enne, GG niet zo spammen he![]()
[/sp... ach laat maar zitten
enne, GG niet zo spammen he![]()
[/sp... ach laat maar zitten
- Chu - Gi - Makoto - Rei - Jin - Yu - Meiyo -
De avatar lijkt op een volslagen idioot omdat het nu eenmaal zo is dat alleen volslagen idioten de gewoonte hebben om aan verhandelingen te beginnen schrijven op de laatste dag voor hun deadline - ook al is er op de dag van de deadline zelf ook nog eens een examen. Dat heeft uiteraard in het geheel niets te maken met de Belgische nationaliteit.
Geen nood om de grofheid - ik heb al ergere dingen gezegd over het volk van 'over de streep'.![]()
Heeft natuurlijk vooral te maken met het feit dat dat volk in grote drommen naar mijn streek migreert en heel de boel vernederlandst. Niet dat dat allemaal slechte mensen zijn, maarreuh... er zit toch wat irritant volk tussen. En drugshandelaars. Onze buurman werd een tijd geleden in de vroege ochtend thuis opgehaald door de politie (en had zich eerst nog proberen te verstoppen in de struiken) en zat tien dagen vast in Maastricht. 'Parkeerboetes niet betaald.' Right.
Dat gezegd zijnde, ik ben gewoonweg gek op alle fatsoenlijke Nederlanders, ook al zijn ze volslagen idioten of erger, en ook al kunnen ze geen fatsoenlijk Nederlands spreken.Feel the love.
![]()
![]()
Originally Posted by Sardo
![]()
ge zijt een zeldzaam persoon..![]()
ik vinde alleen dat wij toch in de meeste gevallen wel goed nederlands praten en dat juist de vlamingen er een beetje een potje van maken maar ja dat zal wel aan mijn geringe aantal belgen in de kennisenkring liggen. (mijn leraar economie is belg - zegt de hele dag 'op het ogenblik als'..![]()
Jezus Maria Jozef... in dat geval geef ik toe dat het taalgebruik bij de Vlamingen er hier en daar ook op achteruit gaat.'op het ogenblik als'
Nu ja, wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik de Vlaamse uitspraak mooier vind dan de Nederlandse, die mij nogal hard en onaangenaam in de oren klinkt... ieder zijn smaak, natuurlijk - en er zijn ook Vlaamse accenten die niet om aan te horen zijn. Kijk maar naar onze ontwikkelingsgebieden, zoals West-Vlaanderen...
ik nog steeds zijn gebanned van frontroom
good day to you all, i am english you see.
jolly good spiffing, do you want tea margaret?
somebody has stepped on my scones. dang and blast them...
Hey, Im back
Ja ik ben deze week naar de west hoek geweest. Zegt die gids de hele tijd verstoj? denk ik in m'n eigen "nee man, niemand verstaat ook maar iets van wat ge over de 'heallieerdn' zegt!". Maar voor de rest was het wel leuk daar. Maar ik blijf er bij Limburgs is nog het beste: iedereen verstaat het makkelijk, ge moet niuet bang zijn dat ge niet kunt volgen,... Neem nu steve stunt, als je hem niet meer begreep dan weet ik het ook niet. Ik denk zelfs dat hij Bush nog wel iets had kunnen uitleggen.Originally Posted by Sardo
Net een weekend in Nederland geweest, als je denkt dat daar beter Nederlands wordt gepraat dan hier moet je het Rotterdams van enkele individuen maar eens proberen te verstaan![]()
Wel opvallend is de invloed van de Vlaamse cultuur in Nederland, reclame voor Vlaamse frieten (niet nagekeken), Brugse beenham, Belgische bieren (Maredsous van 't vat !), Belgische muziek (voor zover Sylber muziek is natuurlijk), enz.
Yes, Iraq is peaceful. Go to sleep now. - Adrian II
:P ik woon in rotterdam en ik heb ook moeite om t te verstaan
hmmm volgens mij hebben GG en Sardo het over de nederlandse dialecten. (waar vlaams er ook een van is)
echter er zijn ook normale nederlanders die gewoon nederlands praten (waarvan ik er een is)
en ik heb net als jullie moeite om ze te verstaan en een hekel aan dialecten (waarvan vlaams er een is)
met geringe ervaring met de vlaamse uitspraak doet me niet veel goeds vermoeden.
hoofdletter is klemtoon:
salaMI
TAbak
verder nog: ooooooooverheid
en het ergste:
'als geniemand graag zie'
bleh![]()
Hela hola! "Vlaams" is een dialect in exact dezelfde mate als het standaard Nederlands van onze noorderburen. Er zijn natuurlijk veel fouten, die onaangenaam zijn om horen, maar dat is er natuurlijk ook bij de Nederlanders. Een woord als "ge" daarentegen vind ikzelf veel natuurlijker klinken als "je", dat meer als iets "Hollands" overkomt - hoewel technisch gezien, volgens de regeltjes, "ge" natuurlijk niet correct is in de omgangstaal. Erger zijn natuurlijk de regionale accenten (het West-Vlaams zoals Gertgregoor al aanhaalde, of het Aantwaarps), waardoor veel mensen zelfs niet te verstaan zijn als ze Algemeen Nederlands (proberen te) spreken.
Wat ons bij de dialecten brengt - ik heb absoluut geen hekel aan dialecten. Integendeel, ik spreek er zelf een. Het is natuurlijk wel zaak om ook vlekkeloos AN te kennen voor de omgang met mensen van buiten de eigen streek (en steeds vaker ook binnen de eigen streek), maar dialecten bieden een bijzonder rijke taalschat en het zou jammer zijn moesten ze verloren gaan, naar mijn mening.
Ik neem aan dat het iedereen intussen duidelijk is dat het geen goed idee is om in mijn bijzijn over het Algemeen Beschaafd Nederlands te spreken?Bijzonder denigrerende uitdrukking die ons dialectsprekers onbeschaafd noemt, ik ben blij dat het middelste woord ondertussen is weggelaten.
Mijn excuses voor de extra lange post over taal en dialect, dat is nu eenmaal een onderwerp dat gevoelig ligt.Ik heb al te vaak moeten horen dat dialecten "barbaars" zijn, terwijl onze huidige standaardtaal toch net is afgeleid van (Brabantse en Hollandse) dialecten. Het leidt allemaal tot veel
.
I know some bits of Spanish and Korean. But my root language is English.This is an awesome thread! I wish I could hear all these languages being spoke...
-ZainDUstin
.This is an awesome thread! I wish I could hear all these languages being spoke..
you're probably the first person other than the Dutch/Belgians in this thread to actually say that Zain![]()
![]()
Jo, ich kall ouch plat. Ma dan Limbuuuurgs.Originally Posted by Sardo
Ik heb helemaal niets tegen dialect zo lang je je maar verstaanbaar en bergijpbaar AN kan praten. Je mag van mij zelfs grammaticale fouten maken of andere fouten. Zolang je maar niet moeilijk te begrijpen bent. (ik vind het zelfs leuk als je ge zegt.)
Trouwens Vlaams is eerder een verzameling van dialecten. En Nederlanders maken ook veel fouten die voor hen normaal in de oren klinken.
En wat als we nu gewoon in de plaats van "Vlaams" of "Hollands" te praten niet gewoon eens gaan voor Surinaams of Zuid-Afrikaans. dat vind ik nog een stukje mooier klinken.
ohohohohohooh ik zit weer is in de probleme
waarom nu weer ?
![]()
Zoe mot dat, allein spietig dat het zoe meuilek ès um te sjrieve. Ver zouwe eigelek een standaardspelling motte oetvènge.Jo, ich kall ouch plat. Ma dan Limbuuuurgs.
Geschreven dialect is pijnlijk schrijven en moeilijk lezen.![]()
Inderdaad, "Vlaams" in het algemeen is gewoon Nederlands op vlakkere toon. De echte dialecten hebben vaak weinig met het Nederlands te maken, als je het Fries als een aparte taal beshouwd, dan zou je dat ook kunnen doen voor bepaalde Westvlaamse dialectenOriginally Posted by Gertgregoor
![]()
Yes, Iraq is peaceful. Go to sleep now. - Adrian II
well ik heb t in men domme kop gehaald om 2 vriendinne te hebbeOriginally Posted by Dutch_guy
![]()
![]()
lets keep this thing alive
T probliem ist dai elch dialec anderster is. Ma ties wel een goe gedach. Da zoe den hiele boel makklieker moaken.Originally Posted by doc_bean
Ik vind dialect ook wel leuk klinken. Weet je wat nog zo mooi klinkt zo dat dialectisch Engels. Vooral Iers en Schots. Vind ik echt zo'n leuk taaltje.
tja zo gaat t...zolanf je t maar niet op straat spreekt vinde wij n verdonk t allemaal best
Tenzij ze't ook spreken?Originally Posted by Leonin Khan
gefeliciteerd DG...wat heb je gedaan om SM te worde...ik ben egt jaloers :)
Bedankt voor je felicitaties TS![]()
Afgezien van me goed te hebben gedragen het afgelopen jaar kan ik niets bedenken waaraan ik het verdiend heb, maakt het niet minder leuk natuurlijk.
![]()
Buna ziua tovarasi, astazi in Bucuresti se anunta cer senin in prima parte a zilei. Forumul asta este cel mai tare. Traiasca Org-ul.
Poemul zilei
O, degeaba eu prea plang
La al Soare disc prea bland
Sunt o umbra trecatoare
Intr-o lume-nselatoare
" If you don't want me, I want you! Alexandru Lapusneanul"
"They are a stupid mob, but neverless they are a mob! Alexandru Lapusneanul"
Buna poezia. ~:D
Tovarasi, m-am intors din vacanta.
Ja mata, TosaInu. You will forever be remembered.
Proud![]()
![]()
![]()
![]()
Been to:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Swords Made of Letters - 1938. The war is looming in France - and Alexandre Reythier does not have much time left to protect his country. A novel set before the war.
A Painted Shield of Honour - 1313. Templar Knights in France are in grave danger. Can they be saved?
i smell an conspiricy...it smells Romanian...ey Edyz...dont try...i know what ur up 2
t ziet er naar uit dat spam niet loont...ook ik zal als de stranger na een spamoffensief met Craterus als al mijn warnings weg zijn in jouw voetsporen treden en me goed gaan gedragemOriginally Posted by Dutch_guy
T was een eer om aan jou kant gestreden te mogen hebbe Dutch General![]()
och spam loont wel als je het maar goed doet, niet overdrijft en het niet te fel laat opvallenOriginally Posted by Leonin Khan
zoals ik nu!
(+1)
![]()
Bookmarks