Page 162 of 269 FirstFirst ... 62112152158159160161162163164165166172212262 ... LastLast
Results 4,831 to 4,860 of 8046

Thread: The talk your own language thread

master of the pwniverse Member Fragony's Avatar

Default Re: The talk your own language thread

Quote Originally Posted by Mouzafphaerre
    .
    Haklısın kardeş, göndereceğim. Gribi atlatır atlatmaz ilk iş!

You're right bro, I'll send it. First thing as soon as I get over with the flu!

.

Here's some chickensoup, get well

Member Member Caerfanan's Avatar

Quote Originally Posted by Viking
    Ahh, så kjekt det er å skriva på språk ein forstår...
    Men det här laater nästan som svenska! Alltso jag förstaar dig!!! Om jag hade prövat det, skulle jag ha skrivit nästan paa densamman sätt.

Jag kan inte säga att min svenska är bra nu, men det gaar bättre varje dag.

(och jag hoppas paa min första mening var mer rätt än fel!)

(I must use a double "a", I don't have the a with a round above it!)

(Edited for a typo)
    Last edited by Caerfanan; 03-07-2008 at 12:17.

Quote Originally Posted by Glenn
    Moros, ist unbekannt zu Deutsch Sie?

So nahe zu die Rhein, kannst Sie nicht erlauben mich ein Antwort auf das Sprache von Deutschland?

Ausgabe; Sein nicht beleidigetet - Ich zu mein Deutsch Wortbuch haufig verweise.

(Can someone harshly criticise my grammar? I KNOW there must be some mistakes.
    Note that I attempted to structure the last part correctly.)

Here is what it is meant to be;

"Moros, be unknown to German you?

So close to the Rhine, can you not allow me a reply in the language of Germany?

Edition: Be not offended, I to my German Dictionary frequently refer."
    I don't speak german, but it looks like a word by word translation... Which is normally never very good, even if understandable!

Typisch kremlin 1,2 en 3

(Un-Frontroomish link edited - Beirut)
    Last edited by Beirut; 03-06-2008 at 14:57.

Caerfanan,

Excuse that, I realise it was incorrect in word order.
    I am currently reading a very great analysis of Deutsch grammar, and though I am 124 pages in, I have yet 95 pages until I reach the section on Sentence Structure.
    I will read the book twice, then I shall be competent and confident enough that I may simply carry a small dictionary, determine the declensions of a verb simply by viewing the stem.

From there, I may but increase my vocabulary, and learn to hear the subtle, musical accent of the Austrian in comparison to the German.

As it is, I have learnt generally all that can be taught on the subject of verbs and their declensions - but for me to understand it fully I must read everything else.
    Perhaps the most terrible attribute of Deutsch verbs is not their many case forms, (Similar to Latin), but the method of creating entirely new meaning by adding prepositions as a prefix.

Or even nouns and adjectives as prefixes!

Herausgehen - for god's sake!

--

Ahh! Aber das Pferd zu mir wirklich Begeistern ist von seine Schonheit und Tempo!

--

Nun, du wirdst angreifen mir wieder! (Now, you will attack me again!)

Please criticise that statement, if you will Herr Rethcir, if you have time.
    Here is what it meant, (State also if you could at least understand what I wrote);

"Ahh! But the Horse to me is truly inspiring, by his beauty and pace!"

Hǫrðar Member Viking's Avatar

Quote Originally Posted by Caerfanan
    Men det är laater nästan som svenska! Alltso jag förstaar dig!!! Om jag hade prövat det, skulle jag ha skrivit nästan paa densamman sätt.

Jag kan inte säga att min svenska är bra nu, men det gaar bättre varje dag.

(och jag hoppas paa min första mening var mer rätt än fel!)

(I must use a double "a", I don't have the a with a round above it!)

Men va fan? Här i tråden snackar vi inte svenska, men våra ägne språk.

Mycket bra svenska har du tyckar jag, men min svenska är då inte god. Svenska är enkelt att förstå, men svårt att skriva; för meg i alla fall.
    Last edited by Viking; 03-06-2008 at 14:08.
    Runes for good luck:

[1 - exp(i*2π)]^-1

Urwendur Ûrîbêl Senior Member Mouzafphaerre's Avatar

.
    Dünyâda en kalabalık millet Çinliler olabilir ama internette en çok sesi çıkan Hollandalılar.
    .
    Ja mata Tosa Inu-sama, Hore Tore, Adrian II, Sigurd, Fragony

Mouzafphaerre is known elsewhere as Urwendil/Urwendur/Kibilturg...
    .

master of the wierd people Member Ibrahim's Avatar

Ya Ayyuha an-nas! takallamu lugha wahida, fa'inni wallahi la/ma afqahkum (ya rait an aktuba bilhuruf il-arabiyya)-classical arabic

ya nas, itkallmu lugha wahde, wallahi mish adir afhamku!-palestinian dialect

people! speak one language! I can't understand you by god!-English (Ohio dialect/midwestern)

O populi! Clamate linguam unam! vos non agnoscem!-latin

qad lahathtu an maqami asbaha "'udwan" badalan min "udwan thanawiyyan" farha!!! wa 'eedu miladi filghadi

(I said I'm now a full member! yay! also my birthday is tommorrow march 7!!)
    Last edited by Ibrahim; 03-06-2008 at 19:47.
    I was once alive, but then a girl came and took out my ticker.

my 4 year old modding project--nearing completion: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=219506 (if you wanna help, join me).

tired of ridiculous trouble with walking animations? then you need my brand newmotion capture for the common man!

"We have proven, beyond a shadow of a doubt, that if we put the belonging to, in the I don't know what, all gas lines will explode " -alBernameg

Guitar God Member Mediolanicus's Avatar

I'm away tomorrow, without PC, so I'm going to say it now.

Gelukkige verjaardag, Ibrahim!

--> - Never near Argos - <--

Mouzafphaerre,

Is Turkish closer to Arabic, (Which I wouldn't expect), or Armenian?

I aim to learn all of these languages eventually;

Deutsch, Latin, Attic Greek, Arabic and French - In that order.

However, I could forget French for Turkish, as the latter intrigues me more.

Could you describe it? (In English!)

master of the wierd people Member Ibrahim's Avatar

Actually, neither. (I speak arabic) for you (feeling generous)
    now mozaphaerre can tell ya about turkish
    Last edited by Ibrahim; 03-06-2008 at 23:17.
    I was once alive, but then a girl came and took out my ticker.

my 4 year old modding project--nearing completion: http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=219506 (if you wanna help, join me).

tired of ridiculous trouble with walking animations? then you need my brand newmotion capture for the common man!

"We have proven, beyond a shadow of a doubt, that if we put the belonging to, in the I don't know what, all gas lines will explode " -alBernameg

.
    While Turkish has huge amounts of Arabic and quite a few -especially in local dialects- Armenian loanwords, it's structurally related to neither. Turkic, Mongolic and Manchu-Tungus languages form the Altaic language group. Phonetically and grammatically (vowel harmony, agglutination, lack of gender etc.) Altaic languages are similar to Uralic languages such as Finnish, Sami and Hungarian, as well as Korean and Japanese. However, no definitive relation has been determined scientifically hitherto.

Arabic is a Semitic language, closely related to Hebrew, Aramaic, Syriac, ancient Punic etc. Structurally Semitic languages resemble Ancient Egyptian, Berber tongues et al but AFAIK attempts at binding them together in a larger family (Hemitic-Semitic, Afro-Asiatic...) have remained hypothetical.

Armenian comprises an independent branch of the Indo-European language family. Its closest relatives are the ancient Greek dialects and the extinct Phrygian. However, as a result of constant interactions throughout history, Armenian has grown a strong affinity with the Iranian languages, particularly Persian.

Hth
    .

.

Default Sv: Re: The talk your own language thread

Caerfanan,

Excuse that, I realise it was incorrect in word order.
    I am currently reading a very great analysis of Deutsch grammar, and though I am 124 pages in, I have yet 95 pages until I reach the section on Sentence Structure.
    I will read the book twice, then I shall be competent and confident enough that I may simply carry a small dictionary, determine the declensions of a verb simply by viewing the stem.
    ooooh, I mean, it's allright pal, I was just sayin', you know.... I personally find it great when people learn another language. Well, a simple step towards someone. Please do continue. I said thins thing about word order because I'm currently meeting the problem with swedish!

Default Sv: Re: The talk your own language thread

Men va fan? H&#228;r i tr&#229;den snackar vi inte svenska, men v&#229;ra &#228;gne spr&#229;k.

Mycket bra svenska har du tyckar jag, men min svenska &#228;r d&#229; inte god. Svenska &#228;r enkelt att f&#246;rst&#229;, men sv&#229;rt att skriva; f&#246;r meg i alla fall.
    Hej paa dig, "hvordan gaar det?"

Jag tror att norsk &#228;r n&#228;rare intill danska (men bara om man skriver! de pratar med en w&#228;rmt potatis i munen!! )

Och, det finns olikheter mellan norska och svenska, till exempel jag f&#246;rstade inte "vaara &#228;gne" (only "holy")
    Jag pr&#246;var att l&#228;ra mig svenska f&#246;r att talar med min flickv&#228;ns kompiser och familien paa deras spraak. De n&#228;stan allt k&#228;nner engleska, men naagra &#228;r illa till mods med engelska. Och n&#228;r man aaker i en andra land tanker jag att det &#228;r normal att talar paa den andra lands spraak! At minst pr&#246;var...

Jag vet om det skulle finna mycket felaktigheter d&#228;r... Ordf&#246;ljd, grammatisk...

Men det &#228;r rolig att jag kan f&#246;rstaa dig!
    Last edited by Caerfanan; 03-07-2008 at 12:36.

Default Re: Sv: Re: The talk your own language thread

Hej paa dig, "hvordan gaar det?"

Jag tror att norsk är närare intill danska (men bara om man skriver! de pratar med en wärmt potatis i munen!! )

Och, det finns olikheter mellan norska och svenska, till exempel jag förstade inte "vaara ägne" (only "holy")
    Jag prövar att lära mig svenska för att talar med min flickväns kompiser och familien paa deras spraak. De nästan allt känner engleska, men naagra är illa till mods med engelska. Och när man aaker i en andra land tanker jag att det är normal att talar paa den andra lands spraak! At minst prövar...

Jag vet om det skulle finna mycket felaktigheter där... Ordföljd, grammatisk...

Men det är rolig att jag kan förstaa dig!
    Prøvde å skriva "ones own" med "våras ägne", men det gjekk vel kanskje skeis, eg veit ikkje.

Og om det skulle vera nokre grammatiske feil eller stavefeil så vil ikkje eg kunna sjå dei noko særleg godt. Og forresten, så plar eg ofte faktisk å skriva på engelsk når eg kommuniserar med andre skandinavar eg møter på nettet for å unngå misforståingar (i tillegg til at det fleire folk rundt òg kan forstå ); det er yttarst få skandinavar som ikkje kan engelsk (det er jo ignorant å ikkje læra seg eit lingua franca).
    Runes for good luck:

[1 - exp(i*2π)]^-1

Senior member Senior Member Dutch_guy's Avatar

Am I the only one thinking the scandies should start their own thread and leave ours alone ?

I'm an athiest. I get offended everytime I see a cold, empty room. - MRD

Liar and Trickster Senior Member Andres's Avatar

Waar gaat het naartoe? Als zelfs Dutch_guy Engels begint te spreken.

Ma mensen toch. We zijn gedoemd! Gedoemd zeg ik u! Het einde der tijden is nabij. Het is enkel nog maar een kwestie van tijd alvorens de zombies en octopussen ons komen uitroeien.
    Andres is our Lord and Master and could strike us down with thunderbolts or beer cans at any time. ~Askthepizzaguy

Ja mata, TosaInu

Quote Originally Posted by Dutch_guy
    Am I the only one thinking the scandies should start their own thread and leave ours alone ?

I think the scandies should send us a few hot blondes with big boobs personally. And keep posting

Speaker of Truth Senior Member Moros's Avatar

Quote Originally Posted by Andres
    Waar gaat het naartoe? Als zelfs Dutch_guy Engels begint te spreken.

Ma mensen toch. We zijn gedoemd! Gedoemd zeg ik u! Het einde der tijden is nabij. Het is enkel nog maar een kwestie van tijd alvorens de zombies en octopussen ons komen uitroeien.
    Allemaal de schuld van de geheimzinnige vervloeker, de geheimzinnige vervloeker zeg ik u!!!

Quote Originally Posted by Dutch_guy

There is only one scandinavian in this thread though, oh well.
    Runes for good luck:

[1 - exp(i*2π)]^-1

.
    İskandinav cephesinin s&#226;dık m&#252;ttefiki olarak hizmetinizdeyim efendim.
    .

.

Senior member Senior Member Dutch_guy's Avatar

And that's one to many I say !

I'm an athiest. I get offended everytime I see a cold, empty room. - MRD

Quote Originally Posted by Moros
    Allemaal de schuld van de geheimzinnige vervloeker, de geheimzinnige vervloeker zeg ik u!!!
    Wat een prachtwoord lach me dood

Liar and Trickster Senior Member Andres's Avatar

Quote Originally Posted by Fragony
    lach me dood
    Moros!

Zie nu wat ge gedaan hebt! Arme Fragony heeft zich dood gelachen.

Zo jong, zo veelbelovend, een vat vol jeugdig talent is ons ontnomen omdat Moros persé zodanig plezant wilde zijn dat mensen zich beginnen dood te lachen.

Foei Moros
    Andres is our Lord and Master and could strike us down with thunderbolts or beer cans at any time. ~Askthepizzaguy

Ja mata, TosaInu

Default Sv: Re: Sv: Re: The talk your own language thread

Prøvde å skriva "ones own" med "våras ägne", men det gjekk vel kanskje skeis, eg veit ikkje.

Og om det skulle vera nokre grammatiske feil eller stavefeil så vil ikkje eg kunna sjå dei noko særleg godt. Og forresten, så plar eg ofte faktisk å skriva på engelsk når eg kommuniserar med andre skandinavar eg møter på nettet for å unngå misforståingar (i tillegg til at det fleire folk rundt òg kan forstå ); det er yttarst få skandinavar som ikkje kan engelsk (det er jo ignorant å ikkje læra seg eit lingua franca).
    Min flickväns faar är fortfarande hit (han kom i fredags och flygar hem idag efter lunch). Han förstaar norska bättre än jag (???). Daa skulla jag översäta vad du har skrivit!

Du har rätt: skulle man skriva paa en lingua franca! Men här i den här traad kan man vara inte förstaat!

Men det var roligt att pröva!

Är du fraan Bergen? du skriver "eg" och inte "jeg"?

Only-Custom-Made-Avatar-User Member SirRethcir's Avatar

Ahh! Aber das Pferd zu mir wirklich Begeistern ist von seine Schonheit und Tempo!

--

Nun, du wirdst angreifen mir wieder! (Now, you will attack me again!)

Please criticise that statement, if you will Herr Rethcir, if you have time.
    Here is what it meant, (State also if you could at least understand what I wrote);

"Ahh! But the Horse to me is truly inspiring, by his beauty and pace!"
    Ah, well, I don't know.
    It's a proverb. English? Italian?
    The English sentence is not much help neither.
    I have a vague idea what it's meaning is, but cannot say for sure.

Aber was mich wirklich begeistert ist des Pferdes Schönheit und Tempo.
    oder:
    Das Pferd begeistert mich mit (seiner) Schönheit und Tempo.
    oder:
    Aber für mich ist das Pferd eine Inspiration, ob seiner Schönheit und Schnelligkeit.
    oder, oder ...

Kaiser of Blitz
    from Aemilius Paulus for EB Unit List Reloaded
    from soup_alex for EB Unit List Reloaded

Que?

http://www.elsevier.nl/nieuws/buiten...527/index.html

Het is volkomen windstil hier, 130 km/h? Das een beste

Default Re:The talk your own language thread

Är du fraan Bergen? du skriver "eg" och inte "jeg"?
    Å nei

Skriver på nynorsk. Bergensk liknar litt på nynorsk, men òg ein god del (kanskje mest) på dansk. Eg bur ikkje så langt unna Bergen likevel, har vore der fleire gongar. Bestemora mi bur der.

Den lokale dialekta der eg bur ligg litt nærare nynorsk enn bokmål ("Oslomål"), så her er førstnemnde mest brukt. Eg veit ikkje kor gode svenskar er på nynorsk; dei ser nok nynorsk heller sjeldan. Svensk liknar på både nynorsk og bokmål, men på forskjellige stadar.

Ja, det är roligt att skriva på ändre språk, nogot jag gjör når jag skriver engelska. Men engelska värker så normalt, jag merkar nestens inte att jag skriver på ätt anna språk.
    Runes for good luck:

[1 - exp(i*2π)]^-1

Nein, Verzeihung Sie, Rethcir.

Ich weiste nichts des Englisch dir, du missverstehtest mir haben.

Aber Ich bin mich Satz Struktur anfangen zu realisieren.

As in Latin, it must be, "Subject-Object-Verb".
    And unlike in English, to speak in Hofdeutsche you must include these three lest you fall into a dialectic slang.

Please pardon my lack of umlaute!

It was not a proverb, however, simply my own opinion!
    Last edited by PershsNhpios; 03-10-2008 at 23:48.

Default Sv: Re:The talk your own language thread

Å nei

Skriver på nynorsk. Bergensk liknar litt på nynorsk, men òg ein god del (kanskje mest) på dansk. Eg bur ikkje så langt unna Bergen likevel, har vore der fleire gongar. Bestemora mi bur der.

Den lokale dialekta der eg bur ligg litt nærare nynorsk enn bokmål ("Oslomål"), så her er førstnemnde mest brukt. Eg veit ikkje kor gode svenskar er på nynorsk; dei ser nok nynorsk heller sjeldan. Svensk liknar på både nynorsk og bokmål, men på forskjellige stadar.

Ja, det är roligt att skriva på ändre språk, nogot jag gjör når jag skriver engelska. Men engelska värker så normalt, jag merkar nestens inte att jag skriver på ätt anna språk.
    Var din sistan menigen paa svenska? Det är ett som jag förstaat perfekt!

Men jag förstar bättre nu varför min kompis fraan Bergen sa att Dansk var lätt för han, och min andra kompis, fraan Oslo sa att Dansk var svaart!

Jag tanker som dig: när jag skriver paa engelska tror jag inte att jag skriver paa en andra spraak!

Men när jag skriver paa "svenska" (jag känner att jag fortfarande har mycket at lära mig), det är en adnra berettelse!

Jag är glad därför jag kan pröva att skriver paa svenska. Det är litte svaartare med min flickvän... Hon är otaalig!!!

Page 162 of 269 FirstFirst ... 62112152158159160161162163164165166172212262 ... LastLast

Bookmarks