Ja, tenzij er borden, van bv de school, aanwezig zijn die zeggen, hier geen fietsen plaatsen, alle fietsen worden aan de ketting gelegd.1. Mag je normaal gesproken volgens de Nederlandse wet, buiten het centrum van Rotterdam een fiets tegen een hek plaatsen.
Ligt eraan wie eigenaar is2. Als je dit doet op het grondgebied van school/verening wiens regels gelden er dan.
als het bij 1 aanwezig bord aanwezig is wel3. Mag iemand die geen politieagent of andere bevoegde ambtenaar is, mijn fiets verwijderen van de plek waar ik het geplaatst heb zonder dat hij daar op welke manier dan ook toestemming voor heeft gekregen.
ligt aan de eigenaar van de grond van school4. Als het het geval is dat ik mijn fiets wel tegen het hek van de sportvereniging heb geplaats maar ook op de grond van de school, wiens regels gelden er dan.
Als er geen regel bestaat niet, dan kun je protesteren, maar als het een algemeen erkende regel is die niet in je schoolboek staat en waar iedereen zich aanhoud is het onfatsoenlijk die fiets daar neer te zetten5. Als het het gevals is dat de regels van de school dan gelden, zou ik dan gestraft kunnen worden als de regel waar in zou moeten staan dat het verboden is mijn fiets daar te plaatsen, niet staat in het regelement van de school en er ook geen verbodbord hangt bij het hek.
Gemeente of school zelf6. Hoe kan ik erachter komen wat valt onder het grondgebied van een school.
Maar je kunt ook gewoon nakomen
Bookmarks