Page 137 of 269 FirstFirst ... 3787127133134135136137138139140141147187237 ... LastLast
Results 4,081 to 4,110 of 8046

Thread: The talk your own language thread

Speaker of Truth Senior Member Moros's Avatar

Default Re: The talk your own language thread

moeje nie tegen mij zeggen hé. Ik was zelfs jou voor dus.

One of the Undutchables Member The Stranger's Avatar

hoe weet je dat ik gevote heb? maar welke vond je t best?

We do not sow.

A Member Member Conradus's Avatar
    Going to the land where men walk without footprints.

Moros, ben je er nu al uit wat je gaat studeren volgend jaar?

Ik ben me vandaag gaan inschrijven bij de rechten

Liar and Trickster Senior Member Andres's Avatar

Quote Originally Posted by Conradus

Excellente keuze m'n beste. Leuven, Gent, Antwerpen, Brussel?

Alleszins: veel succes
    Andres is our Lord and Master and could strike us down with thunderbolts or beer cans at any time. ~Askthepizzaguy

Ja mata, TosaInu

Quote Originally Posted by Conradus

Bwa, nee niet echt waarschijnlijk wordt dat op het laatste moment met de ogen toe iets random aanklikken op de site. Dus dat zal wel metaalwetenschappen, Tulpologie of fotografie worden. Och ja.

Trouwens als je naar leuven gaat zullen we eens een pint pakken.

Guest Stig's Avatar

Rechten, we hadden het er vandaag nog over, echt iets om niet te doen. Niet om lullig te zijn tegen Andres, maar het is geen studie, het is een beroepsopleiding. Tuurlijk, je verdiend er een kleine 20x zoveel me als dat ik ooit zal doen, maar dan nog wij wil nou zijn als Bram Moszkowicz of die Spong.

Quote Originally Posted by Stig
    Rechten, we hadden het er vandaag nog over, echt iets om niet te doen. Niet om lullig te zijn tegen Andres, maar het is geen studie, het is een beroepsopleiding. Tuurlijk, je verdiend er een kleine 20x zoveel me als dat ik ooit zal doen, maar dan nog wij wil nou zijn als Bram Moszkowicz of die Spong.
    Bah...

Je hebt een goeie keuze gemaakt m'n beste: werkgelegenheid verzekerd.

Lang leve (v)echtscheidingen! Lang leve ruzies over nalatenschappen! Lang leve de criminaliteit! Lang leve onrechtvaardigheid! Lang leve ingewikkelde regelgeving waar niemand wat van begrijpt! Lang leve mensen die mekaar den duvel aandoen! Lang leve burenruzies over te luid blaffende honden en te luid slaande staande klokken! Lang leve wanbetalers (tenzij ze u moeten betalen natuurlijk, vandaar dat ge altijd een ruime provisie moet vragen voor ge begint)! Lang leve malafide aannemers en vastgoedmakelaars! Lang leve ruzies over het hoederecht over de papegaai en de goudvis! Lang leve whatever, als er maar ruzie gemaakt wordt, want voor de jurist betekent dat allemaal slechts één ding: Kassa kassa!

Yeeha!
    Last edited by Andres; 08-07-2007 at 20:48.
    Andres is our Lord and Master and could strike us down with thunderbolts or beer cans at any time. ~Askthepizzaguy

Ja mata, TosaInu

En dan zeggen ze dat ik egocentristisch, egoïstisch, vals, sadistisch en kwaadaardig ben.

Niet dat ze ongelijk hebben...

Quote Originally Posted by Moros
    En dan zeggen ze dat ik egocentristisch, egoïstisch, vals, sadistisch en kwaadaardig ben.

Niet dat ze ongelijk hebben...
    Och, ik ben hoogstens een beetje cynisch. Een negatief mensbeeld krijg je automatisch in de sector waarin ik werkzaam ben. En zeker als je in 't begin van je carrière een 15-tal dossiers collectieve schuldenregeling op uw bord hebt gehad...

En dan heb ik het nog niet over de Mevrouw die haar vier kindjes een hele week vervallen frikandellen te eten had gegeven om met haar buitenechtelijke relatie dagelijks op restaurant te kunnen gaan terwijl haar man z'n edele delen zat af te draaien op z'n werk. Mevrouw was zo dom geweest om met de creditcard van meneer de restaurantfacturen te betalen, zodat hij uiteindelijk achter haar, eh, "bedenkelijke levenswandel" gekomen is. Achteraf beschuldigde deze dame haar aanstaande ex-echtgenoot (vals, zo bleek achteraf) van kindermisbruik en -mishandeling om toch maar het hoederecht over de kinderen te kunnen krijgen omwille van... het kindergeld. In het vonnis stond ook nog eens haar argumentatie beschreven over hoe aggressief meneer wel niet was, want hij had haar een duw gegeven... toen hij haar op heterdaad betrapt had met haar minnaar. Wij waren in die zaak aangesteld voor de vereffening-verdeling. Stond allemaal in het vonnis van de aanstelling te lezen. Vers van de universiteit werd ik al meteen welkom geheten in de echte wereld.

Homo homine lupus est, neem dat maar van mij aan Het is ofwel enorm cynisch en sarcastisch worden ofwel ontgoocheld in de mensheid thuisblijven met een depressie.

Ik zal maar zwijgen over de drugsverslaafde vader die zelfmoord gepleegd had en een berg schulden achterliet voor z'n 4-jarig zoontje en hoeveel moeite we hebben gehad om de eveneens drugsverslaafde moeder aan haar verstand te brengen dat ze de nalatenschap in naam van haar zoontje moest gaan verwerpen. Het ventje had gelukkig prachtige grootouders die nu z'n opvoeding verzorgen. Leuke wereld waarin we leven, echt wel.

Ben ik aan het zagen? Als ik als nen ouwe zak begin te klinken, zeg het dan maar hè. 29 is immers nog wat vroeg om een carrière als ouwe zak te beginnen.
    Last edited by Andres; 08-08-2007 at 08:10.

Ja mata, TosaInu

master of the pwniverse Member Fragony's Avatar

Je bent nog veel te jong om zo cynisch te zijn Andres, hooguit een gevoel van wankelmoedigheid zou je van dergelijke zaken moeten bekruipen om het 's avonds met zo'n lekkere goudgele pretcilinder subiet weg te spoelen! Dat, of natuurlijk je realiseren dat jij mucho $$$ verdient met andermans ellende, tot inkeer komen, en yaks gaan hoeden in Tibet als boetedoening.

Quote Originally Posted by Fragony
    Dat, of natuurlijk je realiseren dat jij mucho $$$ verdient met andermans ellende
    Er bestaat ellende die je niet zelf veroorzaakt hebt en er bestaat ellende waar je zelf, op z'n minst gedeeltelijk, de oorzaak van bent. De laatste soort komt het vaakst voor.

Ik heb nog nooit mensen gedwongen ruzie te maken over een nalatenschap. Ik heb nog nooit mensen gedwongen uit de echt te scheiden.
    Ik heb nog nooit mensen gedwongen een zodanige schuldenberg op te bouwen dat ze er niet meer uitgeraken.

En wat het ultieme argument tegen het notariaat betreft: "jamaar naar een notaris moét je gaan, dat is verplicht door de wet." Dat is niet onze schuld, maar die van de wetgever. Maar vooraleer je het notariaat met z'n vaste tarieven en standplaatsen afschaft, raad ik je aan eens ff naar landen te kijken waar het notariaat niét bestaat. Vergelijk dan de kosten van degenen die zich ginds met vastgoed bezighouden met de vaste tarieven (nu ja, in België, niet meer in Nederland) van de notarissen, en je zal vaststellen dat je er bij ons goedkoop van afkomt. Reflecteer ook nog eens even over de cruciale rol van de notaris in de zekerheid en garanties van het eigendomsrecht van onroerend goed en denk tegelijkertijd eens diep na over eigendomsrecht als hoeksteen en onontbeerlijke basis van een goeddraaiende economie. Vergelijk onze economie maar eens ff met banananrepublieken waar het eigendomsrecht van vastgoed niet zo goed beschermd wordt. Stel jezelf tot slot de vraag of het wel wenselijk is vastgoedtransacties en het waken over de zekerheid en tegenstelbaarheid van het eigendomsrecht over te laten aan de vrije markt, met de onvermijdelijke achteruitgang van kwaliteit omwille van winstbejag.

En dan hebben we het nog niet gehad over de wel zeer lage erelonen inzake gerechtelijke vereffeningen-verdelingen. Denk je nu echt dat men dat in een vrije markt goedkoper zal doen, dat eindeloos gepalaver op vergaderingen waar men mekaar bestookt met infantiele pesterijen? Dat beschouw ik niet meer als "andermans ellende" maar als volwassenen die zich gedragen als kleine kinderen. Kan niet duur genoeg zijn zoiets.

Ma bon, ik zal er maar over ophouden. Het blijft hier tenslotte de voorkamer.
    Last edited by Andres; 08-08-2007 at 08:55.

Ja mata, TosaInu

Pfff, ne mens houdt dan eens een met uitstekende argumenten onderbouwd betoog en dan komen ze met fotokes af...

Awel merci.

Ja mata, TosaInu

Discusseren kun je weren

zombologist Senior Member doc_bean's Avatar

Quote Originally Posted by Andres
    Pfff, ne mens houdt dan eens een met uitstekende argumenten onderbouwd betoog en dan komen ze met fotokes af...

Awel merci.
    Welkom op het internet !
    Yes, Iraq is peaceful. Go to sleep now. - Adrian II

Awel merci.
    Bèèh!

Moch toch wat ietsje beter hoor die argumentatie. Wat meer het publiek betrekken. En je was al slecht begonnen met de Ethos. De Pathos was er niet. Alleen maar de logos. Moet je aanwerken jongen.

Een zesje.

Grootste probleem van de advocatuur is een krijsend gebrek aan functioneel naakt.

Grootste probleem van de advocatuur is een krijsend gebrek aan functioneel naakt.
    Hier hebben we er weer eentje die niet weet wat advocaten (niet) onder hun toga dragen...

GG, nu je toch hier bent, heb je je al ingeschreven bij Antropologie? Of wordt het toch Pol & Soc ?

Gniffel gniffel gniffel.

Ja mata, TosaInu

Hoho, we zouden Moros een verkeerde studiekeuze aanpraten, het is natuurlijk niet bedoeling dat ik de deksel op de bakkus krijg. Ik zweer nog steeds bij strip-twister overigens.

Guest Stig's Avatar

Ga een keer bij Spong langs
    Last edited by Stig; 08-08-2007 at 17:20.

Stranger in a strange land Moderator Hooahguy's Avatar

ani chashav shezeh tipesh!
    On the Path to the Streets of Gold: a Suebi AAR
    Visited:
    A man who casts no shadow has no soul.
    Hvil i fred HoreTore

GG, nu je toch hier bent, heb je je al ingeschreven bij Antropologie? Of wordt het toch Pol & Soc ?

Gniffel gniffel gniffel.
    Ik voelde onlangs nog wat voor bryologie en mycologie.

Leer anders een paar vreemde talen. Dan weten we ineens wat die andere gasten hier allemaal komen vertellen. Voor t zelfde geld zitten ze ons hier uit te lachen zonder dat we het begrijpen, en dat niet hè!

Ja mata, TosaInu

Japanologie of Sinologie?

zombologist Senior Member doc_bean's Avatar

Informeer eens of je een 'stage' in china of japan terugbetaald krijgt, als dat zo is ga dan maar voor japanologie. Het is duurder om daar te geraken
    Yes, Iraq is peaceful. Go to sleep now. - Adrian II

Quote Originally Posted by doc_bean
    Informeer eens of je een 'stage' in china of japan terugbetaald krijgt, als dat zo is ga dan maar voor japanologie. Het is duurder om daar te geraken
    u heeft een goed punt. gnagnagna.
    domo arrigato!

Kut met peren op sterk water, mijn xbox360 zegt wilnietmeer. Gisteren begon ie vast te lopen, en nu heb ik zo'n lekkere moddervette ring of death. Moros, ik denk dat het weer tijd word om weer eens creatieve martelmethoden uit het vet halen, zometeen Microsoft bellen en ik kan alle hulp gebruiken. Moderate pressure noemen we het maar, met plusjes en minnetjes en eventueel vishaken.

ps, kijken jullie eens even op de webstek van de volkskrant, de complete Heimat serie voor 70 pleuro, dat is geen geld, een van de beste miniseries ooit.
    Last edited by Fragony; 08-10-2007 at 09:40.

One of the Undutchables Member The Stranger's Avatar

xbox heeft altijd problemen, dat ding had net mijn bloednieuwe pro evolution 6 gesloopt, dus ik bellen... eerst een halfuur aan de lijn met dat ***deuntje en persoon die zegt blijf ff hangen. dan krijg je een of ander vaag figuur dat duidelijk geen plezier heeft in zijn werk aan de lijn. dan geeft hij je een serie vage aanwijzingen voor wat je moet doen... en dan kom je erachter dat microsoft een smerig bedrijf is dat alleen spellen vervangt van het merk microsoft... als jen iet in de actie zit is t byebye game of byebye money.

We do not sow.

Quote Originally Posted by The Stranger
    xbox heeft altijd problemen, dat ding had net mijn bloednieuwe pro evolution 6 gesloopt, dus ik bellen... eerst een halfuur aan de lijn met dat ***deuntje en persoon die zegt blijf ff hangen. dan krijg je een of ander vaag figuur dat duidelijk geen plezier heeft in zijn werk aan de lijn. dan geeft hij je een serie vage aanwijzingen voor wat je moet doen... en dan kom je erachter dat microsoft een smerig bedrijf is dat alleen spellen vervangt van het merk microsoft... als jen iet in de actie zit is t byebye game of byebye money.
    Ah, u heeft de geneugten van het fenomeen "helpdesk" ontdekt. Nou, dat is nu eens iets waar Microsoft géén monopolie op heeft.

Man, man, man, als er iets is waarvan elk normaal, rustig en doorgaans geduldig mens door de rooie gaat, dan is het wel van die "help"desks.

Heb ooit eens uit pure miserie m'n internetprovider (Planetinternet was dat toen) de bons gegeven omwille van hun "help"pestdesk.

Telkens als je ernaar belde minstens 30 minuten een irritant muziekje en de boodschap "al onze medewerkers zijn nu aan de lijn, even geduld aub". Dan krijg je daar uiteindelijk iemand aan de lijn die vanalles probeert wat uiteraard niet helpt. Uiteindelijk is het dan van "we zullen het hier nakijken en we bellen u zo spoedig mogelijk terug". "Kan dat 's avonds? Want overdag moet ik werken en zit ik niet aan de PC thuis om direct ff te checken of het wel werkt." "Geen probleem mijnheer."

Een week later, internet werkt nog steeds niet en geen telefoontje gekregen. Zelf terugbellen maar. Na 30 minuten: "Hoe? U had al eens gebeld? Nou dat staat hier niet genoteerd. () Probeer dit en dat en dit. Gaat niet? We zullen nakijken en zelf terugbellen. Jaja, uiteraard na 18h..."

Paar dagen later: nog steeds nada, niks. Zelf terugbellen, 30 minuten later: "Jamaar meneer, wij hebben u al verscheidene malen trachten te bellen, maar u neemt nooit op. Wanneer we belden? Ah, overdag natuurlijk!".

Grrr...

Bon, dan werd beweerd dat het mijn schuld was. Ik dus naar de ombudsdienst gebeld. Muziekje. Krijgt ge daar een vent aan de lijn: "Kan u uw klacht doormailen?" Eh, m'n beste, m'n internetverbinding werkt niet.

Dan mocht ik het wel aan de telefoon uitleggen. Ok, het is niet mijn fout (ja, dat wist ik nog niet zulle, daar had ik toch wel ff de Ombudsdienst voor nodig om dat te ontdekken :s ). De technische dienst zal mij wel opnieuw contacteren. Week later: noppes. Zelf bellen, terug 30 minuten wachten. "Ja meneer, wij hebben u reeds verscheidene e-mails gestuurd, u antwoordt niet." Ja, hallo. Mijn probleem is = mijn internet werkt niet. Hoe kan ik dan uw mails ontvangen? "Ha ja, ook juist..."

Ondertussen kreeg ik al een aanmaning om te betalen, anders ging men mijn (niet werkende) internetverbinding afsluiten

Heb dan maar kwaaie aangetekende brief gestuurd, met onmiddellijke ingang overeenkomst opgezegd, al m'n grieven uiteengezet en betwist dat ik hen ook maar één cent moest, en gedreigd met het overmaken van het hele dossier aan het toenmalige consumentenprogramma "Ombudsjan". Heb beleefd briefje vol verontschuldigingen teruggekregen (de beste was wel: "Wat de lange wachttijden betreft, dit probleem is gekend en hieraan wordt gewerkt. Wij danken u voor uw feedback."). Verder niks meer van gehoord en ben overgestapt naar de concurrentie. Geen enkel probleem meer gehad met m'n internetverbinding sinds dan.

Bah, "help"desks.
    Last edited by Andres; 08-10-2007 at 14:14.

Ja mata, TosaInu

Toevallig had ik ze meteen te pakken en werd ik erg vriendelijk geholpen. Kijk Casema, dat is wat anders. Blijven me maar rekeningen sturen voor mijn kabel terwijl ik niet eens televisie heb. Geen flauw idee wie die lui zijn maar wel incassobureau inschakelen. Wacht wel lekker op de rechter, laat ze maar lekker poet op me stukslaan met hun zielige pogingen me te intimideren, denken ze wel niet voor ze te hebben ben geen zielige oma, de eerste die voor me deur staat trek ik zijn kaak eraf en trek er soep van.

Page 137 of 269 FirstFirst ... 3787127133134135136137138139140141147187237 ... LastLast

Bookmarks