jajaaja
jajaaja
We do not sow.
En terecht!
[/QUOTE]
Ik heb geduld, mijn moment komt wel. Ik vond het gewoon grappig dat ze zo 'ongrijpbaar' is. [/QUOTE]
Oh dat ken ik. Of hoe ironisch het leven tot het onnozele toe kan zijn. Wat ik ooit hebben doen om een meisje ooit nog vast te kunnen krijgen. Echt het ene stom toevak/ongeluk na het andere. Het leek wel een film van Hugh Grant. Soit achter af enkel pennenvrienden (keyboardvrienden klink echt vies)geworden, maar ach.
Ik zocht ff op wikipedia naar Herman van Veen. Toen kwam ik een dat audio balkje daarboven tegen. Ik besluit er naar te luisteren.
En... tja oordeel zelf maar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_van_Veen
Die stem is duidelijk geen radiostem
Mijn vader is een fan van van Veen. Als je dieper op zijn oeuvre ingaat zie je wel dat hij heel veel liedjes vertaalde ipv zelf schreef.
Mijn bewondering is daarom iets minder.
Hij gaf ons wel de beste kinderreeks ooit:
Originally Posted by Drone
Originally Posted by TinCow
Hoeveel kinder series gaan ook onder meer over nazisme en vertellen een verhaal waarin als eerste, echte gebeurtenis een hele familie sterft op één baby na!?
Dit is ook wat Beesten Bos is Boos goed maakte. Misschien af en toe moraliserend, maar toonde af en toe ook de nare kanten van de wereld en hielden kinderen niet voor al te dom.
Amendering: De Nostalg in mij kan het nu niet laten om eens youtube af te schuimen:
Al vond ik als pruts Dark Wing Duck ook wel geniaal.
Last edited by Moros; 08-30-2011 at 23:20.
Waar is alle kwaliteit wat kindertelevisie betreft gebleven? Dat vind ik echt jammer.
Boes Boes
Of Dommel
En natuurlijk Looney Tunes, Tom & Jerry, Dexter's Lab, Flintstones, Edd Edd and Eddy, Cow and Chicken, I am weasel, and so on.
Als je nu Disney XD (ipv die goede oude Fox Kids) ziet zijn het alleen maar slecht getekende rotseries. Ook Cartoon Network is nu gewoon een kloon van Disney XD, geen engels meer, rotseries. Zo leren de kinderen van vandaag geen engels.
Er is nog wel een kanaal genaamd Boomerang die die oude series uitzendt,
Last edited by Drunk Clown; 08-31-2011 at 00:33.
Zelf opgegroeid met vpro op zondag, dat was echt kwaliteit. Vaak op het randje van fatsoen en soms er overheen, niet iedereen mocht er dan ook naar kijken. Wat er nu op de buis is weet ik niet, heb al jaren geen tv meer ik lees liever een boek, koop verder alles op DVD.
Of deze!
Vooral die gesproken intro, lol. Welk kind begrijpt dat? '....de meedogenloze minachting van de zich immer uitbreidende mensheid....'
Ah, nostalgie....
kennen jullie vlamingen Plons de Kikker ook? Geen enkele Nederlander die ik ken heeft er van gehoord. Ik heb nog een poos in Zeeuws-Vlaanderen gewoond, dus dat verklaart het misschien.
Iedereen in Vlaanderen kent dat!
Dat komt omdat Plons Belgisch is. Enkele jaren terug was ik eens aan de babbel geraakt met de persverantwoordelijke van het bedrijfje dat de rechten heeft op Plons (en musti). Zij beweerde toen dat Plons een grote terugkeer zou kennen dankzij nieuwe afleveringen in 3D. Ik denk niet dat het er nog van komt.
Go get her tiger!
Om de trend voort te zetten:
Bij deze drie was ik wel nog erg jong. Maar ook goede herinneringen aan de tijd dat ik voor 6 uur opstond om 's ochtends voor school de volgende filmpies te kijken:
Het erge is dat ik de meeste van die liedjes nog perfect van buiten ken. Echt waar! Let maar op!
Zelfs de klank nabootsing bij Kenshin gaan mij nog goed af.
Ik kan blijven doorgaan. Waar is de tijd.
Moros, ik was ook grote fan van Rurouni Kenshin. Ik heb zelfs de manga en de 2 films.
Carolientje, daar ben ik te jong voor. Niels en zijn ganzen ken ik niet. He-man heb ik ook ergens overgeslagen al ken ik het wel.
Babar os ook prachtig. En met die openingstune hoeft ge't zelfs niet gezien te hebben om melancholisch of nostalgisch te worden. Wat Kenshin betreft, terecht. Hoewel er nog al eens een beetje over dreven figuren in voor komen, cfr Fuji, had het wel achter grond verhalen die westerse cartoons echt niet aan konden tippen. Maar toch 6 uur 's ochtends! De onmensen van VT4! Nu zou zelfs Erika van Tielen mij om 6 niet eens wakker kunnen p...euh sigaretten. Nu om een uur of negen zou ik niet klagen daarentegen. Over Rostjes gesproken. She'd make me wanna walk...like a camel!
Wat ik mij ervan herinner was kenshin de laatste cartoon van de zondagvoormiddag, Ergens tussen 10u en 12u. En overdreven figuren, tja, dat is de aard van de anime/manga cultuur.
Walk...like a camel. Ik moet nog eens naar dat liedje luisteren. Ik ben niet helemaal mee met wat je wil zeggen.
[EDIT] Ok, de tekst is nogal wat gezever met wat toespelingen. Ja duidelijk gepast voor mij.
Last edited by Peasant Phill; 09-02-2011 at 12:10.
Wie heeft er twee duimen en heeft met Rostje .................................................................................................... ........................................ gebabbeld?
Het is moeilijk uit te maken. Ik ben in dubio omtrent een tweede afspraak. We hebben goed gebabbeld, maar voorlopig is er niets meer. Maar ik ben dan ook nog nooit verliefd geweest.
Jup verloofd en al . Ik zal mezelf maar gevoelensmindervalid noemen.
In verband met de Franse les: Ik denk dat Froggy tot haar oren in het Frans zit. ik heb haar wat ingescande Asterixalbums opgestuurd en ook enkele andere.
Maar niets houdt je tegen om de thread over te nemen.
ja nou kappen he...
We do not sow.
als alles goed komt in eind november maar t is nog onzeker of we alles rond kunnen krijgen voor die tijd.
We do not sow.
Gaan we daar dan met z'n allen niet eens naartoe?
Na wat gegoogled te hebben, ben ik eigenlijk wel geïnteresseerd.
Ah we zijn al met z'n tweeën. Andres en Frags jullie komen toch ook wel hé? Umeu, jij wijst ons wel de beste cafés hé?
Jammer dat Drisos en DG er niet meer zijn. Had hen ook graag eens ontmoet.
Zal er over nadenken
Denna tråden kan lika gärna byta namn till "Holländska tråden"...
"Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it." ~Andre Gide
Bookmarks