Hier gewoon wat regen en wind, niks donder, bliksem of hagel.
Hier gewoon wat regen en wind, niks donder, bliksem of hagel.
Andres is our Lord and Master and could strike us down with thunderbolts or beer cans at any time. ~Askthepizzaguy
Ja mata, TosaInu
Es scheint Zeit zu sein, mal wieder etwas deutsch zu reden. Hier sind wirklich mehr Niederländer als Deutsche angemeldet, oder?
Er zijn hier inderdaad behoorlijk veel Nederlanders en Vlamingen. We hebben het erg gezellig. EN TOEN KWAM JIJ
;)
Entschuldigung aber ich bin selber fremd hier.
Gelukkig verstaan ze Nederlands en vooral Limburgs ook goed...
Entschuldigung, wann kommt der Bus? Ich bin Hans Beck. Aus Belgien. Buchstabieren Sie bitte. Ein, zwei, drei. Einstein, Zweistein, Dreistein. Wer bist du? Ich habe meinen zonnebril in Griechenland verlohren. Ein prosit, ein prosit, der Gemütlichkheit.
Andres is our Lord and Master and could strike us down with thunderbolts or beer cans at any time. ~Askthepizzaguy
Ja mata, TosaInu
Ik ben er zeker van dat we onze plan zouden trekken. En we habben een iluster voorbeeld in Jean-Marie ich habe den elfmeter getopft Pfaff.
En natuurlijk niet te vergeten zinssnede: "Bitte ein Bit."
Originally Posted by Drone
Originally Posted by TinCow
Now that I think of it, I actually do know more German than I thought!
Im Wald, im grünen Walde,
Da steht ein Försterhaus,
Im Wald, im grünen Walde,
Da steht ein Försterhaus,
Da schauet jeden Morgen,
So frisch und frei von Sorgen,
Des Försters Töchterlein heraus,
Des Försters Töchterlein heraus.
Ti ra la la, Ti ra la la,
Tiiii ra la la la la la la,
Ti ra la la, Ti ra la la,
Tiiii ra la la la la la la,
Lore, Lore, Lo-ore
Schön sind die Mädchen
Von siebzehn, achtzehn Jahr.
Lore, Lore, Lore, Lore,
Schöne Mädchen gibt es überall
(Aber nicht hier)
De Pappenheimer, Trink büderlein Trink, bier her,... Best veel Duits geleerd in Leuven.
Ach ja, cantussen. Tijdens onze kotcantussen was ik senior.
"Een cantus is een zangfestijn, geen zuipfestijn. Dit gezegd zijnde: ad fundum!"
Als een cantus eindigt met complete anarchie en een senior die ze naar huis moeten dragen, weet ge dat het geslaagd was (uit sympathie meedrinken met de gestraften en op tijd en stond uzelf straffen heeft zijn gevolgen). Ik werd dan ook ieder jaar terug gevraagd
Een jaar of vijf geleden voor de gelegenheid (ne vrijgezellenavond) nog eens eentje voorgezeten. Super![]()
Last edited by Andres; 06-27-2012 at 13:07.
Ja mata, TosaInu
Ge weet dat ge teveel gecantust hebt als ge de neiging hebt elk boek dat ge gaat lezen op pagina 213 openslaat. :)
Dat zal wel het Io Vivat zijn. Weet niet of dat in mijn versie ook op pg. 213 staat.
En mijne codex is overvloedig met bier overgoten. Ge moet die na de cantus in de diepvries steken en de dag erna weer uithalenDe mijne is nog in zeer goede staat.
Ja mata, TosaInu
Mijn eerste codex is gestolen van de toog op café om 4 uur 's namiddags. :s :(
Mijn tweede is een wrak (ondaks de diepvries truk) en valt uit elkaar. Neem die soms nog mee om mensen in te laten schirjven, maar gebruik die niet tijdens het echte cantus gebeuren.
Mijn derde begint ook steeds meer een wrak te worden.
Nochtans doe ik de meeste cantussen zonder uit gevaar ze nog kapotter of kwijter (euh...juist ja) te maken. Dat en de helft ben ik er spontaan aanbeland. En ja dat kan ook in Gent of Antwerpen zijn. :s
En inderdaad. De groene KVHV codices die in Leuven (geloof Gent en Antwerpen ook) door de meeste kringen en clubs gebruikt worden, heeft inderdaad op p 213 Io vivat en op 214 het gaudeamus igitur.
zeg, waar gaat dit nou helemaal over?
We do not sow.
- Tellos Athenaios
CUF tool - XIDX - PACK tool - SD tool - EVT tool - EB Install Guide - How to track down loading CTD's - EB 1.1 Maps thread
“ὁ δ᾽ ἠλίθιος ὣσπερ πρόβατον βῆ βῆ λέγων βαδίζει” – Kratinos in Dionysalexandros.
Ja het studentenleven is hier bijna steriel, je kan bijna nergens meer een pintje pakken en er valt niks te neuken eigenlijk. Oh wacht dat is er in overvloede.
Zucht... HeimWee (mooi woord trouwens) Toch doe ik het zo best aardig, maar toch ben ik van mening dat ik wat tekort kom
Oh yay, gebit naar de rambam, drie verstandkiezen moeten eruit omdat ze de boel verdrukken en 1 is afgebroken en ontstoken, moet er ook uit. Dacht al dat ik ergens wat voelde. Dat wordt paracetamolletjes inslaan
Last edited by Fragony; 07-06-2012 at 09:40.
Dat wordt hopsitaal zeker? Sterkte.
Originally Posted by Drone
Originally Posted by TinCow
Oei. Dan gaat uw verstand zonder tanden zitten? Voortaan dus enkel nog maar vloeibaar voedsel voor uw verstand. Als dat maar goed afloopt... [/flauwe plezante modus]
Veel sterkte Fragony. Hopeljk is er een knappe tandartsassistente om de pijn wat te verzachten.
Ja mata, TosaInu
Dank. Yep kaakchirurg, misschien twee operaties. Loop al een half jaar met opkomende en weer afnememde kiespijn ik had veel eerder moeten gaan, eigen schuld dikke bult als ik eerder was gegaan was ik met een wortelkanaalbehandeling weggekomen. Dat is overigens ook geen feestje je waar je graag voor wordt uigenodigd maar dit gaat niet prettig worden. Ga het misschien in Duitsland laten doen daar ga je onder narcose.
Jag hatar nederländska... Det är en blandning av tyska, engelska och scandinaviska... Och då jag talar alla tre, får jag kortsluttning i hjärnan när jag hör holländare prata. De överbelastar mitt språkcentra när jag tvingas hoppa mellan tre språk kontinuerligt.
Ja mata, TosaInu
- Tellos Athenaios
CUF tool - XIDX - PACK tool - SD tool - EVT tool - EB Install Guide - How to track down loading CTD's - EB 1.1 Maps thread
“ὁ δ᾽ ἠλίθιος ὣσπερ πρόβατον βῆ βῆ λέγων βαδίζει” – Kratinos in Dionysalexandros.
Ja alsof hij denkt dat we toch niet kunnen begrijpen wat hij schrijft.
Nee meneer de Viking, Nederlands is geen mix van Engels en "Scandinavisch". Een stukje educatie: ten eerste is Nederlands sterk beinvloed door een andere taal- en cultuur-groep dan het Duits en de Scandinavische talen (noord-west blok). Het klopt wel dat het Nederlands en Engels nauw verwant zijn, want Angelen en Saksen komen uit datzelfde taalgebied als de Friezen en de Saksen die het Nederlands zo hebben beïnvloed. Maar in tegenstelling tot het Engels heeft het Nederlands weer veel minder Latijnse / oud-Franse invloeden. Als laatste kent het Nederlands nogal wat klanken die niet in de andere talen voorkomen en mist het allerlei verschuivingen die het Engels, bijvoorbeeld, wel kent (Nederlands werd namelijk al redelijk vroeg (15e eeuw) wat gestandaardiseerd zodat het middel-Nederlands goed bewaard is gebleven in de huidige vorm.)
Last edited by Tellos Athenaios; 07-08-2012 at 17:11.
- Tellos Athenaios
Bookmarks