bedoel natuurlijk 'heeft achtergelaten' voordat jullie rare dingen gaan denken.
Printable View
bedoel natuurlijk 'heeft achtergelaten' voordat jullie rare dingen gaan denken.
Bertau nauutilou ann tuul goot. Yeea donmensterdag yeea spiegel!!
Naacht yeea roognicktly roongick!! Teep, duraine para bertau... :P
Goed dat je dit erbij vermeldt.Quote:
Originally Posted by Fragony
Ik begon even te denken dat je aan het staren was naar een kerel met een zonnebril op een bankje rechtover jou, die voor 200 euro bepaalde, eh, diensten aanbood...
Puer bankt be?
Quote:
Originally Posted by Vuk Brankovic
GAH
~;)
Enniewees, even wat leedvermaak aanbesteden. Twee indringende reportages die holland-basjunt vlaanderen vast waarderen. Ons onderwijs, het vmbo, afvalputje voor degenen die zijn gezakt voor zelfstandig ademen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1045111.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven....html#comments
:laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4:
De toekomst.
Is dit niet meer iets voor de achterkamer?
Denk maar niet dat het in ons Belgisch beroepsonderwijs beter is hoor. Toen ik nog naar de middelbare school ging, zat er elke ochtend een kerel van mijn dorp die beroepsonderwijs deed bij me op de trein. Altijd grote mond, stoer, etcetera (~;) ). Op een dag zat er een meisje naast hem op de trein die wel een oogje op hem had. Ze was één of andere grappige cartoon aan 't lezen en op een gegeven moment stootte ze die jongen, toen in z'n laatste jaar middelbare school, aan en zei "Lees dit eens!". Heel gegeneerd moest de jongeman toegeven dat hij nauwelijks kon lezen...
Ronduit triestig :no:
Het is luchtig bedoelt, dat is de stijl van geenstijl aangenomen dat je het stijl kunt noemen, Stig denkt er het zijne van. Niet te serieus nemen. Geweldige site, komen ook veel Vlamen trouwens.
Quote:
Mai commpronda niffe. :P Valeedamarke morre sebuate, ihe commprondeus? Jakl sebt kann vier gueze? :P lol
Vuk
P.S. Niffe spankitte mai. :P
Het is Vlamingen, niet Vlamen... Ken je eigen taal man!Quote:
Spoiler Alert, click show to read:
hmm vis.
Finns det över huvud taget någon som fört en konversation på något annat språk än holländska i den här tråden?
Tror vi nordbor har försökt ett par gånger, men ack förgäves. :beam:
Hey Hollandermänschen! Sie sprechen so viel, dass alle wir andere Volk bekommt nur ein Schatten. :smash:
Well hello Radier, you have been away for a while :beam:Quote:
Originally Posted by Radier
Eentje uit de oude doos,
Verzoek tot afstel van militaire dienst
Aan de minister van defensie,
Excellentie,
Bij deze doe ik het verzoek mij niet voor militaire dienst op te roepen. De reden hiervoor is nogal uitzonderlijk en zal ik hieronder verduidelijken: Mijn vader en ik woonden samen en bezaten een radio en
een televisie. Hij was weduwnaar en ik vrijgezel.
Beneden ons woonden een weduwe en haar dochter beiden schoon van uiterlijk en zonder radio en televisie.
Ik werd verliefd op de weduwe en trouwde haar. Mijn vader werd verliefd op de dochter van mijn vrouw en ook zij trouwden. Toen begon de ellende.
Daar mijn vader de dochter van mijn vrouw, dus ook mijn dochter trouwde is mijn dochter thans mijn moeder. Ik ben tegelijkertijd haar vader, omdat ik met haar moeder ben getrouwd.
Verder werd mijn vader schoonvader omdat mijn vrouw ook zijn schoonmoeder is. Mijn vrouw kreeg inmiddels een zoon, tevens de broer van mijn schoonmoeder omdat die zuster is van mijn zoon. Dus is mijn schoonmoeder ook zijn tante.
De jonge vrouw van mijn vader wordt ook mijn moeder en haar zoon wordt dus mijn broer: mijn zoon is nu oom van mijn kleinkind, omdat hij de broer is van mijn dochter.
Ik ben als man van zijn grootmoeder, zijn grootvader, dus de grootvader is mijn broer. En aangezien de grootvader van mijn broer ook de mijne is, ben ik dientengevolge mijn eigen grootvader.
Aldus, excellentie,
veroorloof ik mij U te verzoeken mij van militaire dienst te ontheffen. De wet laat immers niet toe dat een vader, diens zoon en kleinzoon tegelijkertijd onder de wapenen zijn.
Nei. :laugh4:Quote:
Originally Posted by Innocentius
:laugh4: :laugh4:Quote:
Originally Posted by Innocentius
Die grapjas van een innocentius toch! Waar haalt ie het toch!?
:laugh4: :laugh4:
Kwestie van tijd voor die kekke scheepjes van ze hier het strand op rollen tot de nok gevult met bloeddorstige vikings. Wat is dat voor dominant gedrag, beetje wat anders dan de moerstaal blaten geen enkel fatsoen zeg ik je. Je zou ze de kost geven.
Dags att erbjuda lite konkurrens med andra ord:book:Quote:
Ik heb de laatste twee dagen niets gedaan dan slapen. Woensdag op stap gegaan, pas donderdag om tien gaan slapen... Wel mooie TD. En ook gratis kebab omdat ik achteraf heb helpen opruimen.
Leve de studenten verenigingen.
Een goede tip: bijslapen is voor het weekend !Quote:
Originally Posted by Moros
idd! bekend verhaal. ~:) ~:cheers:Quote:
Zo, mooi stadje dat Iepen, eens ff belgie aangedaan dit weekend
Bah, door al die stella smaakt mijn Cristalletje niet meer... ~:(
@Doc:
Waarom zouden we in het weekend ook niet kunnen weggaan?
Gottegot, een gek op verlof trekt een mes en kopt kogels, en de hele machine gaat weer pappen en nathouden, is het onze schuld dat we hier te veel spiegeltjes en kraaltjes hebben die hun onderontwikkelde geitenhoedershersenen ontregelen. Ga liever bij die arme Surinaamse vrouw op bezoek die een mes in haar hals gejast krijgt, maar goed.
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/b...t_om_rust.html
Maar goed, eens even mening over Belgie bijstellen. Ik denk dat Gent en Antwerpen gewoon iets te veel Hollanders op bezoek krijgen, en als ik het ronduit proletische gedrag van mijn vrienden zie dan snap ik het gedrag van belgen wat beter, heb me best wel een beetje geschaamt eigenlijks. De belgen waren voorbeeldig, heerlijk gegeten, erg vriendelijk.
zo.
Guten Tag!
We say 'goedendag' and the flemish say something that almost sounds just like it, 'dutch' is not 'deutsch', it is confusing but 'dutch' is spoken in the nethderlands and flanders and 'german' in germany and austria, comletily different countries but it had to go wrong somewhere, I still blame the maps because I like to like germans.Quote:
lol, I was speaking German, not Dutch. :PQuote:
Is German your own language? :inquisitive:Quote:
En Fragony, waar heb je die voorbeeldige Belgen dan wel gezien? In de zoo?
Iepen, vriend van me heeft daar barretje geopend, 'The black hole'. Moet nog ff aanslingeren maar word wel wat denk ik. Niks geen onvriendelijke mensen daar, aangenaam verrast. Veel engelsen ook, was toevallig 90 jaar geleden door de duitsers geleveled.
Iepen? Dat zijn toch bomen?Quote:
Bedoel je niet veeleer "Ieper" ?
Die ja, erg mooi stadje. Leuke markt ook, goede kip, lekkere stevige bite. Niet zo lekker als in Frankrijk maar wel beter dan hier.
Route naar mijn supermarkt. Heb toch meer met nederlandse bouwstijl, vooral vanwege het water denk ik.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/007.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/006.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/005.jpg
Bah, Studentenverenigingen, daar heb ik dus helemaal niks mee. Van die ballen die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en dan zeuren over mijn accent. Nee, zelf praat je lekker Nederlands.Quote:
Daarnaast kunnen ze niet eens hun rommel opruimen en ligt er altijd zo'n teringzooi voor die huizen van ze. Hoe moet dat ooit ons land besturen, want dat gaan ze toch doen, met een beetje geld van papa. Van die lui die nooit echt hebben moeten werken.
sinds wanneer gaan studentenverenigingen landen besturen? En sinds wanneer zijn dat elitaire clubjes? Want als dat het geval is dan hoor ik er denk toch net niet zo thuis... Accent? Slaan?Quote:
Originally Posted by Stig
Ben jij vreemd ingelicht.
Of wel zijn er wel erg vreemde studenteverenigingen in Holland. Trouwens sinds wanneer is het een deugd een vechtersbaas te zijn?
EDIT: @ Frag: Ieper is wel tof en leuk. Daar heb ik ook al wat meegemaakt. En je hebt gelijk, op al die plaatsen waar er veel volk komt heb je altijd wel last van de beruchte "vervelende hollander". Elk festival, elke toeristen trekpleister (hoewel ik moet zeggen dat de engelsen hier wel de beste in zijn), elk...
zucht. Wij brave belgen toch. ~;)
No, but close. I grew up speaking English, and never learned a word of German till just recently, but I grew up HEARING German just as much as English.Quote:
Originally Posted by Andres
Vuk
Genoeg van die corpsballen zitten nu in het kabinet.Quote:
sinds wanneer gaan studentenverenigingen landen besturen?
En anders zijn ze wel bestuurder van een of ander groot bedrijf met een salaris van 3 Balkenendes
Vindicat in Groningen, ach nee toch. Met de leuke ontgroeningen.Quote:
En sinds wanneer zijn dat elitaire clubjes?
Voortaan in Delft gaan studerenQuote:
Slaan?
Er was laatst weer een leuke voetbalwedstrijd ~DQuote:
Trouwens sinds wanneer is het een deugd een vechtersbaas te zijn?
Jippie! Een meevaller. Waren te laat om kaarten te kopen voor het schlagerfestival in Hasselt, nu blijkt een vriend via via aan 3 kaarten te zijn geraakt van iemand die door onverwachte omstandigheden niet kan gaan.
En dan nog wel kaarten voor ne zaterdag :2thumbsup:
Corry Konings, John Terra, Johnny White, Garry Hagger, etc etc, here I come! ~:cheers:
Nog iemand op 5 april 2008 naar Hasselt?
EDIT : en in januari gaan we ook al naar Frans Bauer in Antwerpen ~:cheers:
:inquisitive:Quote:
Een pikante mix van vooroordelen, generalisering, met een vleugje onzin. (Een groot vleugje)
:smash: :juggle2:
~:wave:
Als mensen levende vissen opdrinken, varkens over de gang schoppen, mensen mishandelen en bier vanaf een balkon naar voorbijgangers gooien, dan mag ik bevooroordeeld zijn.Quote:
Originally Posted by Drisos
Over studenten gesproken, Plasterk is ook lekker bezig
Studiefinanciering wordt lening? Of Collegegeld gaat omhoog?
Puur om het lerarentekort op te lossen. Nee dat moeten wij zeker betalen, pak het gewoon bij uitkeringstrekkers vandaan, of ergens anders maar niet bij studenten.
Als er geen studiefinanciering zou zijn dan zou ik nu in de bouw werken, of iets dergelijks. Er zijn ook mensen die een aanvullende beurs echt nodig hebben, niet iedereen heeft geld om te studeren.
Intressant nog förstår man det mesta av vad som sägs här ändå. Tur att de flesta som skriver här inte talar franska eller något annat språk som inte har något som helst gemensamt med svenskan.
Innocentius:
Jeg tror nu det meste af det er hollansk. Det er sjovt nok et sprog som de fleste skandinaviere har relativt let ved at forstå, specielt når det er på skrift.
Jeg er stødt på en helt del svenskere herinde, men er der overhoved nogen danskere i mellem??.. Er i der?
Corpsballen zijn wel ok om mee te drinken, maar verder kan ik niet zo goed met ze omgaan. De manier van praten en waar ze het over hebben sluit gewoon volledig niet op mij aan, en ik kom uit hetzelfde mileu als zij ~;p
Dan spreek je hier dus met iemand die uit het tegenovergestelde mileu komt ~DQuote:
Originally Posted by Baba Ga'on
Ik heb het ook nooit zo gehad op studentenclubs. Hebben bijna allemaal op één of andere manier een elitair trekje. Wat mij vooral tegenstak, is die gezagsstructuur die ze allemaal hebben. Sommigen denken echt wel dat ze een hele piet zijn omdat ze zich toevallig een jaar eerder lid hebben gemaakt van dergelijke club en vinden het dan nodig om de jongere leden af te blaffen en debiele opdrachten te geven.
Was ooit eens uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van een kerel die in zo'n club zat. Die gast gaf een gratis vat en had ook een paar van z'n clubleden uitgenodigd, waaronder zijn preses. Om één of andere reden vond meneer de preses het nodig om de jarige "schacht" (bah, ik heb altijd een hekel gehad aan dat woord) te "bevelen" om een halfuur op z'n knieën te gaan zitten. De idioot deed het nog ook. Sindsdien heb ik altijd een sterke, aan hevige allergie grenzende, afkeer gehad van studentenclubs.
EDIT: al moet ik wel bekennen dat ik, bij gebrek aan vrijwilligers, ooit eens een paar keer onze kotcantus geleid heb als senior. Naar t schijnt is het niet de gewoonte dat de senior tegen het eind van de cantus ladderzat naar huis moet gedragen worden, laat staan dat hij zichzelf straft of "uit sympathie" een ad fundum meedrinkt met degene die hij net gestraft heeft... Ah, de herinneringen... Nu ja, enkel herinneringen van het eerste half uurke, de rest is van horen zeggen :grin:
EDIT2: voor de Hollanders: kot: studentenhuis. Kotcantus: cantus georganiseerd door de bewoners van het studentenhuis. Cantus: zangfestijn waar eh, af en toe de kelen gesmeerd worden met goudgeel vocht...
Wederom:Quote:
Een pikante mix van vooroordelen, generalisering, met een vleugje onzin. (Een groot vleugje)
Het moge duidelijk zijn dat ik ook lid ben van een studentenvereniging. Wat jij opnoemt zijn uitzonderingen. Bij ons de in stad heb je 4 grote verenigingen. Een heeft helemaal geen verplichte introweek. Twee hebben een softe introweek. (Waaronder die van mij) Die de laatste is ietsje zwaarder. Daar hadden ze vooral water en brood en zijn er een aantal gestopt na een dag omdat ze er niets aan vonden. Bij ons was er niets extreem vies, ongezond o.i.d. Een week niet gedoucht, nauwelijks geslapen en veel bezig geweest. Dus je werd er behoorlijk moe van. En je moest de namen van je mede aspirant-leden leren en liedjes leren en vooral leren hard te zingen. Dat ging allemaal bijzonder slecht in het begin en daarom werden we behoorlijk afgezeken. Maar de laatste paar dagen werd het gewoon een leuk kamp. snachts feest, overdag spelletjes in de buitenlucht, etc etc. Enkel geestelijk zwaar de eerste dagen.
Ook kan ik vertellen dat mijn verening echt GEEN elitair trekje heeft. Twee andere verenigingen uit mijn stad wel. Gezagsstructuur is er niet, op de introweek na en een paar ouwe lullen na(maar dat zijn er echt maar een paar). Geen jaarhierarchie. Het woord 'schacht' ken ik niet, en bij ons is het bestuur normaal gesproken gelijkwaardig aan de normale leden. zelfs aan mij. Behalve tijdens de algemene vergaderingen, dan moeten ze orde houden en leiden ze de boel. En ze runnen als betreffende de vereniging. Maar dat is niet meer dan normaal.
Nogmaals: elitair, extreem goor, ongezond, en gevaarlijk, dat zijn uitzonderingen! Studentenverenigingen in het algemeen zo noemen is een suffe vorm van generalisatie.
:shame:
Effe het één en ander verbeterd :bow:Quote:
Spoiler Alert, click show to read:
Bah, flauwerd :wall: ~;p
Als ik het heb over studentverenigingen dan gaat het dus over die mislukte elitaire sukkels. Niet over gewoon een groep studenten.
Hier in Groningen heb je:
Vindicat, Albertus en ongeveer 3000 andere kleine verenigingen.
Die 3000 (of meer 10) zijn onschadelijk en daar merk je niks van. Die twee grote zijn irritant. Alsof ze beter zijn dan mij als ze over straat lopen. Nee, ik ruim m'n huis tenminste wel op.
Van die verenigingen waar je beter bent, omdat je meerderejaars bent. Nee rot toch op man, zou iemand beter zijn omdat hij langer rondloopt. Het liefst zou ik ze zo militaire dienst in sturen, dan kun je zien of dat elitaire van ze werkt. Stelletje malloten.
Tja, noko anna enn nederlandsk-belgisk hadde gjort seg. :inquisitive:
Hey Fragony. Die letztes drei Bilden, ist das Holland?? Wunderschön! :beam:
Undrar hur det kommer sig att just lilla Holland erövrade denna tråd... Är dom bara allmänt glappkäftiga kanske? :P
Ja, mange tak :beam:Quote:
Ach, ontgroeningen mogen dan praktisch marteling zijn, Vindicat houdt tenminste van traditie. Hun gebouw aan de grote markt was tijdens de bezetting in gebruik door de SS :sweatdrop:Quote:
Ik vind hetzelf ook behoorlijk triest, vooral dat de ouderejaars het daar gewoon om hun eigen plezier doen- de sukkels die het tijdens hun eigen begin het zwaarst hebben, gaan later vaak de intro commissie (of hoe het ook mag heten) om de nieuwelingen genadeloos "terug" te pakken.
Aan de andere kant, als je dat soort dingen gewoon pikt dan verdien je wat mij betreft ook niet beter.
Albertus vind ik nog wel meevallen, die mensen zijn eigenlijk helemaal niet elitair en vaak ook nog wel gezellig. Maar ze drinken Bavaria, bah :no:Quote:
GAD-VER-DAMME
Dat elitaire je hebt er wel een paar van die knurftjes, maar ik heb zo wat met iedereen al gepraat en gedronken. En zo goed als iedereen is down to earth, sympathiek en gewoon. Nu ja in elk groepje mensen zit er dan natuurlijk er wel eentje die het een beetje hoog in het bolleke heeft.
Wij hebben bijna 300 leden, dat is voor mijn stad groot, voor andere steden klein, waarschijnlijk? :book:
:egypt:
Ik kan met iedereen, inclusief corpsballen en andere studentenverenigingleden, omgaan, mits er alcohol en uitgaan aan te pas komen ~;)
We hadden het niet anders gedacht Wiz.
Wij hebben ook bavaria. Mijn proefstelsel proeft sowieso niet veel verschil tussen het ene en het andere bier, maar als het er al is gaat het gegarandeerd over na een paar biertjes. Gewoon stug volhouden en het wordt steeds beter. :yes:Quote:
Originally Posted by Kralizec
Nou, niet met Bavaria.
De enige reden om het te halen zou de prijs kunnen zijn, maar Huismerk Euroshopper bier klinkt dan nog steeds beter.
Gewoon Grolsch drinken, als elke andere boer.
Je merkt het ook gauw van hollanders dat het hollanders zijn, als het over bier gaat zucht.Quote:
Mijn proefstelsel proeft sowieso niet veel verschil tussen het ene en het andere bier, maar als het er al is gaat het gegarandeerd over na een paar biertjes. Gewoon stug volhouden en het wordt steeds beter.
hou hety hier levend in mijn afwezigheid
Mijn stad staat in de fik heb ik weer, mag niet naar buiten of niks. Overal helikopters, politie, doe ik toch ook niet. In ieder geval de score: 1 museum en 1 kerk, foto's http://www.xs4all.nl/~joossea4/files/
Quote:
Sad...
Most of all because it is happening right now 50 meters from my place, helicopters everything, whole city taped, gah.Quote:
WOW! Good luck.
Ik hoorde het op de radio, maar dat had ik er niet van verwacht.Quote:
Het herinnerd me aan Enschede 7 jaar geleden. Het zijn van die beelden die je je hele leven niet meer vergeet (hoewel dat we een aantal schaaltjes kleiner is dan Enschede)
Zo erg is het niet, maar is oud stadje he, alles brand als een fakkel hier.
Dat noem ik pas eens een flamewar op het .orgje
Cursusje flauwe woordspelingen aan het volgen?Quote:
Man man man :wall:
Nee een cursus heuristiek. Wat minder is vlinder.
Ik zal voor de rest mijn flauwe grapjes maar acher wege laten aangezien Andres me het vuur aan de schenen legt. Ja het wordt me een beetje te warm onder de voeten met die heethoofd. Och ja het laat me eigenlijk ook wel koud.
Moeha ik leef nog, maar leek er even slecht uit te zien, moest pand uit snel poezen pakken best eng. Gebied is nog steeds afgezet, wat een rotzooi.
Dat is best wel eng hè, als ze je komen zeggen dat je naar buiten moet wegens brand?Quote:
Ons hebben ze begin dit jaar op een zondagochtend, om een uur of 5 wakker gebeld, terwijl ze keihard op de voordeur stonden te bonken. Van zodra de buurvrouw op het gelijkvloers de deur had opengedaan, werd er op de gang geroepen: "Iedereen naar buiten. Onmiddellijk!" Vermits ik in m'n blootje sliep en het buiten nogal koud was (om 5h00 's ochtends, in de winter), rende ik naar achter, om vlug wat extra warme kleren aan te trekken. Bleek dat er vlakbij twee huizen in lichterlaaie stonden. Tussen ons appartementsgebouw en die twee huizen, was maar één huis.
Man, man, man... Meer dan drie uur hebben we buiten gestaan. Na een uurtje dachten ze dat de brand geblust was en begonnen ze wat na te blussen. Plots laaide het vuur weer op. Gelukkig kregen ze het vrij snel onder controle en is (voor ons althans, de twee andere huizen waren volledig uitgebrand en werden later onbewoonbaar verklaard) alles goed afgelopen, zonder enige schade.
Je staat daar dan wel wat gezellig te keuvelen met je buren, maar eigenlijk sta je doodsangsten uit. Een zuchtje wind vanuit de verkeerde richting en het is "bye bye, zwaai zwaai" naar je apppartementje en al wat erin zit.
Maar wel weer een date aan overgehouden met de persoonlijke assistent van meneer Wilders. Toch netjes
Moros, ga juist vooral zo door met dergelijke humor! Precies de humor die ik het meest geweldig vind :yes: :beam: Ik heb er hartelijk om gelachen! :2thumbsup:
En Frag, leg uit.. hoe zit het met die persoonlijke ass.. ehhh.. wat was het, assistent?
Hopelijk is zij wel iets meer in de bovenkamer dan haar baas.. ~;)
negeer me maar as usual...
Laten we hopen van niet want dan val ik door de mand. Zij deed zijn campagne, slim vrouwtje denk ik, best goed voor iemand van 26. Of ze daar net zo goed in in is als de kansenjongeren slotervaart valt natuurlijk te bezien. Ga waarschijnlijk zondag mee varen, alleen al leuk om de pimpfactor van het kunnen zeggen dat ~;)Quote:
Je kan natuurlijk even vertellen wat je hebt uitgespookt, je post namelijk steeds minder. Kijk ik ben gister bijna kansloos afgefikt dat is zuiver spraakwater. Vast wel wat te vertellen, bijvoorbeeld hoe je op het idiote idee komt om naar Australie te gaan. Acute liefde voor kangaroes? Je hebt de plaatjes gezien van het wereldrecord 'bikinibabes op 1 plek'? Een bloemetje voor Steve Irwin? Een bosje voor zijn vrouw? Tijgerhaaien zijn lief?Quote:
Originally Posted by The Stranger
haha meen je dat ? Goede zaak, meteen wel het beste gemaakt van je bijna dood ervaring :laugh4:Quote:
:balloon2: