1ste of 2de kan rechten? Ah, de herinneringen! Schone tijden, schone tijden. Nu ja, met uitzondering van die quizjes...
Zit je aan de KUL?
Printable View
1ste of 2de kan rechten? Ah, de herinneringen! Schone tijden, schone tijden. Nu ja, met uitzondering van die quizjes...
Zit je aan de KUL?
2de bach noemen ze het ondertussen. ;)
Nog ziel die ze misvormd hebben? (Als ik een ongeval zie, ik denk echt niet meer "ocharme" ofzo, maar direct aan 1382 B.W.)
Ik zit bij de concurrentie (ik hoop dat je niet té KUL patriotistisch bent :p).
UGent'er dus.
Ma nee gij, patrio...?
Wat?
Gent?
AWOERT ! ERUIT ! NU !
Spoiler Alert, click show to read:
Heb rechten gedaan aan de KUL, licentie rechten behaald in 2001. Onrechtmatige daad was deel van onze cursus verbintenissenrecht. Dat fout, schade, oorzakelijk verband gedoe is één van die dingen die later in de praktijk best wel van pas komen.
Hoeveel martelsessies heb je dit semester?
In onzen tijd was alles op t eind van 't jaar. De plaatselijke horeca was niet opgezet met de invoering van het semestersysteem ~;)
Es nenācu šai vietāji savu vietu izgulēti
rai rai rīdi rai rai rā
Trādi ra ra lā
Ik heb juist m'n eerste examenperiode als rechtenstudent aan UGent achter de rug. Viel nog deftig mee:2thumbsup:
Eerste examenperiode zijn enkel privaatrecht en economie lastig (economie dan nog alleen maar wanneer je nooit economie in het middelbaar gehad hebt).
Van Verschelden moet je wel van oppassen hoor. Vorig jaar waren er slechts 38 van de 722 man die over de 13/20 scoorden op dat vak. De meesten in tweede bach hebben dat vak dus opnieuw mogen doen (ik ben er net doorgeslibberd met een 10 op dat vak).
Andres, ik had gelukkig maar 4 kwisjes dit semester (en 6 hetvolgende).
Volgend semester hebben we trouwens een volledig apart vak over onrechtmatige daad.
Edit : het examen is van 14u-17u, duim voor me :p
Doet me er aan denken dat ik volgend semester ook recht heb. bah!
Zo, gevaar is uit de lucht op naar volgende crisis.
Dat die volgende crisis maar uitblijft! Ik hoop het voor je.
En de prof was zo lief om dingen te vragen die ik wist bij de grote vragen.
De kleine detailvragen waren wel moeilijk. Dingen die je niet kon leren. Ofwel wist je het nog uit de les, ofwel niet.
Maar ik gok/hoop toch op een 15/20!
Edit : Moros, recht valt goed mee hoor, veel minder vanbuiten blokken als iedereen op heeft.
Mooi, laten we inderdaad hopen dat de volgende crisis maar op zich laat wachten :beam:Quote:
Originally Posted by Fragony
:balloon2:
Hmm, economie was nochtans een enorm simpel examen. Algemene inleiding daarentegen:jawdrop: Welke oen heeft ooit Rechtsmethodiek uitgevonden? En allemaal MC :s
Maar sibnds ik in Leuven zit (KUL baby! :laugh4: ) heb ik altijd héél veel op! :clown:Quote:
Originally Posted by Mediolanicus
Economie is gewoon geluk hebben met de reeks vragen die je hebt.
Rechtsmethodiek.. achja, totaal overbodig examen, maar je haalt die punten meestal wel op met Bouckaert zijn deel. (Vorig jaar was dat echt een gemakkelijk examen)
Moros, veel ophebben helpt meestal wel voor je juridisch denkvermogen. Volhouden zo! :p
Rechten rechten, mijn opa zou zich omdraaien in zijn graf als we hem niet in de hens hadden gezet en in een urn gepropt, waarom hoor ik niemand over plichten? Here here heb meelij de casus-nostra van morgen :shame:
Nou The Stranger eindelijk erkenning en dat nog wel in dichtvorm.
https://www.youtube.com/watch?v=WgnrDwsCHxY
Die jongen gaat nog eens heel groot worden
Hih, over mij hebben ze rare turkse en spaanse (ofzo) liedjes.
bvb https://www.youtube.com/watch?v=rAfawkkagNY
Quote:
Originally Posted by Mediolanicus
Bobo's deel was ook niet je dat, punten zullen we op dat van Verplaetse moeten halen, dat was redelijk easy.
Economie lijkt me gewoon als je het geleerd hebt, dan kon je het examen, if not, bad luck.
Economie was nochtans ook ferm buisvak.
Ik was er goed door, maar ik vond de 2 andere reeksen toch wel gemakkelijker dan wat ik voorgeschoteld gekregen heb. (was bij ons in 3 groepen)
Maar laten we het hierbij houden : examens zijn voorbij! En tot 1 maart denken we er niet meer aan.
Dat advies volg ik gaarne. Vakantie!
Oef. Hopelijk komt de volgende crisis er pas over een jaar of 60.Quote:
godverrrrrrrrrrrrr me steak naar de rambam waarom ben ik ook al weer zo gek op katten die ronkende tokkie's hebben zowaar net toen ik even naar het toilet moest mijn argentijnse steak (zoals je weet de beste, bloederig en sterke vleessmaak) uit de pan gevist en de kamer door geknuppelt dacht al dat ik gegrom hoorde. Die harige hufters krijgen het beste droogvoer en en de beste gewone, hebben een krabpaal waar je een gezin in onder kan brengen, ben nooit te beroert voor een aai en nog moeten ze PER SE mijn steak hebben. Ga zelf een koe vangen tyfustuig van je moer :no:
Quote:
:2thumbsup: :2thumbsup: :2thumbsup:
Donderdag eindelijk nog eens op de lappen! Dat werd tijd.
Maar eerst nog een paar repetities doorstaan.
I feel like a minority when I enter this thread. I speak English, and am proud.
I feel like a minority when I enter this thread. I speak English, and am proud.
And I am proud
F
I am not sure the point of your post. Are you thinking that mine may be grammatically incorrect. If so, you are mistaken.Quote:
"I" is the subject; "speak" is the main verb; "English" is the direct object; "and" is a conjuction introducing a new dependent clause; "am" is a linking verb connecting the adjective "proud" (the subjective complement, or predicate nominative if you prefer) back to the subject, "I".
If you want an English grammar duel, bring it on! :charge:
Fragony, zijn zin was juist hoor.
"Ik spreek Engels en ben er trots op"
Soms klopt die zinsconstructie inderdaad niet, zoals bvb. in "hier zet men over en koffie." (een zeugma, ik hou van die naam :p)
En het is hier wel een redelijk Nederlandstalige bedoeling aan het worden hé? :p
Neuh, het is geen misdaad, za; je spellingchecker je vertelen maar mooi is het ook niet, zoals het staat twee losse verklaringen, ik ben paars, en ik heb een gouden randje. Mag natuurlijk, maar in zinsverband is verband toch net dat ene beetje extra en dit was dan toch net niet.
Wat je ook zeggen mag het was grammaticaal correct.
blabla... gaan we daar nu ook al over prate,,, heb het liever over wat onzinnigs
Als paar rond is, en blauw een driehoek dan is een vierant toch geel hé?
Misschien is wat ik als blauw zie wel voor anderen rood, daar wel eens over nagedacht? Snappen we meteen waarom smaken in kunst verschillen! Maar jullie houden helemaal niet van kunst dat is me wel weer duidelijk geworden.
Zolang we het er maar over eens zijn dat rood, geel en groen de kleuren van carnaval zijn.
1, 2 en 3 maart is het carnaval in Halle ~:cheers: Er komen mooie tijden aan. Mijn narrenpakske ligt alvast klaar.
Dat wordt weer jodelen.
Jezus, iets met paard bek en geluidsdemper, hier kan ik me nou zo boos om maken he, krijg je een gratis huis terwijl nederlanders op campings moeten wonen vanwege het generaal pardon, ben je te beroerd om zelf een vinger uit te steken om de boel op te knappen en nog gaat je mauwen, geen recht of zo hoor is een kans dus aanpakken met twee handen als je oog/hand coordinatie nog niet er uitgeknuffeld is.
http://www.omroepflevoland.nl/2771fa...x?NewsID=44803
Gottegot we hebben uitstekende steegjes voor dit soort uitschot waarom er geen gebruik van maken bah sterf ga dood doe iets.
sniff, sniff...
Is dat politiek? Achterkamermateriaal?
:inquisitive:
Fragonietje deugnietje?
Tsk, tsk, tsk :whip:
Excuses had net buiten in het bos een mooie rechte stok gevonden en dacht daar moet nou een kop op :shame:
Het is niet erg hoor. Een beetje martelen, een beetje lynchen en het is zo weer vergeten.
Was de stok vierkant, dertienhoekig of rond? Of was het gewoon een appelblauwzeegroen octrooi met hoogheidswaanzin?
Wil je dat weten voor of na je carnaval gaat vieren?
Tijdens. Erna heeft ie te veel koppijn, er voor is hij niet zat genoeg.
Jongens wat een lekker weer is het, zo eens even op een terrasje het eerste witbiertje soldaat maken, altijd een episch moment.
Hmmja. Nu heb ik zin in een fris pintje. Hmmm. Zolang ie maar geen hoogheidswaanzin bezit.
Fragony en GG !
Zie nu wat ge gedaan hebt! Met al dat gepraat over frisse pinten, blijft iedereen weg uit de TYOLT. Zelfs TS zit zich nu waarschijnlijk op een terras te bezatten met frisse pintjes.
Foei, zomaar mensen aanzetten tot alcoholmisbruik :no:
Ja daarvan krijg je nou zin in zo'n goudgele pretcilinder of niet. Heerlijk weer hier, krokusjes komen op, de poes heeft koolmees gepwnd en de doelgroep loopt er lekker bij prrrrrrrrrrr het ruikt zelfs als lente. Nog een paar graden er bij en het word tijd om die drijvende hoestbui aan te slingeren. Soms is het zo fijn om mij te zijn.
bump...
Quote:
Originally Posted by Good Ship Chuckle
Hmm, think a question mark is missing in there somewhere. :clown:
au!Quote:
Originally Posted by The Stranger
oh?
ah!
En bij deze verzorg de 'draad' van verse WOORDEN.
Deze week fakfeestweek. Maar doordat ik vorige week al de helft van mijn lessen (de eerste van't semester) al heb moeten missen wegens buikgriep, gaat het niet zo dik worden vrees ik.
Kent ge de uitslag van uw examens al?Quote:
Originally Posted by Moros
I spit gangsta, y'all!!!! I'm in da hood!!! :bling:
3 van de 4. Goed genoeg voor mij. Zeker als ik bedenk da'k voor die ene een nul had gevraagd.
3 van de 4, bedoelt ge daarmee dat ge op 3 van de 4 examens geslaagd zijt? Valt best mee in 1e kan. Doe zo voort en ge hebt nen tweede zit die best wel te doen is :2thumbsup:
Wie had dat ooit gedacht, onze Moros die zowaar in 2de kan zal geraken zonder te bissen. Ze worden toch zo snel groot :cry:
Heb net gemerkt dat ze TS z'n tactieken gids hebben opgerakeld in de Inkomhall. Er zitten nog een paar van m'n eerste posts tussen. Och wat een schone tijden waren dat, toen ik nog jong, onervaren en onbezonnen was.
En nu loop ik hier rond met een paar vodden rond mijne kop en mijne naam in een groen kleurke. De tijd vliegt toch zo snel voorbij :hourglass:
If only I knew what you guys were saying I could out your plan to destroy the world.
.
Erkekliğin onda dokuzu kaçmak :eeeek:, biri saklanmaktır. :hide:
.
bump.
Die TS toch.Quote:
Originally Posted by The Stranger
De ene waardevolle bijdrage na de andere blijft ie posten.
Die man verdient een standbeeld. Een standbeeld zeg ik u! Van minstens 1000meter hoog.
Fragony, jij als zelf verklaarde tuinman weet misschien raad: wanneer is de beste periode om laagstammige fruitbomen in de tuin te planten?
Maakt niet zo veel uit, zou even wachten tot de vries uit de lucht is, je moet hoe dan ook bemesten dus periode maakt niet zo uit, zorg er alleen voor dat ze vrij staan; hou gras minimaal een meter er vandaan.
En rododendronstruiken? En taxushaag?
Misschien moet ik eens een "Tuinier-draad" openen.
The cat sat on the mat, the rat sat on the mat, the bat sat on the mat, they had one hell of a fight...
We hebben die planten omdat ze tegen een stootje kunnen, fruitbomen hebben wat meer water nodig, vergis is niet in een lappie gras in de zomer pakt het alles voordat je boompjes wortel kunnen schieten.Quote:
Originally Posted by Andres
Wat aan de hand hierzo, allemaal heli's in de lucht
ik neem aan dat iedereen weet op wie die stemmen moet!
@Andres: Niet zo flauw en ook niet zo gemeen AUB! Oh en ken je toevallig Eric Rosseel?
Nee ik ken geen Eric Rosseel.
Hoezo gemeen? Ik zal nog eens pleiten om voor u een standbeeld op te richten. Het is ook nooit goed.
het sarcasme druipt er vanaf...
Fakfeestweek gehad, en ik leef nog. IQ wederom gehalveerd wegens bier denk ik maar ach. Dat moet wel eens af en toe wil ik deze draad ooit kunnen begrijpen.
gwn de draad weer oppakken
Muha, mop. Beetje politiek incorrect maar moet kunnen.
Man is op vakantie in Marokko, en besluit een praatje te maken met de bewoners. Hallo meneer, is dat uw paard? Mooi beest. 'Ja dat is mijn paard ja'. Zou ik misschien even met hem kunnen praten? 'Paard kan niet praten'.
Dat zullen we wel eens zien. Hallo paard! 'ah, hoi, alles goed?' Dit jou baasje? En is hij een beetje goed voor je? 'Ja, en prima ja, genoeg te eten genoeg te drinken, ik ben erg tevreden'. De marokkaanse man is sprakeloos.
Is dat uw hond? 'Ja dat is mijn hond ja'. Mag ik even met hem praten? 'Hond kan niet praten'. Dat zullen we wel eens zien. Hallo hond! 'Ah hoi alles goed?' Is dit jouw baasje en is hij een beetje goed voor je? 'Ja, en prima, wordt iedere dag uitgelaten, krijg goed te eten en een aai kan er ook vanaf'. De marokkaanse man is sprakeloos.
Is dat uw schaap? 'Ja dat is mijn schaap ja'. Mag ik misschien even met hem praten? 'Het schaap is een leugenaar'
:laugh4:Quote:
:balloon2:
Ne dýon?
Zeker dat ie niet in Wales op vakantie was?:egypt:Quote:
Ich versuchen zu lernen Deutsch, aber Ich konnen einziger sprechen auf mein Liebe fur das Pferde auf jetzt.
Bitte sein angenehm im ihr Antwort.
That's german we are dutch ~;)
Anyway, if you were looking for a horse-person here is one, horses dogs and cats, the most awesome creatures on earth.
Ha ha ha, thank god!
I was getting very worried I had not yet come upon all of these, "aa", and "je" words!
I am learning German for Austrian reasons.
Can anyone tell me if the Kultur auf Osterreich greatly affects the language?
Or will the Austrian people be so accustomed to the German it shouldn't matter?
I am searching in my area for an Austrian - I have found two - I intend to converse with them both soon enough!
Please tell me if I made any great mistakes in what I said!
How different is Dutch to Deutsch? Will the knowledge of one aide the learning of the other?
Linguistics, next to the art of Horsemanship, is a great interest of mine.
Verzeihung!
Ich werden einziger sprechen im Deutsch aus hier.
Ich muss danken Sie fur ihr Geduld!
AUSGABE:
Es ist sehr gross zu treffen ein Reiter anlich zu mein selbst!
Very different but we do share a few words. Will only make it complicated, but if you understand one of the two you will pick up essentials. Dutch is closer to english really, in logic and humour it's a bit weird how it differs there from french and german.Quote:
Originally Posted by Glenn
Nog een mop
Deze week liep ik bij het gemeentehuis in Amsterdam waar de Nederlandse driekleur vrolijk wapperde. Toen zag ik dat een Amerikaanse toerist in alle ernst naar die vlag stond te staren. Tot hij mij vroeg wat nu eigenlijk de betekenis was van de kleuren rood, wit en blauw. Ik zeg tegen hem, "dat heeft alles te maken met de belastingen in Nederland. Als we de belastingaangifte in de bus krijgen, worden wij rood van woede. Als we vervolgens het te betalen bedrag lezen, trekken we even wit weg. En dan betalen we ons blauw'. De Amerikaan knikte begripvol en antwoordde, "Bij ons is dat precies hetzelfde, alleen zien wij er nog sterretjes bij".
Mir ist fad, deswegen schreibe ich hier etwas rein :)
Charleroi
Volkskrantreizen.nl heeft eveneens de lelijkste plek ter wereld gevonden; Charleroi in België. Tweede werd het Belgische Luik. Het Russische Nikel belandde op de derde plaats. De drie mijnsteden zijn lelijk door de verouderde industrie, zwarte sneeuw, smog en bleke gezichten die het straatbeeld bepalen.
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/i...wicepoland.jpg
Ach zo erg is het toch niet :beam: