-
Re: The talk your own language thread
kool dat is niet te pruimen, maar andijviestampot is andere koek!
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Een belangrijke reden om voorstander van immigratie te zijn.
Nein.
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Heb je er weer één, denk je nou echt dat de hogere klassen aan de boerenkool zaten, dat is voer voor werkvolk. De hogere Nederlandse keuken is echt niet minder geraffineerd dan die van onze buren.
-
sowieso kan iets met aardappels nooit oerhollands zijn... aangezien de aardappel importeten is.
-
Na 400 jaar kan je het wel oerhollands noemen, komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika ja
-
Quote:
Originally Posted by
Skullhead
Nein.
Situationele ironie: gebruik van het Duitse woord nein om je standpunt ten opzichte van immigratie uit te drukken.
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Emmigratie bedoelt ge? Of eet ge echt zo graag bak pao?
-
Quote:
Originally Posted by
The Stranger
kool dat is niet te pruimen, maar andijviestampot is andere koek!
Beetje aparte manier van uitdrukken, gezien het onderwerp.
Quote:
Originally Posted by
Skullhead
Nein.
Ja, dus.
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Heb je er weer één, denk je nou echt dat de hogere klassen aan de boerenkool zaten, dat is voer voor werkvolk. De hogere Nederlandse keuken is echt niet minder geraffineerd dan die van onze buren.
Quote:
Originally Posted by
Moros
Emmigratie bedoelt ge? Of eet ge echt zo graag bak pao?
Nee, de bedoeling is veel simpeler. Als hier volk naartoe migreert vanuit contreien met lekker eten dan kan ik zonder zelf te migreren toch aan de ingredienten voor lekker eten komen.
Voorbeeldje: je kunt in Utrecht praktisch alles kopen wat je voor de Griekse keuken zoal nodig kunt hebben, want in Utrecht zitten importeurs die de boel uit Griekenland inkopen voor de Grieken in Nederland. Dat komt omdat er indertijd zoveel Grieken naar Utrecht zijn gekomen om in de metaal industrie te werken dat alleen al door het aantal immigranten genoeg markt was.
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Voorbeeldje: je kunt in Utrecht praktisch alles kopen wat je voor de Griekse keuken zoal nodig kunt hebben, want in Utrecht zitten importeurs die de boel uit Griekenland inkopen voor de Grieken in Nederland. Dat komt omdat er indertijd zoveel Grieken naar Utrecht zijn gekomen om in de metaal industrie te werken dat alleen al door het aantal immigranten genoeg markt was.
Griekse keuken vind ik niet echt speciaal. 't Is gewoon gelijk nen barbecue met wat olijven, humus en wat rare kazen.
-
-
Quote:
Originally Posted by
The Stranger
humus is niet grieks.
Is ook Grieks
-
ja net zo Grieks als Indiaas eten ook Engels is en bami met sate ook Nederlands is.
(sowieso lastig om turks en grieks te onderscheiden in de keuken)
-
Quote:
Originally Posted by
The Stranger
ja net zo Grieks als Indiaas eten ook Engels is en bami met sate ook Nederlands is.
(sowieso lastig om turks en grieks te onderscheiden in de keuken)
Klopt, praktisch hetzelfde. Ik hou er verder wel van, lekker veel vlees. Heb hier in de straat leuk Grieks restaurant, blijft natuurlijk een veredelde shoarma-tent, het is volgens mij ten eerste een witwas-operatie. Maar ik krijg standaard een fles wijn van het huis dat helpt best.
-
Quote:
Originally Posted by
Moros
Griekse keuken vind ik niet echt speciaal. 't Is gewoon gelijk nen barbecue met wat olijven, humus en wat rare kazen.
Gaat om het idee, Grieks was maar een voorbeeld. :shrug:
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Gaat om het idee, Grieks was maar een voorbeeld. :shrug:
En wat voor één. Boerenpummel die je bent met je Grieks haal dan tenminste een cosmopolisch verantwoord gerecht aan zoals bijvoorbeeld een broodje kebab met extra sambalsaus. Dat er meer delicate gerechten aan je aandacht ontsnappen is niet erg op zich maar wel een beetje een teleurstelling.
-
Zo. Nog ff roti halen, wens me sterkte. Dit is niet op je plaat gaan, dit is nooit meer op je plaat gaan. Koekje voor wie de duidelijke referentie door heeft
-
dit is dan die dansplaat?
-
-
Vindt iemand anders gesmolten kaas op hamburgers ook niet te vreten of sta ik hier alleen in?
-
is best lekker, niet altijd, maar soms.
-
Is verplicht inho, net als bacon
-
Jetzt verstehe ich endlich warum diese ganzen Niederländer und Belgier so viele Posts haben :laugh4:
-
En allemaal van hoge kwaliteit en absoluut geen spam, welkom!
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Is verplicht inho, net als bacon
Spek op hamburgers?
-
Quote:
Originally Posted by
Skullhead
Spek op hamburgers?
Absoluut, en smeltkaas. Je aorta mag best wel een beetje solidair zijn met de mensen die nu vast in de file staan.
-
Fragony heeft gelijk. Je hebt gewoon hamburgers je hebt overheerlijke delicieuze hamburgers met bacon en gesmolten kaas bovenop.
-
Quote:
Originally Posted by
Muecke
Jetzt verstehe ich endlich warum diese ganzen Niederländer und Belgier so viele Posts haben :laugh4:
Welkom m'n beste. Maak wat typfouten en er zal geen kat meer het verschil met het Nederlands van Fragony merken.
-
Veel te leuk om het te laten om er niet mee te spelen. Het mag dan wel compleet onbegrijpelijk zijn maar spelveauten maak ik niet
-
-
Enigzins wel een beetje ja,ik kan echt wel vautleaus Nederlands, kan ook Frans, duits, spaans, Engels, italiaans en Deens. Maar heb er even geen zin in.
-
ja kan dus 2 talen... Latijn en Germaans gebrabbel... chapeau!
-
Faal. Frans Spaans en Italiaans zijn niet verwant aan Latijn, en Deens niet aan Germaans
-
-
Frans, Spaans en Italiaans zijn Romaanse talen en wel degelijk verwant aan het Latijn.
En Deens is wel degelijk een Germaanse taal.
-
Quote:
Originally Posted by
Kralizec
Uh...jawel :inquisitive:
Ja ok wel iets natuurlijk als het om de zuid-europese talen gaat, dat is wel een heel makkelijke natuurlijk hebben ze overeenkomsten maar de volgorde is compleet anders dan is Germaans nog dichter bij latijn dan de romantische talen
-
Dat verschilt. Italiaans en in mindere mate Spaans lijken voorzover ik weet nog redelijk veel op Latijn. Frans is i.t.t. Italiaans, Spaans en Latijn geen nulonderwerp-taal. Dat wil zeggen dat in een zin als "Ik doe dit" het onderwerp en het werkwoord twee verschillende woorden zijn, terwijl in Spaans-Italiaans-Latijn beide in een woord vervoegd worden.
-
Doen ze in het Frans ook, Allez vous - gaat u heen
-
-
Nooit geweten dat ze in Polen Russisch spraken. Faal.
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Doen ze in het Frans ook, Allez vous - gaat u heen
"Vous" is het onderwerp. Is dus niet hetzelfde.
Als voorbeeld zou je in het Nederlands "ben even naar de WC" kunnen zeggen, een zin zonder een onderwerp. In het Spaans en Italiaans doen ze dat veel vaker en je moet uit de vervoeging van het werkwoord afleiden of de spreker ik/hij/jij bedoelt.
-
Quote:
Originally Posted by
Kralizec
"Vous" is het onderwerp. Is dus niet hetzelfde.
Als voorbeeld zou je in het Nederlands "ben even naar de WC" kunnen zeggen, een zin zonder een onderwerp. In het Spaans en Italiaans doen ze dat veel vaker en je moet uit de vervoeging van het werkwoord afleiden of de spreker ik/hij/jij bedoelt.
Maar dat is eenzin, niet slechts de handeling Bekijk het verschil,
Allez vous
Waar gaat u heen
Het zit al in het werkwoord, net als met Italiaans en Spaans
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Nooit geweten dat ze in Polen Russisch spraken. Faal.
niet dezelfde taal, maar dezelfde taalfamilie (nederlands is niet hetzelfde als duits maar ze zijn duidelijk verwant) =_= WOLOLOOOOOH
-
Quote:
Originally Posted by
The Stranger
niet dezelfde taal, maar dezelfde taalfamilie (nederlands is niet hetzelfde als duits maar ze zijn duidelijk verwant) =_= WOLOLOOOOOH
Kweetut
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Maar dat is eenzin, niet slechts de handeling Bekijk het verschil,
Allez vous
Waar gaat u heen
Het zit al in het werkwoord, net als met Italiaans en Spaans
Vous is nog steeds het onderwerp van de zin. Allons-y is wel een goed voorbeeld, maar eerder de uitzondering. Desalniettemin is Frans wel rechtstreeks van het Latijn afkomstig. En is het belang van verbuigingen, vervoegingen,... in veel talen (indien niet de meeste of alle) afnemende.
-
is dat omdat mensen beter of slechter spreken? of is het meer formeel/informeel.
-
Nauwelijks een uitzondering, neem ook eens de meest gangbare voorbeeld, excusez moi. Heb nooit gezegd dat Frans niet verwant is aan het Latijn overigens.
-
Excusez-moi, vous l'avez dit.
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Faal. Frans Spaans en Italiaans zijn niet verwant aan Latijn, en Deens niet aan Germaans
-
Ok niet DIRECT verwant, is een romantische taal, maar goed, terecht terechtgewezen
-
oh frag, we houden toch wel van je :D
-
-
Paljon on kyllä hollantia sitä kun edes ymmärtäisi.
-
Dat sekreet bokt eindelijk, jammer dat Willem de snelle en Maxima Herzog er voor terug krijgen
-
-
Milder dan dit kan ik echt niet als het om die uitvreters gaat
-
Oké broeder, neem een koelpil.
-
En jij cake, beetje niks zelf inleveren en via allerlij dubieuze belastingconstructies het familievermogen op de Kaaimaneilanden veilig stellen en vroom kwelen dat we het allemaal met iets minder moeten doen, maar zelf er 70k op vooruit gaan en dat heel normaal vinden. Die oliedomme bolle met zijn nazi-hoertje (is het, haar pa is niet Argentijns hij iis Duits) is geen haar beter.
-
En zo kan ie wel weer. Politiek hoort thuis in de achterkamer, niet in de voorkamer.
-
-
Gisteren de beste verjaardag gehad sinds ... ik weet het niet meer.
Een dagje verlof genomen samen met de vriendin. Ontbijtje op bed, dan lekker lang blijven liggen ;). 's Middags naar een restaurant geweest met een Michelin ster en dan terug in bed gekropen voor het grootste deel van de namiddag.
Een man moet niet veel hebben om immens gelukkig te zijn.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Gisteren de beste verjaardag gehad sinds ... ik weet het niet meer.
Een dagje verlof genomen samen met de vriendin. Ontbijtje op bed, dan lekker lang blijven liggen ;). 's Middags naar een restaurant geweest met een Michelin ster en dan terug in bed gekropen voor het grootste deel van de namiddag.
Een man moet niet veel hebben om immens gelukkig te zijn.
Behalve een lunch bij een restaurant met een ster dan ;)
Mooi dat het je weer goed gaat
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Behalve een lunch bij een restaurant met een ster dan ;)
Mooi dat het je weer goed gaat
Je hebt een punt in verband met dat restaurant.
Momenteel is alles perfect (hout vasthouden).
-
Zo jong en altijd maar in dat bed liggen. Die luie jeugd van tegenwoordig :no:
~;p
Als gij gelukkig zijt dan zijn wij ook gelukkig.
En nog een gelukkige verjaardag ~:cheers:
-
Ennuh, al wat mooie anecdotes van daar onder de rieveren
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Ennuh, al wat mooie anecdotes van daar onder de rieveren
Is dit aan mij gericht en wat zijn rieveren?
-
Typen op een failpad is niet één van mijn beste eigenschappen
-
Ik heb binnenkort een date met een shag-rokende dame die aan de kunstacademie studeert.
(wat voor sokken ze heeft weet ik nog niet)
-
Zou me meer zorgen maken om haar waar je het niet wilt aantreffen
-
Ik dacht dat jij niet zo dol was op gladgeschoren?
Mijn indruk was overigens dat ze een redelijk normale meid was, geen alternatief type of zo. Maar het was laat op de avond, of beter gezegd vroeg in de ochtend. Dat ze shag rookt zal ik maar tolereren, aangezien ik zelf ook rook.
-
oh t is weer bijna lente. heb je een date op valentijnsdag?
-
Nee, vrijdag, de dag erna dus. Had er niet eens bij stilgestaan dat valentijnsdag voor de deur stond.
-
Quote:
Originally Posted by
Kralizec
Ik dacht dat jij niet zo dol was op gladgeschoren?
Mijn indruk was overigens dat ze een redelijk normale meid was, geen alternatief type of zo. Maar het was laat op de avond, of beter gezegd vroeg in de ochtend. Dat ze shag rookt zal ik maar tolereren, aangezien ik zelf ook rook.
Oh klopt, liever beetje getrimmed. Doelde meer op oksels
-
Over trimmen gesproken.
Het fijne van winter is dat je je helemaal niet hoeft te verzorgen, iedereen is onverzorgt. Perfect tijdstip om te proberen een suave baars te cultiveren maar ik ben denk ik hormonaal gemankeerd. Dit lijkt echt helemaal nergens op, trimmen heeft geen enkele zin want er valt niks te trimmen behalve babypluis. Ik heb meer haar op mijn zak dan ik op mijn kin heb, ziet er niet uit.
-
wen innaas? kull illi hone Holandiyyeen, ma bafhamhumsh!
-
yay https://img.photobucket.com/albums/v...ps858af54d.jpg
Art-deco, bijna in perfecte staat
Wel nog ff draadje fixen
Edit, en een erg luie kat als bonusplaatje, Erasmus is dingen aan het overdenken https://img.photobucket.com/albums/v...ps7a59b020.jpg
-
Quote:
Originally Posted by
Ibrahim
wen innaas? kull illi hone Holandiyyeen, ma bafhamhumsh!
kullu-hum bi-ghayba-tiin kabira-tin, mithl-a al-imam-u al-thani-u al-‘ashara-ti.
-
Opstaan, luilakken!!! 't Is al na 7h00 !
-
-
Gadsammekraken. Vorige week op mijn plaat gegaan vanwege ijzel en nu doet de eerste vlieg zich al aan. Ik haat vliegen ze gaan op je zitten en dat jeukt. Rotbeesten.
-
Heppum. Glas en kaartje-methode vries maar lekker dood vanacht ik ga het niet makkelijker voor je maken
-
Vrouwen en schoenen wat is het toch. Tweestap-mechanisme, let er maar op. Eerst kijken ze naar je ogen en dan naar je schoenen. Schoenen zijn iets wat aan je voeten zit wat is er nou zo speciaal aan