-
Re: The talk your own language thread
Tja, sinds ik het studentenleven heb ingeruild voor het leven van de werkende mens is mijn persoonlijke consumptie noodgedwongen drastisch gedaald.
Het zal wel deels te maken hebben met de pleuro, doch ik denk dat men tegenwoordig ook veel minder op café gaat. Ten bewijze: in m'n jeugdjaren, waren er in het kleine dorpje waar ik woon (+/- 6.000 zielen) meer dan 20 cafés. Nu zijn er dat nog maar een stuk of 7.
O tempora, o mores !
-
Ik ben zo goed als volledig overgestapt naar zware bieren, daar drink je natuurlijk veel minder van, maar het is meer genieten :medievalcheers:
-
Quote:
Originally Posted by doc_bean
Ik ben zo goed als volledig overgestapt naar zware bieren, daar drink je natuurlijk veel minder van, maar het is meer genieten :medievalcheers:
Tijd van het jaar he, in de herfst als het wat donkerder en kouder is gaat er niks boven een Leffe Dubbel of een ander bruin biertje, of een lekker herfstbokje, jummie. Is het kanon van grolsch bij jullie te krijgen? Zeer zwaar bier, belachelijk bijna en zeker niet geschikt om even door te halen, maar erg goed te doen zolang je het maar bij twee stuks houd. In de zomer dan heb je toch meer trek in een gruitbiertje of de wat meer bittere pilsjes.
-
Ik heb hier nog niks van Grolsh gezien, zelfs geen pintjes.
-
Raar, toch een van de grotere merken, kan je bijna in elk land wel krijgen. Volgende keer als je Holland aandoet even de supermarkt in.
-
Grolsch, dat is geen bier, dat is de drank der Goden.
Het is eigenlijk het enige bier dat ik drink ... komende uit Twente, en beugeltje gaat er altijd wel in, hoewel ik ook geen nee zeg tegen een Bokje of het Kanon
Als ik niet te veel wil drinken drink ik een 2.5 lemon, ook er lekker, voor zover dat nog normaal in supermarkten te krijgen is, Grapefruit is dacht ik al uit de schappen ... zonde
-
Hmja ik ken Grolsch wel, voornamelijk van mijn beozkjes aan nederland, maar hier zul je toch weinig café's vinden die het tappen.
De meeste café's hangen dan ook aan InBev of Alken Maes (of een andere brouwerij) vast
-
Hmmm leffe...
Vuile inbev Brazilianen...
Hmm Leffe...
-
Leffe, daar zou ik ook geen nee tegen zeggen
Of een Palm ~:cheers:
Jammer dat TS niet kan meedenken, die drink geen bier ~D
-
Moet je wel de dubbel halen, de triple van Leffe is niet zo lekker.
Mooi trouwens dat we hier belgen hebben, heb ooit een keer een zeer lekker bruintje gehad, was ook een abdijbier, maar helemaal niet zoet zoals je ze wel vaker krijgt. Was een beetje keltisch aandoende naam, iemand een idee wat het was?
En wat vinden jullie nou zo goed aan Jupiler, even gek op geweest, maar als ik er nu een pak dan vind ik het een veel te licht biertje waar bijna geen smaak aan zit, veels te zoet voor een goede pils.
-
Quote:
Was een beetje keltisch aandoende naam, iemand een idee wat het was?
oale bruune van Grolsch ~D
Als je echt iets vies wil drinken moet je eens kattepis ... ehh bavaria drinken
-
Quote:
Originally Posted by Fragony
Moet je wel de dubbel halen, de triple van Leffe is niet zo lekker.
Mooi trouwens dat we hier belgen hebben, heb ooit een keer een zeer lekker bruintje gehad, was ook een abdijbier, maar helemaal niet zoet zoals je ze wel vaker krijgt. Was een beetje keltisch aandoende naam, iemand een idee wat het was?
En wat vinden jullie nou zo goed aan Jupiler, even gek op geweest, maar als ik er nu een pak dan vind ik het een veel te licht biertje waar bijna geen smaak aan zit, veels te zoet voor een goede pils.
Och je hebt er zovele: Westmalle Dubbel, Ename tripel, Maredsous, ...
Jupiler en Stella staan bij mij op een gedeelde eerste plaats. Crystal Alken vind ik dan weer één van de mindere. Nog altijd vele beter dan Cara-pils natuurlijk .
-
Iemand Hooghoudt in de zomer?
Drinkt hier trouwens iemand hier Duits bier? Ze beweren dat het goed is
-
Quote:
Originally Posted by Stig
Drinkt hier trouwens iemand hier Duits bier? Ze beweren dat het goed is
Een Warsteiner is zeker een lekker biertje, maar ik heb er eigenlijk hetzelfde probleem mee als met Jupiler, het is gewoon te zoet. Nederlanders moeten het meer richting oostblok zoeken qua smaak, vooral in Tsjechie maken ze fantastische pilsjes met net dat bittere van Grolsch, maar dan nog beter.
-
Ben ooit eens naar de bierfeesten in Lohr-am-Main geweest. Ze tappen daar literpinten. Na anderhalve pint is de smaak niet meer zo belangrijk ~;)
In Tsjechië hebben ze inderdaad lekker bier. En waar je het het laatst zou verwachten, m.n. Turkije, hebben ze ook wel lekkere pils: Effes. Maar dan wel van het vat, uit flesje/blikje smaakt zo lekker niet, maar dat geldt dan weer voor quasi alle bieren. Maltees bier kon me niet echt bekoren. Engels bier ook niet echt, wordt altijd getapt zonder schuim (kraag voor de Hollanders). Kilkenny, Guinness, ... vind het allemaal maar bwah.
-
Quote:
uit flesje/blikje smaakt zo lekker niet, maar dat geldt dan weer voor quasi alle bieren.
daarom kwam Grolsch hiermee, of het echt werkt weet ik niet
http://enschedeaanzee.org/images/gro...gel_blikje.jpg
-
Quote:
Als je echt iets vies wil drinken moet je eens kattepis ... ehh bavaria drinken
Je bedoelt natuurlijk Heineken.
-
Quote:
Originally Posted by the tokai
Je bedoelt natuurlijk Heineken.
Heineken? Och je bedoelt het vocht dat zich in m'n wasbak bevindt nadat ik een afwasje van 3 weken heb gedaan...
-
meh Heineken is erger dan kattepis, Bavaria is in ieder geval nog aanvaardbaar ... als er absoluut niks anders is ... en omdat de stamkroeg niks anders heeft :whip: , ik zit toch gotdomme echt bij de verkeerde
-
Ahwel, zeite dit ene Belgegrap [/slecht vlaams accent]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...8CCAD72DB.html
-
Quote:
Jammer dat het slechts een grap was... :shame:
-
Quote:
Originally Posted by Fragony
heb ooit een keer een zeer lekker bruintje gehad.
:laugh4:
-
Quote:
Originally Posted by AndresTheCunning
Gelet op je laatste twee posts, zou ik die locatie maar terugzetten naar de vorige TS...
Trouwens, hoe zit het met je wedstrijdje tegen Koning Oorlogsman? Wanneer mag ik de gevechts-herspeels (pfff, Nederlands toch niet altijd makkelijk) in m'n virtuele postbus verwachten?
Enne, geef hem maar een goed pak voor de broek ~;)
Een lesje in bescheidenheid zal hem deugd doen.
IK ZAL HEM VERMORZELEN!!!
GG niet boos zijn :), je bent nog steeds mijn favoriete Belg :)
Frag... word je er ook niet ****misselijk van dat ze je bijnaam telkens verkeerd spellen :whip:
-
Quote:
Originally Posted by The Stranger
Frag... word je er ook niet ****misselijk van dat ze je bijnaam telkens verkeerd spellen :whip:
Heeft Fraggonnie een bijnaam? :inquisitive:
-
Quote:
Heeft Fraggonnie een bijnaam? :inquisitive:
Dat vroeg ik mij ook af Andries ~D
-
Quote:
Dat vroeg ik mij ook af Andries ~D
Drijf je de spot met me, Schtiech ?
-
Quote:
Drijf je de spot met me, Schtiech ?
kom maar op, kom maar op :whip: :whip: :whip:
ga je landgenoten maar uitlachen, die die in de grap van de RTBF zijn getrapt, staat onder de uitzending: cést une fiction, en nog geloven ze het.
-
Quote:
kom maar op, kom maar op :whip: :whip: :whip:
ga je landgenoten maar uitlachen, die die in de grap van de RTBF zijn getrapt, staat onder de uitzending: cést une fiction, en nog geloven ze het.
Voor je begint te denken dat de Franstaligen niet enkel geen Nederlands begrijpen, maar nu ook zelfs hun eigen taal niet meer begrijpen: de eerste 15 minuten van de uitzending werd nergens gemeld dat het om een grap ging. Het was pas op aandringen van de Waalse minister (die niet vooraf op de hoogte was gesteld) dat er werd vermeld dat het fictie was.
Wat ik wel grappig vond, was de commentaar van onze dienst Staatsveiligheid: "wij wisten van niks, niemand had ons vooraf iets gezegd..."
Gaan ze dat ook zeggen als er in België ooit een aanslag zou gepleegd worden...? Ik ziet het al gebeuren: Staatveiligheid kon aanslag niet voorkomen, want ze waren vooraf niet verwittigd van plaats, datum en uur... ~:confused:
-
Nee dan moet je Nederland hebben, daar zou zoiets gewoon uitlekken ... verloren USB-stickje ofzo
-
Zeg Andres gij zijt toch nie dieë dj, hé?