View Full Version : The talk your own language thread
Ik had het al gezegd maar laat ik het nog een keer doen: voetbal is al vele jaren slecht. Nee nee, erger dan gewoon slecht... vreselijk slecht en onwaardig om aandacht te krijgen.
En over Van Basten... hij moet weg, het is simpel, en ze moeten een andere coach installeren die superieur is (tegenover hem) als die te vinden is. Als Basten een goede coach is (geweest), dan ben ik misschien een paard. Stig zegt goede **** die waar lijkt te zijn.
Pah, voetbal. Door de steeds slechtere kwaliteit zou het voetbal dat kennen nationaal en internationaal allang verboden moeten zijn geworden... al verdomde jaren lang. In sommige gevallen is het nog goed, maar kijk vooral naar.... arrrgh, laat maar.
In ieder geval: 'Basten moet weg. En die verdomde voetballers verdienen teveel. Gaat het nog om voetbal of gaat het alleen nog maar om geld dat het brengt?
Als ik aan de macht was, als ik de god van de wereld was, dan zou er niet eens voetbal meer bestaan omdat het zo slecht is geworden en te commercieel! Verdomde geldwolven. Tegen de muur met ze.
Van Basten is een goede coach, maar hij is geen Hiddink of Michiels. Hij is meer van het niveau Van Gaal (die ik helemaal niet zo goed vind).
Ik vind Beenhakker wel een toffe peer. Alleen een enge naam om te horen voor een voetballer. Klinkt alsof ie direct zijn hele ploeg het ziekenhuis in traint.
Dit was pas een trainer... (http://fr.youtube.com/watch?v=8V6daalNz0w&mode=related&search=)
Hij zal nooit vergeten worden. (http://fr.youtube.com/watch?v=z7E8g3O3zSU&mode=related&search=)
The Stranger
09-10-2007, 22:44
Van Basten is een goede coach, maar hij is geen Hiddink of Michiels. Hij is meer van het niveau Van Gaal (die ik helemaal niet zo goed vind).
er zijn wel veel mensen die jij niet goed vind... en het viel me op dat ze allemaal en relatie hebben met ajax... rara :P:juggle2: :2thumbsup:
Hiddink zou wel weten hoe hij ze moest aanpakken. Hij is een superieure coach.
Het bleek dat Van Basten al vanaf z'n installatie als coach weinig waard was. Ja ja, hij moet ervaring krijgen, oefenen, en zo, maar het is genoeg geweest. Hij zou er niet eens in de eerste plaats moeten zijn. Hij is simpelweg kaputt, zoals de Duitsers het zouden zeggen. Uiteindelijk is het effectiviteit (en mooi voetbal) waar het om gaat, en dit heeft hij niet bereikt. Hij mag dan wel een goede voetballer geweest zijn in het verleden, maar als coach... Als ik nog één wedstrijd van ze zie en ze spelen slecht, ...arrrrgh, geef me maar die cyanidepil!
Kijk hem nou. Hij heeft het nog steeds niet onder de knie na hoelang al? Wat? Lang genoeg? Precies ja, lang genoeg. De verdomde schlemiel. Zijn functie zou niet coach moeten zijn maar "oude gerespecteerde voetballer die in voetbalprogramma's, uitzendingen, en zo, meepraat als een criticus of iets dergelijks." En voor mij is-ie één van die typische Nederlanders die weer interessant doet wat z'n functie ook is. En dat zeg ik van het land waarin ik geboren en getogen ben :P
Als je iets doet, doe het goed of doe het niet of leer het binnen een acceptabele tijd. Na een bepaalde tijd wordt het teveel en moet-ie gewoon verdwijnen. Ik ga kijken of ik een aanslag op hem in beweging kan brengen: de middelen zijn er :laugh4: Okee, ik heb genoeg gepoost hier nu :)
(Voor de mods voor de zekerheid: die opmerking over een aanslag is niet serieus.)
er zijn wel veel mensen die jij niet goed vind... en het viel me op dat ze allemaal en relatie hebben met ajax... rara :P:juggle2: :2thumbsup:
Ajax is veel te overschat.
De laatste 10 jaar is er maar een goede Nederlandse club geweest, PSV
Latest news: strange virus infecting only dutch languaged nerds has spread arround the world. Resulting in the death of all dutch geeks, all over the world.
Even the ever spamming geek überlords from the TYOLT.
Google v - 0.2% === Microsoft ^ + 1.2% === Crap.inc v - 100.23% === British national bank ^ + 0.3 ===
Wat is dit nou? Zijn er daar soms echt mensen aan dood gegaan, het is hier wel erg stil
ik ga genadig mijn eigen onzin geloven. Voor zover ik dat nu al niet doe...
Warmaster Horus
09-18-2007, 16:23
He, BHC Warman, Ich bin nicht von der Schweiz, aber ich habe Deutsch seid 6 Jahre studiert. Du bist von der "Deutsche Part" der Schweiz?
Für die Anderen, ich wollte es ändern, dass Nederländich nur gesprachen war.
Duits? Nu beginnen ze hier al Duits te praten. Ik ken ook een beetje Duits:
Wie heisst das auf Deutsch?
Das heisst Salat!
Wie heisst das auf Deutsch?
Das heisst Spinat!
Und das sind zwei eier
und das ist Thee,
Und das ist ein dinges
und das Café!
Nie slecht, nie slecht, al zeg ik het zelf.
Het enige wat ik kan is een tekstje opzeggen, dat we ooit geleerd hebben in dat een uur in dat ene jaar duits. Om een of andere reden onthoud ik van die zinloze dingen. Dat en een paar stukjes tekst van Rammstein. Maar dat is backroom material...
Duits, ach ja, Deutsch.
Schöne Sprache, sehr schön.
Jeden tag sollen wir Deutsch reden.
Eventjes serieus nu, Duits is een pracht schone taal, het klinkt zo heerlijk militairistisch.
Achtung!!! Jawohl!!! Alle ausradieren!!! Schnell Schnell, da unten, da unten!!!
Stig, du bist correct. Deutsch is einfach, und es ist die beste sprache um befehlen zu geben,
Setz dich, schweinhund!
Hör damit auf, du vollidiot!
Das ist verrat, ich soll dich jetzt eliminieren!
Hmmm.. the sentences aren't too nice.. I must be influenced by 'der untergang' :sweatdrop: :embarassed: when I think of 'deutsch' i think of the movie :S
Hoogduits is prachtig. Ben al helemaal dol op de duitse taal, iets als bijvoorbeeld 'mein liebe', het heeft gewoon melodie. 'salonfähig'..... zo raak en zo'n ontzettend mooi woord, moet natuurlijk wel goed uitgesproken worden, anders gaat het erg snel van deftig naar schreeuwerig.
Nooit echt gek geweest op Duits. Doet me waarschijnlijk teveel aan van die oubollige Duitse televisieprogramma's denken waar ze de ene schlager na de andere afhaspelen.
Geef mij maar Engels en, zowaar, Nederlands.
Des goûts et des couleurs, on ne dispute pas...
Conradus
09-19-2007, 10:53
Ongelooflijk genoeg moet ik Andres' mening delen.
Er is genoeg voor iedereen. Maar Duits kan inderdaad erg lelijk zijn, maar wanneer correct uitgesproken is het de taal van Goethe en Kant.
En ga eens stemmen ook al bent u vlaams.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1030451.html
Vrouw met oranje shawl moet winnen :beam:
MUHA ik word oom, mijn zusje gaat onbevlekt ontvangen. Daar ga ik als broer tenminste vanuit anders is het gedaan met mijn familie-eer.
:balloon2: :balloon2: :balloon2: :balloon2: :balloon2: :balloon2:
MUHA ik word oom, mijn zusje gaat onbevlekt ontvangen. Daar ga ik als broer tenminste vanuit anders is het gedaan met mijn familie-eer.
:balloon2: :balloon2: :balloon2: :balloon2: :balloon2: :balloon2:
Van harte proficiat Ome Fragony ~:cheers: :cheerleader: ~:cheers:
Van harte proficiat Ome Fragony ~:cheers: :cheerleader: ~:cheers:
Dank je :yes:
Erg gaaf dit, hoe zit het met jou hup aan het werk en kom terug bij 100 kilometer.
ELITEofWARMANGINGERYBREADMEN88
09-19-2007, 16:12
Hola, Buenas Diaz como usted? bien.
trying out my spanish skills lol.
09-19-2007, 16:14
Kein Warmaster, ich spreche Deutsch das gut nicht. Ich bin von Amerika, das SPANISCH 1 in diesem Jahr nimmt.
Warmaster Horus
09-19-2007, 16:18
Entonces, estas mejor en espanol que en aleman?
09-19-2007, 16:22
Español sólo empezado 1 hace pocos semanas, en el grado décimo, sabe sólo unas pocas frases, sabe los números hasta 30, y el material,.
Kralizec
09-19-2007, 16:35
Gefeliciteerd :yes:
Dank je :yes:
Erg gaaf dit, hoe zit het met jou hup aan het werk en kom terug bij 100 kilometer.
Er wordt aan gewerkt, maar voorlopig zonder resultaat. Nog lang niet in het stadium waarin we ons zorgen hoeven te maken echter (duimen maar).
Intussen wel naarstig op zoek geweest naar een huis, met fatsoenlijke tuin (altijd leuk voor kinderen) én hebben iets fatsoenlijks (en betaalbaars) gevonden :2thumbsup:
Warmaster Horus
09-19-2007, 16:39
Warman, sabes màs que yo cuando estaba a este punto.
09-19-2007, 16:44
Warmaster, usted sabe que acabo de utilizar un traductor, desde que yo no soy que avanzo hasta ahora.
Warmaster Horus
09-19-2007, 16:56
Eh, okay, solo queria saber cuanto sabes.
Och, als we maar gewoon lekker voortdoen met Nederlands praten, zal het vanzelf wel overgaan zeker?
De anderstaligen zijn vanzelf gekomen, ze zullen vanzelf weer weggaan...
Zo dacht een vroegere Belgische minister ook over de staatsschuld: "Besparen? Waarom? De staatsschuld is er vanzelf gekomen, die zal vanzelf wel weer weggaan..."
Zo dacht één voregere Belgische minister?
...
Oh ja Frags, gefeliciflapstaart.
Dank dank. En tja Belgie, ga toch afsplitsen en voeg u bij ons, zijn we de zevende economie van de wereld. Een verenigde Nederlanden met Brussel als hoofdstad, klinkt goed toch? Allebij de grote havens, 6 universiteiten die tot des wereld's beste gerekent worden, allemaal precies zoals het hoort te zijn dunkt mij.
Dietsland for teh win.
Conradus
09-21-2007, 17:02
Maar waarom zouden Nederlanders in Antwerpen investeren? Of Brussel als hoofdstad willen, ze spreken daar toch allemaal Frans. En niet te vergeten, waarom zou Vlaanderen, dat klaagt dat er niet genoeg naar haar geluisterd wordt in Belgie, -waar het uberhaupt een meerderheid van de inwoners telt- een minderheid in Nederland worden? Doesn't make any sense.
Vlaanderen is al lang niet meer ons debiele broertje, het zou echt iets toevoegen, met name qua innovatie en educatie. Er zullen wat dingen weggepoetst moeten worden en dat gaat geld kosten maar dat doe ik graag. We investeren al in Antwerpen, het kost ons erg veel geld om de schelde uit te diepen zodat de grotere schepen Antwerpen kunnen bereiken, Antwerpen is geen directe concurrent van Rotterdam omdat zowel Rotterdam als Antwerpen gewoonweg tot hun nek in het werk zitten. Deze twee havens samen, de ultieme poort tot europa waarmee we zoals ik al zei de zevende economie van de wereld worden. Een hoofdstad in Vlaanderen puur als handreiking om de traditioneel koppige vlamingen tegemoet te komen, jullie zouden niet ons worden maar anderson, nuance voor fijnproevers natuurlijk, maakt het uit. Hoeft niet brussel te zijn, Antwerpen is ook goed, toch al twee keer zo groot als Amsterdam dus een goede keus. Vlaanderen in zijn uppie zal het ook wel redden, maar als we samen, als 1 land opereren zijn we enorm. Jullie zullen geen minderheid zijn maar een partner, vergeet niet dat we een overlegcultuur hebben.
doc_bean
09-21-2007, 17:39
Sorry frag, de gemiddelde Vlaming zit liever met de walen opgeschept dan met nederlanders vrees ik.
Sorry frag, de gemiddelde Vlaming zit liever met de walen opgeschept dan met nederlanders vrees ik.
Wat erg dom is, maar ja dat is waar, maar dat is puur koppigheid en als we het machtscentrum verplaatsen naar Vlaanderen dan worden ze misschien wat softer. Vlaanderen zit nu economisch op het niveau van onze 'mindere' provincies, maar is eigenlijk al zo ontwikkeld dat het binnen no-time onze rijkste kan worden met een grammetje goede wil hier en daar. Ik snap dat het door onze historie lastig is, maar een rationeel mens handeld uit eigenbelang, en wat dat betreft hebben we heel wat aan elkaar. Wat ben je liever, trots in de marge of gewoon ongelovelijk rijk en ontwikkeld? Jullie hebben jullie pubertijd gehad, pappa zegt grow up.
Conradus
09-21-2007, 18:17
Sinds wanneer waren wij het debiele broertje dan? :p
En Vlaanderen staat economisch toch aan de wereldtop, en qua onderwijs enzo scoorden we toch vaak even deftig als NL?
Sinds wanneer waren wij het debiele broertje dan? :p
En Vlaanderen staat economisch toch aan de wereldtop, en qua onderwijs enzo scoorden we toch vaak even deftig als NL?
Qua onderwijs beter zelfs, maar economisch zijn jullie een dwerg vergeleken met ons, en dat komt voornamelijk omdat jullie de walen moeten onderhouden. In mijn constructie zijn jullie degenen die (even) onderhouden moeten worden en kunnen jullie echt eens bloeien zonder dat het paard extra beladen moet worden zodat de ezel het allemaal bij kan houden. Vlaanderen hoort rijker te zijn dan ons, en met, ik zeg niet onder, word het het meest ontwikkelde stukje grond van Europa en wij met zijn allen het meest succesvolle volk van Europa. Wie zegt er nou nee tegen een zak geld?
De economie is minder dan jullie, maar wij hebben wel fijn meer geld op de rekening en grotere huizen. Dus rijker zou ik nederland wel kunnen noemen, de nederlanders daarentegen niet.
doc_bean
09-22-2007, 10:23
Onze economie overleeft tenminste een loonbelasting van 55%, terwijl jullie amper met 40% zitten, pffffffff.
De economie is minder dan jullie, maar wij hebben wel fijn meer geld op de rekening en grotere huizen. Dus rijker zou ik nederland wel kunnen noemen, de nederlanders daarentegen niet.
Zit wel wat in, omdat het hier zo druk is zijn de huizenprijzen erg hoog, trekt zeker de levensstandaard wat naar beneden. Maar het is geen kwestie van beter of niet beter alleen groter en daar hebben wij wat meer armslag. Ons nieuwe rooier dan Mao kabinet staat erop om ons tot het bot te drainen dus welvaart is nogal relatief.
Zin in een staatsgreep Frag?
Ik doe mee
:hide:
Maar wil er nou Alexandertje Pechtold?
Moet zeggen dat Pechtold goed bezig is de laatste tijd, zijn politiek is niet de mijne maar hij begint goed in zijn rol te komen, zijn agressieve stijl is een goed tegenwicht voor Wilders. Kon nog wel eens goedkomen met D66 als links-liberale partij. Zie een centrum-rechts kabinet met D66/VVD/Verdonk en misschien Wilders zeker zitten zoals het er nu uitziet. Dit kabinet is een ramp, de regenten zijn weer helemaal terug.
Kralizec
09-23-2007, 18:58
Moet zeggen dat Pechtold goed bezig is de laatste tijd, zijn politiek is niet de mijne maar hij begint goed in zijn rol te komen, zijn agressieve stijl is een goed tegenwicht voor Wilders. Kon nog wel eens goedkomen met D66 als links-liberale partij. Zie een centrum-rechts kabinet met D66/VVD/Verdonk en misschien Wilders zeker zitten zoals het er nu uitziet. Dit kabinet is een ramp, de regenten zijn weer helemaal terug.
Helemaal mee eens, ik ben geen fan van Verdonk maar dit kabinet is gewoon pure ****.
Een partij van Verdonk zou een goed idee kunnen zijn, Wilders moet ik helemaal niks van hebben en het geeft hem wat concurrentie. Ik vond het met de laatste verkiezingen behoorlijk triest dat de PVV 9 zetels haalde en EenNl geen, terwijl Pastors zich tenminste als wethouder bewezen heeft en ook andere themas dan islam, islam of allochtonen heeft.
(Language - Beirut)
doc_bean
09-23-2007, 20:27
Pfff regeringen ! Doe gewoon zoals ons, stem op een aantal partijen die onmoçgelijk een coalitieregering kunnen volgen en zorg ervoor dat er geen herverkiezingen kunnen plaatsvinden omdat die dan ongrondwettelijk zijn.
Helemaal mee eens, ik ben geen fan van Verdonk maar dit kabinet is gewoon pure ****.
Een partij van Verdonk zou een goed idee kunnen zijn, Wilders moet ik helemaal niks van hebben en het geeft hem wat concurrentie. Ik vond het met de laatste verkiezingen behoorlijk triest dat de PVV 9 zetels haalde en EenNl geen, terwijl Pastors zich tenminste als wethouder bewezen heeft en ook andere themas dan islam, islam of allochtonen heeft.
(Language - Beirut)
Al die rechtse splinterpartijtjes mooi dat het er wat minder zijn. Wilders heeft zijn nut als schreeuwer aan de flank, dwingt politici om zaken waar ze het liever niet over hebben aan te pakken. Wilders is niet gek, hij weet ook wel dat zijn moties het niet halen. Het is in ieder geval een stuk minder saai met die vlammende mozart, en als je dan zo'n WRR rapport voor de kiezen krijgt die doodleuk stelt dat Nederland eigenlijk helemaal geen cultuur heeft, dan ben ik even erg blij met hem. Duurt alleen nooit lang ~;)
Kralizec
09-24-2007, 23:49
Al die rechtse splinterpartijtjes mooi dat het er wat minder zijn.
Da's waar, maar Pastors > Wilders.
Wilders heeft zijn nut als schreeuwer aan de flank, dwingt politici om zaken waar ze het liever niet over hebben aan te pakken. Wilders is niet gek, hij weet ook wel dat zijn moties het niet halen.
Dat hij bepaalde zaken onder de neus van de rest van de 2e kamer drukt is prima, maar persoonlijk wil ik ook dat de persoon op wie ik stem ook echt iets voor elkaar krijgt, zelfs al zijn het maar 1 of 2 moties. Ik zou ook veel minder snel stemmen op een partij waarvan ik weet dat die toch geen kans op regeringsdeelname heeft.
Je moet natuurlijk ook niet op hem gaan stemmen, maar ik vind het gewoon prettig dat hij de VVD wat aan de rechterzijde houdt, zoals het er naar uitzag konden ze net zo goed bij D66 gaan boeren.
En ja hoor, goh die zagen we niet aankomen. http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/09/pvda_geen_nieuw_eureferendum.html
De raad van State pvda zegt dat het iets anders is, gelul. Het zit nog steeds tot aan de nok vol met clausules die europa in staat stellen meer macht tot zich toe te trekken. Geen enkele rem.
The Stranger
09-26-2007, 19:52
ff binnendroppen
Zonder ons te vertellen wat je de afgelopen tijd hebt uitgevroten? Misschien heb je het complete nationale vrouwenhockeyteam uitgewoond, of je bent moslim geworden en gaat niet meer achter vrouwen aan maar blaast ze op, of ben je neo-nazi toen je verkeerd werd belicht. Dat is niet meer niet beleefd dat is psychologische oorlogsvoering jongeman.
owwwwwwwwwwwww onze flitsridders door de bocht! http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1038611.html#comments
Kan de ongehoorzaamheidsbelastingdienst nou werkelijk niks anders dan bonnetjes spammen?
Eindelijk werkt mijn internet in leuven...
Wat ik gedaan heb... Wil je niet weten.
Maar het leven is goed in leuven.
Laat het feit dat we het niet willen weten je niet tegenhouden om één en ander te vertellen m'n beste.
Kom op, welke zijn de meest recent varkensstreken op uw palmares. Spreek :whip:
Mooie stad he, poept op alles wat wij hier hebben. Hier en daar wat verkrotting maar dat mag de pret niet drukken. Heb nu moddervette laptop met draadloos internet, echt te gek. Kan gewoon internetten in de trein, in het park, fantastisch. Het is wat prijzig, 29 euro per maand, maar het is het dubbel en dwars waard.
't Is hier maar stillekes de laatste tijd. Wat scheelt er? Zijn we het beu om onze eigen taal te spreken?
Conradus
09-30-2007, 09:41
Dunno, ik ben juist begonnen aan mijn opleiding 'verloren voor de mensheid' (aka rechten) in Gent, leuke stad vind'k, maar de rechten zelf
Owww rechten, tja. Had nooit een hoge pet op van juristen maar sinds ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk het is om het lastig te maken kudo's galore.
Gentlemen,
It has been mentioned that some of the recent posts in this thread are slightly out of spirit with Frontroom norms.
Please remember to keep it friendly.
Thanks. :sunny:
Mouzafphaerre
10-01-2007, 05:59
.
Aynı tas, aynı hamam! :laugh4: Hâlâ "talk Dutch thread". ~:)
Καλιμέρα. Μαθένω Ελληνικά. :book2:
.
Conradus
10-01-2007, 08:52
Ook een goeiemorgen, ik heb ooit wat grieks geleerd, maar dat was oudgrieks en past hier dus niet...
Tenzij oudgrieks je eigen taal is natuurlijk...
.
Aynı tas, aynı hamam! :laugh4: Hâlâ "talk Dutch thread". ~:)
You better know it bubba hadihadi ~;)
Mooie stad he, poept op alles wat wij hier hebben. Hier en daar wat verkrotting maar dat mag de pret niet drukken. Heb nu moddervette laptop met draadloos internet, echt te gek. Kan gewoon internetten in de trein, in het park, fantastisch. Het is wat prijzig, 29 euro per maand, maar het is het dubbel en dwars waard.
ik ook pas nieuw laptopje. Werkt goed, mooi zeer mooi. Nu ik eraan denk ik moet nog rap een fles wodka soldaat maken want de ouders komen morgen het kot even fatsoeneren. En anders doen ze weer moeilijk. Hoppa!
Zie jullie wel in the drunk thread! ~;)
Hello, I speaka de englash
Tsssk nu dacht ik dat even dat er een belangrijke NEDERLANDSTALIG literair hogstandje te mogen doorsnuffelen, maar wat blijkt? Weer zo'n ENGELSTALIGE Spam post.
Doop over twee weken. Dan zal ik wel wat te hebben meedelen... Tot nu toe alleen de eerste dag tot 5 in't caffee. Gekotst en daarna weer een paar fundumptjes. Vorige Donderdag ook wel redelijk doorgezakt (had ook mijn fles Wodka soldaat gemaakt en een paar tequila shots in de Ambi) waarna een vriend mijn hel kot heeft ondergezeikt. Niet verwonderlijk had ik toen voor het eerst mijn les gemist (had om 9 les, pas rond 8 echt geslapen dus...)
Mooie tijden, mooie tijden. En het beste is dat ik tot nu toe alleen mijn sleutels, mijn bankaart e mijn Campus kaart heb vergeten. ~:2thumbsup:
Jezus Moros je lijkt wel op wat we hier studenten noemen, beetje discipline he ~;)
discipline? Dat is voor mensen die niet kunnen volharden!
MUHA een of andere mongool heeft gewoon doodleuk een serengeti zonnebril op het (publieke) bankje tegenover me. Die is zeker 200 euro, wat een knuppel :2thumbsup:
bedoel natuurlijk 'heeft achtergelaten' voordat jullie rare dingen gaan denken.
Bertau nauutilou ann tuul goot. Yeea donmensterdag yeea spiegel!!
Naacht yeea roognicktly roongick!! Teep, duraine para bertau... :P
bedoel natuurlijk 'heeft achtergelaten' voordat jullie rare dingen gaan denken.
Goed dat je dit erbij vermeldt.
Ik begon even te denken dat je aan het staren was naar een kerel met een zonnebril op een bankje rechtover jou, die voor 200 euro bepaalde, eh, diensten aanbood...
Puer bankt be?
GAH
~;)
Enniewees, even wat leedvermaak aanbesteden. Twee indringende reportages die holland-basjunt vlaanderen vast waarderen. Ons onderwijs, het vmbo, afvalputje voor degenen die zijn gezakt voor zelfstandig ademen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1045111.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1047361.html#comments
:laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4:
De toekomst.
Is dit niet meer iets voor de achterkamer?
Denk maar niet dat het in ons Belgisch beroepsonderwijs beter is hoor. Toen ik nog naar de middelbare school ging, zat er elke ochtend een kerel van mijn dorp die beroepsonderwijs deed bij me op de trein. Altijd grote mond, stoer, etcetera (~;) ). Op een dag zat er een meisje naast hem op de trein die wel een oogje op hem had. Ze was één of andere grappige cartoon aan 't lezen en op een gegeven moment stootte ze die jongen, toen in z'n laatste jaar middelbare school, aan en zei "Lees dit eens!". Heel gegeneerd moest de jongeman toegeven dat hij nauwelijks kon lezen...
Ronduit triestig :no:
Het is luchtig bedoelt, dat is de stijl van geenstijl aangenomen dat je het stijl kunt noemen, Stig denkt er het zijne van. Niet te serieus nemen. Geweldige site, komen ook veel Vlamen trouwens.
GAH
~;)
Enniewees, even wat leedvermaak aanbesteden. Twee indringende reportages die holland-basjunt vlaanderen vast waarderen. Ons onderwijs, het vmbo, afvalputje voor degenen die zijn gezakt voor zelfstandig ademen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1045111.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1047361.html#comments
:laugh4: :laugh4: :laugh4: :laugh4:
De toekomst.
Mai commpronda niffe. :P Valeedamarke morre sebuate, ihe commprondeus? Jakl sebt kann vier gueze? :P lol
Vuk
P.S. Niffe spankitte mai. :P
Vlamen
Het is Vlamingen, niet Vlamen... Ken je eigen taal man!
~;)
Innocentius
10-08-2007, 18:07
Finns det över huvud taget någon som fört en konversation på något annat språk än holländska i den här tråden?
Tror vi nordbor har försökt ett par gånger, men ack förgäves. :beam:
Hey Hollandermänschen! Sie sprechen so viel, dass alle wir andere Volk bekommt nur ein Schatten. :smash:
Hey Hollandermänschen! Sie sprechen so viel, dass alle wir andere Volk bekommt nur ein Schatten. :smash:
Well hello Radier, you have been away for a while :beam:
Eentje uit de oude doos,
Verzoek tot afstel van militaire dienst
Aan de minister van defensie,
Excellentie,
Bij deze doe ik het verzoek mij niet voor militaire dienst op te roepen. De reden hiervoor is nogal uitzonderlijk en zal ik hieronder verduidelijken: Mijn vader en ik woonden samen en bezaten een radio en
een televisie. Hij was weduwnaar en ik vrijgezel.
Beneden ons woonden een weduwe en haar dochter beiden schoon van uiterlijk en zonder radio en televisie.
Ik werd verliefd op de weduwe en trouwde haar. Mijn vader werd verliefd op de dochter van mijn vrouw en ook zij trouwden. Toen begon de ellende.
Daar mijn vader de dochter van mijn vrouw, dus ook mijn dochter trouwde is mijn dochter thans mijn moeder. Ik ben tegelijkertijd haar vader, omdat ik met haar moeder ben getrouwd.
Verder werd mijn vader schoonvader omdat mijn vrouw ook zijn schoonmoeder is. Mijn vrouw kreeg inmiddels een zoon, tevens de broer van mijn schoonmoeder omdat die zuster is van mijn zoon. Dus is mijn schoonmoeder ook zijn tante.
De jonge vrouw van mijn vader wordt ook mijn moeder en haar zoon wordt dus mijn broer: mijn zoon is nu oom van mijn kleinkind, omdat hij de broer is van mijn dochter.
Ik ben als man van zijn grootmoeder, zijn grootvader, dus de grootvader is mijn broer. En aangezien de grootvader van mijn broer ook de mijne is, ben ik dientengevolge mijn eigen grootvader.
Aldus, excellentie,
veroorloof ik mij U te verzoeken mij van militaire dienst te ontheffen. De wet laat immers niet toe dat een vader, diens zoon en kleinzoon tegelijkertijd onder de wapenen zijn.
Finns det över huvud taget någon som fört en konversation på något annat språk än holländska i den här tråden?
Nei. :laugh4:
:laugh4: :laugh4:
Die grapjas van een innocentius toch! Waar haalt ie het toch!?
:laugh4: :laugh4:
Kwestie van tijd voor die kekke scheepjes van ze hier het strand op rollen tot de nok gevult met bloeddorstige vikings. Wat is dat voor dominant gedrag, beetje wat anders dan de moerstaal blaten geen enkel fatsoen zeg ik je. Je zou ze de kost geven.
Innocentius
10-11-2007, 18:01
Dags att erbjuda lite konkurrens med andra ord:book:
Ik heb de laatste twee dagen niets gedaan dan slapen. Woensdag op stap gegaan, pas donderdag om tien gaan slapen... Wel mooie TD. En ook gratis kebab omdat ik achteraf heb helpen opruimen.
Leve de studenten verenigingen.
doc_bean
10-14-2007, 09:26
Ik heb de laatste twee dagen niets gedaan dan slapen. Woensdag op stap gegaan, pas donderdag om tien gaan slapen... Wel mooie TD. En ook gratis kebab omdat ik achteraf heb helpen opruimen.
Een goede tip: bijslapen is voor het weekend !
idd! bekend verhaal. ~:) ~:cheers:
Zo, mooi stadje dat Iepen, eens ff belgie aangedaan dit weekend
Bah, door al die stella smaakt mijn Cristalletje niet meer... ~:(
@Doc:
Waarom zouden we in het weekend ook niet kunnen weggaan?
Gottegot, een gek op verlof trekt een mes en kopt kogels, en de hele machine gaat weer pappen en nathouden, is het onze schuld dat we hier te veel spiegeltjes en kraaltjes hebben die hun onderontwikkelde geitenhoedershersenen ontregelen. Ga liever bij die arme Surinaamse vrouw op bezoek die een mes in haar hals gejast krijgt, maar goed.
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2007/10/slotervaart_vraagt_om_rust.html
Maar goed, eens even mening over Belgie bijstellen. Ik denk dat Gent en Antwerpen gewoon iets te veel Hollanders op bezoek krijgen, en als ik het ronduit proletische gedrag van mijn vrienden zie dan snap ik het gedrag van belgen wat beter, heb me best wel een beetje geschaamt eigenlijks. De belgen waren voorbeeldig, heerlijk gegeten, erg vriendelijk.
zo.
Guten Tag!
We say 'goedendag' and the flemish say something that almost sounds just like it, 'dutch' is not 'deutsch', it is confusing but 'dutch' is spoken in the nethderlands and flanders and 'german' in germany and austria, comletily different countries but it had to go wrong somewhere, I still blame the maps because I like to like germans.
We say 'goedendag' and the flemish say something that almost sounds just like it, 'dutch' is not 'deutsch', it is confusing but 'dutch' is spoken in the nethderlands and flanders and 'german' in germany and austria, comletily different countries but it had to go wrong somewhere, I still blame the maps because I like to like germans.
lol, I was speaking German, not Dutch. :P
lol, I was speaking German, not Dutch. :P
Is German your own language? :inquisitive:
En Fragony, waar heb je die voorbeeldige Belgen dan wel gezien? In de zoo?
Iepen, vriend van me heeft daar barretje geopend, 'The black hole'. Moet nog ff aanslingeren maar word wel wat denk ik. Niks geen onvriendelijke mensen daar, aangenaam verrast. Veel engelsen ook, was toevallig 90 jaar geleden door de duitsers geleveled.
Iepen, vriend van me heeft daar barretje geopend, 'The black hole'. Moet nog ff aanslingeren maar word wel wat denk ik. Niks geen onvriendelijke mensen daar, aangenaam verrast. Veel engelsen ook, was toevallig 90 jaar geleden door de duitsers geleveled.
Iepen? Dat zijn toch bomen?
Bedoel je niet veeleer "Ieper" (http://www.ieper.be/Default.aspx?SGREF=98) ?
Die ja, erg mooi stadje. Leuke markt ook, goede kip, lekkere stevige bite. Niet zo lekker als in Frankrijk maar wel beter dan hier.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/001-1.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/002-1.jpg
Normandie
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/004.jpg
Route naar mijn supermarkt. Heb toch meer met nederlandse bouwstijl, vooral vanwege het water denk ik.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/007.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/006.jpg
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/005.jpg
Bah, Studentenverenigingen, daar heb ik dus helemaal niks mee. Van die ballen die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en dan zeuren over mijn accent. Nee, zelf praat je lekker Nederlands.
Daarnaast kunnen ze niet eens hun rommel opruimen en ligt er altijd zo'n teringzooi voor die huizen van ze. Hoe moet dat ooit ons land besturen, want dat gaan ze toch doen, met een beetje geld van papa. Van die lui die nooit echt hebben moeten werken.
Bah, Studentenverenigingen, daar heb ik dus helemaal niks mee. Van die ballen die nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en dan zeuren over mijn accent. Nee, zelf praat je lekker Nederlands.
Daarnaast kunnen ze niet eens hun rommel opruimen en ligt er altijd zo'n teringzooi voor die huizen van ze. Hoe moet dat ooit ons land besturen, want dat gaan ze toch doen, met een beetje geld van papa. Van die lui die nooit echt hebben moeten werken.
sinds wanneer gaan studentenverenigingen landen besturen? En sinds wanneer zijn dat elitaire clubjes? Want als dat het geval is dan hoor ik er denk toch net niet zo thuis... Accent? Slaan?
Ben jij vreemd ingelicht.
Of wel zijn er wel erg vreemde studenteverenigingen in Holland. Trouwens sinds wanneer is het een deugd een vechtersbaas te zijn?
EDIT: @ Frag: Ieper is wel tof en leuk. Daar heb ik ook al wat meegemaakt. En je hebt gelijk, op al die plaatsen waar er veel volk komt heb je altijd wel last van de beruchte "vervelende hollander". Elk festival, elke toeristen trekpleister (hoewel ik moet zeggen dat de engelsen hier wel de beste in zijn), elk...
zucht. Wij brave belgen toch. ~;)
Is German your own language? :inquisitive:
En Fragony, waar heb je die voorbeeldige Belgen dan wel gezien? In de zoo?
No, but close. I grew up speaking English, and never learned a word of German till just recently, but I grew up HEARING German just as much as English.
Vuk
sinds wanneer gaan studentenverenigingen landen besturen?
Genoeg van die corpsballen zitten nu in het kabinet.
En anders zijn ze wel bestuurder van een of ander groot bedrijf met een salaris van 3 Balkenendes
En sinds wanneer zijn dat elitaire clubjes?
Vindicat in Groningen, ach nee toch. Met de leuke ontgroeningen.
Slaan?
Voortaan in Delft gaan studeren
Trouwens sinds wanneer is het een deugd een vechtersbaas te zijn?
Er was laatst weer een leuke voetbalwedstrijd ~D
Jippie! Een meevaller. Waren te laat om kaarten te kopen voor het schlagerfestival in Hasselt, nu blijkt een vriend via via aan 3 kaarten te zijn geraakt van iemand die door onverwachte omstandigheden niet kan gaan.
En dan nog wel kaarten voor ne zaterdag :2thumbsup:
Corry Konings, John Terra, Johnny White, Garry Hagger, etc etc, here I come! ~:cheers:
Nog iemand op 5 april 2008 naar Hasselt?
EDIT : en in januari gaan we ook al naar Frans Bauer in Antwerpen ~:cheers:
:inquisitive:
Een pikante mix van vooroordelen, generalisering, met een vleugje onzin. (Een groot vleugje)
:smash: :juggle2:
~:wave:
:inquisitive:
Een pikante mix van vooroordelen, generalisering, met een vleugje onzin. (Een groot vleugje)
:smash: :juggle2:
~:wave:
Als mensen levende vissen opdrinken, varkens over de gang schoppen, mensen mishandelen en bier vanaf een balkon naar voorbijgangers gooien, dan mag ik bevooroordeeld zijn.
Over studenten gesproken, Plasterk is ook lekker bezig
Studiefinanciering wordt lening? Of Collegegeld gaat omhoog?
Puur om het lerarentekort op te lossen. Nee dat moeten wij zeker betalen, pak het gewoon bij uitkeringstrekkers vandaan, of ergens anders maar niet bij studenten.
Als er geen studiefinanciering zou zijn dan zou ik nu in de bouw werken, of iets dergelijks. Er zijn ook mensen die een aanvullende beurs echt nodig hebben, niet iedereen heeft geld om te studeren.
Innocentius
10-17-2007, 14:18
Intressant nog förstår man det mesta av vad som sägs här ändå. Tur att de flesta som skriver här inte talar franska eller något annat språk som inte har något som helst gemensamt med svenskan.
SeekerDK
10-17-2007, 14:35
Innocentius:
Jeg tror nu det meste af det er hollansk. Det er sjovt nok et sprog som de fleste skandinaviere har relativt let ved at forstå, specielt når det er på skrift.
Jeg er stødt på en helt del svenskere herinde, men er der overhoved nogen danskere i mellem??.. Er i der?
The Wizard
10-17-2007, 22:55
Corpsballen zijn wel ok om mee te drinken, maar verder kan ik niet zo goed met ze omgaan. De manier van praten en waar ze het over hebben sluit gewoon volledig niet op mij aan, en ik kom uit hetzelfde mileu als zij ~;p
Corpsballen zijn wel ok om mee te drinken, maar verder kan ik niet zo goed met ze omgaan. De manier van praten en waar ze het over hebben sluit gewoon volledig niet op mij aan, en ik kom uit hetzelfde mileu als zij ~;p
Dan spreek je hier dus met iemand die uit het tegenovergestelde mileu komt ~D
Ik heb het ook nooit zo gehad op studentenclubs. Hebben bijna allemaal op één of andere manier een elitair trekje. Wat mij vooral tegenstak, is die gezagsstructuur die ze allemaal hebben. Sommigen denken echt wel dat ze een hele piet zijn omdat ze zich toevallig een jaar eerder lid hebben gemaakt van dergelijke club en vinden het dan nodig om de jongere leden af te blaffen en debiele opdrachten te geven.
Was ooit eens uitgenodigd op een verjaardagsfeestje van een kerel die in zo'n club zat. Die gast gaf een gratis vat en had ook een paar van z'n clubleden uitgenodigd, waaronder zijn preses. Om één of andere reden vond meneer de preses het nodig om de jarige "schacht" (bah, ik heb altijd een hekel gehad aan dat woord) te "bevelen" om een halfuur op z'n knieën te gaan zitten. De idioot deed het nog ook. Sindsdien heb ik altijd een sterke, aan hevige allergie grenzende, afkeer gehad van studentenclubs.
EDIT: al moet ik wel bekennen dat ik, bij gebrek aan vrijwilligers, ooit eens een paar keer onze kotcantus geleid heb als senior. Naar t schijnt is het niet de gewoonte dat de senior tegen het eind van de cantus ladderzat naar huis moet gedragen worden, laat staan dat hij zichzelf straft of "uit sympathie" een ad fundum meedrinkt met degene die hij net gestraft heeft... Ah, de herinneringen... Nu ja, enkel herinneringen van het eerste half uurke, de rest is van horen zeggen :grin:
EDIT2: voor de Hollanders: kot: studentenhuis. Kotcantus: cantus georganiseerd door de bewoners van het studentenhuis. Cantus: zangfestijn waar eh, af en toe de kelen gesmeerd worden met goudgeel vocht...
Als mensen levende vissen opdrinken, varkens over de gang schoppen, mensen mishandelen en bier vanaf een balkon naar voorbijgangers gooien, dan mag ik bevooroordeeld zijn.
Wederom:
Het moge duidelijk zijn dat ik ook lid ben van een studentenvereniging. Wat jij opnoemt zijn uitzonderingen. Bij ons de in stad heb je 4 grote verenigingen. Een heeft helemaal geen verplichte introweek. Twee hebben een softe introweek. (Waaronder die van mij) Die de laatste is ietsje zwaarder. Daar hadden ze vooral water en brood en zijn er een aantal gestopt na een dag omdat ze er niets aan vonden. Bij ons was er niets extreem vies, ongezond o.i.d. Een week niet gedoucht, nauwelijks geslapen en veel bezig geweest. Dus je werd er behoorlijk moe van. En je moest de namen van je mede aspirant-leden leren en liedjes leren en vooral leren hard te zingen. Dat ging allemaal bijzonder slecht in het begin en daarom werden we behoorlijk afgezeken. Maar de laatste paar dagen werd het gewoon een leuk kamp. snachts feest, overdag spelletjes in de buitenlucht, etc etc. Enkel geestelijk zwaar de eerste dagen.
Ook kan ik vertellen dat mijn verening echt GEEN elitair trekje heeft. Twee andere verenigingen uit mijn stad wel. Gezagsstructuur is er niet, op de introweek na en een paar ouwe lullen na(maar dat zijn er echt maar een paar). Geen jaarhierarchie. Het woord 'schacht' ken ik niet, en bij ons is het bestuur normaal gesproken gelijkwaardig aan de normale leden. zelfs aan mij. Behalve tijdens de algemene vergaderingen, dan moeten ze orde houden en leiden ze de boel. En ze runnen als betreffende de vereniging. Maar dat is niet meer dan normaal.
Nogmaals: elitair, extreem goor, ongezond, en gevaarlijk, dat zijn uitzonderingen! Studentenverenigingen in het algemeen zo noemen is een suffe vorm van generalisatie.
:shame:
De uitzondering bevestigt de regel.
Effe het één en ander verbeterd :bow:
:grin:
Als ik het heb over studentverenigingen dan gaat het dus over die mislukte elitaire sukkels. Niet over gewoon een groep studenten.
Hier in Groningen heb je:
Vindicat, Albertus en ongeveer 3000 andere kleine verenigingen.
Die 3000 (of meer 10) zijn onschadelijk en daar merk je niks van. Die twee grote zijn irritant. Alsof ze beter zijn dan mij als ze over straat lopen. Nee, ik ruim m'n huis tenminste wel op.
Van die verenigingen waar je beter bent, omdat je meerderejaars bent. Nee rot toch op man, zou iemand beter zijn omdat hij langer rondloopt. Het liefst zou ik ze zo militaire dienst in sturen, dan kun je zien of dat elitaire van ze werkt. Stelletje malloten.
Tja, noko anna enn nederlandsk-belgisk hadde gjort seg. :inquisitive:
Hey Fragony. Die letztes drei Bilden, ist das Holland?? Wunderschön! :beam:
Undrar hur det kommer sig att just lilla Holland erövrade denna tråd... Är dom bara allmänt glappkäftiga kanske? :P
Hey Fragony. Die letztes drei Bilden, ist das Holland?? Wunderschön! :beam:
Ja, mange tak :beam:
Kralizec
10-20-2007, 00:27
Vindicat in Groningen, ach nee toch. Met de leuke ontgroeningen.
Ach, ontgroeningen mogen dan praktisch marteling zijn, Vindicat houdt tenminste van traditie. Hun gebouw aan de grote markt was tijdens de bezetting in gebruik door de SS :sweatdrop:
Ik vind hetzelf ook behoorlijk triest, vooral dat de ouderejaars het daar gewoon om hun eigen plezier doen- de sukkels die het tijdens hun eigen begin het zwaarst hebben, gaan later vaak de intro commissie (of hoe het ook mag heten) om de nieuwelingen genadeloos "terug" te pakken.
Aan de andere kant, als je dat soort dingen gewoon pikt dan verdien je wat mij betreft ook niet beter.
Hier in Groningen heb je:
Vindicat, Albertus en ongeveer 3000 andere kleine verenigingen.
Albertus vind ik nog wel meevallen, die mensen zijn eigenlijk helemaal niet elitair en vaak ook nog wel gezellig. Maar ze drinken Bavaria, bah :no:
Dat elitaire je hebt er wel een paar van die knurftjes, maar ik heb zo wat met iedereen al gepraat en gedronken. En zo goed als iedereen is down to earth, sympathiek en gewoon. Nu ja in elk groepje mensen zit er dan natuurlijk er wel eentje die het een beetje hoog in het bolleke heeft.
Wij hebben bijna 300 leden, dat is voor mijn stad groot, voor andere steden klein, waarschijnlijk? :book:
:egypt:
The Wizard
10-20-2007, 21:37
Ik kan met iedereen, inclusief corpsballen en andere studentenverenigingleden, omgaan, mits er alcohol en uitgaan aan te pas komen ~;)
We hadden het niet anders gedacht Wiz.
Albertus vind ik nog wel meevallen, die mensen zijn eigenlijk helemaal niet elitair en vaak ook nog wel gezellig. Maar ze drinken Bavaria, bah :no:
Wij hebben ook bavaria. Mijn proefstelsel proeft sowieso niet veel verschil tussen het ene en het andere bier, maar als het er al is gaat het gegarandeerd over na een paar biertjes. Gewoon stug volhouden en het wordt steeds beter. :yes:
Nou, niet met Bavaria.
De enige reden om het te halen zou de prijs kunnen zijn, maar Huismerk Euroshopper bier klinkt dan nog steeds beter.
Gewoon Grolsch drinken, als elke andere boer.
Mijn proefstelsel proeft sowieso niet veel verschil tussen het ene en het andere bier, maar als het er al is gaat het gegarandeerd over na een paar biertjes. Gewoon stug volhouden en het wordt steeds beter.
Je merkt het ook gauw van hollanders dat het hollanders zijn, als het over bier gaat zucht.
The Stranger
10-22-2007, 13:42
hou hety hier levend in mijn afwezigheid
Mijn stad staat in de fik heb ik weer, mag niet naar buiten of niks. Overal helikopters, politie, doe ik toch ook niet. In ieder geval de score: 1 museum en 1 kerk, foto's http://www.xs4all.nl/~joossea4/files/
Mijn stad staat in de fik heb ik weer, mag niet naar buiten of niks. Overal helikopters, politie, doe ik toch ook niet. In ieder geval de score: 1 museum en 1 kerk, foto's http://www.xs4all.nl/~joossea4/files/
Sad...
Sad...
Most of all because it is happening right now 50 meters from my place, helicopters everything, whole city taped, gah.
Ik hoorde het op de radio, maar dat had ik er niet van verwacht.
Het herinnerd me aan Enschede 7 jaar geleden. Het zijn van die beelden die je je hele leven niet meer vergeet (hoewel dat we een aantal schaaltjes kleiner is dan Enschede)
Zo erg is het niet, maar is oud stadje he, alles brand als een fakkel hier.
Dat noem ik pas eens een flamewar op het .orgje
Dat noem ik pas eens een flamewar op het .orgje
Cursusje flauwe woordspelingen aan het volgen?
Man man man :wall:
Nee een cursus heuristiek. Wat minder is vlinder.
Ik zal voor de rest mijn flauwe grapjes maar acher wege laten aangezien Andres me het vuur aan de schenen legt. Ja het wordt me een beetje te warm onder de voeten met die heethoofd. Och ja het laat me eigenlijk ook wel koud.
Moeha ik leef nog, maar leek er even slecht uit te zien, moest pand uit snel poezen pakken best eng. Gebied is nog steeds afgezet, wat een rotzooi.
Moeha ik leef nog, maar leek er even slecht uit te zien, moest pand uit snel poezen pakken best eng. Gebied is nog steeds afgezet, wat een rotzooi.
Dat is best wel eng hè, als ze je komen zeggen dat je naar buiten moet wegens brand?
Ons hebben ze begin dit jaar op een zondagochtend, om een uur of 5 wakker gebeld, terwijl ze keihard op de voordeur stonden te bonken. Van zodra de buurvrouw op het gelijkvloers de deur had opengedaan, werd er op de gang geroepen: "Iedereen naar buiten. Onmiddellijk!" Vermits ik in m'n blootje sliep en het buiten nogal koud was (om 5h00 's ochtends, in de winter), rende ik naar achter, om vlug wat extra warme kleren aan te trekken. Bleek dat er vlakbij twee huizen in lichterlaaie stonden. Tussen ons appartementsgebouw en die twee huizen, was maar één huis.
Man, man, man... Meer dan drie uur hebben we buiten gestaan. Na een uurtje dachten ze dat de brand geblust was en begonnen ze wat na te blussen. Plots laaide het vuur weer op. Gelukkig kregen ze het vrij snel onder controle en is (voor ons althans, de twee andere huizen waren volledig uitgebrand en werden later onbewoonbaar verklaard) alles goed afgelopen, zonder enige schade.
Je staat daar dan wel wat gezellig te keuvelen met je buren, maar eigenlijk sta je doodsangsten uit. Een zuchtje wind vanuit de verkeerde richting en het is "bye bye, zwaai zwaai" naar je apppartementje en al wat erin zit.
Maar wel weer een date aan overgehouden met de persoonlijke assistent van meneer Wilders. Toch netjes
Moros, ga juist vooral zo door met dergelijke humor! Precies de humor die ik het meest geweldig vind :yes: :beam: Ik heb er hartelijk om gelachen! :2thumbsup:
En Frag, leg uit.. hoe zit het met die persoonlijke ass.. ehhh.. wat was het, assistent?
Hopelijk is zij wel iets meer in de bovenkamer dan haar baas.. ~;)
The Stranger
10-23-2007, 16:10
negeer me maar as usual...
Moros, ga juist vooral zo door met dergelijke humor! Precies de humor die ik het meest geweldig vind :yes: :beam: Ik heb er hartelijk om gelachen! :2thumbsup:
En Frag, leg uit.. hoe zit het met die persoonlijke ass.. ehhh.. wat was het, assistent?
Hopelijk is zij wel iets meer in de bovenkamer dan haar baas.. ~;)
Laten we hopen van niet want dan val ik door de mand. Zij deed zijn campagne, slim vrouwtje denk ik, best goed voor iemand van 26. Of ze daar net zo goed in in is als de kansenjongeren slotervaart valt natuurlijk te bezien. Ga waarschijnlijk zondag mee varen, alleen al leuk om de pimpfactor van het kunnen zeggen dat ~;)
Je kan natuurlijk even vertellen wat je hebt uitgespookt, je post namelijk steeds minder. Kijk ik ben gister bijna kansloos afgefikt dat is zuiver spraakwater. Vast wel wat te vertellen, bijvoorbeeld hoe je op het idiote idee komt om naar Australie te gaan. Acute liefde voor kangaroes? Je hebt de plaatjes gezien van het wereldrecord 'bikinibabes op 1 plek'? Een bloemetje voor Steve Irwin? Een bosje voor zijn vrouw? Tijgerhaaien zijn lief?
Dutch_guy
10-23-2007, 16:36
Maar wel weer een date aan overgehouden met de persoonlijke assistent van meneer Wilders. Toch netjes
haha meen je dat ? Goede zaak, meteen wel het beste gemaakt van je bijna dood ervaring :laugh4:
:balloon2:
Ik heb er ook een vurige passie voor! :2thumbsup:
Maar ik zou er dan toch wel weer niet mijn hand voor in het vuur steken.
Dat zal al wel als een lopend vuurtje verspreid zijn, zeker? Is ze eigenlijk heet?
Bij deze,
Ik was moros, nog een prettige avond en rijdt veilig!
: (warm) Applaus:
Soms heb ik het gevoel dat we ondanks alles te weinig water hebben.
Huh, negeerde ik jou? Je leek afwezig, dus ook niet negeerbaar. Echter, deze post is niet te negeren, dus logischerwijze negeer ik hem niet.
Wat Fragony zei.. wat brengt je op het idee? Kangaroes? etc Wat is er in Australië waar je zo dringend naar toe moet?:book:
Hmmm hij negeert ons ~;)
Zo dat wijf is gek niet normaal, uit de buurt houden van alles dat leeft. Ga met haar varen mijn reet.
Hmmm... waarom ga je niet varen met de jongedame? Wat jammer nou, ik keek echt uit naar een sappig verhaal.
Hmmm... waarom ga je niet varen met de jongedame? Wat jammer nou, ik keek echt uit naar een sappig verhaal.
Was hier gisteravond, een wat vreemd gevalletje zullen we maar zeggen, kan wel artikeltje van haar plaatsen maar dat zou zo'n beetje iedere regel hier breken :beam:
Was hier gisteravond, een wat vreemd gevalletje zullen we maar zeggen, kan wel artikeltje van haar plaatsen maar dat zou zo'n beetje iedere regel hier breken :beam:
Hmmm...
Kan je het vertellen in bedekte termen? Hier en daar een beetje verbloemen, af en toe een :daisy:-tje gebruiken enzo.
Zijn er horizontale oefeningen bij te pas gekomen?
Wie ben ik om je mijn rampspoed te onthouden. Het was warempel de campagneleider van meneer Wilders maar is gewipt door de partij, en dat heeft blijkbaar effect op de effectieve massa want de foto was beter. Wist al meteen dat horizontale bewegingen geen optie was. Schrijven is leuk, maar de creatieve oplossingen die ze voor ogen heeft voor de huidige relletjes in Amsterdam zijn me weer iets te veel, ik blijf een wezen van het licht.
Huh, negeerde ik jou? Je leek afwezig, dus ook niet negeerbaar. Echter, deze post is niet te negeren, dus logischerwijze negeer ik hem niet.
Wat Fragony zei.. wat brengt je op het idee? Kangaroes? etc Wat is er in Australië waar je zo dringend naar toe moet?:book:
goh blij dat ie niet naar Afrika gaat, want daar wordt veel genegert!
Tja ik ben dan ook een zwartkijker.
Niks mis natuurijk met wat gezond cynisme maar over je motieven tasten we nog in het duister
doc_bean
10-29-2007, 19:20
Joepie, er is vandaag een klootzak tegen (of bijna beter gezegd in) mijn splijternieuw autootje gereden.
TIP: zorg ervoor dat je altijd een bic bij hebt om de verzekeringspapieren in te vullen :furious3:
Dat wordt weer lachen...
doc_bean
10-29-2007, 19:47
Ja, de crash zelf was zeker niet erger dan je op de kermis in een botsauto meemaakt.
Waarschijnlijk daarom dat ik vooral slechtgezind ben en niet gewoon blij datik nog leef.
Een ander bijna-ongeval op het werk had me wel op zijn minst in het ziekenhuis kunnen krijgen als ik een iets trager reactievermogen had gehad.
1 keer een goede meegemaakt, weinig leuks aan. Alles zit er nog op dat is goed.
Ich habe huete ein examen. :yes:
Warmaster Horus
10-30-2007, 17:14
Welche Fächer Vuk?
Guttegut, onze koene flitsridders weer eens door de bocht
http://www.telegraaf.nl/binnenland/74051901/Politie_te_druk_voor_aangifte_aanranding.html
Waar kun je op een plek als Doorwerth in vredesnaam te druk mee zijn behalve verkeerscontrole fietslichtrazzi's en andere kerntaken?
Kralizec
10-30-2007, 18:45
Drie duizendste post...
mooi zo.
...spammer...
~;)
mooi zo.
...spammer...
~;)
zie onderstaande quote:
jee, nu we het er toch over hebben, ik kruip ook stilaan naar de 3000. wel heel traag.
Welche Fächer Vuk?
History
Drie duizendste post...
Proficiat Don Tattaglia :bow:
Doe zo verder, maar dan in grotere hoeveelheden :whip:
Mouzafphaerre
11-01-2007, 04:34
.
Lûtfen değiştirin artık şu bahsin adını. "The talk Dutch thread" yapın. Bu hâliyle yanıltıcı... :no:
~D :eeeek:
.
Conradus
11-01-2007, 13:17
Wel leuk dat we Nederlandse politie nodig hebben om onze topgangsters gevangen te nemen, bedankt:2thumbsup:
Laat ze dan ook niet buiten spelen, we hebben er al zat moeten we die van jullie ook nog de kost geven. Opmerkelijk dat die flitsridders een goede dag hebben, doet ie anders nooit
Conradus
11-01-2007, 16:47
Enige voordeel zou geweest zijn moest de ontsnapping gefilmd zijn, zoiets hebben ze zelfs niet in Hollywood:grin3:
Mouzafphaerre
11-01-2007, 17:01
Wel leuk dat we Nederlandse politie nodig hebben om onze topgangsters gevangen te nemen, bedankt:2thumbsup:
.
Doğru söz... :shrug:
Ama gene de değiştirin şunun adını! ~D
.
Cok hollanda var. :sweatdrop:
*sniff* *sniff* I....smell....foreign....elements.......
Mouzafphaerre
11-02-2007, 15:28
Cok hollanda var. :sweatdrop:
.
Çok Hollandalı var. :whip: ~D
.
.
Çok Hollandalı var. :whip: ~D
.
Oops, it was off the top of my head. ~;p
Çok güzel. ~D
Mouzafphaerre
11-03-2007, 00:40
It talks!!
.
Neymiş o?! :inquisitive:
.
Ah well now that he is here we could as well naturalise him. Tell me Mouz, what goes through you wathing the following image;
http://hiphollandhip.nl/catalog/images/roodwitblauw.jpg
a) ugly shoes
b) ugly colors
c) ugly colors on ugly shoes
d) OH GAWD I CAN FEEL IT!!! HOLLAND!! HOLLAND!!!
The first response is usually the best.
Gah, weer 1 http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1076871.html#comments
Zou leuk zijn als onze bondgenoten ons eens een beetje gingen helpen daarzo, handjevol dat we daar hebben doet goed werk maar alleen is ook maar zo eenzaam. Hoeveel je er ook afschiet ze blijven komen, het moet gezegt worden het is een formidable vijand.
Ik krijg het van geen stijl.
Ypparleg tråd dette her, sidan ingen moderatorar kan eigentleg sjekka om mine innlegg gjer meining, eller om dei berre er [sett inn namn på billig kjøttprodukt her].
Of hoe men niet vaak post in een semi-spam thread... ~;)
Zo dus niet;
http://www.hetvrijevolk.com/files/diversen3/liesdamnedliesandstatistics.png
lol! :laugh4:
Man man man... :wall:
:laugh4:
Waar hebt ge die flauwe zever gevonden?
:laugh4:
LittleGrizzly
11-05-2007, 16:33
lol
is this just a way of gettin spam in without us english only speakers nowing...
U ook brutus? Lach me beroerte, van 'Frontaal Naakt' geplukt, erg goede en vooral smaakvolle ietswat rechtse weblog maar niet zo smaakvol dat ik mag linken; maar kan wel plaatsen, dit greep mij om een of andere reden aan;
Paardestaart berichtte me onlangs dat afgelopen zomer Marijke de Jonge is overleden aan een hartstilstand. Mijn hersenen begonnen onmiddellijk te grossieren in clichés: ‘Wat erg, zo jong nog!’; ‘Ongelofelijk, met Oud en Nieuw zat ik nog naast haar aan tafel’; ‘Zo’n knappe vrouw, zo zonde’.
We hebben elkaar in de nacht van 31 december op 1 januari een Gelukkig Nieuwjaar gewenst. Ze heeft, geloof ik, net de helft van 2007 volgemaakt. Je houdt er natuurlijk geen rekening mee dat dit het jaar kan zijn dat je ophoudt met bestaan. Niet op die leeftijd.
Wat een banale gedachte.
Ik heb Marijke (niet de naam waarmee ze bij de burgerlijke stand stond ingeschreven) een paar keer ontmoet. Ze was één van de eloquentere vaste reageerders op deze site en af en toe schreef ze een stukje. Altijd pittig, ze veegde de vloer aan met multiculti’s, bevooroordeelde, linkse journalisten (welhaast een pleonasme) en zelfs met cabaretiers die geen harde grappen over de islam maakten, dat is je plicht als cabaretier, leek ze te denken. Ze was van de take-no-prisoners-beweging binnen de vrijdenkerij. Een scherpslijpster op haar eigen manier.
Ze bleek aanzienlijk kwetsbaarder dan ze voorgaf in haar schriftelijke betogen, ontdekte ik toen ik haar in het echt zag. Een frêle vrouw. Charmant, maar onzeker. Verdrietig, niet boos, zoals in haar stukken. Een goed gevoel voor humor, maar wel enigszins bitter. Een intelligente, aantrekkelijke vrouw die nooit goed tot haar recht was gekomen, was mijn indruk. Ik denk dat ze meer pijn had dan ze wilde toegeven. Dat geldt trouwens voor meer Internetstrijders die ik heb ontmoet. Een krokant buitenlaagje, maar ze smelten allemaal in de mond.
Toen ik begin dit jaar korte metten maakte met een aantal militante schreeuwlelijkerds op Frontaal Naakt, voelde Marijke zich aangesproken of solidair met de kwajongens en – meisjes. Ze heeft nooit meer een bijdrage op deze site gezet en vond een podium op Hoeiboei. Ik vond dat jammer, wie iets te vertellen heeft – en Marijke had iets te vertellen – komt naar mijn bescheiden mening beter tot zijn recht op Frontaal Naakt dan op het sektarische Hoeiboei, maar goed, dat was haar keuze.
Sinds ik in 1997 het Internet ontdekte, heb ik talloze vriendschappen – of misschien is verbonden een beter woord – gesloten met mensen die ik nooit in het echt had ontmoet. Van wie ik niet wist of ze echt waren die ze zeiden dat ze waren, waar ze woonden, wat ze precies deden, hoe ze er uitzagen. Met sommigen heb ik samengewerkt zonder ze ooit in het echt te hebben gezien. Op een Deense site sta ik, samen met een Britse kinderarts die ik alleen ken als ‘Jake’ en een Deense filmacteur, Kristian Leth, vermeld als coauteur van een artikel dat ik zelf niet kan lezen en waarvan ik vergeten ben waar het over gaat. Anderen heb ik wel ontmoet, Marijke was er daar één van. Ze is niet de enige van wie ik opeens niets meer hoor. Ik weet niet of ze opeens genoeg van dat geïnternet kregen, of dat ze misschien dood zijn, of ze een wereldreis zijn gaan maken of gingen vechten in Irak of Afghanistan.
Van Marijke wist ik iets meer – ze woonde bij mij in de buurt – maar ik zou waarschijnlijk nooit van haar dood hebben gehoord als Paardestaart me niet op de hoogte had gebracht. Zo gaat dat vaak, je ziet regelmatig mensen, ze raken op een bepaalde manier vertrouwd, dan verdwijnen ze uit het oog. Je realiseert je pas na weken of misschien wel maanden dat je ze al een hele poos niet meer hebt gezien.
Marijke, als er toch een hiernamaals blijkt te zijn vanwaar je dit kunt lezen: maak het ze flink moeilijk, daar. Be a pain in the ass.
doc_bean
11-05-2007, 18:07
Woepie, ik heb weer autopech gehad ! de tweede auto in net zoveel weken die naar de garage mag !
(Geen ongeval dit keer)
Niet voor t een of t ander, maar k zou toch niet graag in een voertuig zitten met doc_bean achter het stuur... :creep:
"Поначалу я медлил и оттягивал не из уверенности в том, что любое добытое подобным путем знание не принесет мне добра; события тех дней столь тяжким грузом лежали у меня на душе, что я еще многие месяцы провел погруженным в меланхолию и вялость. По обыкновению я искал убежища среди книг и заметок, читая и снабжая примечаниями с жаром, какой едва был в силах сдерживать. Деяния давно умерших стали мне величайшим утешением, и я почти превратился в отшельника, лишь с преходящим интересом замечая, что моя слава, как человека сухого и со странностями разрослась и стала непоколебимой. Полагаю, меня считали невоспитанным чудаком со скверным характером и раздражительным и кислым нравом, а я об этом даже не подозревал.
Теперь это действительно так: я мертв для мира и с большим упоением беседую с умершими, нежели с живыми. Не находя себе места в моем собственном времени, я ищу убежища в прошлом, ибо только там я могу выказать чувства, какие не способен выказать своим современникам, которым неведомо то, что знаю я, и которые не видели того, чему я был свидетелем."
Слова, предписываемые Антони Вуду (1632-1695), историку и собирателю древностей, автору "historia et Antiquitates Universitatis Oxonienses". Вчера в два часа ночи совершенно случайно наткнулся. Вот спасибо большое, какая радостная находка, очень вовремя.
Ik zou niet graag met Andres op een wijnfles zitten.
.
Neymiş o?! :inquisitive:
.
It seems to be trying to communicate... what would he try to tell us? :book:
probably something similar to "OH GAWD I CAN FEEL IT!!! HOLLAND!! HOLLAND!!!"
lol.. geweldig plaatje Fragony :laugh4:
Mouzafphaerre
11-05-2007, 23:50
"Поначалу я медлил и оттягивал не из уверенности в том, что любое добытое подобным путем знание не принесет мне добра; события тех дней столь тяжким грузом лежали у меня на душе, что я еще многие месяцы провел погруженным в меланхолию и вялость. По обыкновению я искал убежища среди книг и заметок, читая и снабжая примечаниями с жаром, какой едва был в силах сдерживать. Деяния давно умерших стали мне величайшим утешением, и я почти превратился в отшельника, лишь с преходящим интересом замечая, что моя слава, как человека сухого и со странностями разрослась и стала непоколебимой. Полагаю, меня считали невоспитанным чудаком со скверным характером и раздражительным и кислым нравом, а я об этом даже не подозревал.
Теперь это действительно так: я мертв для мира и с большим упоением беседую с умершими, нежели с живыми. Не находя себе места в моем собственном времени, я ищу убежища в прошлом, ибо только там я могу выказать чувства, какие не способен выказать своим современникам, которым неведомо то, что знаю я, и которые не видели того, чему я был свидетелем."
Слова, предписываемые Антони Вуду (1632-1695), историку и собирателю древностей, автору "historia et Antiquitates Universitatis Oxonienses". Вчера в два часа ночи совершенно случайно наткнулся. Вот спасибо большое, какая радостная находка, очень вовремя.
.
Tercümesi:
Ponaçalu ya medlil i ottyagival ne iz uverennosti i tom, çto lüboe dob'toe podobnim putem znanie ne prineset mne dobra; [tafsîlâtı geçelim ~D] Vçera i dva çasa noçi soverşenno sluçayno natknulsya. Vot spasibo Bolşoe, kakaya radostnaya naḫodka, oçen vovremya.
~D
.
~D
2Mouzafphaerre:
I've always wanted to know: Turks are muslim, right? Why then do you have (and always had) "EFES" beer and rakia?
Mouzafphaerre
11-06-2007, 01:15
.
~D
2Mouzafphaerre:
I've always wanted to know: Turks are muslim, right? Why then do you have (and always had) "EFES" beer and rakia?
That depends on how much an individual aims to live up to his religion. ~:) I never drink (even in pirate role plays I drink the tamarind juice ~D) but my uncle owns a restaurant and a meyhâne. ~;)
Bu arada, popüler kanaatin aksine rakı Türklere mahsus bir içki olmayıp XIX. asır başlarında Araplar tarafından yayılmıştır. Türkler arasında, an'anevî olarak, en çok tutulan şarap... Kırmızı şarap. :yes:
.
TevashSzat
11-06-2007, 02:47
为什么没有一个人说中文?
Mouzafphaerre
11-06-2007, 08:37
.
Çince bilen pek yok da ondan. ~;p
.
Cimmerian
11-06-2007, 12:03
为什么没有一个人说中文?
不知道:laugh4: 我说一点儿中文!beefy也会说中文,但是他是日本人。:2thumbsup:
pevergreen
11-06-2007, 12:05
*Sigh* If only i knew what you were saying Cimmerian. As long as you dont start it at school again :tongue:
Passatempo
11-06-2007, 12:10
Isto foi mesmo uma boa idea, é uma iniciativa engraçada...estes foruns estão cada vez melhores rapaziada...continuem assim...
fiquem bem.
byez
:jumping: :jumping: OMG!!!!11!!!ONE!!!1
uma lingua que eu entendo o.O (fora ingles, claro)
~D
2Mouzafphaerre:
No, Turk either applies to an ethnicity, or (arguably) race. Not all people living in Turkey are muslim (though it is the official religion in Turkey). I know several Christian and Jewish Turks who fled Turkey because of religious persecution, but still have Christian and Jewish families in Turkey. If you told them that Turks are Muslims, I'm sure that they would very heartily disagree.
(and if you are referring to Turk as an ethnicity, then I am sure that you would find many more Turks who would disagree)
Just for future reference. :bow:
Vuk
Wat is dat hier allemaal? Sinds wanneer wordt hier geen Nederlands meer gesproken?
Er begint er hier al ene te praten over rassen en religies.
O tempora, O mores ! :drama2:
Waar gaat dat naartoe, waar gaat dat naartoe?
Nederlandstaligen aller landen, verenigt U! De TYOLT is in gevaar. Als dat zo voortgaat, wordt hier geen onzin meer uitgekraamd en dat kunnen we niet laten gebeuren.
Fragony: post nog een paar van die grappige plaatjes; Moros: post nog wat absurditeiten; Drisos: lach met Moros z'n absurditeiten; doc_bean: vertel eens wat meer over je autoperikelen; Conradus: post nog wat oneliners, TheStranger: kom terug en post nog wat constructieve en zinvolle "hmmm...'s", Stig: spui je ongenoegen over geenstijl en vertel ons over je laatste archeologische perikelen, Dutch_guy: maak een paar zinnige posts om het niveau wat op te krikken en ikzelf, ehm, ik, eh, zal nog wat, mmm..., constructieve bijdragen toevoegen. En waar zijn Baba, Kralizec, Tosa, Bijo en Adrian? Het is alle hens aan dek. En waar blijft Mith met z'n kamelen?
Red de TYOLT!
:knight:
Dit gaat inderdaad de verkeerde kant op, de schaamteloosheid waarmee ze denken onze behaaglijke idylle te kunnen verstoren is gewoon volkomen van de zotte. Eigen onzin eerst.
Dus daarom coole clip van Koninginnedag http://nl.youtube.com/watch?v=7r_VZIGn6jc
Conradus
11-06-2007, 19:05
Conradus: post nog wat oneliners,
Oneliners? Ik post nooit oneliners.
Ow wacht, misschien toch wel.
Nee toch niet:yes:
Meir språk, mindre nederlandsk. ~:wacko:
Oneliners? Ik post nooit oneliners.
Ow wacht, misschien toch wel.
Nee toch niet:yes:
Drie lijntjes zijn ook goed. Zolang het maar Nederlands is.
Buffy de vampierendoder is weer op Kanaal2. Als ik me naar huis rep van het werk, ben ik nog net op tijd om op de hometrainer te zitten of met de gewichten te trainen om ondertussen te kijken naar deze eh, hm, wel zeer interessante serie :sweatdrop:
doc_bean
11-06-2007, 21:26
Tja, het was dus toch gewoon mijn batterij die niet meer oplaadde en iets van de servokoppeling dat kapot was, nogal makkelijk te maken beweren ze, alleen hebben ze natuurlijk dat kleine stukje weer niet in stock.
Tja, het was dus toch gewoon mijn batterij die niet meer oplaadde en iets van de servokoppeling dat kapot was, nogal makkelijk te maken beweren ze, alleen hebben ze natuurlijk dat kleine stukje weer niet in stock.
Batterij plat in een pas aangeschafte auto? Ik neem aan dat de herstelling en de (spontaan aangeboden?) vervangwagen gratis zijn...
Stouterikken :whip:
Mouzafphaerre
11-07-2007, 06:13
No, Turk either applies to an ethnicity, or (arguably) race. Not all people living in Turkey are muslim (though it is the official religion in Turkey). I know several Christian and Jewish Turks who fled Turkey because of religious persecution, but still have Christian and Jewish families in Turkey. If you told them that Turks are Muslims, I'm sure that they would very heartily disagree.
(and if you are referring to Turk as an ethnicity, then I am sure that you would find many more Turks who would disagree)
Just for future reference. :bow:
Vuk
.
A fine line between a "Turk" and a "Turkish", the latter including but not limited to the prior, should be drawn.
Btw, religious prosecution? Never. Racist policies? Yes (1915, 1922-46, 1956, 1980-83...).
:bow:
.
.
A fine line between a "Turk" and a "Turkish", the latter including but not limited to the prior, should be drawn.
Btw, religious prosecution? Never. Racist policies? Yes (1915, 1922-46, 1956, 1980-83...).
.
Religious persecution (and esp singularism)? Yes
I think that this is more of something that should be discussed in the Backroom though, so I will leave it at that, and argue no further, save to say that I know some who would disagree with you. :bow:
Krijgen blinden eigenlijk pijnlijke ogen van fel zonlicht?
_Tristan_
11-07-2007, 20:01
Un petit de français ne fait de mal à personne...
Si seulement le français était plus facile à apprendre que l'anglais...
Gentlemen,
No politics in The Frontroom, please.
Gentlemen,
No politics in The Frontroom, please.
:beam:
MUHA eerste najaarsstorm komt eraan, doen jullie zo een beetje voorzichtig in het verkeer? Vooral jij Doc_bean je cv tot nu toe is gewoon ronduit beschamend.
ennieweesch, van mijn moes een roedel belgisch bier gehad, gewoon zomaar, omdat het kan. Dus erg onverstandig daarnet een echte Kriek opengetrokken, niet die limonadetroep van bellevue maar een echte uit eikenvat met zure kersen zoals het hoort. Het is niet voor iedereen maar het is in ieder geval geen bananensap bij bier zoals de duisters plegen te doen.
Ich habe heute zwei Examen. I habe ein Geschichte Examen und ein Deutsch Examen. :P
Herr Vukstein
doc_bean
11-08-2007, 17:08
MUHA eerste najaarsstorm komt eraan, doen jullie zo een beetje voorzichtig in het verkeer? Vooral jij Doc_bean je cv tot nu toe is gewoon ronduit beschamend.
Kan ik niet aan doen, die anderen kunnen gewoon niet rijden. Deze morgen nog een sukkel gehad die vanuit de rechterrijstrook (verkeer stond stil) naar mijn rijstrook uitweek (ong 90 km/h) VLAK voor mij, ik ben moeten uitwijken half naar het rijvak naast mij en kon dan net de auto's links en rechts ontwijken.
Snijden bij nat weer is niet fijn mensen !
Kan ik niet aan doen, die anderen kunnen gewoon niet rijden. Deze morgen nog een sukkel gehad die vanuit de rechterrijstrook (verkeer stond stil) naar mijn rijstrook uitweek (ong 90 km/h) VLAK voor mij, ik ben moeten uitwijken half naar het rijvak naast mij en kon dan net de auto's links en rechts ontwijken.
Snijden bij nat weer is niet fijn mensen !
Heb effe in vet gezet wat m'n aandacht trok.
Dus meneer vindt dat 90 km/u = stilstaan?
Hmmm, als je ooit de Ring neemt tussen Meise en Halle, laat je het me dan weten? Dan neemt m'n vrouw die dag wel de bus...
~;p
Dit gezegd zijnde, die mannen die bij traag verkeer om de haverklap van rijvak veranderen, moesten ze gewoon hun auto afpakken en een paar loopschoenen in de plaats geven. En dat haalt dus zo goed als niks uit hè! Het is alleen maar irritant voor de anderen.
Rechts inhalen is ook al zoiets.
Anderzijds zijn middenstrookrijders of, nog erger, van die onnozelaars die tegen 100 km/u op de linker rijstrook zitten te tuffen, ook wel bijzonder irritant.
Ik vraag mij toch af of heel dat gedoe van theoretisch en praktisch rijexamen wel enig nut heeft. Volgens mij is dat één grote geldklopperij. Een idioot blijft een idioot. Daar zal slagen voor een (debiel) theoretisch rijexamen en een paar behendigheidsproefjes heus niks aan verhelpen.
't Zal geld opbrengen zeker?
Heb effe in vet gezet wat m'n aandacht trok.
Ronduit bedroevend, je zou die petjes met hun golf gti'tjes de kost moeten geven. Dacht altijd dat het een rustige jongen was maar geef ze iets met wielen en ze worden accuut een borderline tosteronstoornis.
MUHA het gaat los. Zeg The Stranger en BabaGaon, wolkenkrabbertje opzoeken dan maar want dat word blub daarzo in rotjeknor
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/11/voorbereidingen_op_noordwester.html
doc_bean
11-09-2007, 17:52
Neen, de rijstrook naast mij stond stil, mijn rijstrook ging vrij vlotjes vooruit (90km/u op de autostrade). Ik zit dagelijks in de file en ben vaak al blij als we 30 rijden. Ik zou 90 dus zeker niet stil staan noemen.
excuseer voor de verwarring.
Mouzafphaerre
11-10-2007, 05:15
.
Ich habe heute zwei Examen. I habe ein Geschichte Examen und ein Deutsch Examen. :P
Herr Vukstein
Allah zihin açıklığı versin. ~;)
Târih zevklidir ama târih dersleri işkence... :wall: Almanca'yı halledersin gibi gözüküyor. ~:)
.
.
Allah zihin açıklığı versin. ~;)
Târih zevklidir ama târih dersleri işkence... :wall: Almanca'yı halledersin gibi gözüküyor. ~:)
.
??
:P
Even ter uwer informatie maar iets dat ik pas ontdekt heb:
"kastagnetten" zijn geen kleine kastanjes, en aldus niet eetbaar. Wou het evenmeedelen. Zodat u niet de zelfde fout maakt al mij..n...vriend.
hèhè.
??
:P
Sen n00bmusun. :confused: Ben türk yok, ben norvecce.
^ I think that partially made sense, I just like to boast about my enourmous language knowledge. ~D
Mouzafphaerre
11-11-2007, 13:48
Sen n00bmusun. :confused: Ben türk yok, ben norvecce.
^ I think that partially made sense, I just like to boast about my enourmous language knowledge. ~D
.
That's how they dubbed Tarzan over here. ~D
.
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/buitenland/2007/11/wel_of_geen_fusie_met_vlaander.html
80% vind Vlamingen sympathiek, wat een hoop liefde verspild aan dat stelletje chagrijnige azijnzeikers ~;)
Zo, oordoppels op het vuur zo eens lekker stampen, met dit weer is niks lekkerder dan een stevige zuurkool met een goede grove rookworst en meer spek dan volgens welk criterium dan ook redelijk is. Kennen jullie dat eigenlijk in Vlaanderen, weet van de snert, maar deze oerhollandse lekkernij?
Persoonlijk ben ik niet zo gek op zuurkool, maar ieder z'n meug. In deze tijd van het jaar heb ik het meer voor gezellige gerechten.
Alles wat uit de oven komt bijvoorbeeld. Ruikt lekker en dan die gezellige warmte van de oven.
Ik krijg plots zin in Orloff gebraad. Mjammie. Komend week-end misschien. Of fondue (komt wel niet uit de oven, ma soit), is ook altijd lekker en oergezellig.
Laat het buiten maar waaien en regenen :2thumbsup:
En hopelijk krijgen we deze keer eens n echte winter, mét sneeuw :jumping:
Op 11 januari trekken we definitief in ons nieuwe huis. Ik duim alvast voor een dik sneeuwtapijt in onze tuin.
Toen we het net gekocht hadden, vond ik het best wel jammer dat we ons appartementje gingen moeten verlaten. Hebben er 4 jaar gewoond en voelt ondertussen echt wel aan als thuis. Mooie herinneringen en altijd gelukkig in geweest enzo. Maar nu onze verhuisdatum met rasse schreden begint te naderen, kan het eigenlijk niet rap genoeg gaan :whip:
En hopelijk bevordert de verandering van omgeving de vruchtbaarheid, want een grote tuin zonder spelende kindjes is zoals een café zonder bier.
Vrijstaand? De kleine Amdresjes moeten een slag in de ronte kunnen renne gelijk hun pa kan lullen. Wil eigenlijk ook wel een tuin, zit hier uitermate luxe met de coolste tv ooit gemaakt maar in de zomer iedere keer stoel naar beneden is ook zo muf. Het uitzicht maakt weer veel goed natuurlijk
wat een pareltje is het toch, en geluid
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/001.jpg
Nee, niet vrijstaand. In de u welbekende regio Halle-Vilvoorde zijn de huizen tegenwoordig schandalig duur (naar Belgische normen dan toch), dus we moeten het stellen met een rijhuis. Staat op 4 a 95 ca (495m²), dus hebben wel een fatsoenlijke tuin.
Hebben al heel wat ideeën om die in te richten, maar voorlopig blijft het bij gazon. Later komen er waarschijnlijk een paar laagstammige fruitboompjes, misschien de tuin opdelen in verschillende compartimenten dmv een paar hagen, een moestuintje voor Mevrouw en waarschijnlijk ook twee à drie legkippen en een kat.
Het zal goed zijn om terug een eigen lapje grond te hebben om wat in te wroeten, en (en dat vooral!) om op een zonnige dag lekker in te luieren. Miste op het appartement soms wel de tuin van m'n ouders.
Maar eerst twee ramen vervangen, binnen wat schilderen, misschien wat tegeltjes plaatsen in de keuken, er moet nog een trapleuning/ballustrade tussen gelijkvloers en eerste verdiep, achterbouw moet nog opgevoegd worden, tussen eerste en tweede verdiep moet nog een deur komen en als er wat geld overschiet, kan de voorgevel misschien ook eens in 't nieuw gestoken worden en de grote kamer op het eerste verdiep alvast worden omgebouwd in twee kamers, voor t geval er meer dan ene kleine komt...
"Volledig gerenoveerde rijwoning" zeggen ze dan. Ma bon, dat zijn nu niet bepaald de hele grote werken, maar tel het allemaal bij mekaar en combineer het met een voltijdse job en dan is het toch wel meer dan genoeg. Anderzijds, zoiets dat helemaal af is, vind ik ook maar niets. Er moet wat eigen zweet insteken :sweatdrop:
495 m2 jezus christus te paard wat een ruimte, tja grond is een beetje een schaars goed hier dus hier dat Vlaanderen ~;)
495 m2 jezus christus te paard wat een ruimte, tja grond is een beetje een schaars goed hier dus hier dat Vlaanderen ~;)
Jaloers op de ruimte?
Oh, ik kan je wel een spade geven als je wil.
Om helemaal pico bello te zijn, zou de hele tuin immers eens moeten omgeploegd worden en het gazon opnieuw worden gezaaid. Daarna kan je overgaan tot de bemesting en de bomen kunnen misschien ook al geplant worden.
In je volgende vakantie dan je dan beginnen met de haag te planten en een oppervlakte van tien vierkante meter tot ongeveer 30 cm diep uitgraven, om die daarna op te vullen met beton, waar dan het tuinhuis op kan. Desgewenst kan je het huidige tuinhuis eerst afbreken. Bestaat uit een paar betonplaten, dus die zal je moeten uitgraven (zitten waarschijnlijk ook een halve meter ofzo diep in de grond). Je kan die beton dan verpulveren met een hamer en recupereren voor de fundering van het nieuwe tuinhuis.
Als je daarmee klaar bent, kan je de moestuin aanleggen. Oh, en de kippenren moet ook nog. En misschien zo'n houten terras aanleggen, achteraan de tuin. Is ook altijd gezellig, zo'n extra terras, als ik dan toch een goedkope Nederlandse werkkracht in huis heb...
Het staat je natuurlijk vrij om een kuil van tien meter op, laat ons zeggen drie, en een meter tachtig diep uit te graven voor een zwembad, maar dat is optioneel.
Toevallig klus ik 's zomers soms bij als tuinman, niet dat het hoeft maar iets extra's is altijd leuk, en ik hou van hard werken, van de handen uit de mauwen en het zweet op de rug, lekker knallen. Compleet afgemat thuiskomen en biertje opentrekken, jep ze krijgen waar voor hun geld.
Toevallig klus ik 's zomers soms bij als tuinman, niet dat het hoeft maar iets extra's is altijd leuk, en ik hou van hard werken, van de handen uit de mauwen en het zweet op de rug, lekker knallen. Compleet afgemat thuiskomen en biertje opentrekken, jep ze krijgen waar voor hun geld.
Aha, goed om weten.
Dus als ik goede raad nodig heb of een beetje advies, hoef ik gewoon je pm-box te overladen met vervelende vragen :grin:
Ben net zoveel een tuinman als de huisschilder een abstract expressionist is, ben meer van de noeste arbeid, bomen eruit, graven, sjouwen. Klinkt misschien gek maar vind het heerlijk om me helemaal de tyfus te werken, zal de calvanistische inborst wel zijn
Stig gaat heel verdrietig worden
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1088061.html
God ik lach me dood
Я, я, я. Что за дикое слово!
Неужели вон тот – это я?
Разве мама любила такого,
Желто-серого, полуседого
И всезнающего, как змея?
Разве мальчик, в Останкине летом
Танцевавший на дачных балах, -
Это я, тот кто каждым ответом
Желторотым внушает поэтам
Отвращение, злобу и страх?
Разве тот, кто в полночные споры
Всю мальчишечью вкладывал прыть, -
Это я, тот же самый, который
На трагические разговоры
Научился молчать и шутить?
Впрочем – так и всегда на средине
Рокового земного пути:
От ничтожной причины – к причине,
А глядишь – заплутался в пустыне,
И своих же следов не найти.
Да, меня не пантера прыжками
На парижский чердак загнала.
И Виригилия нет за плечами –
Только есть одиночество – в раме
Говорящего правду стекла.
=P
Boe de fakbar deze week twee keer helpen sluiten. En één keer tot sluiting gebleven = moe, moe, moe.
The Stranger
11-16-2007, 21:15
sjesus hou t ff nederlands hier... dat belgie uitelkaar pleurt betekent niet dat dat hier ook moet he
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.