-
Re: The talk your own language thread
-
Quote:
Originally Posted by
rickinator9
3 maanden vrij :bow:
Ik ga morgen op vakantie naar Centerparcs de eemhof.
Vaak aangelegd daar, heb je gratis entree tot het zwembad.
-
Quote:
Originally Posted by
rickinator9
3 maanden vrij :bow:
Ik ga morgen op vakantie naar Centerparcs de eemhof.
Amuseer je.
Ik veronderstel dat de ingediënten de volgende zijn:
Kamerade, drank en af en toe een vriendinnetje?
-
Als het meestal een vriendinnetje is is het op zijn minst iets minder gay imho
-
Maak er een eigen versie van zeetongen en bakvissen van.
https://www.youtube.com/watch?v=pE64HUv4DZE
-
Eerste vergadering met mijn collega bierbrouwers in spe gehad. :)
Nee, we zijn geen thuis fanaten.
-
Quote:
Originally Posted by
Moros
Eerste vergadering met mijn collega bierbrouwers in spe gehad. :)
Nee, we zijn geen thuis fanaten.
Dit smeekt om meer uitleg.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Gottegottegot wat een kansloos volk, jullie hebben er toch wel leukere daar, ik hou me altijd aanbevolen voor een mooi Vlaams hertje.
Pluskudo's als ze Veerle heten ken je er toevallig 1, Lieve mag ook
-
Wat is er zo verleidelijk aan "Veerle" ?
Ik vind het maar een saaie naam, eigenlijk.
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
Wat is er zo verleidelijk aan "Veerle" ?
Ik vind het maar een saaie naam, eigenlijk.
Ik vind het een prachtige naam, de mooiste eigenlijk, ik associeer het met vederlicht, en ik raak in opperste staat van verwarring als het met een Vlaams accent wordt uitgesproken. Kijk hier heten vrouwen Anitaaaa(argh) en zo zien ze er ook vaak uit inclusief scooter en tijgerprint.
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Ik vind het een prachtige naam, de mooiste eigenlijk, ik associeer het met vederlicht, en ik raak in opperste staat van verwarring als het met een Vlaams accent wordt uitgesproken. Kijk hier heten vrouwen Anitaaaa(argh) en zo zien ze er ook vaak uit inclusief scooter en tijgerprint.
Ik heb een nicht met die naam maar, die heeft al een paar pagadders rondlopen.
-
Over namen gesproken, ik heb de laatste tijd een aantal meisjes ontmoet; Marieke en Rhodé sprongen eruit als bijzonder namen. Rhodé is een badass naam. Marieke heeft iets plattelandsachtigs, vind ik wel mooi.
-
-
Yeah...het helpt waarschijnlijk niet dat ze ook nog eens héél erg knap was.
Zucht, plattelandsleven. Ik heb wel iets romantisch-nostalgisch.
-
-
Kan er eens iemand hierboven gaan zeggen dat ze allang ne keer met dat herfstweer mogen ophouden.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Stop ne keer met het herfstweer, Pépé!
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
Kan er eens iemand hierboven gaan zeggen dat ze allang ne keer met dat herfstweer mogen ophouden.
Niet zo zeuren we krijgen een prachtige nazomer zonder dat je naar adem hoeft te happen zoals vroeger gebruikelijk was in de maanden juni tot augustus, het verschuift nu eenmaal een beetje zo af en toe. Het is allemaal zo veel mooier als de bladeren gaan verkleuren. En als je het toch zat blijft blijven mag je mee naar Mars.
-
Pas op hij wil wel altijd aan't raam zitten.
-
http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...-na-ek-verlies
Plaatsvervangend schaamrood aan de kaken, wat kan ik hier boos om worden. Wat een ontzettende paupers, sterf
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Als wij Belgen auto's zouden moeten in brand steken telkens de Rode Duivels verloren ...
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Als wij Belgen auto's zouden moeten in brand steken telkens de Rode Duivels verloren ...
Dan was Opel Antwerpen nog hier geweest...
-
Renault Vilvoorde was nog in de 'goeie' periode zeker?
-
Quote:
Originally Posted by
Moros
En zou er aan het einde van de band een lange rij wachtenden staan om de van de band rollende auto's onmiddellijk in brand te steken.
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
Quote:
Originally Posted by
Moros
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
En zou er aan het einde van de band een lange rij wachtenden staan om de van de band rollende auto's onmiddellijk in brand te steken.
Ach, Opel mag dan wel weg zijn, jullie gevoel voor humor hebben jullie nog :laugh4:
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Er zijn toch altijd wel gekken die zoiets doen. Waarom het nou per se moet omdat er iets onbelangrijks gebeurd is, weet ik niet.
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
Bic, zippo en eristoff wrijven al in hun handjes. Vaarwel economische crisis!
-
Gaaf, echt harde storm hier
-
-_- ben helemaal zeiknat geregend op 500 meter
-
Yup, we hebben er hier ook van gehad.
Raar maar waar Mina de kat had er helemaal geen last van.
-
Hier gewoon wat regen en wind, niks donder, bliksem of hagel.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Yup, we hebben er hier ook van gehad.
Raar maar waar Mina de kat had er helemaal geen last van.
Het zal poes Nero ook aan den reet roesten, poes Blitzkrieg heeft wat minder cojones maar het is nu eenmaal een bijzonder schichtig bonzai-tijgertje
-
Es scheint Zeit zu sein, mal wieder etwas deutsch zu reden. Hier sind wirklich mehr Niederländer als Deutsche angemeldet, oder?
-
Er zijn hier inderdaad behoorlijk veel Nederlanders en Vlamingen. We hebben het erg gezellig. EN TOEN KWAM JIJ
;)
-
Quote:
Originally Posted by
GenosseGeneral
Es scheint Zeit zu sein, mal wieder etwas deutsch zu reden. Hier sind wirklich mehr Niederländer als Deutsche angemeldet, oder?
Ich brauche ein Arzneimittel gegen Kopfschmerzen. Aus bei mit nach zeit von zu gegen uber. Immer gerade aus. Das Jachthause bitte.
Tot zo ver mijn kennis van het Duits
-
Entschuldigung aber ich bin selber fremd hier. :sweatdrop:
Gelukkig verstaan ze Nederlands en vooral Limburgs ook goed...
-
Entschuldigung, wann kommt der Bus? Ich bin Hans Beck. Aus Belgien. Buchstabieren Sie bitte. Ein, zwei, drei. Einstein, Zweistein, Dreistein. Wer bist du? Ich habe meinen zonnebril in Griechenland verlohren. Ein prosit, ein prosit, der Gemütlichkheit.
-
Ik ben er zeker van dat we onze plan zouden trekken. En we habben een iluster voorbeeld in Jean-Marie ich habe den elfmeter getopft Pfaff.
En natuurlijk niet te vergeten zinssnede: "Bitte ein Bit."
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
Ein prosit, ein prosit, der Gemütlichkheit.
Now that I think of it, I actually do know more German than I thought!
Im Wald, im grünen Walde,
Da steht ein Försterhaus,
Im Wald, im grünen Walde,
Da steht ein Försterhaus,
Da schauet jeden Morgen,
So frisch und frei von Sorgen,
Des Försters Töchterlein heraus,
Des Försters Töchterlein heraus.
Ti ra la la, Ti ra la la,
Tiiii ra la la la la la la,
Ti ra la la, Ti ra la la,
Tiiii ra la la la la la la,
Lore, Lore, Lo-ore
Schön sind die Mädchen
Von siebzehn, achtzehn Jahr.
Lore, Lore, Lore, Lore,
Schöne Mädchen gibt es überall
(Aber nicht hier)
De Pappenheimer, Trink büderlein Trink, bier her,... Best veel Duits geleerd in Leuven.
-
Ach ja, cantussen. Tijdens onze kotcantussen was ik senior.
"Een cantus is een zangfestijn, geen zuipfestijn. Dit gezegd zijnde: ad fundum!"
Als een cantus eindigt met complete anarchie en een senior die ze naar huis moeten dragen, weet ge dat het geslaagd was (uit sympathie meedrinken met de gestraften en op tijd en stond uzelf straffen heeft zijn gevolgen). Ik werd dan ook ieder jaar terug gevraagd :laugh4:
Een jaar of vijf geleden voor de gelegenheid (ne vrijgezellenavond) nog eens eentje voorgezeten. Super :2thumbsup:
-
Quote:
Originally Posted by
Moros
...
Lore, Lore, Lo-ore
Schön sind die Mädchen
Von siebzehn, achtzehn Jahr.
(und zwanzig)
...
Ja da was den tijd ze.
OK wie zet er 'Iovivat' in?
-
Ge weet dat ge teveel gecantust hebt als ge de neiging hebt elk boek dat ge gaat lezen op pagina 213 openslaat. :)
-
Quote:
Originally Posted by
Moros
Ge weet dat ge teveel gecantust hebt als ge de neiging hebt elk boek dat ge gaat lezen op pagina 213 openslaat. :)
Geen idee wat er daar opstond. We werkten altijd met zelfgedrukte boekjes. Die mochten dan zonder probleem met liters bier worden overgoten.
-
Dat zal wel het Io Vivat zijn. Weet niet of dat in mijn versie ook op pg. 213 staat.
En mijne codex is overvloedig met bier overgoten. Ge moet die na de cantus in de diepvries steken en de dag erna weer uithalen :wink: De mijne is nog in zeer goede staat.
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
Dat zal wel het Io Vivat zijn. Weet niet of dat in mijn versie ook op pg. 213 staat.
En mijne codex is overvloedig met bier overgoten. Ge moet die na de cantus in de diepvries steken en de dag erna weer uithalen :wink: De mijne is nog in zeer goede staat.
Mijn eerste codex is gestolen van de toog op café om 4 uur 's namiddags. :s :(
Mijn tweede is een wrak (ondaks de diepvries truk) en valt uit elkaar. Neem die soms nog mee om mensen in te laten schirjven, maar gebruik die niet tijdens het echte cantus gebeuren.
Mijn derde begint ook steeds meer een wrak te worden.
Nochtans doe ik de meeste cantussen zonder uit gevaar ze nog kapotter of kwijter (euh...juist ja) te maken. Dat en de helft ben ik er spontaan aanbeland. En ja dat kan ook in Gent of Antwerpen zijn. :s
En inderdaad. De groene KVHV codices die in Leuven (geloof Gent en Antwerpen ook) door de meeste kringen en clubs gebruikt worden, heeft inderdaad op p 213 Io vivat en op 214 het gaudeamus igitur.
-
zeg, waar gaat dit nou helemaal over?
-
Quote:
Originally Posted by
The Stranger
zeg, waar gaat dit nou helemaal over?
Zijn cantussen geen integraal gebeuren van het Nederlandse studentenbestaan?
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Moet je voor naar een koor.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Nee dat hebben ze daar amper en die zijn ook behoorklijk saai heb ik mij laten vertellen althans.
-
Quote:
Originally Posted by
Moros
Nee dat hebben ze daar amper en die zijn ook behoorklijk saai heb ik mij laten vertellen althans.
Ja het studentenleven is hier bijna steriel, je kan bijna nergens meer een pintje pakken en er valt niks te neuken eigenlijk. Oh wacht dat is er in overvloede.
Zucht... HeimWee (mooi woord trouwens) Toch doe ik het zo best aardig, maar toch ben ik van mening dat ik wat tekort kom
-
Oh yay, gebit naar de rambam, drie verstandkiezen moeten eruit omdat ze de boel verdrukken en 1 is afgebroken en ontstoken, moet er ook uit. Dacht al dat ik ergens wat voelde. Dat wordt paracetamolletjes inslaan
-
Dat wordt hopsitaal zeker? Sterkte.
-
Oei. Dan gaat uw verstand zonder tanden zitten? Voortaan dus enkel nog maar vloeibaar voedsel voor uw verstand. Als dat maar goed afloopt... [/flauwe plezante modus]
Veel sterkte Fragony. Hopeljk is er een knappe tandartsassistente om de pijn wat te verzachten.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Dat wordt hopsitaal zeker? Sterkte.
Dank. Yep kaakchirurg, misschien twee operaties. Loop al een half jaar met opkomende en weer afnememde kiespijn ik had veel eerder moeten gaan, eigen schuld dikke bult als ik eerder was gegaan was ik met een wortelkanaalbehandeling weggekomen. Dat is overigens ook geen feestje je waar je graag voor wordt uigenodigd maar dit gaat niet prettig worden. Ga het misschien in Duitsland laten doen daar ga je onder narcose.
-
Beterschap ome Fraggy!
Quote:
Originally Posted by
Andres
[/flauwe plezante modus]
Ik wist niet dat gij die functie had! :jawdrop:
-
Jag hatar nederländska... Det är en blandning av tyska, engelska och scandinaviska... Och då jag talar alla tre, får jag kortsluttning i hjärnan när jag hör holländare prata. De överbelastar mitt språkcentra när jag tvingas hoppa mellan tre språk kontinuerligt.
-
Quote:
Originally Posted by
Kadagar_AV
Jag hatar nederländska... Det är en blandning av tyska, engelska och scandinaviska... Och då jag talar alla tre, får jag kortsluttning i hjärnan när jag hör holländare prata. De överbelastar mitt språkcentra när jag tvingas hoppa mellan tre språk kontinuerligt.
Pfuh, ik spreek toch lekker vloeiend Zweeds.
Ikea. Knäckebröd.
En zo kan ik nog uren doorgaan in het Zweeds :creep:
-
Quote:
Originally Posted by
Fragony
Dank. Yep kaakchirurg, misschien twee operaties. Loop al een half jaar met opkomende en weer afnememde kiespijn ik had veel eerder moeten gaan, eigen schuld dikke bult als ik eerder was gegaan was ik met een wortelkanaalbehandeling weggekomen. Dat is overigens ook geen feestje je waar je graag voor wordt uigenodigd maar dit gaat niet prettig worden. Ga het misschien in Duitsland laten doen daar ga je onder narcose.
Waarom zou je volledige narcose willen? Plaatselijke verdoving is al vervelend genoeg...
-
Quote:
Originally Posted by
Andres
En zo kan ik nog uren doorgaan in het Zweeds :creep:
Ja alsof hij denkt dat we toch niet kunnen begrijpen wat hij schrijft.
Nee meneer de Viking, Nederlands is geen mix van Engels en "Scandinavisch". Een stukje educatie: ten eerste is Nederlands sterk beinvloed door een andere taal- en cultuur-groep dan het Duits en de Scandinavische talen (noord-west blok). Het klopt wel dat het Nederlands en Engels nauw verwant zijn, want Angelen en Saksen komen uit datzelfde taalgebied als de Friezen en de Saksen die het Nederlands zo hebben beïnvloed. Maar in tegenstelling tot het Engels heeft het Nederlands weer veel minder Latijnse / oud-Franse invloeden. Als laatste kent het Nederlands nogal wat klanken die niet in de andere talen voorkomen en mist het allerlei verschuivingen die het Engels, bijvoorbeeld, wel kent (Nederlands werd namelijk al redelijk vroeg (15e eeuw) wat gestandaardiseerd zodat het middel-Nederlands goed bewaard is gebleven in de huidige vorm.)
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Waarom zou je volledige narcose willen? Plaatselijke verdoving is al vervelend genoeg...
De verstandskiezen zijn het probleem niet, maar de afgebroken kies kan waarschijnlijk niet volledig verdooft worden dus dat ga ik best wel voelen. Ik laat het maar lekker over me heen komen maar erg veel zin heb ik er niet in.
-
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Ja alsof hij denkt dat we toch niet kunnen begrijpen wat hij schrijft.
Nee meneer de Viking, Nederlands is geen mix van Engels en "Scandinavisch". Een stukje educatie: ten eerste is Nederlands sterk beinvloed door een andere taal- en cultuur-groep dan het Duits en de Scandinavische talen (noord-west blok). Het klopt wel dat het Nederlands en Engels nauw verwant zijn, want Angelen en Saksen komen uit datzelfde taalgebied als de Friezen en de Saksen die het Nederlands zo hebben beïnvloed. Maar in tegenstelling tot het Engels heeft het Nederlands weer veel minder Latijnse / oud-Franse invloeden. Als laatste kent het Nederlands nogal wat klanken die niet in de andere talen voorkomen en mist het allerlei verschuivingen die het Engels, bijvoorbeeld, wel kent (Nederlands werd namelijk al redelijk vroeg (15e eeuw) wat gestandaardiseerd zodat het middel-Nederlands goed bewaard is gebleven in de huidige vorm.)
en niet vergeten dat het woordenboek der nederlandse taal het grootste woordenboek ter wereld is.
(of iemand heeft glashard staan liegen tegen mij)
-
Quote:
Originally Posted by
Tellos Athenaios
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Bij mij moesten ooit twee melkkiezen getrokken worden omdat ze er niet zelf uitkwamen. Pijnloos, maar dat luide gekraak dat je binnen je schedel hoort terwijl zo'n tandarts twee kiezen uit je kaak rukt was geen fijne ervaring. Met verstandskiezen zal het nog wel een tandje erger zijn.
-
Frags, kom toch lekker naar België. Hier kun je ook onder volledige narcose om je tandjes te laten trekken.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Frags, kom toch lekker naar België. Hier kun je ook onder volledige narcose om je tandjes te laten trekken.
Nah doe het hier in Amersfoort, snel klaar, snel thuis. Ik zie het maar als een leermomentje mocht het erg pijnlijk zijn.
-
Ik heb een jaar ofzo geleden een tand laten trekken die deels was afgekraakt. Vond er niks aan. Moet er wel bij vertellen dat de tandzenuw er jaren voordien al was uitgehaald, dus die tand was eigenlijk al "dood" nog voor hij getrokken werd.
-
Mijn vrienden zeggen ook dat ik me geen zorgen hoef te maken. Zo'n wortelkanaalbehandeling heb ik ook gehad, het was niet helemaal pijnloos maar ook niet het einde van de wereld. Ik weet niet meer precies waar maar ik ben ooit in een museum geweest met oude tandarts-apparatuur, is in Utrecht geloof ik. Dan ben je toch heel erg blij dat je nu leeft.
Edit, je brengt me op een idee. Ik ga eens aan mijn tandarts vragen of hij niet eerst even de zenuw kan killen, hoef pas over twee weken naar het ziekenhuis
-
Het zou me niet verbazen als hij je vertelt dat het uithalen van de zenuw evenveel of misschien wel meer pijn zal doen dan het uittrekken van de tand zelf. Weet ook niet of het zo ver achteraan in de mond nog mogelijk is degelijke verdoving te spuiten. Ik heb één keer een tand laten ontzenuwen zonder verdoving, omdat de (niet onknappe) tandartse beweerde dat die tand op die plek te moeilijk was om te verdoven.
Ik ben nooit meer naar die tandartse geweest, ondanks dat ze een leuk snoetje en mooie welvingen had...
-
-
-
OK vertel me het verhaal achter die slagtand.
-
Waar vind je al dat spul? Eerst een raar afrikaans zwaard, nu een slagtand.
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
OK vertel me het verhaal achter die slagtand.
Deze werden gemaakt door Engelse walvisvaarders, dit is een hele mooie
-
Echt een heel mooi stuk.
Wat staat er op geschreven?
-
Quote:
Originally Posted by
Peasant Phill
Echt een heel mooi stuk.
Wat staat er op geschreven?
Oh great Jahovah heed the prayers of we who hunt the whale, and speed our harpoons straight oh lord. Each voyage that we sail make bold our hearts, spread wide our fame throughout the seven seas, and blow our ships safe home upon a fair and gentle breeze
-
Ik hoop dat je hem niet op de zetel laat liggen :wink:
-
Ik ben aan een mod voor Crusader kings 2 begonnen. Het moet zich vanaf 280 v.chr. afspelen. Dan heb ik tenminste nog wat te doen deze zomer. Nu nog uitvogelen wat het 'Ptolemaeisch koninkrijk' in het grieks is.
-
-
Quote:
Originally Posted by
The Stranger
check EB? Ptolemaoi ofzo
Ik denk dat dat de naam voor de dynastie was.
-
Quote:
Originally Posted by
rickinator9
Ik denk dat dat de naam voor de dynastie was.
Nee is gewoon het huidige Egypte