View Full Version : The talk your own language thread
Groot nieuws:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/mediatheek/1.207601
!!!
Groot nieuws:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/mediatheek/1.207601
!!!
Ik dacht al dat het weer zoiets banaals ging zijn als een nieuwe regering voor België.
Ma nee, het is zowaar écht nieuws. Dit is echt wel gewaldig :2thumbsup:
what the..
waar gaat dat over.. die kerel is geschift? :embarassed: :inquisitive:
kerel? Kerel!?
Wel respect voor Eddy hé!
tssk... kinderen van tegenwoordig, geen respect meer. Zelfs niet voor grote iconen als Eddy.
Het is dat we allemaal gaan verzuipen anders had ik een mening gehad, hebben jullie vlamingen eindelijk jullie zin ~;)
http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/178301/weblogid/35/index.html
He the stranger, woon je hoger dan 5 meter daar in rotjeknor? Zou even droge sokken kopen...
welke eddy? :S
Welke Eddy!? :furious3:
De enige persoon ter wereld die cooler is als Benny Lava (https://www.youtube.com/watch?v=ZA1NoOOoaNw), en jij vraagt: "welke Eddy?" Zieke geest, zieke geest. :no:
nou weet ik het nog steeds niet.. ~:mecry: leg 'ns uit? :book:
The Stranger
11-21-2007, 20:30
je bent niet alleen
je bent niet alleen
Hoe weet jij dat nu?
Is het zo, Drisos? Ben je niet alleen? Wie is er bij je? Komaan, niet zo verlegen, wie is er bij je?
Kijk maar uit met wat je uitspookt, blijkbaar is The Stranger aan het gluren.
Hmmm...
Dat groen worden heeft me precies niet veel deugd gedaan.
:creep:
lol, ruik je haar? :dizzy2:
~;p
Nou hop Drisos wij willen de WAARHEID en dat is wel het minste wat je ons verschuldigt bent....
En niet weer die verhaaltjes dat je die kleren droeg omdat je een rol oefende voor een toneel stuk. We weten allemaal al dat de tijd dat alleen mannen acteerden en dus ook de vrouwenrollen op zich namen al lang gedaan zijn!
Het moet ook niet gekker worden. Vind het lange uitblijven van een reactie nou niet direct voor je spreken, mischien word het eens tijd om de duimschroeven uit het vet te halen want zo komen we natuurlijk nergens.
The Stranger
11-22-2007, 20:34
ja vertel op
(heerlijk, het gaat weer ouderwets over niets)
Nergens over? Dat kan je serieus niet menen, terwijl wij hier op kantoor papieren vliegtuigjes naar elkaar aan het gooien zijn om de boel bij elkaar te houden loopt meneer mosseltjes te kraken? Onacceptabel.
Komaan TS, jij was degene die zei dat Drisos niet alleen was.
Vertel ons wat je hebt gezien.
Of moeten we de duimschroeven eerste effe op jou uitproberen?
En Fragony, papieren vliegtuigjes gooien dateert vanuit de prehistorie. Tegenwoordig verdoet men z'n tijd op kantoor door te posten of forums, de krant te lezen op internet, mailtjes te sturen, surfen naar allerlei niet werk-gerelateerde websites.
Een kopje koffie slurpen en ergens blijven staan leuteren wordt wel nog altijd gedaan.
Werken doe je uiteraard enkel tijdens je overuren...
En Fragony, papieren vliegtuigjes gooien dateert vanuit de prehistorie. Tegenwoordig verdoet men z'n tijd op kantoor door te posten of forums, de krant te lezen op internet, mailtjes te sturen, surfen naar allerlei niet werk-gerelateerde websites.
Ken uw klassiekers, ook het wiel dateert uit de prehistorie maar er is nog steeds geen echt alternatief. Zo ook een goedgemikte precies in het oog, het vereist precisie, stealth, en de juiste timing.
Ken uw klassiekers, ook het wiel dateert uit de prehistorie maar er is nog steeds geen echt alternatief. Zo ook een goedgemikte precies in het oog, het vereist precisie, stealth, en de juiste timing.
Was het maar al zomer, dan kunnen de waterpistolen weer eens bovengehaald worden.
En kan ik de tuinslang eens uittesten op m'n lieftallige deerne :grin:
U kent uw klassiekers! 'Wet T-shirt contest zonder wederkerige instemming'!
Ook leuk, iedereen kent ze wel, slijmballen. Altijd leuk ok een jamcakeje te kopen met een briefje 'voor mijn baas die ik zo waardeer, [slijmbal]'. We destijds de terreur geperfectioneert, mooiste was een mailtje met een 'extraatje', naar die trut van een manager gestuurt via een andere afdeling, klik, sirene met op een flitsend scherm 'ik wil NU keihard genomen worden', vraag me af waarom mijn contract niet verlengt werd :laugh4:
Muha nog een mooie, kregen een nieuwe, en ik moest haar inwerken (lekker wijf!). Begonnen met wat brieven, met van die handige enveloppen met een strip zodat je niet hoeft te lebberen. Dus 'ok ik doe ze in de envellop en jij likt ze, ieder de helft ok'. Dus ik iedere keer snel die strip eraf trekken, ze hoeft wel van denk ik 50 enveloppen de lijm eraf gelikt voordat ik eindelijk knapte en ze me moesten reannimeren.
ciprianrusu
11-23-2007, 14:57
În sfârşit un loc unde pot sa scriu în propria mea limbă. Super tare idea:2thumbsup: . Salut tuturor celor care mă înţeleg, dar şi celor care habar nu au ce scriu eu aici.
Mouzafphaerre
11-23-2007, 15:03
.
Rumence! :jumping:
.
doc_bean
11-23-2007, 18:19
Nee, niet vrijstaand. In de u welbekende regio Halle-Vilvoorde zijn de huizen tegenwoordig schandalig duur (naar Belgische normen dan toch), dus we moeten het stellen met een rijhuis. Staat op 4 a 95 ca (495m²), dus hebben wel een fatsoenlijke tuin.
Ha, ik heb er net een halfopen bebouwing gekocht !
wel een are minder grond ...
Ha, ik heb er net een halfopen bebouwing gekocht !
wel een are minder grond ...
Dus we worden buren?
Gefeliciteerd Doc_Bean :2thumbsup:
doc_bean
11-26-2007, 18:25
Dus we worden buren?
Ik denk dat we een paar gemeenten van elkaar zitten, maar als je toevallig een van die mensen in mijn buurt bent die een zwembad heeft staan , zo veel te beter ! (Lang leve google earth !)
Gefeliciteerd Doc_Bean
Bedankt Frag !
U is welkom, maar je was toch zo'n jong menneke, gaat toch niet stiekem meer heersend worden dan mij he das niet de bedoeling natuurlijk!
Rhyfelwyr
11-26-2007, 21:17
I, Caledonix Rhyfelwix, present the ancient alien language of Bartix.
https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=47080
The funniest thread on these forums ever!:2thumbsup:
În sfârşit un loc unde pot sa scriu în propria mea limbă. Super tare idea:2thumbsup: . Salut tuturor celor care mă înţeleg, dar şi celor care habar nu au ce scriu eu aici.
Tja, eg er ikkje sikker på kva eg skal meina om slikt.
Mouzafphaerre
11-27-2007, 03:03
.
Vikingce! :gah2:
.
ciprianrusu
11-27-2007, 12:23
? I don't understand your language. Sorry.
? I don't understand your language. Sorry.
I didn't understand your text either, so then we are equal. ~;p
ciprianrusu
11-27-2007, 12:33
But you have quoted me first. Or was it just a joke?
And this is the translation of my text: "În sfârşit un loc unde pot sa scriu în propria mea limbă. Super tare idea . Salut tuturor celor care mă înţeleg, dar şi celor care habar nu au ce scriu eu aici." = Finally a place where i can write in my own language. Very cool idea. Hello to every one who understands me, but also to those who don't know what am i writing here.
Mouzafphaerre
11-27-2007, 16:09
.
Ben ikinizin dediğinden de bir şey anlamıyorum. ~;p
.
Da's hier precies de Toren van Babel.
Gaat er nog iemand naar Frans Bauer kijken in Antwerpen op 26 januari e.k.?
doc_bean
11-27-2007, 17:12
Meen je dat nu echt ?
Hazes>Frans. Alles>Frans
https://www.youtube.com/watch?v=gkX7ga_uR-U
Meen je dat nu echt ?
Uiteraard. Frans = ~:cheers:
:jumping:
But you have quoted me first. Or was it just a joke?
And this is the translation of my text: "În sfârşit un loc unde pot sa scriu în propria mea limbă. Super tare idea . Salut tuturor celor care mă înţeleg, dar şi celor care habar nu au ce scriu eu aici." = Finally a place where i can write in my own language. Very cool idea. Hello to every one who understands me, but also to those who don't know what am i writing here.
It was much of a joke. Something not understandable received something not understandable. ~D
For the record,
Means: Hm, I'm not sure what to say about such.
ciprianrusu
11-28-2007, 08:51
It was much of a joke. Something not understandable received something not understandable. ~D
For the record,
Means: Hm, I'm not sure what to say about such.
LOL :laugh4:
Arrrrgh!!! Waar is m'n kotszak?
Arrrrgh!!! Waar is m'n kotszak?
Zo erg is Antwerpen nu ook weer niet, ik bedoel ze hebben daar wel de meest fantas-
wacht
Mouzafphaerre
11-30-2007, 02:01
.
O nece be! :stare:
.
O tempora! O mores! (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_673479.html?wt.bron=hlnRPArtikels)
Wee ons! De Hollandse keuken steekt de onze voorbij!
Mijn Koninkrijk voor een laatse pak echte goeie ouwe Belgische friet!
Het einde is nabij :shame:
Jarenlang was Nederland een woestenij voor de lekkerbek. Verder dan een broodje kroket of boerenkool met worst geraakte je niet.
Beetje villain he :beam:
Nederland is altijd tot de nok gevuld met restaurantjes geweest, en geen 1 maakt boerenkool dat is voor thuis ~ ;)
De Hollandse keuken. Wat moet ik erover zeggen?
..............
:laugh4:
Conradus
12-01-2007, 18:15
O tempora! O mores! (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_673479.html?wt.bron=hlnRPArtikels)
Wee ons! De Hollandse keuken steekt de onze voorbij!
Mijn Koninkrijk voor een laatse pak echte goeie ouwe Belgische friet!
Het einde is nabij :shame:
Het einde van het koninkrijk dan toch :p
De Hollandse keuken. Wat moet ik erover zeggen?
..............
:laugh4:
Zeg jij maar nee tegen een hazenpeper met paddestoelen en wijnsaus, of gans in honing en sinasappel. Denk je dat ze in belgie doordeweeks niet achter een lapje vlees aardappelen en groenten zitten, en denk je dat de goede burgers vroeger boerenkool aten? Wat sommigen de hollandse keuken noemen is de arbeiderskeuken. Heerlijk trouwens, zuurkoor :2thumbsup:
ps, las je post in de backroom, dat is wel de meest complete lijst van linkse mythes ooit, gefeliciteerd toch knap.
MUHA mijn nieuwe aanwinst :2thumbsup: :2thumbsup: :2thumbsup:
En nu maar hopen dat ze snel omvalt, nee niet het schilderij.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/004-1.jpg
Blitzkrieg vind hem in ieder geval mooi
doc_bean
12-05-2007, 17:50
Ah relaties over de grenzen heen
Nieuw lief
[Tom] Boonen (27) heeft sinds begin november ook een nieuwe vriendin. Ze heet Sophie Van Vliet, is zestien jaar en komt uit Nederland.
de grenzen van het fatsoen :laugh4:
Wat is dat, niet eens mijn nieuwe kunstwerk prijzen?
Die dag zat ik op de trein. Het voelde een beetje koud aan, dus ben ik maar in de trein gaan zitten.
Badabing! :drummer:
:applause: :applause: :applause:
Dank u, dank u :bow:
doc_bean
12-06-2007, 17:51
Wat is dat, niet eens mijn nieuwe kunstwerk prijzen?
Sorry Frag, niet echt mijn smaak ...
The Stranger
12-06-2007, 17:54
die van mij ook niet... maar k wil best ff langskomen om te proeven... maar alleen als je chilisaus hebt...
The Stranger
12-06-2007, 17:55
https://www.youtube.com/watch?v=7uSlqI1AVUk
Mouzafphaerre
12-06-2007, 18:15
MUHA mijn nieuwe aanwinst :2thumbsup: :2thumbsup: :2thumbsup:
En nu maar hopen dat ze snel omvalt, nee niet het schilderij.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/004-1.jpg
Blitzkrieg vind hem in ieder geval mooi
.
Sahte mi değil mi ona mı bakıyor? :inquisitive:
.
Gottegod je zult ze de kost geven. Een mens hoort omringt te zijn met schoonheid. Laten we eens wat anders proberen.
Een impressionistische kijk op een scheepsdok.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/001-2.jpg
Kijk hoe het Garcia gelukt is om het in beweging te brengen, dit bruist.
https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/002-2.jpg
.
Sahte mi değil mi ona mı bakıyor? :inquisitive:
.
My latest aquisition :2thumbsup:
Mouzafphaerre
12-07-2007, 02:33
My latest aquisition :2thumbsup:
.
The cat... Checking if it's genuine or not? ~;)
.
A connaiseur trapped in a feline's frame :beam:
Gottegot, Fragony krijgt weer eens de deksel op de neus omdat hij te aardig is. Dus ik dacht laat ik eens iemand helpen, alsof ik het zo langzamerhand niet afgeleerd zou moeten zijn, tuurlijk je mag op mijn boot slapen, lullig dat je even dakloos bent, dat doe je nu eenmaal. Havenmeester had minder begrip en liet weten dat dat niet kon, en ik heb persoon in kwestie laten weten dat het niet meer kon, allemaal in goed overleg zou je denken, totdat die Italiaanse rat toch maar zonder mijn toestemming in mijn boot is gaan maffen zonder mij in te lichten en ik misschien mijn ligplaats kwijt ben vanwege wangedrag en contractbreuk. Als ik dat ettertje zie dan gaat ie water happen wat een zak van een vent.
The Stranger
12-09-2007, 13:27
frag... jij spammer... hoe durf je... ga naar tosa en vraag een postcount reset...!!!
Oh van mij mag hij, boeit postcount nou :yes:
The Stranger
12-09-2007, 16:14
:P oooh... frag is volwassen, nou dan is t goed :D
comestas amiego
Mijn moesje denkt er anders over mia muca ~;)
Ben jij nu dertig?
tja schijnt he
frag... jij spammer... hoe durf je... ga naar tosa en vraag een postcount reset...!!!
Jij ook! :P Ik haal jullie nooit meer in zo... ik haal maar een miezerige paar posts als ik er eens een keer ben, en ik ben er maar eens in de zoveel dagen :embarassed:
Misschien moeten mijn posts wegens uitzonderlijk hoge kwaliteit allemaal tiendubbel geteld worden. :yes: :balloon2:
Conradus
12-10-2007, 21:53
Schrijven ze 'qualiteit' in Nederland?
Soms wel, zoals je merkt :P
The Stranger
12-11-2007, 15:21
hehehe :P drisos is er weer ff... allebei online, wat een reunie :P op de oude dagen maat. Op Qua..eh Kwaliteit.
btw ik ben er ook bijna nooit meer...
Kwaliteit is overgewaardeerd. Maar inderdaad TS, we kunnen nog maar zelden van uw speciale merk waanzin genieten, wat is er aan de hand, ben je stout geweest en mag je niet meer komen buitenspelen? Ongeluk gehad en tot je nek verlamd zodat je alleen nog met je neus kan typen en dat is zo veel werk? Verkocht aan een arabische sjeik met 1000 platinablonde kamelen maar geen internet? Vertel het ome Fragony eens.
Pffff, verhuizen...
Internet - ok
Kabel - ok
Telefoon - ok
Electriciteit - kan pas dag van verhuis zelf
Gas - dag van verhuis zelf
Water - dag van verhuis zelf
Ziekenfonds - moet nog gebeuren
Bank - moet nog gebeuren
Verhuisfirma reserveren - ok
Vergunning voor verhuiswagen op vertrek- en aankomstadres - ok
Verkeersborden huren - moet nog gebeuren
Verf kopen - ok
Materiaal om te verven - ok
Inschrijving in bevolkingsregister - na verhuis
Abonnementen - moet nog gebeuren
Post laten doorsturen naar nieuw adres - moet nog gebeuren
Dozen verzamelen om te verhuizen - zijn we al mee bezig.
Kasten uit mekaar halen - moet nog gebeuren
Kasten terug in mekaar steken - kan pas nadat ze uit mekaar gehaald en verhuisd zijn
Kalm blijven - lukt wel
...
:sweatdrop:
Drink gewoon een biertje, Andres. Een goed Belgisch biertje zou je waarschijnlijk wel helpen. Misschien wel een paar achter elkaar. Niet zo veel: iets van 20, wat dacht je daarvan? :laugh4:
Dus je moet nog een paar formuliertjes invullen Andres, dat klinkt inderdaad als een enorme opgave. Rustig ademhalen jongen komt goed komt goed, iets zegt me dat mevrouw Andres de organisatie op zich heeft genomen, kloppiekloppie?
The Stranger
12-11-2007, 18:40
hmm... ik heb t druk druk druk... school enzo.. examens... mn pc was dood... begrafenis... therapie etc...
The Stranger
12-11-2007, 18:41
7890
7890
Leugens! Je hebt er maar 7490! Of is dat weer een trucje om een extra post te kunnen maken, genre "Oh sorry, ik heb een typfout gemaakt".
:inquisitive:
Stoute The Stranger :whip:
The Stranger
12-11-2007, 20:22
oh sorry... ik bedoelde natuurlijk 7490... hoe dom...
7491
https://i29.photobucket.com/albums/c255/bolestein/vlag-halfstok.gif
een zwarte dag.
The Stranger
12-13-2007, 15:24
wrm?
Vandaag gaat Balkenende het ultieme verraad plegen, het verraad dat Mussert dstijds met de strop moest bekopen. Vandaag ondertekend hij de grondwet die toch echt een grondwet is die boven de onze staat, en dat de EU het niet zo nauw neemt met onze rechten wisten we al toen ze de hoge raad buitenspel zetten in een nederlandse rechtzaak. Krazilec zal als student rechten ongetwijfeld weten waar ik het over heb en waarom het zo schandalig was.
:shame:
edit, het kon trouwens erger, Verhofstad gaat tekenen voor een regering die er niet is. Maar goed. Schande schande schande. Zie er naar uit die kliek kaal te scheren.
The Stranger
12-14-2007, 17:55
:P politiek... ik maak mer niet zo druk om... ze zijn tog allemaal weg als ik keizer wordt...
Dit is pas lekker weer. Temperaturen die flirten met het vriespunt en een mooie staalblauwe hemel.
Ben er gisteren in gaan fietsen. Voelt berekoud aan, maar de koffie smaakt des te lekkerder achteraf. En dan dat warme water in de douche. Doet eerst verdomd pijn aan je halfbevroren tenen, maar eens het bloed weer begint te stromen is het zalig.
Zo'n weer mag van mij de hele winter voortduren. Mag zelfs een graadje of 5 kouder wat mij betreft :2thumbsup:
Conradus
12-17-2007, 18:24
Misschien wat sneeuw erbij nog :)
Zag net een ijsbeer naar het zuiden rennen
The Stranger
12-18-2007, 15:52
nee dat was drisos in zn berepak..
DukeofSerbia
12-18-2007, 17:45
Sorry dat ik jullie onderbreek. ~;)
Daar zit geen woord Spaans bij!
doc_bean
12-28-2007, 12:24
Beste werkgever van België ? (http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/article/detail/110189/2007/12/20/Uitzendbureau-vraagt-naar-seksleven-van-sollicitanten.dhtml#reactions)
Hey doc, ben jij al aan het schilderen/behangen/kraantjes herstellen/dakgoot schoonmaken/verhuizen?
-
Her gün konuşuyorum zâten; niye burada da konuşayım ki? :no:
:no: هر گون قونوشيورم ذاتاً؛ نيه بورادهده قونوشايمكه؟
-
Almost thought that was Arabic at first, Turkish right? :inquisitive:
En wat anders, trouwplannen Doc_Bean las ik dat goed? Net huwelijk zussie achter de rug, best wel sprookjesachtig zal later eens wat foto's plempen. Erg chique allemaal.
doc_bean
12-29-2007, 15:41
Hey doc, ben jij al aan het schilderen/behangen/kraantjes herstellen/dakgoot schoonmaken/verhuizen?
Nee, het is wachten op de akte.
En wat anders, trouwplannen Doc_Bean las ik dat goed? Net huwelijk zussie achter de rug, best wel sprookjesachtig zal later eens wat foto's plempen. Erg chique allemaal.
In het najaar als alles goed gaat :2thumbsup:
Gefeliciteerd man :2thumbsup:
Kwam net dit tegen, http://www.nieuwnieuws.nl/archives/buitenland/2007/12/vlaanderen_s_werelds_rijkste_r.html, goede tijden in Vlaanderen
doc_bean
12-29-2007, 22:20
Mag ook wel als ik zie hoeveel ik ze betaal !
en bedankt voor de felicitaties :medievalcheers:
Veho Nex
12-29-2007, 22:30
ummm if you dont speak chinese keep reading if you do you should skip this
(Edit: actually i just got a warning for swearing scratch the whole thing i wrote.)
Mouzafphaerre
12-30-2007, 04:58
Almost thought that was Arabic at first, Turkish right? :inquisitive:
.
Evet. :yes: Arapça az buçuk anlarım ama konuşamam.I can understand bits of Arabic but can't speak it.
.
Caeser The III
12-30-2007, 07:47
was' di nomo?
Nee, het is wachten op de akte.
In het najaar als alles goed gaat :2thumbsup:
Pas afgestudeerd en al bijna huiseigenaar én echtgenoot :2thumbsup:
2x Gefeliciteerd ~:cheers: ~:cheers:
Mag ook wel als ik zie hoeveel ik ze betaal !
Zag ik pas later, rare manier om rijkdom te meten. Sluit me aan bij Andres, doe je goed, vraagje, is het gebruikelijk om zo jong te trouwen in Belgie?
DukeofSerbia
12-31-2007, 18:18
Gelukkig Nieuwjaar! :balloon2: :balloon2: :balloon2:
Proost! ~:cheers:
Mouzafphaerre
01-01-2008, 02:58
.
Glücklich Neuesjahr(?) :thinking:
.
DukeofSerbia
01-01-2008, 11:00
.
Glücklich Neuesjahr(?) :thinking:
.
Prosit Neujahr und Guten Rutsch! :2thumbsup:
The Stranger
01-02-2008, 15:18
was er HOF dit jaar? nee he
was er HOF dit jaar? nee he
Heb je je jaarlijks lidgeld al betaald? nee he
En voor de rest: een GELUKKIG NIEUWJAAR!! Mogen al je wensen (voor zover ze geen nadelige effecten hebben op schrijver dezes) uitkomen! ~:cheers:
The Stranger
01-02-2008, 15:50
oh sorry mister andres, wist niet dat je boos werd...
beste wensen ook voor jou... en sorry dat ik hier niet zo vaak meer ben, ik weet dat het moeilijk voor je is...
Gelukkig Nieuwjaar! :balloon2: :balloon2: :balloon2:
Proost! ~:cheers:
Ben nog brak als het zijn kan en moet half colombia er nog uit peuteren, gelukkig nieuwjaar allemaal :) :2thumbsup:
The Stranger
01-02-2008, 15:59
? ik hoop dat die hint niet bedoeld wat ik denk dt het bedoeld... waar moet je colombia uit peuteren? je neus?
oh sorry mister andres, wist niet dat je boos werd...
Sorry, sorry. Daarmee kan ik geen brood betalen bij de bakker hoor. Afdokken gaat ge doen! Gierige Hollander :whip: En vergeet niet je favoriete moderator een dikke fooi te geven.
waar moet je colombia uit peuteren?
Volgens mij moet hij peuteren in *** censureert zichzelf om te beletten dat hij een nietvoorkamerige uitspraak maakt ***
Dat was het weer voor vandaag...
:creep:
The Stranger
01-02-2008, 16:39
nuhu... hij heeft sowieso iets gedaan dat bij de wet verboden is... iets poederigs :P
maar frag zou zoiets niet doen... tog frag
Frag is volwassen, zoals met alles rustig aan, leuk met feestjes. Zou je verbazen hoe normaal het is.
The Stranger
01-02-2008, 18:10
hmm oke...
The Stranger
01-02-2008, 21:17
kunnen jullie aub helpen met een schoolopdracht... we moesten dit gedicht lezen en zeggen waar het over gaat... ik denk dat ik t wel goed heb maar ik wil ff checken of "volwassenen" dat ook zo zien...
kunnen jullie me vertellen waar jullie denken dat dit gedicht over gaat en wat jullie ervan vinden? Alvast bedankt.
Kralizec
01-03-2008, 00:07
De persoon die vertelt is een ruit...en het slachtoffer een glas of zo?
Zomaar een idee...
Je wilde de erasmusbrug opblazen? ~;)
The Stranger
01-03-2008, 14:00
are you being sarcastic? Kralizec??? :inquisitive:... en Frag ff meewerken pleasseeee....
Gaat denk ik over de onverschilligheid en het mechanische karakter van de moderne tijd TS. Er is iets gebeurt, een mens vermoord, de boel word schoongeveegt en het is alsof hij nooit bestaan heeft. Ik denk dat de ik hier een beveiligingscamara is.
The Stranger
01-03-2008, 15:21
dankuwel heer frag :) alleen nog een ding kunne jullie ook zeggen wat jullie er van vonden? mooi, saai, spannend weetikveel wat...
Pin me er niet op vast, bedoelde trouwens degene die het scherm bekijkt. De moord was ook niet in een kamer maar gewoon op straat.
edit, je hebt het zelf geschreven of niet (en zit ik goed?)
Eh, ik moet zeggen dat ik net hetzelfde dacht als Kralizec. Misschien is z'n interpretatie nog zo gek niet?
Ofwel zijn Kralizec en ik allebei gek :juggle:
The Stranger
01-03-2008, 17:39
heb t niet zelf geschreven... t is voor een schoolopdracht... ik moet van zoveel mogelijk mensen hun mening en interpretatie van het en over het gedicht weten en dat dan in een verslag verwerken.... dus ik zou het erg op prijs stellen als jullie ook nog even jullie menning over de kwaliteit van het gedicht willen geven :D thanx alvast.
btw frag, waar jij vind dat een gedicht over gaat zit geen goed of fout of juist of onjuist aan :P
Hmmm...
"Ik moet van zoveel mensen hun mening en interpretaite weten en dat in een verslag werken" = "Ik moet een interpretatie geven/mening hebben over dit gedicht, maar ben te lui om er zelf over na te denken, dus tracht ik op een listige manier de Orgertjes hun mening/interpretatie los te weken" ?
Beken! Snoodaard! :whip:
The Stranger
01-03-2008, 17:49
pffff... jullie zijn zoooo achterdochtig... ik vraag het nog zoo netjes en alles...
heb t niet zelf geschreven... t is voor een schoolopdracht... ik moet van zoveel mogelijk mensen hun mening en interpretatie van het en over het gedicht weten en dat dan in een verslag verwerken.... dus ik zou het erg op prijs stellen als jullie ook nog even jullie menning over de kwaliteit van het gedicht willen geven :D thanx alvast.
btw frag, waar jij vind dat een gedicht over gaat zit geen goed of fout of juist of onjuist aan :P
Ik ben niet zo bekend met poezie TS, het is niet echt mijn genre, ik denk niet dat de nederlandse taal er uitermate geschikt voor is, neem engels het draagt altijd een bepaalde dubbelzinnigheid met zich mee. Nederlands is meer een schrijverstaal omdat het pallet op zich zo sober is, korte woorden korte zinnen, neem nooit meer slapen van Hermans;
Ik zal liever omkomen als slachtoffer van de elementen als van de mensen. Zou me hier een bliksemstraal treffen, of een meteoriet op het hoofd vallen, of stort ik straks naar beneden van vermoeienis, wat een geluk dat het weken duren zal, voor iemand erachter komt en misschien vinden ze mij wel nooit. Groot gevoel van voldoening zal dit mij geven, maar ik moet dan wel als geest nog een poosje verder bestaan om te constateren dat ze me niet kunnen vinden. Of ik op die manier nog vollediger verdwijn, alsof dan tenminste mijn dood in overeenstemming is met wat ik weet. Omdat mijn leven het nooit zal kunnen zijn.
Kralizec
01-03-2008, 18:26
Eh, ik moet zeggen dat ik net hetzelfde dacht als Kralizec. Misschien is z'n interpretatie nog zo gek niet?
Ofwel zijn Kralizec en ik allebei gek
Haha, Andres is gek!
The Stranger
01-04-2008, 13:22
keiharde opbouwende kritiek dan...
Vind het wel mooi, de verbazing en machteloosheid komen goed tot uitdrukking. Maar heb een beetje wat ik altijd met poezie heb, het gevoel dat de schrijver met zichzelf een lolletje heeft en dat wij mogen meekijken, ik hou van wat duidelijkheid in thema.
Eni u lori marima nida, tamabada daha zasida dahada i uri uci udaniriloci, yi madaci sinimatari uci malojohada uma lo wiridaci zarinitama. Goba aba daha cikota jorisigo, nita tanida zaricikda da sihasigo eda daha joricita jori eni yinidarisidawi oni daha Chapter House.
I will give kudos to anyone that can descipher this, and tell me how the cipher works(the last part is optional, but essential to your understanding of how my language works.) Good luck.
Volg de link in m'n handtekening en schrijf je in. Vort! Meedoen :whip:
Gottegod het is me weer wat, wij hebben echt de domste terroristen lekker weer eens en dat moet integreren.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1155851.html
Doek de aivd maar op niks gevaarlijks aan.
Hoe lang is het al niet geleden dat ik hier postte. Damn.
Det er synd at tråden vert fylt opp av ein viss type uforståeleg pjatt i frå kontinentet, men det er vel neppe noko nytt at slikt kjem i frå den kanten. ~D
Mouzafphaerre
01-09-2008, 20:16
.
Babelfish Norveççe bilmiyor. :mean:
.
The Stranger
01-09-2008, 23:44
echt he gert
edyzmedieval
01-13-2008, 13:43
Buna ziua. Destula olandeza pe aici. Ar cam fi cazul sa schimbati si voi, totusi, limba de comunicare prin threadu asta. ~D
The Stranger
01-13-2008, 15:03
zen? spammer...!
ik ben bijna bij de 3000! :speechless: :curtain: :rockstar:
what's up, mijn mede-nederlanders? loopt alles nog zijn gangetje hier? :book: :balloon2: :2thumbsup:
edit:niet goed opgelet! ik ben er al! ok, ik ga direct weg, eventjes dit mooie getal aanhouden! :)
3000
3000 schoon aan de haak en er zit geen woord spaans bij, proficiat :balloon2:
Proficiat Drisos :bow:
Hehe, eindelijk verhuisd. Woon nu op 6 km van m'n werk. Voor de eerste maal met de fiets naar het werk gekomen. Het was wat winderig, dus heb soms stevig moeten doortrappen, maar ik moet zeggen, niets beter dan een kwartiertje à 20 minuutjes lichaamsbeweging om de werkdag te beginnen.
Laat al die gekken zich maar opjagen in hun stilstaande tuffende kinkhoesten.
De weg terug naar huis zal wat lastiger zijn. De laatste kilometer is constant (vrij steil) klimmen. Ma bon, is goed voor de conditie en naast een tweede wagen spaar ik ook nog eens een fitness abonnement uit :2thumbsup:
Wat zijn jullie still als ik er niet ben
Ah hoi Stig we waren al bang dat je bonjer had met een vervloekte mummie.
Zeggen jullie liever wat liefs, mijn zusje is getrouwd, en kijk haar eens blij zijn.
http://www.jaapklomp.nl/Albums/AnnSjef/medium/IMG_7580-009.jpg
een vervloekte mummie
Tosa?
The Stranger
01-18-2008, 21:08
geveliesieteert
Ah hoi Stig we waren al bang dat je bonjer had met een vervloekte mummie.
Zwijg me over mummies. Vandaag nog examen Archeologie van Egypte gehad, wat kreeg ik als vraag? Prenten van zo'n stuk of 7 doodskisten, mocht ik allemaal even determineren en situeren. Bah. Gelukkig was mijn andere vraag welke veranderingen in de kunst zich profileerden tijdens de Amarna periode.
PershsNhpios
01-19-2008, 10:12
Ah! Look at me I can speak English and I can write at a great length and I can say whatever I want in the language to whoever I want and anyone who speaks English can understand me and all my friends adore me because I can speak a fanciful amount of words endlessly with no great object in sight and still amuse myself and all my audience though in retrospect it does seem rather ignorant but at least I can speak English and I have the skill to do so freely and on any subject that comes to mind.
Lots of little canines jumping in and out of my wallet with a large amount of radish and a large amount of vomit!
You can? Great for you now, I'd say it is time for you to learn about a basic principle called: "punctuation".
Zwijg me over mummies. Vandaag nog examen Archeologie van Egypte gehad, wat kreeg ik als vraag? Prenten van zo'n stuk of 7 doodskisten, mocht ik allemaal even determineren en situeren. Bah. Gelukkig was mijn andere vraag welke veranderingen in de kunst zich profileerden tijdens de Amarna periode.
Archeologie van Egypte?
Jezus wat saai. Ik bestudeer gewoon 500 verschillende steentjes
The Stranger
01-19-2008, 19:47
Ah! Look at me I can speak English and I can write at a great length and I can say whatever I want in the language to whoever I want and anyone who speaks English can understand me and all my friends adore me because I can speak a fanciful amount of words endlessly with no great object in sight and still amuse myself and all my audience though in retrospect it does seem rather ignorant but at least I can speak English and I have the skill to do so freely and on any subject that comes to mind.
Lots of little canines jumping in and out of my wallet with a large amount of radish and a large amount of vomit!
So... and with you can another billion people... However, can you do the same in 3 different languages, now that's something to brag about. Well, actually that's not even too impressive, but still better than what you came up with.
Archeologie van Egypte?
Jezus wat saai. Ik bestudeer gewoon 500 verschillende steentjes
Ach het is examens ik moet slecht gezind en niet gemotiveerd zijn. Dat is een traditie onder de studenten, toch? En ik breek niet met edele tradities.
Wat zijn jullie still als ik er niet ben
Ochgot, meneer komt na weken onaangekondigde afwezigheid eens goeiedag zeggen en heeft al direct veel praats.
Welkom terug. Hoe gaat het ermee? Nog altijd aan het studeren voor "adept dat tergend traag met een truweeltje over een onnozele steen staat te schrapen om aannemers te pesten" ~;)
Zusje ziet er geweldig uit Fragony :2thumbsup:
RoadKill
01-21-2008, 01:43
So... and with you can another billion people... However, can you do the same in 3 different languages, now that's something to brag about. Well, actually that's not even too impressive, but still better than what you came up with.
I can do it in ten. Its called freetranslation.com
:beam:
Conradus
01-21-2008, 08:56
Is dat meestal niet verschrikkelijk slecht vertaald?
Zusje ziet er geweldig uit Fragony :2thumbsup:
Nou was dat nu zo moeilijk? :2thumbsup:
The Stranger
01-21-2008, 17:56
had ik je niet gefeliciteerd?... hmmm dacht dat ik dat wel had gedaan...
bij deze.
en Andres, waarom krijg ik geen hartelijk ontvangst... ik word gewoon weer buitengesloten... *crying stranger*
Jezus. Net even een steak gehaald bij de mexicaan, mozus bergaf met wind mee wat een prachtige blonde prinses daar aan de arbeid. Maar goed. Niet zo mauwen TS je weet best dat je de manos bent.
The Stranger
01-22-2008, 18:41
Ik zal zoete wraak nemen... door de Capo te worden wmuhahahahahah
Good Ship Chuckle
01-22-2008, 22:10
i done did went out to my that there pick up truck with billy bob and susy jo. turns out coons done came and broked in. thur sure was a fierce amount of brokin glass on th' groun', but i done didn't get mad. i reckon thems was after my pork chop samidges. i sure do luv, thems a pork chop samidges.
Try to find a translating machine for a hick accent. lol.
Mouzafphaerre
01-22-2008, 22:38
.
i gedaan deed uitging aan mijn die daar vrachtwagen met het loodje opnemen van Billy en PB van Susy blijkt coons gedaan kwam en zeker in. thur was een woeste hoeveelheid brokinglas op Th ' groun ' broked, maar gedaane I niet werd gek. ik bereken thems na mijn varkensvleeskarbonade samidges was. i zeker luv, thems een varkensvleeskarbonade samidges.
:clown:
.
Tellos Athenaios
01-23-2008, 01:22
Aardig geprobeerd... Nou nog dat boerse.
Mouzafphaerre
01-23-2008, 01:35
.
Babelfish bu kadarını kıvırabildi, n'apalım artık... :shrug:
.
Ibn-Khaldun
01-23-2008, 10:09
The talk your own language thread???
If so .. then I just wanted to say ...
... See foorum siin on parim mis mulle eales on netis ette sattunud. Loodan, et .org kestaks veel kaua kaua.
~:)
Mediolanicus
01-23-2008, 10:21
Mouza, nice try. Goede poging, maar volgende keer beter zou ik zo zeggen!
ps: Ibn-Khaldun Your name implies something else, but the double oo's and ii's tell me this is a Finno-Ugric language.. Estonia?
Aardig geprobeerd... Nou nog dat boerse.
Wel wel, nog ne Nederlandstalige.
Welkom in de Spreek je eigen taal draad :bow:
Ben je Belg of Nederlander?
Mouza, nice try. Goede poging, maar volgende keer beter zou ik zo zeggen!
En nog een verborgen schat! Man, man, man. Waarom duurde het zolang voor jullie ons ontdekten?
Mediolanicus
01-23-2008, 10:29
Toeval bracht ons hier.
"nou nog dat boerse"... Ik gok dat Tellos Nederlander is :p
U bedoelt "nen Hollander"? Of ben jij ook "nen Hollander"?
*zucht*
Mediolanicus
01-23-2008, 12:14
Nope, ma ask Deirremons klap, dan verstou zij ze me elemaal nimé ;)
Nope, ma ask Deirremons klap, dan verstou zij ze me elemaal nimé ;)
Ah van Dendermonde, ne "Vlojnereir" dus. M'n moeder is afkomstig van Dennerliej (Denderleeuw).
Ken het dialect niet zo goed, maar begrijp het wel.
Mediolanicus
01-23-2008, 12:27
ne "Kopvliesjfretter" eigenlijk.
Ik spreek geen plat dialect, dus geen probleem om mij te verstaan.
Dennerliej da ligt wel langs de kanten van Olsjt! (vete Dendermonde-Aalst, ni dat ik me daar iets van aantrek, maar altijd leuk om over bezig te zitten als ge een van die mannen tegenkomt)
Van waar ben jij, Andres?
Sinds kort van Halle (ne "Voantjesboer" dus), oorspronkelijk afkomstig van Beersel (allebei Vlaams-Brabant).
Halle is wereldberoemd omwille van z'n carnaval dat uiteraard veel groter, beter en populairder is dan dat van Aalst.
Jullie zijn niet de enigen die zich (uiteraard terecht) beter voelen dan Olsjt ~;)
Conradus
01-23-2008, 13:49
Dendermonde das hier nie zo ver van. Wij praten wel geen dialect hier in Lokeren :p
Geen dialect, wah? Wat is dat flauwe zachte geetje dan, es muss ronken
Mediolanicus
01-23-2008, 14:49
Hollanders die iets op te merken hebben over de uitspraak van de letter G... Hah, de ironie... ;)
Conradus, wees gewoon blij dat Lokeraars niet praten zoals mensen van Zele en Sint-Niklaas. (no offence, maareuh ik vind het een mottig taaltje)
HA wat is een taal nou zonder heersende keelklanken, zo dreugneukerig flets als je niet een beetje emotie er in kan leggen
HA wat is een taal nou zonder heersende keelklanken, zo dreugneukerig flets als je niet een beetje emotie er in kan leggen
"G"? Sinds wanneer gebruiken jullie Hollanders de mooie, zachte, sensuele "G" :inquisitive:
Het enige wat ik jullie hoor gebruiken is een afgrijselijke geprononceerde "CH".
Jakkie :no:
Is teh uber, rauw en mannelijk Bokiti ergo sum rrrrrrrrrr
The Stranger
01-23-2008, 15:15
Welkom allemaal, in het verboden paradijs waar de laatste restjes spicy ham in het koninkrijk van vreugde te vinden zijn.
Mediolanicus
01-23-2008, 18:10
Je hebt wel ergens een punt daar.
Niemand kan "CHatverdikkie, jongens, wat was me dat nou!" zeggen zoals een Youp van 't Hek.
Maar die man is niet voor niets een job in zijn branche...
Conradus
01-23-2008, 21:42
Hollanders die iets op te merken hebben over de uitspraak van de letter G... Hah, de ironie... ;)
Conradus, wees gewoon blij dat Lokeraars niet praten zoals mensen van Zele en Sint-Niklaas. (no offence, maareuh ik vind het een mottig taaltje)
Ik zou niet weten hoe Lokerenaars praten, zitten hier zoveel allochtonen dat ik het me soms afvraag :p
Anyhow, ook zoiets tegen die mannen van Ziel?
Mediolanicus
01-23-2008, 22:06
Ik zou niet weten hoe Lokerenaars praten, zitten hier zoveel allochtonen dat ik het me soms afvraag :p
Net wat ik dacht! Maar ik durfde het niet te typen :p
Tellos Athenaios
01-23-2008, 22:42
Ja, Nederlander, inderdaad - trouwens dat boerse sloeg op het woordje 'hick' (rural) ~;)
Mouzafphaerre
01-24-2008, 02:31
.
boer "Boer"den başka bir şey mi demek aynı zamanda? :inquisitive:
.
Mediolanicus
01-24-2008, 12:16
Volgens mij vraagt hij wat boer wilt zeggen?
Conradus, heb jij daar niemand in de buurt zitten die dat kan vertalen? :p
Owwww ja mooi weer beetje mooi spelen met kekke biertjes bonbonnetjes en lekkere wijven die Lieve en Veerle heten en ondertussen wel even met uw royale derriere op een nuclair arsenaal van jewelste zitten :beam:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/buitenland/2008/01/minister_verraadt_locatie_kern.html
Hmmm... En ik die dacht dat politiek thuishoort in de Achterkamer en enkel en alleen in de Achterkamer...
Benne kik nen dommerik zeg :shame:
Politiek?? Had het over de festiviteiten daarzo onder de rivieren, je weet wel kernahval of iets op die fiets.
Mouzafphaerre
01-24-2008, 14:52
.
.
boer "Boer"den başka bir şey mi demek aynı zamanda? :inquisitive:
.
Çiftçi demekti, doğru ya! Unutmuşum... :gah2:
.
Ikkje mindre enn TO nye babbelbidragsytarar i tråden. :sweatdrop:
Mouzafphaerre
01-24-2008, 15:51
Boer = peasant.
.
Köylü mü çiftçi mi? :inquisitive:
Peasant or farmer? :inquisitive:
.
.
Köylü mü çiftçi mi? :inquisitive:
Peasant or farmer? :inquisitive:
.
"Boer" can mean both.
Mediolanicus
01-24-2008, 18:10
But boers or boerse (adjective) can also have other connotations.
Like unsophisticated for example.
Conradus
01-24-2008, 19:41
Conradus, heb jij daar niemand in de buurt zitten die dat kan vertalen? :p
We wonen gelukkig op den buiten van Lokeren :2thumbsup: en verder weet ik niet of ik er zo snel één vind die kan lezen...:grin3:
Tellos Athenaios
01-24-2008, 20:16
@Mouzafphaerre, in this case: Boerse -> Hick/Rural
Mouzafphaerre
01-24-2008, 21:55
.
But boers or boerse (adjective) can also have other connotations.
Like unsophisticated for example.
@Mouzafphaerre, in this case: Boerse -> Hick/Rural
Anladım, köylü yâni... :yes:
.
"Boer" can mean both.
Hmm. As I know it, it means just 'farmer'. Or I'm mistaking with the defition of peasant. who will define it for me?
Andres, het wordt natuurlijk af en toe gebruikt in algemenere zin in 'lompe boer', maar verder is het toch alleen voor iemand met tuibouw/landbouw/veeteelt/ed?
doc_bean
01-25-2008, 11:57
Boer is ook een eretitel voor zowat iedereen die in de landbouwsector zit, als het door henzelf gebruikt wordt.
Eigenlijk nogal een geladen woord, hoe je het zegt en wie het zegt bepaalt voor een groot deel de betekenis.
Boer is ook een eretitel voor zowat iedereen die in de landbouwsector zit, als het door henzelf gebruikt wordt.
Eigenlijk nogal een geladen woord, hoe je het zegt en wie het zegt bepaalt voor een groot deel de betekenis.
Over "boers" gesproken, wanneer ga je eens wat meer vertellen over je trouw- en vastgoedperikelen? Voel je dan niet dat we met z'n allen branden van nieuwsgierigheid?
Spreek :whip:
Ja Doc_Bean, heb je bijvoorbeeld al een Senseo op het oog? Maak ome Fragony eens trots en zeg dat je voor de illy espressomachine gaat en dat Senseo voor koffie is wat volleybal is voor sport.
doc_bean
01-25-2008, 15:09
Over "boers" gesproken, wanneer ga je eens wat meer vertellen over je trouw- en vastgoedperikelen? Voel je dan niet dat we met z'n allen branden van nieuwsgierigheid?
Spreek :whip:
euh ? Wat wil je weten ?
Weinig perikelen de laatste tijd, beetje last met een goede verzekering te vinden. Lening is getekend, dus in principe is het nu enkel wachten tot de notaris klaar is met de aktes. Laatste weken nog meubels gekocht, een mooie korting kunnen afdingen op onze slaapkamer.
Allemaal niet zo boeiend me dunkt ?
Edit: we hebben reeds een senseo (ooit eens een cadeautje) maar ik gebruik die eigenlijk nooit.
Ach zo, mijnheer vindt een slaapkamer kopen en een verzekering afsluiten niet boeiend?
Mijnheer heeft gelijk...
Wat senseo betreft, ik stond er in het begin wat kritisch tegenover. Beweerde dat senseo geen echte koffie kon zijn enzo, maar de eerlijkheid gebiedt mij te bekennen dat ik tegenwoordig nog maar raar en zelden koffie uit een klassieke koffiezet drink. Geef mij maar Senseo, en bij voorkeur die Vienna variant.
Jaja, het boeiende leven van een getrouwd man. Je kijkt er ongetwijfeld al naar uit, als je dit allemaal leest ~;p
Gelukkig komt er komende zaterdag weer een hoogtepunt aan: een live concert van Frans Bauer !
:shame:
doc_bean
01-25-2008, 15:23
:laugh4: :laugh4: :laugh4:
Het boeiendste tegenwoordig voor mij is de huwelijksreis plannen, maar dat is toch maar voor 2009....
Oh jee, wat minder leuks. Hoor net dat de kersverse man van mijn zusje weer is opgenomen, de man heeft een hart van niks en ze denken aan een ontsteking op de hartklep, dat is einde verhaal meestal. Dit ziet er niet goed uit duim voor hem. Fantastisch weer eens mijn zusje is 5 maanden zwanger en zijn moeder heeft net een jaar geleden zijn broer mogen begraven die het allemaal een beetje zat was arm mens. Jezus wat een kutzooi weer.
doc_bean
01-25-2008, 15:52
Frag, dat is inderdaad veel minder goed nieuws. Ik hoop dat je schoonbroer erdoor komt.
~:(
Hopelijk komt het goed met je schoonbroer.
Veel sterkte aan je zus en de familie.
Best jong maar denk nu toch echt aan mijn zusje ze heeft het al moeilijk genoeg gehad.
Innocentius
01-25-2008, 18:19
Ikkje mindre enn TO nye babbelbidragsytarar i tråden. :sweatdrop:
Vad betyder det/hur skulle man kunna förklara det? "Babbelbidragsyttringar"?
Det sorgliga med den här tråden är att man förstår vad holländarna skriver om, men man kan inte delta i diskussionen...
Vad betyder det/hur skulle man kunna förklara det? "Babbelbidragsyttringar"?
Det sorgliga med den här tråden är att man förstår vad holländarna skriver om, men man kan inte delta i diskussionen...
Babbelbidragsytarane må vera dei som legg inn babbelinnlegg; aka hollendarane :whip:
Kan ikkje akkurat sei at nederlandsk er så forståeleg at det gjer noko.
Mediolanicus
01-25-2008, 21:16
Babbelbidragsytarane må vera dei som legg inn babbelinnlegg; aka hollendarane :whip:
Kan ikkje akkurat sei at nederlandsk er så forståeleg at det gjer noko.
Hey, ik babbel geen Hollands, ik spreek Vlaams.
Fragony... Spijtig om te horen. Sterkte aan je zusje en de rest van je familie!
Dutch_guy
01-25-2008, 21:31
Ja inderdaad, sterkte Frag. Hopelijk valt alles op weer op z'n plaats.
:balloon2:
Hey, ik babbel geen Hollands, ik spreek Vlaams.
Vel, eg ser ingen forskjell. ~:thumb:
Mouzafphaerre
01-26-2008, 01:17
.
Bunların hepsi birbirine benziyor ya! :gah2:
.
Mediolanicus
01-26-2008, 17:13
Vel, eg ser ingen forskjell. ~:thumb:
Oh jawel, subtiele verschillen, dat wel, maar verschillen! :yes:
The Stranger
01-26-2008, 19:49
sterkte frag... ook voor je zus en zeker haar man
Ibn-Khaldun
01-27-2008, 00:53
ps: Ibn-Khaldun Your name implies something else, but the double oo's and ii's tell me this is a Finno-Ugric language.. Estonia?
:laugh4: Was it so obvious :laugh4:
Yup .. Estonian I am :2thumbsup:
Het spijt me om dat te horen frag. Ik hoop dat alles goed komt.
Mediolanicus
02-01-2008, 21:44
Oke, even mijn frustraties uiten...
U bent gewaarschuwd.
Morgen examen van "geschiedenis van het privaatrecht".
Stelletje sadisten; wie legt er nu een examen op de eerste dag van de krokusvakantie?
En als het nog gemakkelijk zou zijn, maar nee hoor!
Van de Romeinen, over de Germanen, langs het ius commune, met een omwegje langs het romano-canoniek recht naar de praktische rechtsleer en het venunftrecht om zo bij het nationaal recht terecht te komen.
Heel interessant om bvb de verjaaringtermijnen van de Romeinen te leren (bij de usucapio, de longi(ssimi) temopris praescriptio en de uitdoving van de reivindicatio voor de geïnteresseerden), maar verschrikkelijk om zo alle privaatrechtstakken tot in de kleinste details te blokken... :wall: :wall: :wall:
Laten we gewoon hopen dat de prof zo braaf is om enkel dingen te vragen die ik weet.
1ste of 2de kan rechten? Ah, de herinneringen! Schone tijden, schone tijden. Nu ja, met uitzondering van die quizjes...
Zit je aan de KUL?
Mediolanicus
02-01-2008, 22:22
2de bach noemen ze het ondertussen. ;)
Nog ziel die ze misvormd hebben? (Als ik een ongeval zie, ik denk echt niet meer "ocharme" ofzo, maar direct aan 1382 B.W.)
Ik zit bij de concurrentie (ik hoop dat je niet té KUL patriotistisch bent :p).
UGent'er dus.
Ma nee gij, patrio...?
Wat?
Gent?
AWOERT ! ERUIT ! NU !
~;)
Heb rechten gedaan aan de KUL, licentie rechten behaald in 2001. Onrechtmatige daad was deel van onze cursus verbintenissenrecht. Dat fout, schade, oorzakelijk verband gedoe is één van die dingen die later in de praktijk best wel van pas komen.
Hoeveel martelsessies heb je dit semester?
In onzen tijd was alles op t eind van 't jaar. De plaatselijke horeca was niet opgezet met de invoering van het semestersysteem ~;)
Es nenācu šai vietāji savu vietu izgulēti
rai rai rīdi rai rai rā
Trādi ra ra lā
Conradus
02-01-2008, 23:15
Ik heb juist m'n eerste examenperiode als rechtenstudent aan UGent achter de rug. Viel nog deftig mee:2thumbsup:
Mediolanicus
02-02-2008, 08:51
Eerste examenperiode zijn enkel privaatrecht en economie lastig (economie dan nog alleen maar wanneer je nooit economie in het middelbaar gehad hebt).
Van Verschelden moet je wel van oppassen hoor. Vorig jaar waren er slechts 38 van de 722 man die over de 13/20 scoorden op dat vak. De meesten in tweede bach hebben dat vak dus opnieuw mogen doen (ik ben er net doorgeslibberd met een 10 op dat vak).
Andres, ik had gelukkig maar 4 kwisjes dit semester (en 6 hetvolgende).
Volgend semester hebben we trouwens een volledig apart vak over onrechtmatige daad.
Edit : het examen is van 14u-17u, duim voor me :p
Doet me er aan denken dat ik volgend semester ook recht heb. bah!
Zo, gevaar is uit de lucht op naar volgende crisis.
Mediolanicus
02-02-2008, 18:00
Dat die volgende crisis maar uitblijft! Ik hoop het voor je.
En de prof was zo lief om dingen te vragen die ik wist bij de grote vragen.
De kleine detailvragen waren wel moeilijk. Dingen die je niet kon leren. Ofwel wist je het nog uit de les, ofwel niet.
Maar ik gok/hoop toch op een 15/20!
Edit : Moros, recht valt goed mee hoor, veel minder vanbuiten blokken als iedereen op heeft.
Dutch_guy
02-02-2008, 20:17
Mooi, laten we inderdaad hopen dat de volgende crisis maar op zich laat wachten :beam:
:balloon2:
Conradus
02-02-2008, 23:10
Hmm, economie was nochtans een enorm simpel examen. Algemene inleiding daarentegen:jawdrop: Welke oen heeft ooit Rechtsmethodiek uitgevonden? En allemaal MC :s
Edit : Moros, recht valt goed mee hoor, veel minder vanbuiten blokken als iedereen op heeft.
Maar sibnds ik in Leuven zit (KUL baby! :laugh4: ) heb ik altijd héél veel op! :clown:
Mediolanicus
02-03-2008, 15:41
Economie is gewoon geluk hebben met de reeks vragen die je hebt.
Rechtsmethodiek.. achja, totaal overbodig examen, maar je haalt die punten meestal wel op met Bouckaert zijn deel. (Vorig jaar was dat echt een gemakkelijk examen)
Moros, veel ophebben helpt meestal wel voor je juridisch denkvermogen. Volhouden zo! :p
Rechten rechten, mijn opa zou zich omdraaien in zijn graf als we hem niet in de hens hadden gezet en in een urn gepropt, waarom hoor ik niemand over plichten? Here here heb meelij de casus-nostra van morgen :shame:
Nou The Stranger eindelijk erkenning en dat nog wel in dichtvorm.
https://www.youtube.com/watch?v=WgnrDwsCHxY
Die jongen gaat nog eens heel groot worden
Hih, over mij hebben ze rare turkse en spaanse (ofzo) liedjes.
bvb https://www.youtube.com/watch?v=rAfawkkagNY
Conradus
02-03-2008, 20:26
Economie is gewoon geluk hebben met de reeks vragen die je hebt.
Rechtsmethodiek.. achja, totaal overbodig examen, maar je haalt die punten meestal wel op met Bouckaert zijn deel. (Vorig jaar was dat echt een gemakkelijk examen)
Moros, veel ophebben helpt meestal wel voor je juridisch denkvermogen. Volhouden zo! :p
Bobo's deel was ook niet je dat, punten zullen we op dat van Verplaetse moeten halen, dat was redelijk easy.
Economie lijkt me gewoon als je het geleerd hebt, dan kon je het examen, if not, bad luck.
Mediolanicus
02-03-2008, 21:02
Economie was nochtans ook ferm buisvak.
Ik was er goed door, maar ik vond de 2 andere reeksen toch wel gemakkelijker dan wat ik voorgeschoteld gekregen heb. (was bij ons in 3 groepen)
Maar laten we het hierbij houden : examens zijn voorbij! En tot 1 maart denken we er niet meer aan.
Conradus
02-04-2008, 10:17
Dat advies volg ik gaarne. Vakantie!
Oef. Hopelijk komt de volgende crisis er pas over een jaar of 60.
godverrrrrrrrrrrrr me steak naar de rambam waarom ben ik ook al weer zo gek op katten die ronkende tokkie's hebben zowaar net toen ik even naar het toilet moest mijn argentijnse steak (zoals je weet de beste, bloederig en sterke vleessmaak) uit de pan gevist en de kamer door geknuppelt dacht al dat ik gegrom hoorde. Die harige hufters krijgen het beste droogvoer en en de beste gewone, hebben een krabpaal waar je een gezin in onder kan brengen, ben nooit te beroert voor een aai en nog moeten ze PER SE mijn steak hebben. Ga zelf een koe vangen tyfustuig van je moer :no:
doc_bean
02-04-2008, 19:00
:2thumbsup: :2thumbsup: :2thumbsup:
Donderdag eindelijk nog eens op de lappen! Dat werd tijd.
Maar eerst nog een paar repetities doorstaan.
Good Ship Chuckle
02-04-2008, 20:48
I feel like a minority when I enter this thread. I speak English, and am proud.
And I am proud
F
Good Ship Chuckle
02-04-2008, 21:36
And I am proud
F
I am not sure the point of your post. Are you thinking that mine may be grammatically incorrect. If so, you are mistaken.
"I" is the subject; "speak" is the main verb; "English" is the direct object; "and" is a conjuction introducing a new dependent clause; "am" is a linking verb connecting the adjective "proud" (the subjective complement, or predicate nominative if you prefer) back to the subject, "I".
If you want an English grammar duel, bring it on! :charge:
Mediolanicus
02-04-2008, 21:48
Fragony, zijn zin was juist hoor.
"Ik spreek Engels en ben er trots op"
Soms klopt die zinsconstructie inderdaad niet, zoals bvb. in "hier zet men over en koffie." (een zeugma, ik hou van die naam :p)
En het is hier wel een redelijk Nederlandstalige bedoeling aan het worden hé? :p
Neuh, het is geen misdaad, za; je spellingchecker je vertelen maar mooi is het ook niet, zoals het staat twee losse verklaringen, ik ben paars, en ik heb een gouden randje. Mag natuurlijk, maar in zinsverband is verband toch net dat ene beetje extra en dit was dan toch net niet.
Wat je ook zeggen mag het was grammaticaal correct.
The Stranger
02-05-2008, 20:06
blabla... gaan we daar nu ook al over prate,,, heb het liever over wat onzinnigs
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.