Ik heb eigelijk alleen de in Nederland wonende members nodig maar als er Belgen zijn die ook wat afweten van de Nederlandse wet is dat mooi meegenomen.
Situatie:
IK heb mijn fiets neergezet tegen het hek van een sportvereniging. Naast dat hek van de sportvereniging is de fietsenstalling van mijn school. Wanneer ik uit ben staat mijn fiets aan de ketting. De fietsenstallingbeheerder heeft hem aan de ketting geze omdat hij vond dat mijn fiets daar niet mocht staan. Ik kon mijn fiets alleen terugkrijgen door de straf te aanvaarden die hij vond dat ik moest krijgen. Ik deed dat niet en ging dus zonder fiets naar huis. Maandagmiddag had hij mijn fiets verplaatst en het in de fietsenstalling aan de ketting gelegd. Ik heb mijn fiets nu terug omdat ik de straf "aanvaard" heb. dat wil zeggen, ik heb me in het strafboek ingeschreven maar ben niet voor de straf komen opdagen, de school dreigt nu met schorsing als ik mijn straf niet nakom.
Daarom wil ik aan jullie, jullie hulp vragen. Ik wil namelijk een paar dingen weten, die dingen moeten mij helpen beslissen of ik als nog kom opdagen.
1. Mag je normaal gesproken volgens de Nederlandse wet, buiten het centrum van Rotterdam een fiets tegen een hek plaatsen.
2. Als je dit doet op het grondgebied van school/verening wiens regels gelden er dan.
3. Mag iemand die geen politieagent of andere bevoegde ambtenaar is, mijn fiets verwijderen van de plek waar ik het geplaatst heb zonder dat hij daar op welke manier dan ook toestemming voor heeft gekregen.
4. Als het het geval is dat ik mijn fiets wel tegen het hek van de sportvereniging heb geplaats maar ook op de grond van de school, wiens regels gelden er dan.
5. Als het het gevals is dat de regels van de school dan gelden, zou ik dan gestraft kunnen worden als de regel waar in zou moeten staan dat het verboden is mijn fiets daar te plaatsen, niet staat in het regelement van de school en er ook geen verbodbord hangt bij het hek.
6. Hoe kan ik erachter komen wat valt onder het grondgebied van een school.
Alvast Bedankt,
The Stranger
Bookmarks