hadden het niet anders gedacht Wiz.
Wij hebben ook bavaria. Mijn proefstelsel proeft sowieso niet veel verschil tussen het ene en het andere bier, maar als het er al is gaat het gegarandeerd over na een paar biertjes. Gewoon stug volhouden en het wordt steeds beter. :yes:Quote:
Originally Posted by Kralizec