-
Re: The talk your own language thread
heb t niet zelf geschreven... t is voor een schoolopdracht... ik moet van zoveel mogelijk mensen hun mening en interpretatie van het en over het gedicht weten en dat dan in een verslag verwerken.... dus ik zou het erg op prijs stellen als jullie ook nog even jullie menning over de kwaliteit van het gedicht willen geven :D thanx alvast.
btw frag, waar jij vind dat een gedicht over gaat zit geen goed of fout of juist of onjuist aan :P
-
Hmmm...
"Ik moet van zoveel mensen hun mening en interpretaite weten en dat in een verslag werken" = "Ik moet een interpretatie geven/mening hebben over dit gedicht, maar ben te lui om er zelf over na te denken, dus tracht ik op een listige manier de Orgertjes hun mening/interpretatie los te weken" ?
Beken! Snoodaard! :whip:
-
pffff... jullie zijn zoooo achterdochtig... ik vraag het nog zoo netjes en alles...
-
Quote:
Originally Posted by The Stranger
heb t niet zelf geschreven... t is voor een schoolopdracht... ik moet van zoveel mogelijk mensen hun mening en interpretatie van het en over het gedicht weten en dat dan in een verslag verwerken.... dus ik zou het erg op prijs stellen als jullie ook nog even jullie menning over de kwaliteit van het gedicht willen geven :D thanx alvast.
btw frag, waar jij vind dat een gedicht over gaat zit geen goed of fout of juist of onjuist aan :P
Ik ben niet zo bekend met poezie TS, het is niet echt mijn genre, ik denk niet dat de nederlandse taal er uitermate geschikt voor is, neem engels het draagt altijd een bepaalde dubbelzinnigheid met zich mee. Nederlands is meer een schrijverstaal omdat het pallet op zich zo sober is, korte woorden korte zinnen, neem nooit meer slapen van Hermans;
Ik zal liever omkomen als slachtoffer van de elementen als van de mensen. Zou me hier een bliksemstraal treffen, of een meteoriet op het hoofd vallen, of stort ik straks naar beneden van vermoeienis, wat een geluk dat het weken duren zal, voor iemand erachter komt en misschien vinden ze mij wel nooit. Groot gevoel van voldoening zal dit mij geven, maar ik moet dan wel als geest nog een poosje verder bestaan om te constateren dat ze me niet kunnen vinden. Of ik op die manier nog vollediger verdwijn, alsof dan tenminste mijn dood in overeenstemming is met wat ik weet. Omdat mijn leven het nooit zal kunnen zijn.
-
Quote:
Originally Posted by Andres
Eh, ik moet zeggen dat ik net hetzelfde dacht als Kralizec. Misschien is z'n interpretatie nog zo gek niet?
Ofwel zijn Kralizec en ik allebei gek
Haha, Andres is gek!
-
keiharde opbouwende kritiek dan...
-
Vind het wel mooi, de verbazing en machteloosheid komen goed tot uitdrukking. Maar heb een beetje wat ik altijd met poezie heb, het gevoel dat de schrijver met zichzelf een lolletje heeft en dat wij mogen meekijken, ik hou van wat duidelijkheid in thema.
-
-
Eni u lori marima nida, tamabada daha zasida dahada i uri uci udaniriloci, yi madaci sinimatari uci malojohada uma lo wiridaci zarinitama. Goba aba daha cikota jorisigo, nita tanida zaricikda da sihasigo eda daha joricita jori eni yinidarisidawi oni daha Chapter House.
I will give kudos to anyone that can descipher this, and tell me how the cipher works(the last part is optional, but essential to your understanding of how my language works.) Good luck.
-
Volg de link in m'n handtekening en schrijf je in. Vort! Meedoen :whip:
-
Gottegod het is me weer wat, wij hebben echt de domste terroristen lekker weer eens en dat moet integreren.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1155851.html
Doek de aivd maar op niks gevaarlijks aan.
-
Hoe lang is het al niet geleden dat ik hier postte. Damn.
-
-
Det er synd at tråden vert fylt opp av ein viss type uforståeleg pjatt i frå kontinentet, men det er vel neppe noko nytt at slikt kjem i frå den kanten. ~D
-
.
Babelfish Norveççe bilmiyor. :mean:
.
-
-
Buna ziua. Destula olandeza pe aici. Ar cam fi cazul sa schimbati si voi, totusi, limba de comunicare prin threadu asta. ~D
-
-
ik ben bijna bij de 3000! :speechless: :curtain: :rockstar:
what's up, mijn mede-nederlanders? loopt alles nog zijn gangetje hier? :book: :balloon2: :2thumbsup:
edit:niet goed opgelet! ik ben er al! ok, ik ga direct weg, eventjes dit mooie getal aanhouden! :)
3000
-
3000 schoon aan de haak en er zit geen woord spaans bij, proficiat :balloon2:
-
Proficiat Drisos :bow:
Hehe, eindelijk verhuisd. Woon nu op 6 km van m'n werk. Voor de eerste maal met de fiets naar het werk gekomen. Het was wat winderig, dus heb soms stevig moeten doortrappen, maar ik moet zeggen, niets beter dan een kwartiertje à 20 minuutjes lichaamsbeweging om de werkdag te beginnen.
Laat al die gekken zich maar opjagen in hun stilstaande tuffende kinkhoesten.
De weg terug naar huis zal wat lastiger zijn. De laatste kilometer is constant (vrij steil) klimmen. Ma bon, is goed voor de conditie en naast een tweede wagen spaar ik ook nog eens een fitness abonnement uit :2thumbsup:
-
Wat zijn jullie still als ik er niet ben
-
Ah hoi Stig we waren al bang dat je bonjer had met een vervloekte mummie.
Zeggen jullie liever wat liefs, mijn zusje is getrouwd, en kijk haar eens blij zijn.
http://www.jaapklomp.nl/Albums/AnnSj...G_7580-009.jpg
-
Quote:
een vervloekte mummie
Tosa?
-
-
Quote:
Originally Posted by Fragony
Ah hoi Stig we waren al bang dat je bonjer had met een vervloekte mummie.
Zwijg me over mummies. Vandaag nog examen Archeologie van Egypte gehad, wat kreeg ik als vraag? Prenten van zo'n stuk of 7 doodskisten, mocht ik allemaal even determineren en situeren. Bah. Gelukkig was mijn andere vraag welke veranderingen in de kunst zich profileerden tijdens de Amarna periode.
-
Ah! Look at me I can speak English and I can write at a great length and I can say whatever I want in the language to whoever I want and anyone who speaks English can understand me and all my friends adore me because I can speak a fanciful amount of words endlessly with no great object in sight and still amuse myself and all my audience though in retrospect it does seem rather ignorant but at least I can speak English and I have the skill to do so freely and on any subject that comes to mind.
Lots of little canines jumping in and out of my wallet with a large amount of radish and a large amount of vomit!
-
You can? Great for you now, I'd say it is time for you to learn about a basic principle called: "punctuation".
-
-
Quote:
Originally Posted by Moros
Zwijg me over mummies. Vandaag nog examen Archeologie van Egypte gehad, wat kreeg ik als vraag? Prenten van zo'n stuk of 7 doodskisten, mocht ik allemaal even determineren en situeren. Bah. Gelukkig was mijn andere vraag welke veranderingen in de kunst zich profileerden tijdens de Amarna periode.
Archeologie van Egypte?
Jezus wat saai. Ik bestudeer gewoon 500 verschillende steentjes