M'n examens beginnen volgende week. Veel geluk voor iedereen met deze gruwelijke taken.
Printable View
M'n examens beginnen volgende week. Veel geluk voor iedereen met deze gruwelijke taken.
Komt op hetzelfde neer :2thumbsup:Quote:
Originally Posted by Moros
En ik doe geen duits, voor het geval dat op mij sloeg.
Jij verder ook succes, Conradus
:balloon2:
Veel succes heren
Veel succes met de jaarlijkse quizjes :2thumbsup:
Wie nu nog nota's moet kopiëren, kan het nog net halen :grin:
pff in mijn tijd kopieerden we die de dag voor het examen pas ...
Voor uwe tweede zit dan?Quote:
Originally Posted by doc_bean
Da's waar ook nu ben ik verdorie die nota's en hand outs van latijn vergeten te kopiëren. Balen! En ik bedoel inderdaad de gemeente.
Driejandubbeltjes!
maar éénmaal gehad en dat was in een brugjaar...Quote:
Originally Posted by Andres
Ik heb nooit 2de zit gehad: nanananana!Quote:
Originally Posted by doc_bean
Maar ook nooit onderscheiding :shame: Ik deed het allemaal voor het vele verlof. Ik wou na rechten en fiscaliteit voor chirurg gaan, maar ma en pa vonden dat ik maar eens moest gaan werken. Jammer.
Komaan Moros! De moed niet opgeven, desnoods schaft ge u een draagbare kopieermachine aan en kopieert ge die nota's tijdens uw examen.
Eerste examen achter de rug, viel wel mee. Doodmoe nu, niet kunnen slapen vannacht.
Och ja mijn paper voor dat vak zou toch al goed moeten zijn. Met wat geluk lukt de rest van dhet examen ook wel. Nu dringend mensen zoeken die in Leuven leren, en een cursus Tacitus hebben. (Niet zo moeilijk om te vertalen en de basis inhoud ken ik oa mede door EB, ook wel. Maar dieje vent heeft er ook heel wat andere nest bij gehaald.)Quote:
Originally Posted by Andres
Hoe meer je slaapt voor een examen, hoe beter je punten! :book:Quote:
Originally Posted by Conradus
Welk examen was het?
Ik heb mijn eerste donderdag (burgerlijk procesrecht) en dan 4 andere rechtenvakken op een hoopje in de volgende 2 weken.
En dan 11 dagen voor boekhouden op het einde :wall:
Succes nog!
Ah, ik zie dat examenroosters tegenwoordig net zo zorgvuldig en evenwichtig gebalanceerd worden opgesteld als vroeger...Quote:
Originally Posted by Mediolanicus
Ik heb op 3 opeenvolgende dagen examen!
Hate to disagree. Mondeling van Martyn: 3-4h geslapen, 19/20Quote:
Originally Posted by Mediolanicus
Algemene 6h geslapen: 13/20 (was wel het buisvak though :))
Kon gewoon niet slapen vannacht
Het was Internationaal Publiekrecht van Cogen
nu op naar Johan's buisvakje, zaterdag en voor de rest een gebalanceerde rooster.
Achja ik ben niet zo een blokker.
3-4uurtjes per dag en ik heb er genoeg van.
Getuige mijn enige buis tot hiertoe... jawel, Cogen.
Actua was vorig jaar 2 vragen (nu was het er maar een zeker?)
"Bespreek deze artikelen"
En je moest gewoon aframmelen wat je over een gelijkaardig onderwerp gezien had in de les.
Mijn grote fout was dat ik de artikelen echt gelezen en besproken had. Gevolg : 9/20
In 2e zit heb ik gewoon de titel gelezen en afgedramd. 'T was veel beter.
Geef mij dan maar van de lanotte. Véél leuker examen!
@Moros, veel geluk met die 3 op een rij!
ik heb gelukkig maar voor 1 examen maar 1 dag tijd, al de rest is meer tijd tussen.
Ben ook niet zo'n blokker hoor, mij zie je nooit meer studeren na 8h 's avonds.
Kan gewoon niet slapen, dunno why :p
Was inderdaad maar één actuavraag gisteren, nu staatsrecht leren, damn ik haat da vak zwaar :p
Dank u, gij ook Med. En alle anderen.
Vandaag al niet goed begonnen. Gisteren avond nog maar eens rap wat bier gaan proeven. En dat liep natuurlijk uit. Had ik niet mogen doen. Ach ja, het was wel bere tof.
Als je naar de lessen geweest bent, verdoe je tijd niet met "den bijbel" te leren. De inhoudstafel is goed genoeg als je nog een beetje weet waarover alles ging.Quote:
De begrippenboek en de PO's moet je wel perfect kennen.
En het is zoals VDL zelf zei. Als je enkel invult wat je 100% zeker weet, kun je niet buizen. (Tenzij je er echt wel niks van kent, natuurlijk.)
En ik kan momenteel ook niet goed slapen 's nachts. Warm weer + wonen aan de Schelde = non stop gezoem boven mijn hoofd.
Grootste deel van z'n lessen wel uitgezeten, maar bekijk toch de bijbel nog een paar maal.
Definities ben ik al kotsbeu.
Ik heb geen last van muggen ofzo, blijkbaar gewoon slapeloosheid.
Iedere jurist zal je vertellen dat een goede jurist de wet niet kent maar weet waar hij moet zoeken. Conrades, ga iets drinken in de stad, even hoofd leegmaken voor je verder gaat.
Het vervelende is dat sommige professoren daar anders over denken. En zelfs die professoren die het met je eens zijn, vinden toch dat je voor het examen een en ander in je hoofd gepropt moet hebben.Quote:
Originally Posted by Fragony
De hypocrieten :mean:
Ik ga nooit iets drinken en m'n vriendin moet nu ook leren dus die heeft ook geen tijd. Gewoon wat gamen 's avonds om te ontspannen :2thumbsup:Quote:
Jammer genoeg zijn er wel proffen die vinden dat je bepaalde wetten moet kennen. Cogen en Johan zijn er daar maar twee van.
Hela!Quote:
Wat is me dat nu!
Is het daarvoor dat ik u via mijn belastingen subsidieer?
Hop! Vort! Van zodra dat examengedoe voorbij is, wil ik u alleen nog maar met een stuk in uwe frak zien posten :whip:
Ge subsidieert mij in elk geval niet om dronken te worden:scholar:
En ik drink gewoon geen alcohol en heb deze vakantie wel wat beters te doen dan me te bezatten :p
Dat zou ook voor Historici. Die moeten de Geschiedenis ook voora alles kunnen terugvinden. Maar nee dat wat Andres zei, geldt hier natuurlijk ook weer.Quote:
Trouwens ik denk da'k Frag's raad al veel te goed heb gevolgd. Te goed.
Procesrecht achter de rug.
Hij heeft niets gevraagd over in staat stelling of bewarend/uitvoerend beslag, waar hij zo op gehamerd heeft, maar bijna alle vragen over Hoger Beroep.
En zelfs vragen over arbitrage en bemiddeling wat we niet eens gezien hebben in de les.
Ik heb mijn gerechterlijk wetboek en opzoekcapaciteiten dus meer dan nodig gehad!
En het is al bij al nog wel meegevallen. Goed zal het misschien niet zijn, maar genoeg vast wel.
Maar goed. Moros ik heb eens witbier met een schijfje sinaasappel genomen en moet toch zeggen dat ik voor een schijfje citroen moet gaan, past er toch beter bij ook al is het niet echt de bedoeling.
Welk witbier?
HoegaardenQuote:
Originally Posted by Moros