-
Re: The talk your own language thread
Proficiat Drisos :bow:
Hehe, eindelijk verhuisd. Woon nu op 6 km van m'n werk. Voor de eerste maal met de fiets naar het werk gekomen. Het was wat winderig, dus heb soms stevig moeten doortrappen, maar ik moet zeggen, niets beter dan een kwartiertje à 20 minuutjes lichaamsbeweging om de werkdag te beginnen.
Laat al die gekken zich maar opjagen in hun stilstaande tuffende kinkhoesten.
De weg terug naar huis zal wat lastiger zijn. De laatste kilometer is constant (vrij steil) klimmen. Ma bon, is goed voor de conditie en naast een tweede wagen spaar ik ook nog eens een fitness abonnement uit :2thumbsup:
-
Wat zijn jullie still als ik er niet ben
-
Ah hoi Stig we waren al bang dat je bonjer had met een vervloekte mummie.
Zeggen jullie liever wat liefs, mijn zusje is getrouwd, en kijk haar eens blij zijn.
http://www.jaapklomp.nl/Albums/AnnSj...G_7580-009.jpg
-
Quote:
een vervloekte mummie
Tosa?
-
-
Quote:
Originally Posted by Fragony
Ah hoi Stig we waren al bang dat je bonjer had met een vervloekte mummie.
Zwijg me over mummies. Vandaag nog examen Archeologie van Egypte gehad, wat kreeg ik als vraag? Prenten van zo'n stuk of 7 doodskisten, mocht ik allemaal even determineren en situeren. Bah. Gelukkig was mijn andere vraag welke veranderingen in de kunst zich profileerden tijdens de Amarna periode.
-
Ah! Look at me I can speak English and I can write at a great length and I can say whatever I want in the language to whoever I want and anyone who speaks English can understand me and all my friends adore me because I can speak a fanciful amount of words endlessly with no great object in sight and still amuse myself and all my audience though in retrospect it does seem rather ignorant but at least I can speak English and I have the skill to do so freely and on any subject that comes to mind.
Lots of little canines jumping in and out of my wallet with a large amount of radish and a large amount of vomit!
-
You can? Great for you now, I'd say it is time for you to learn about a basic principle called: "punctuation".
-
-
Quote:
Originally Posted by Moros
Zwijg me over mummies. Vandaag nog examen Archeologie van Egypte gehad, wat kreeg ik als vraag? Prenten van zo'n stuk of 7 doodskisten, mocht ik allemaal even determineren en situeren. Bah. Gelukkig was mijn andere vraag welke veranderingen in de kunst zich profileerden tijdens de Amarna periode.
Archeologie van Egypte?
Jezus wat saai. Ik bestudeer gewoon 500 verschillende steentjes
-
Quote:
Originally Posted by Glenn
Ah! Look at me I can speak English and I can write at a great length and I can say whatever I want in the language to whoever I want and anyone who speaks English can understand me and all my friends adore me because I can speak a fanciful amount of words endlessly with no great object in sight and still amuse myself and all my audience though in retrospect it does seem rather ignorant but at least I can speak English and I have the skill to do so freely and on any subject that comes to mind.
Lots of little canines jumping in and out of my wallet with a large amount of radish and a large amount of vomit!
So... and with you can another billion people... However, can you do the same in 3 different languages, now that's something to brag about. Well, actually that's not even too impressive, but still better than what you came up with.
-
Quote:
Originally Posted by Stig
Archeologie van Egypte?
Jezus wat saai. Ik bestudeer gewoon 500 verschillende steentjes
Ach het is examens ik moet slecht gezind en niet gemotiveerd zijn. Dat is een traditie onder de studenten, toch? En ik breek niet met edele tradities.
-
Quote:
Originally Posted by Stig
Wat zijn jullie still als ik er niet ben
Ochgot, meneer komt na weken onaangekondigde afwezigheid eens goeiedag zeggen en heeft al direct veel praats.
Welkom terug. Hoe gaat het ermee? Nog altijd aan het studeren voor "adept dat tergend traag met een truweeltje over een onnozele steen staat te schrapen om aannemers te pesten" ~;)
Zusje ziet er geweldig uit Fragony :2thumbsup:
-
Quote:
Originally Posted by The Stranger
So... and with you can another billion people... However, can you do the same in 3 different languages, now that's something to brag about. Well, actually that's not even too impressive, but still better than what you came up with.
I can do it in ten. Its called freetranslation.com
:beam:
-
Is dat meestal niet verschrikkelijk slecht vertaald?
-
Quote:
Originally Posted by Andres
Zusje ziet er geweldig uit Fragony :2thumbsup:
Nou was dat nu zo moeilijk? :2thumbsup:
-
had ik je niet gefeliciteerd?... hmmm dacht dat ik dat wel had gedaan...
bij deze.
en Andres, waarom krijg ik geen hartelijk ontvangst... ik word gewoon weer buitengesloten... *crying stranger*
-
Jezus. Net even een steak gehaald bij de mexicaan, mozus bergaf met wind mee wat een prachtige blonde prinses daar aan de arbeid. Maar goed. Niet zo mauwen TS je weet best dat je de manos bent.
-
Ik zal zoete wraak nemen... door de Capo te worden wmuhahahahahah
-
i done did went out to my that there pick up truck with billy bob and susy jo. turns out coons done came and broked in. thur sure was a fierce amount of brokin glass on th' groun', but i done didn't get mad. i reckon thems was after my pork chop samidges. i sure do luv, thems a pork chop samidges.
Try to find a translating machine for a hick accent. lol.
-
.
i gedaan deed uitging aan mijn die daar vrachtwagen met het loodje opnemen van Billy en PB van Susy blijkt coons gedaan kwam en zeker in. thur was een woeste hoeveelheid brokinglas op Th ' groun ' broked, maar gedaane I niet werd gek. ik bereken thems na mijn varkensvleeskarbonade samidges was. i zeker luv, thems een varkensvleeskarbonade samidges.
:clown:
.
-
Aardig geprobeerd... Nou nog dat boerse.
-
.
Babelfish bu kadarını kıvırabildi, n'apalım artık... :shrug:
.
-
The talk your own language thread???
If so .. then I just wanted to say ...
... See foorum siin on parim mis mulle eales on netis ette sattunud. Loodan, et .org kestaks veel kaua kaua.
~:)
-
Mouza, nice try. Goede poging, maar volgende keer beter zou ik zo zeggen!
ps: Ibn-Khaldun Your name implies something else, but the double oo's and ii's tell me this is a Finno-Ugric language.. Estonia?
-
Quote:
Originally Posted by Tellos Athenaios
Aardig geprobeerd... Nou nog dat boerse.
Wel wel, nog ne Nederlandstalige.
Welkom in de Spreek je eigen taal draad :bow:
Ben je Belg of Nederlander?
-
Quote:
Originally Posted by Mediolanicus
Mouza, nice try. Goede poging, maar volgende keer beter zou ik zo zeggen!
En nog een verborgen schat! Man, man, man. Waarom duurde het zolang voor jullie ons ontdekten?
-
Toeval bracht ons hier.
"nou nog dat boerse"... Ik gok dat Tellos Nederlander is :p
-
Quote:
U bedoelt "nen Hollander"? Of ben jij ook "nen Hollander"?
*zucht*
-
Nope, ma ask Deirremons klap, dan verstou zij ze me elemaal nimé ;)
-
Quote:
Nope, ma ask Deirremons klap, dan verstou zij ze me elemaal nimé ;)
Ah van Dendermonde, ne "Vlojnereir" dus. M'n moeder is afkomstig van Dennerliej (Denderleeuw).
Ken het dialect niet zo goed, maar begrijp het wel.
-
ne "Kopvliesjfretter" eigenlijk.
Ik spreek geen plat dialect, dus geen probleem om mij te verstaan.
Dennerliej da ligt wel langs de kanten van Olsjt! (vete Dendermonde-Aalst, ni dat ik me daar iets van aantrek, maar altijd leuk om over bezig te zitten als ge een van die mannen tegenkomt)
Van waar ben jij, Andres?
-
Sinds kort van Halle (ne "Voantjesboer" dus), oorspronkelijk afkomstig van Beersel (allebei Vlaams-Brabant).
Halle is wereldberoemd omwille van z'n carnaval dat uiteraard veel groter, beter en populairder is dan dat van Aalst.
Jullie zijn niet de enigen die zich (uiteraard terecht) beter voelen dan Olsjt ~;)
-
Dendermonde das hier nie zo ver van. Wij praten wel geen dialect hier in Lokeren :p
-
Geen dialect, wah? Wat is dat flauwe zachte geetje dan, es muss ronken
-
Hollanders die iets op te merken hebben over de uitspraak van de letter G... Hah, de ironie... ;)
Conradus, wees gewoon blij dat Lokeraars niet praten zoals mensen van Zele en Sint-Niklaas. (no offence, maareuh ik vind het een mottig taaltje)
-
HA wat is een taal nou zonder heersende keelklanken, zo dreugneukerig flets als je niet een beetje emotie er in kan leggen
-
Quote:
Originally Posted by Frachony
HA wat is een taal nou zonder heersende keelklanken, zo dreugneukerig flets als je niet een beetje emotie er in kan leggen
"G"? Sinds wanneer gebruiken jullie Hollanders de mooie, zachte, sensuele "G" :inquisitive:
Het enige wat ik jullie hoor gebruiken is een afgrijselijke geprononceerde "CH".
Jakkie :no:
-
Is teh uber, rauw en mannelijk Bokiti ergo sum rrrrrrrrrr
-
Welkom allemaal, in het verboden paradijs waar de laatste restjes spicy ham in het koninkrijk van vreugde te vinden zijn.
-
Quote:
Originally Posted by Fragony
Je hebt wel ergens een punt daar.
Niemand kan "CHatverdikkie, jongens, wat was me dat nou!" zeggen zoals een Youp van 't Hek.
Maar die man is niet voor niets een job in zijn branche...
-
Quote:
Hollanders die iets op te merken hebben over de uitspraak van de letter G... Hah, de ironie... ;)
Conradus, wees gewoon blij dat Lokeraars niet praten zoals mensen van Zele en Sint-Niklaas. (no offence, maareuh ik vind het een mottig taaltje)
Ik zou niet weten hoe Lokerenaars praten, zitten hier zoveel allochtonen dat ik het me soms afvraag :p
Anyhow, ook zoiets tegen die mannen van Ziel?
-
Quote:
Originally Posted by Conradus
Ik zou niet weten hoe Lokerenaars praten, zitten hier zoveel allochtonen dat ik het me soms afvraag :p
Net wat ik dacht! Maar ik durfde het niet te typen :p
-
Quote:
Ja, Nederlander, inderdaad - trouwens dat boerse sloeg op het woordje 'hick' (rural) ~;)
-
.
boer "Boer"den başka bir şey mi demek aynı zamanda? :inquisitive:
.
-
Volgens mij vraagt hij wat boer wilt zeggen?
Conradus, heb jij daar niemand in de buurt zitten die dat kan vertalen? :p
-
Owwww ja mooi weer beetje mooi spelen met kekke biertjes bonbonnetjes en lekkere wijven die Lieve en Veerle heten en ondertussen wel even met uw royale derriere op een nuclair arsenaal van jewelste zitten :beam:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/b...atie_kern.html
-
Hmmm... En ik die dacht dat politiek thuishoort in de Achterkamer en enkel en alleen in de Achterkamer...
Benne kik nen dommerik zeg :shame:
-
Politiek?? Had het over de festiviteiten daarzo onder de rivieren, je weet wel kernahval of iets op die fiets.
-
.
Quote:
Originally Posted by Mouzafphaerre
.
boer "Boer"den başka bir şey mi demek aynı zamanda? :inquisitive:
.
Quote:
Çiftçi demekti, doğru ya! Unutmuşum... :gah2:
.
-
Ikkje mindre enn TO nye babbelbidragsytarar i tråden. :sweatdrop:
-
-
Quote:
Boer = peasant.
.
Köylü mü çiftçi mi? :inquisitive:
Peasant or farmer? :inquisitive:
.
-
Quote:
Originally Posted by Mouzafphaerre
.
Köylü mü çiftçi mi? :inquisitive:
Peasant or farmer? :inquisitive:
.
"Boer" can mean both.
-
But boers or boerse (adjective) can also have other connotations.
Like unsophisticated for example.
-
Quote:
Conradus, heb jij daar niemand in de buurt zitten die dat kan vertalen? :p
We wonen gelukkig op den buiten van Lokeren :2thumbsup: en verder weet ik niet of ik er zo snel één vind die kan lezen...:grin3:
-
@Mouzafphaerre, in this case: Boerse -> Hick/Rural
-
.
Quote:
But boers or boerse (adjective) can also have other connotations.
Like unsophisticated for example.
Quote:
Originally Posted by Tellos Athenaios
@Mouzafphaerre, in this case: Boerse -> Hick/Rural
Anladım, köylü yâni... :yes:
.
-
Quote:
"Boer" can mean both.
Hmm. As I know it, it means just 'farmer'. Or I'm mistaking with the defition of peasant. who will define it for me?
Andres, het wordt natuurlijk af en toe gebruikt in algemenere zin in 'lompe boer', maar verder is het toch alleen voor iemand met tuibouw/landbouw/veeteelt/ed?
-
Boer is ook een eretitel voor zowat iedereen die in de landbouwsector zit, als het door henzelf gebruikt wordt.
Eigenlijk nogal een geladen woord, hoe je het zegt en wie het zegt bepaalt voor een groot deel de betekenis.
-
Quote:
Originally Posted by doc_bean
Boer is ook een eretitel voor zowat iedereen die in de landbouwsector zit, als het door henzelf gebruikt wordt.
Eigenlijk nogal een geladen woord, hoe je het zegt en wie het zegt bepaalt voor een groot deel de betekenis.
Over "boers" gesproken, wanneer ga je eens wat meer vertellen over je trouw- en vastgoedperikelen? Voel je dan niet dat we met z'n allen branden van nieuwsgierigheid?
Spreek :whip:
-
Ja Doc_Bean, heb je bijvoorbeeld al een Senseo op het oog? Maak ome Fragony eens trots en zeg dat je voor de illy espressomachine gaat en dat Senseo voor koffie is wat volleybal is voor sport.
-
Quote:
Over "boers" gesproken, wanneer ga je eens wat meer vertellen over je trouw- en vastgoedperikelen? Voel je dan niet dat we met z'n allen branden van nieuwsgierigheid?
Spreek :whip:
euh ? Wat wil je weten ?
Weinig perikelen de laatste tijd, beetje last met een goede verzekering te vinden. Lening is getekend, dus in principe is het nu enkel wachten tot de notaris klaar is met de aktes. Laatste weken nog meubels gekocht, een mooie korting kunnen afdingen op onze slaapkamer.
Allemaal niet zo boeiend me dunkt ?
Edit: we hebben reeds een senseo (ooit eens een cadeautje) maar ik gebruik die eigenlijk nooit.
-
Ach zo, mijnheer vindt een slaapkamer kopen en een verzekering afsluiten niet boeiend?
Mijnheer heeft gelijk...
Wat senseo betreft, ik stond er in het begin wat kritisch tegenover. Beweerde dat senseo geen echte koffie kon zijn enzo, maar de eerlijkheid gebiedt mij te bekennen dat ik tegenwoordig nog maar raar en zelden koffie uit een klassieke koffiezet drink. Geef mij maar Senseo, en bij voorkeur die Vienna variant.
Jaja, het boeiende leven van een getrouwd man. Je kijkt er ongetwijfeld al naar uit, als je dit allemaal leest ~;p
Gelukkig komt er komende zaterdag weer een hoogtepunt aan: een live concert van Frans Bauer !
:shame:
-
:laugh4: :laugh4: :laugh4:
Het boeiendste tegenwoordig voor mij is de huwelijksreis plannen, maar dat is toch maar voor 2009....
-
Oh jee, wat minder leuks. Hoor net dat de kersverse man van mijn zusje weer is opgenomen, de man heeft een hart van niks en ze denken aan een ontsteking op de hartklep, dat is einde verhaal meestal. Dit ziet er niet goed uit duim voor hem. Fantastisch weer eens mijn zusje is 5 maanden zwanger en zijn moeder heeft net een jaar geleden zijn broer mogen begraven die het allemaal een beetje zat was arm mens. Jezus wat een kutzooi weer.
-
Frag, dat is inderdaad veel minder goed nieuws. Ik hoop dat je schoonbroer erdoor komt.
-
~:(
Hopelijk komt het goed met je schoonbroer.
Veel sterkte aan je zus en de familie.
-
Best jong maar denk nu toch echt aan mijn zusje ze heeft het al moeilijk genoeg gehad.
-
Quote:
Originally Posted by Viking
Ikkje mindre enn TO nye babbelbidragsytarar i tråden. :sweatdrop:
Vad betyder det/hur skulle man kunna förklara det? "Babbelbidragsyttringar"?
Det sorgliga med den här tråden är att man förstår vad holländarna skriver om, men man kan inte delta i diskussionen...
-
Quote:
Originally Posted by Innocentius
Vad betyder det/hur skulle man kunna förklara det? "Babbelbidragsyttringar"?
Det sorgliga med den här tråden är att man förstår vad holländarna skriver om, men man kan inte delta i diskussionen...
Babbelbidragsytarane må vera dei som legg inn babbelinnlegg; aka hollendarane :whip:
Kan ikkje akkurat sei at nederlandsk er så forståeleg at det gjer noko.
-
Quote:
Babbelbidragsytarane må vera dei som legg inn babbelinnlegg; aka hollendarane :whip:
Kan ikkje akkurat sei at nederlandsk er så forståeleg at det gjer noko.
Hey, ik babbel geen Hollands, ik spreek Vlaams.
Fragony... Spijtig om te horen. Sterkte aan je zusje en de rest van je familie!
-
Ja inderdaad, sterkte Frag. Hopelijk valt alles op weer op z'n plaats.
:balloon2:
-
Quote:
Hey, ik babbel geen Hollands, ik spreek Vlaams.
Vel, eg ser ingen forskjell. ~:thumb:
-
.
Bunların hepsi birbirine benziyor ya! :gah2:
.
-
Quote:
Vel, eg ser ingen forskjell. ~:thumb:
Oh jawel, subtiele verschillen, dat wel, maar verschillen! :yes:
-
sterkte frag... ook voor je zus en zeker haar man
-
Quote:
ps: Ibn-Khaldun Your name implies something else, but the double oo's and ii's tell me this is a Finno-Ugric language.. Estonia?
:laugh4: Was it so obvious :laugh4:
Yup .. Estonian I am :2thumbsup:
-
Het spijt me om dat te horen frag. Ik hoop dat alles goed komt.
-
Oke, even mijn frustraties uiten...
U bent gewaarschuwd.