PDA

View Full Version : The talk your own language thread

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

PershsNhpios
01-02-2009, 07:20
Es scheint mir, dass Niederlaendisch eine sehr wortgewaltige Sprache ist, denn man kaum einen Satz braucht, um seinen Punkt zu machen.
So ist das aufs Internet..

Moros
01-02-2009, 17:53
Es scheint mir, dass Niederlaendisch eine sehr wortgewaltige Sprache ist, denn man kaum einen Satz braucht, um seinen Punkt zu machen.
So ist das aufs Internet..

I'm not quite sure what the bolded part means?

PershsNhpios
01-03-2009, 10:29
"It seems to me, that Dutch is a very eloquent language, for one needs hardly a sentence, in order to make his point.
So it is upon the Internet".

(It may be my own fault Moros - I have advanced enough to realise when an English saying cannot be translated into Deutsch - however I often have difficulty finding the correct Deutsch expression instead!)

(Es koennte vielleicht mein eigne Schuld sein, Moros - Ich habe genug Fortschritt gemacht, um wenn ein englische Sage nicht in Deutsch uebersetzen koenne zu erkennen - aber habe ich Schwierigkeiten oftmal, wenn ich den richtigen deutschen Ausdrueck zu finden versuche.)

The Stranger
01-03-2009, 16:21
german is barbaric, its not the same as dutch, which is a sophisticated language, brought here by Aliens from the GKUYDT galaxy.

Andres
01-03-2009, 17:15
Jullie ook een gelukkig nieuwjaar !

Fragony
01-03-2009, 17:46
"It seems to me, that Dutch is a very eloquent language, for one needs hardly a sentence, in order to make his point.

That's because the dutch tend to be to the point, I adore the german language I wish I was better at it, it's so civilized. As the Germans are compared to the Dutch jugernauts. In my opinion the melody of the german language is perfectly in concert with what is said.

Mein Liebe, Entschuldigung, zuruck. Beautiful words.
eh sgatjuh, sorrie heur. Less beautiful, somehwat :shame:

Dutch is great when written but as a spoken language it's more like a sore throat, it's loud and vulgar

Moros
01-04-2009, 00:20
Not only that, but I can imagine us being quite to point always.

ELITEofWARMANGINGERYBREADMEN88
01-05-2009, 18:29
Guten Tag!
Wo Whost Du? (Pardon me spelling!)
Kennst du die Wochentage?

PershsNhpios
01-06-2009, 02:21
Meinst du zu fragen, Warman, wo ich wohne?
Ich habe immer in Australien gewohnt.
Ich kenne auch die Wochentage... Montag, Dienstag, Mittwoch, Donnerstage, Freitag, Samstag, Sontag, naechtser Tag.. jo.. ist im Ordnung.

I can not entirely judge if you are using sarcasm, Fragony. I agree that Deutsch has both beautiful and ugly words, and all can be placed poetically. From experience, I think that both Niederlaendisch and Deutsch create sore throats.

One begins to sound cancerous after a three hour conversation with words like; "Vorstellenunterhaltung", or, "Minderwertigkeitskomplex".

In any case, I prefer either to English. English is a sinking ship! (Or an evolving one..)

Ich muss wieder einmal in Grinzing sein - beim Wein, beim Wein, beim Wein..

Fragony
01-06-2009, 15:24
No sarcasm

Moros
01-06-2009, 15:29
My favourite German word remains Schadefreude. And of course Smetterling, German is the only language in which a butterfly/un papillon/een vlindertje sounds actually dangerous and murderous.

PershsNhpios
01-07-2009, 01:43
You have reminded me! Yes! When I found Schmetterling in the dictionary - that was the moment I became charmed with the language.
Of course, I did not realise how strange the word was until an Austrian told me that to, "schmetten", was to pound something to small pieces..

Hat Irgendman dieses lateinsiches Gedicht schon gelesen?

BEATUS ille qui procul negotiis
et prisca gens mortalium
paterna rura bobus exercet suis
solutus omne faenore
neque excitatur classico miles truci
neque horret iratum mare
forumque vitat et superba civium
potentiorum limina
libet iacere modo sub antiqua ilice
modo in tenaci gramine
labuntur altis interim ripis aquae
queruntur in silvis aves
fontesque lymphis obstrepunt manantibus
somnos quod invitet leves.

horace

Moros
01-07-2009, 20:14
Yeah I know the poem. Although I must say I'm not into latin peotry that much. Though there are certainly some poems that are worth discovering. Catullus has a few good ones IMO. Personally I rather read something that gives us more information about the past.

theoldbelgian
01-08-2009, 10:18
amai leuke thread nooit geweten dat er zoveel belgen en nederlanders waren ook precies veel duitsters
guttentag :p verder gaat mijn kennis niet
ow en ik denk dat smetterling voor het moment tog wel 1 van de bekensdste duitse woorden is
goeiendag nog eeh aan iedereen :p

PershsNhpios
01-09-2009, 12:03
Das Gedicht gibt mir etwa Kenntnis, denn ich mir vorstellen kann, was Horatius in seinem afrikanischen Villa angedacht hattet - und wie alte Roma ihm scheinte.

There are some of Catullus which I admire, however Horace has written all which I most favour - of those which I have yet discovered. Ovidius is well worthy of his posthumous fame also.. All these classical men are.

You prefer the histories, which I am also in the habit of reading countless times over - although I remember all the content of them anyway.
Das letzte Buch das ich gelesen habe ist die Geschichte des peloponnischen Krieg von Thukydides, und seinen nachfolger habe ich auch gelesen - die 'Ellenikon von Xenophon.
Es gibt eine grosse Unterschied zwischen den Glauebe der beiden alten 'Ellenoa - meistens ist diese Unterschied ueber Religion.

But I love the style of them both, and just as soon as my mind is able, I shall read the Politics, Rhetoric, Poetics, Dialectic, Anabasis, Histories, both 'Symposions', Aristophanes, Oedipos, and all minor works once more in Greek.
And then go on to those I have not yet touched!

Latin histories are simple for the most part to understand - the Divine Iulius had a most comfortable style, and his is my favourite latin work - always. ('Twas the first classical work I ever read.)
For this reason I learn further through the poetry of the language - as in Deutsch - I have found that if one can understand the most abstract and rule-bending expressions of a tongue then there is no factual, grammatically sound work which he shall have difficulty with.

In the same manner as Sokrates married Xanthippe, (Perhaps the most difficult of women to get along with of all there were, or are, or perhaps who ever will be..), with the belief that if he could handle her, he should have no trouble in dealing with the rest of mankind.. Ha ha ha!

Moros
01-09-2009, 14:11
In the same manner as Sokrates married Xanthippe, (Perhaps the most difficult of women to get along with of all there were, or are, or perhaps who ever will be..), with the belief that if he could handle her, he should have no trouble in dealing with the rest of mankind.. Ha ha ha!
LOL. :laugh4:

Now about learning new languages, I might gonna have a try at Aramaic next year.

Fragony
01-10-2009, 15:17
amai leuke thread nooit geweten dat er zoveel belgen en nederlanders waren ook precies veel duitsters
ow en ik denk dat smetterling voor het moment tog wel 1 van de bekensdste duitse woorden is

Ach zo een nieuw zuiderbuurtje, wij hollanders beginnen in de minderheid te raken zo! Een uiterst kwalijke ontwikkeling jullie hebben Brugge al!

Hax
01-10-2009, 16:40
Waarom dan geen unie van Nederlandstaligen?

Moros
01-10-2009, 17:14

Hartelijk welkom broeder en telg van het Belgische Gerstenat.

Hax
01-13-2009, 12:24
Pagina twee?

Hoe had zover kunnen komen!?

The Stranger
01-14-2009, 18:17
dankje Hax, jij bent een echte voorvechter en de titel Dienaar van TYOLT volledig waardig. Jij bent vanaf nu Bewaarder van het Heilige TYOLT, moge het niet vervallen tot de schaduw en schande van pagina 2 of erger, maar altijd in volle glorie haar plaats bovenaan pagina 1 claimen!

LANG LEVE HAX en TYOLT!

Andres
01-14-2009, 19:44
:inquisitive:

Te lang in de zon gelegen?

King Jan III Sobieski
01-15-2009, 02:45
Dzien dobre! Halo. Guten Tag. Bon giorno. Ca va?

Moros
01-15-2009, 11:46
appelsien machien.

The Stranger
01-18-2009, 18:39
i meant this link actually

http://the-strange-voyage.blogspot.com/

Kralizec
01-18-2009, 18:52
Ik heb zelf de TYOLT als persoonlijke sticky, dus hij staat sowieso altijd op pagina 1.

TosaInu
01-22-2009, 23:08
Hallo.

Hax
01-22-2009, 23:53
Hoi.

Andres
01-23-2009, 11:28
Welkom, pak een stoel, ga zitten en beken.

TosaInu
01-23-2009, 12:14
Een beetje water graag.

Andres
01-23-2009, 12:18
Zeewater, pompwater, kraantjeswater, regenwater, mineraalwater...?

TosaInu
01-23-2009, 12:27
EEC goedgekeurd drinkwater.

Andres
01-23-2009, 13:02
Pfff, mijnheer is veeleisend?

Eerst bekennen, dan water.

TosaInu
01-23-2009, 13:57
Dit komt bij ons en jullie uit de kraan. Je hebt echter wel gelijk, verwend en veeleisend. Ik ga wel buiten staan met mijn mond open (er valt weer genoeg).

Andres
01-23-2009, 14:01
Dit komt bij ons en jullie uit de kraan. Je hebt echter wel gelijk, verwend en veeleisend. Ik ga wel buiten staan met mijn mond open (er valt weer genoeg).

Uit de kraan? Ik weet niet hoe het met jullie kranen zit, maar de onze worden gebruikt om gebouwen te zetten.

Maar ondertussen heb je wel nog niet bekend :whip:

TosaInu
01-23-2009, 14:22
Zulke kranen hebben wij hier ook. Het afsluitertje van de waterleiding in de badkamer en de keuken noemen we hier ook kraan. Wat bedoelde jij dan met kraantjeswater in post 5531?

Andres
01-23-2009, 14:26
Hetzelfde.

De andere kranen zijn heiskranen, niet verwarren met ijskramen.

*** Andres, je woordspelingen zijn flauw ***

Ik weet het :shame:

:creep: :whip:

Fragony
01-23-2009, 14:34
Jezoes allemachtig wat een misselijke ellende in Belgie zit hier gewoon te shaken

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/01/moordenaar_had_rugzak_vol_mess.html

Echt te erg gewoon gelukkig hebben ze hem :shame::shame::shame::shame:

Andres
01-23-2009, 14:37
Sprakeloos... :shame:

Fragony
01-23-2009, 16:10
Hopla, nog een dode en 10 babytje's toestand kritiek.

Andres
01-23-2009, 16:14
Fragony, ik weet dat wat er gebeurt verschrikkelijk is, maar kan je het gevloek uit je post halen?

Misschien beter draad openen in achterkamer, ben bijna zeker dat dit de internationale pers haalt.

Mediolanicus
01-23-2009, 16:19
Verschrikkelijk voor de families...
Het was hier paniek langs alle kanten. Rampenplan afgekondigd enal. Iedereen loopt hier nog aangeslagen rond. Ik ben blij dat ze de schoft te pakken hebben.

Mijn stadje was al bekend voor 28 ontsnapte gevangen, maar dat was nog grappig... Dit gaat er gewoon over...

Fragony
01-23-2009, 16:24
Fragony, ik weet dat wat er gebeurt verschrikkelijk is, maar kan je het gevloek uit je post halen?

Misschien beter draad openen in achterkamer, ben bijna zeker dat dit de internationale pers haalt.

Ja sorry, maar dit is zo ongelovelijk erg.

Andres
01-23-2009, 16:25
Verschrikkelijk voor de families...
Het was hier paniek langs alle kanten. Rampenplan afgekondigd enal. Iedereen loopt hier nog aangeslagen rond. Ik ben blij dat ze de schoft te pakken hebben.

Mijn stadje was al bekend voor 28 ontsnapte gevangen, maar dat was nog grappig... Dit gaat er gewoon over...

Jij woont vlak in de buurt, niet? Toch niemand die je kent onder de slachtoffers hoop ik.

Mediolanicus
01-23-2009, 16:37
Jij woont vlak in de buurt, niet? Toch niemand die je kent onder de slachtoffers hoop ik.

Nu ja vlak in de buurt, 3 kilometer. Maar ik ken wel veel mensen in St-Gillis D'monde.
In elk geval geen naaste familie of vrienden want dat had ik het wel al gehoord, gelukkig.

Ik hoop dat ik de volgende dagen ook geen slecht nieuws hoor van mijn andere kenissen.

Kralizec
01-23-2009, 18:08
Gadverdamme :shame:

Fragony
01-26-2009, 15:21
http://www.elsevier.nl/web/10221178/Nieuws/Buitenland/Babymoordenaar-Belgi-ook-verdacht-van-moord-op-bejaarde.htm

Fijn tiepje die Kim. Ik krijg het koud van die foto, gewoon een vriendelijke jongen. Doodeng.

Hax
01-26-2009, 16:27
Een echte psychopaat dus.

Fragony
01-26-2009, 17:24
Ja. Ik weet dat het niets uitmaakt maar ik wil gewoon echt weten WAAROM. Wat mij betreft mogen ze de duimschroeven en soortgelijke precisie-intrumenten afstoffen en invetten.

Mediolanicus
01-26-2009, 18:03
Het WAAROM is ook iets waar de ouders en familieleden van de slachtoffertjes op zitten te wachten.

Ik dacht dat het geen toeval kon zijn, aangezien de afstand van zijn huis tot de créche en de voorbereidingen die hij trof. Maar als je dan die andere zinloze moord ziet... Het zou wel eens kunnen dat hij gewoon niet echt een motief had... Dat hij lukraak een doelwit koos...

brrr...

Fragony
01-26-2009, 19:34
Moet er niet aan denken. Heb daar in de buurt vrienden wonen met kleine kinderen en ze zijn zeer aangeslagen en overwegen weer terug naar Nederland te verhuizen, alsof dat een ruk uitmaakt dit kan je niet voorkomen, maar ze zijn volkomen van slag. Wat op zijn tijd mijn vriendin is heeft twee kleintjes ik heb echt geen flauw idee wat iemand tot zoiets brengt. Ben in geen jaren zo geschokt geweest als dat ik hierom ben. Zo erg, zo erg.

Fragony
01-27-2009, 15:58
Maar nu wat anders, katten zijn wonderlijke beestjes. Beetje met het meubilair aan het schuiven geweest, dus staat allemaal even anders. Ze hebben nu alle interesse verloren voor mijn oude vaste zitplek, en willen alleen nog maar zitten op mijn nieuwe vaste plek.

Andres
01-27-2009, 16:03
Ach zo, mijnheer schuift met zijn meubilair.

En heeft mijnheer daarvoor de vereiste machtigingen? Vergunningen? Volmachten? Nee zeker. Typisch, typisch. Een schande is het, mijnheer, een schande!

Met meubelen schuiven! Wat hebben die meubelen u ooit misdaan? Hoe zou u het vinden mocht men op een willekeurig tijdstip met u beginnen schuiven? Hm?

Oh, Fragony staat daar toch een beetje onnozel, laten we hem vlug grijpen en naar een andere hoek schuiven!

Zonder uw mening te vragen. Zou u dat leuk vinden, mijnheer Fragony? Nu?

En die katten dan. Die beestjes helemaal ontregeld, helemaal van hun melk. Allemaal omdat mijnheer eens met z'n meubelen wil schuiven. En dan nog zonder vergunning, machtiging of volmacht.

Schande! Driewerf schande!

:mean:

Moros
01-29-2009, 19:07
Zo da's al even geleden. Toch gerustellend te zien dat de redicule en surrealistische discussies nog steeds worden gevoerd. :)

TosaInu
01-29-2009, 20:32
Hallo Moros,

Hoe gaat het?

Moros
01-30-2009, 12:21
Hallo Moros,

Hoe gaat het?

mijn examens zijn pas gedaan, dus het gaat best wel goed. Totdat ik mijn resultaten krijg uiteraard. Maar ach op z'n minst weer meer tijd voor EB. Met jou Tosa? Leuk je nog eens te horen btw! ~:)

Fragony
01-30-2009, 13:25
owwwww dit kan echt niet

http://www.dumpert.nl/mediabase/379931/f41403e3/dit_is_kabila.html

*proest*

TosaInu
01-30-2009, 21:10
mijn examens zijn pas gedaan, dus het gaat best wel goed. Totdat ik mijn resultaten krijg uiteraard. Maar ach op z'n minst weer meer tijd voor EB. Met jou Tosa? Leuk je nog eens te horen btw! ~:)

Altijd fijn als zo'n examenperiode er weer op zit, nog beter als je hoort alles gehaald te hebben. Hebben jullie trimesters, semesters of zo'n systeem van 6 weken?

Met mij gaat het ook goed, dank je.

Fragony
01-31-2009, 06:41
TosaInu is zo langzamerhand volledig met de org gemorphed hij praat zelfs als een computer!

Een glasharde 3.8 voor ome Fragony trouwens wat een herkansing onmogelijk maakt.

desert
01-31-2009, 06:57
¿Por què todas las personas en este foro se hablan en holandès?

¿Còmo es posible?

Moros
02-01-2009, 01:10
Altijd fijn als zo'n examenperiode er weer op zit, nog beter als je hoort alles gehaald te hebben. Hebben jullie trimesters, semesters of zo'n systeem van 6 weken?

Met mij gaat het ook goed, dank je.
Goed om te horen. Wel dat hangt van unief tot unief en hogeschool tot hogeschool af. Ik heb in Januari en juni examens. En meestal tevens in september, waar we een tweede kans krijgen op de examens die minder succesvol zijn afegelgd. In studentenjargon ook wel tweede zit genoemd.

The Stranger
02-01-2009, 08:42
hey toosert! alles goed

TosaInu
02-01-2009, 14:11
Hallo The Stranger,

Zeker, alles goed, met jou ook?

Ja, her in augustus/september. Twee examens per jaar, dat is wel aardig. Er zijn uni/hs die slechts een keer per jaar examen schijnen af te nemen, dat lijkt me alles behalve leuk. Minstens net zo vervelend (eigenlijk veel erger) zijn blokken van zes weken gevolgt door 1 week bijkomen en dan 1 week examen. Als je een paar dagen van die 6 weken stampen mist, dan kun je het schudden. Bovendien blijft er naderhand zo goed als niets van de stof hangen als je het examen wel haalt.

Andres
02-01-2009, 16:38
Ach ja, het huidige semestersysteem aan de KUL.

Toen ik aan de KUL zat, hadden we maar één keer examens, in juni. En tweede zit in september, zoals nu.

In m'n laatste jaar is het semestersystem ('Semex' zoals het werd afgekort) ingevoerd. Heb nog meegelopen in een betoging tegen de invoering ervan. Vond het echt niks, had veel liever alle vakken op het eind van het academiejaar.

Helaas, betoging heeft niks geholpen.

TosaInu
02-01-2009, 18:43
Heus Andres? Jullie waren tegen semesters?

Hooahguy
02-01-2009, 18:52
?האם כל אחד כאן מדבר עברית

TosaInu
02-01-2009, 19:28
It's read from right to left, isn't it hooahguy?

Kralizec
02-01-2009, 19:38
Ik begrijp er eerlijk gezegd ook weinig van. M'n hebreeuws is een beetje roestig :embarassed:

In m'n laatste jaar is het semestersystem ('Semex' zoals het werd afgekort) ingevoerd. Heb nog meegelopen in een betoging tegen de invoering ervan. Vond het echt niks, had veel liever alle vakken op het eind van het academiejaar.

Ik had al m'n examens dit keer net voor en net na de kerstvakantie. Niet leuk, maar om net voor de zomervakantie alles te moeten maken lijkt me ook niks :inquisitive:

Hooahguy
02-01-2009, 22:08
It's read from right to left, isn't it hooahguy?
no. right to left.
yes, hebrew is confusing that way.

btw, dont use those online translators. they mess things up.
but the translation is "does anyone here speak hebrew?"
the online translator puts it as "if anyone here speaks hebrew, since האם can be translated two ways- "does" and "if."

Andres
02-02-2009, 10:02
Heus Andres? Jullie waren tegen semesters?

Wel degelijk. Als je al vier jaar na mekaar slaagt zonder tweede zit in systeem A, dan zie je echt de noodzaak tot verandering niet in :shrug:

+ het verpestte het uitgaansleven. Met alles op het eind van 't jaar, kan je feesten tot april, door semex was dat gedaan, over en uit. En je Kerstvakantie was om zeep.

Artikeltje van toen (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=dst25012002_030)

TosaInu
02-02-2009, 14:27
Hallo Andres,

Ok, ja daar heb je een punt. Dat speelde ook toen ons trimestersysteem omgevormd werd tot blokken, dat had veel invloed op alle aktiviteiten buiten de studie. Maar ook de studie zelf werd er echt niet beter door, ook al niet door al die andere van boven opgelegde reorganisaties.

Ik vind het Nederlandse onderwijssysteem al heel veel jaren matig en het wordt nog steeds slechter gemaakt. Mijn neefje zit nu op de basisschool en hij is heus geen domme jongen. Laatst kwam hij met rekenproblemen: staartdelingen. Een van de makkelijkste dingen die je kan leren, maar het onderwijs heeft daar een rare tijdverslindende, onbegrijpelijke en onlogische methode voor in elkaar geprutst. 'Kijk, zo deed oom Tosa dat vroeger.' Ik hoefde het maar half voor te doen en toen wist en kon hij het zelf al. Helaas, wilde de juf er helemaal niets van weten toen hij enthousiast vertelde dat hij het nu begreep en kon. Gelukkig zat er meer verstand in de bovenmeester. Nu maakt hij een stuk of 10 delingen tegen z'n klasgenootjes 1.

Andres
02-02-2009, 14:46
Ik vrees dat dat geen uitsluitend Nederlands probleem is.

M'n pa gaf vroeger les in de basisschool. Het voortdurend veranderen (merk op: niet "verbeteren") van de leermethodes was één van de voornaamste redenen waarom hij TBS had aangevraagd (vervroegde pensionering, maar om één of andere reden heet dat in het onderwijs "Ter Beschikking Stelling").

De vriendin van m'n schoonvader geeft nu haar voorlaatste jaar les (daarna met pensioen) in het secundair onderwijs en die ergert zich ook mateloos aan het voortdurend veranderen. Meer en meer wordt lesgeven blijkbaar papiertjes invullen en jezelf als leerkracht verantwoorden en minder en minder gewoon lesgeven. Scholen beginnen blijkbaar ook meer en meer als de dood te worden voor processen aangespannen door ouders die straf of slechte resultaten van hun kinderen niet kunnen verteren. De tijd van een draai rond de oren en/of 4 blzn. extra straf schrijven voor je ouders omwille van slecht rapport of straf gekregen op school is lang geleden vervlogen.

Met als gevolg dat het niveau zakt, zodat meer leerlingen slagen. Slechte spelling, geen kennis van belangrijke historische feiten, magere woordenschat, desinteresse... allemaal bedroevende evoluties.

Nog zoiets : GSM's in de klas. Een leerkracht van haar school heeft onlangs een officiële klacht gekregen vanwege ouders die het niet vonden kunnen dat ze de GSM van een leerling had afgenomen omdat die zat te sms'en tijdens de les (opgelet: leerling had GSM gewoon teruggekregen na de les) omwille van "schending van de privacy" :wall:

En het ergst van al is dat de directie van de school niet 100 % achter haar leerkracht staat, met als gevolg dat leerlingen nu vrolijk zitten te sms'en tijdens de les ipv op te letten :wall:

En als zoon/dochterlief dan slechte punten haalt, zal het wel aan de leerkracht liggen... :wall:

Cute Wolf
02-03-2009, 05:53
mboh ra weruh.... kulo mboten ngertos pituturipun saka sampeyan - sampeyan... ::sweatdrop:

TosaInu
02-03-2009, 11:08
That's a language from the Indonesian Archiple Cute Wolf?

Moros
02-03-2009, 15:49
Andres ben je nu al aan't terug mijmeren naar vroeger? Wat moet dat wel worden als je op pensioen bent, of nog erger seniel bent?

Andres
02-03-2009, 16:02
Andres ben je nu al aan't terug mijmeren naar vroeger? Wat moet dat wel worden als je op pensioen bent, of nog erger seniel bent?

Och, het kwam gewoon door dat gepraat over examens.

Mijmeren niet echt, maar studententijd was best wel een geweldige tijd :2thumbsup:

EDIT: iets helemaal anders: hebben jullie ook zo'n bloedhekel aan het woord "kids"? Wat is er fout met het veel mooiere "kinderen" ? Wat bezielt mensen toch om dingen te zeggen als "We zijn met de kids naar de Zoo geweest." Bah, driewerf bah. "Kinderen", of nog beter, "kadeije" (ons plaatselijk dialect).

TosaInu
02-03-2009, 18:12
Kadeije? Als ik dat woord zou horen zonder uitleg dan zou ik denken dat het om een soort bestrating van wegen zou gaan. :embarassed:

Zo te horen gaat het dan bij jullie in Belgie ook (verder) toeslaan. :shame:

||Lz3||
02-03-2009, 21:35
alguien? alguien habla español de por aqui?

desert
02-03-2009, 23:01
Yo hablo español un poco, pero dudo que mi competencia en esa lengua sea tan alta como tuyo. Soy en la clase "Spanish 6" ahora...

Moros
02-05-2009, 22:25
Bah kinderen!

TosaInu
02-05-2009, 23:40
Nou, dat hangt ervan af Moros. Sommige kinderen zijn gewoon fantastisch, als je jezelf een beetje aanpast zijn de meeste zelfs wel ok. Enkelen daarentegen zijn zelfs met een uitgebreide bijsluiter een grote uitdaging.

Moros
02-06-2009, 00:40
Nou, dat hangt ervan af Moros. Sommige kinderen zijn gewoon fantastisch, als je jezelf een beetje aanpast zijn de meeste zelfs wel ok. Enkelen daarentegen zijn zelfs met een uitgebreide bijsluiter een grote uitdaging.

eigenlijk heb ik niks tegen wat koters, als ze niet te veel lawaai maken of alles onder kwijlen. De meesten onder het kleine grut vinden mij zelfs tof, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn hekel aan regels, mijn beroerd niveau en aan mijn gekte. Maar ik blijf erbij niks beter als een goede oude dode babymop.

Fragony
02-06-2009, 12:35
Kleine kinderen zijn heersers. Je ziet wel eens zo'n buikschuiver in de supermarkt geef dat kreng gewoon een draai om de oren wie is er niet groot mee geworden? Maar kinderen zijn tof ben er ook heel goed mee, vind het helemaal geen straf als ik eens moet oppassen ome Fragony veegt die billetjes wel schoon pas de problem.

Moros
02-06-2009, 23:03
Dat laatste laat ik toch liefst aan mij passeren.

Fragony
02-07-2009, 10:33
Echte mannen staan in contact met hun vrouwelijke kant, niet mauwen maar schoonvegen die kadetjes.

Moros
02-07-2009, 22:04
Vrouwelijke kant allemaal goed en wel maar niet in contact met baby poep. Waar is de tijd van de echte mannen heen? Een tijd waar een vrouw niet mocht stemmen, stil was, haar werk deed en nooit hoofdpijn had in bed. Je mag ze zelfs niet meer slaan. O tempora, o mores! Die Islamieten in Iran zijn de slecthtste nog niet weet je.

~;)

Ibrahim
02-09-2009, 07:41
aaaaaaaay! lesh btitkallamu bilholandiyye??:dizzy2:

wallahi intu dawwakhtuni zayy frank il-washingtoni

halla had wahid mish tabee3i! :surrender2: :surrender:

does anyone speak an eastern arabic dialect? preferably leventine.:yes:

Mediolanicus
02-09-2009, 19:29
Ok, nu zijn ze helemaal gek geworden...

Tegen 20/02 moet ik een scriptie (Bachelor proef) maken over Europees recht 10-15 pagina's over een lastig onderwerp.
Nu hebben ze een nieuw praktische oefeningen systeem ingevoerd waardoor we praktische oefeningen hebben over vakken van vorig semester, zoals Europees recht er een was. Vandaag krijg ik opdracht om voor die praktische oefening van EU recht een scriptie te schrijven van 3 bladzijden...

Blijkbaar willen de proffen de studenten uit hun auditoria mijden door ze allemaal naar de bibliotheek te sturen voor opzoekingswerk?

(Aah, het lucht op om frustraties te luchten... Zelfs al interesseert dit waarschijnlijk niemand een zak...)

Fragony
02-09-2009, 19:48
Ok, nu zijn ze helemaal gek geworden...

Tegen 20/02 moet ik een scriptie (Bachelor proef) maken over Europees recht 10-15 pagina's over een lastig onderwerp.
Nu hebben ze een nieuw praktische oefeningen systeem ingevoerd waardoor we praktische oefeningen hebben over vakken van vorig semester, zoals Europees recht er een was. Vandaag krijg ik opdracht om voor die praktische oefening van EU recht een scriptie te schrijven van 3 bladzijden...

Blijkbaar willen de proffen de studenten uit hun auditoria mijden door ze allemaal naar de bibliotheek te sturen voor opzoekingswerk?

(Aah, het lucht op om frustraties te luchten... Zelfs al interesseert dit waarschijnlijk niemand een zak...)

Lastig onderwerp, heb wel een tip voor je, nationaal vs internationaal recht, we hadden hier in Nederland een zaak waar het Europese hof onze hoge raad buiten spel zette (wat ongekend is, ieder hoger beroep moet via de hoge raad lopen) omdat ze geen vertrouwen hadden in een eerlijk proces, ging om een Somalische Asielzoeker die uitgezet ging worden. Daar kan je wel 30 pagina's mee volkwakken, kan het wel even voor je opzoeken als je wilt.

Mediolanicus
02-09-2009, 21:00
Dank je voor je aanbod, Fragony.

Ik heb al een onderwerp hoor. Trouwens is dat niet voor het Europees Hof van de Rechten van de Mens die zaak? Met Europees recht bedoelde ik Europese Unie enzo.
Het opzoeken is trouwens geen probleem. En ik schrijf graag, dus paar bladzijden volkwakken is ook niet onoverkomelijk. Het is gewoon het gebrek aan communicatie binnen onze faculteit en het gebrek aan tijd om alle werkjes af te krijgen dat mij mijn keel uithangt...

Brynjolfr
02-09-2009, 21:20
Finns det någon här som kan svenska? Kul tråd förresten; jag älskar språk :)

The Stranger
02-18-2009, 05:10
oi...

PershsNhpios
02-18-2009, 05:35
Es ist gar tragisch dass kein echte Deutscher herein spricht. Oder Oesterreicher.

Andres
02-18-2009, 16:34
Dank je voor je aanbod, Fragony.

Ik heb al een onderwerp hoor. Trouwens is dat niet voor het Europees Hof van de Rechten van de Mens die zaak? Met Europees recht bedoelde ik Europese Unie enzo.
Het opzoeken is trouwens geen probleem. En ik schrijf graag, dus paar bladzijden volkwakken is ook niet onoverkomelijk. Het is gewoon het gebrek aan communicatie binnen onze faculteit en het gebrek aan tijd om alle werkjes af te krijgen dat mij mijn keel uithangt...

Mijnheer heeft niet voor de KUL gekozen?

Foei, foei, foei :no:

oi...

Dat is een interessante gedachte die u daar poneert, m'n beste. Kan u daar enige verduidelijking bij geven? Een grafiekje of 7 en een bibliografietje misschien?

Het lijkt mij alleszins een boeiend onderwerp.

Vuk
02-18-2009, 16:46
Sziasztok!

ELITEofWARMANGINGERYBREADMEN88
02-18-2009, 18:44
Guten Tag!

Mediolanicus
02-18-2009, 18:56
Mijnheer heeft niet voor de KUL gekozen?

Foei, foei, foei :no:

2 jaar en een half geleden was Gent een logische keuze, beste universiteit zonder twijfel.

Spijtig genoeg zijn ze die titel nu duidelijk beu... Vandaar al de hervormingen dit jaar.

Vuk
02-18-2009, 22:16
Guten Tag!

Wie geht es Ihnen?

Romanus
02-19-2009, 13:07
Blegh, moet nog een bureau onderzoek schrijven en mijn gedeelte van een literatuuronderzoek over de swifterbantcultuur afmaken. Iets wat ik deze week had willen doen aangezien ik nu voorjaarsvakantie heb, maar ik ben helaas weer alsmaar aan het uitstellen.:no:

Fragony
02-19-2009, 14:17
Wat is er in vredesnaam bekend over de cultuur van die luitjes behalve een veenlijkje hier en daar.

Romanus
02-19-2009, 14:38
Wat is er in vredesnaam bekend over de cultuur van die luitjes behalve een veenlijkje hier en daar.

Dat het als aparte archeologische cultuur word gezien is maar op één indicator gebaseerd en dat is het aardewerk. Trijntje is ook swifterbant trouwens. Voor de rest kan het gezien worden als een overgangscultuur. Jager verzamelaar/boeren

Fragony
02-19-2009, 14:52
Waarom aardewerk, beetje projectie vind je niet.

Romanus
02-19-2009, 15:05
Waarom aardewerk, beetje projectie vind je niet.

Dat is de enig unieke indicator die het als een aparte cultuur aanduid. Voor de rest verschillen ze niet zoveel met bijvoorbeeld de trechterbeker cultuur. Er is maar op éen locatie bewoningsresten aangetroffen, en hier ging het om vrij late resten circa 4100 BC en men is ook niet helemaal zeker of ze wel echt landbouw hebben beoefend aangezien de leefomgeving niet erg geschikt was.

Fragony
02-19-2009, 15:13
Om in een paar scherfjes een cultuuromslag te zien, geef apen wat kwasten en een pot verf en ze zullen er lol mee hebben, zou nog verkopen ook.

Andres
02-25-2009, 13:49
Om in een paar scherfjes een cultuuromslag te zien, geef apen wat kwasten en een pot verf en ze zullen er lol mee hebben, zou nog verkopen ook.

Wie zou daar lol mee hebben, de apen of de kwasten?

Fragony
02-25-2009, 16:32
Wie zou daar lol mee hebben, de apen of de kwasten?

Ik. Ze hebben ooit eens apen kwasten en verf gegeven en ze eens lekker aan de slag laten gaan, om vervolgens een paar kunstbobo's uit te nodigen, je weet wel van die mannen die amice zeggen en vrouwen die goed kunnen trouwen. Nou wat waren ze onder indruk. Wilt u de kunstenaar ontmoeten? Ja gaarrrrrne. Je had die koppen moeten zien als blikken konden doden :beam:

Andres
02-25-2009, 16:36
Ik. Ze hebben ooit eens apen kwasten en verf gegeven en ze eens lekker aan de slag laten gaan, om vervolgens een paar kunstbobo's uit te nodigen, je weet wel van die mannen die amice zeggen en vrouwen die goed kunnen trouwen. Nou wat waren ze onder indruk. Wilt u de kunstenaar ontmoeten? Ja gaarrrrrne. Je had die koppen moeten zien als blikken konden doden :beam:

In tijden waarin een pot met lege mosselschelpen als kunst beschouwd wordt, verbaast me dat nu eens niks :laugh4:

TosaInu
02-28-2009, 17:16

hehe

Fixiwee
02-28-2009, 17:40
Es ist gar tragisch dass kein echte Deutscher herein spricht. Oder Oesterreicher.
Herst. Wennst wüst red i do den ganzen Tog deitsch. Oder weanirisch.

Mist, dabei bin ich garkein Wiener. ~:dizzy:

Moros
03-01-2009, 01:54
Als we't dan toch over Papers hebben ik moet nog wat paperen over onze goede vriend Augustus. Als je denkt dat de Story erg is, moet ik nog even na roddelen over die man's privé leven en dat 2000 jaar na zijn leven. Zelfs de flair gaat zo ver niet. Och ja ik gebruik tenminste bronnen... En nu nog maar wat verder Suetoniussen.

TosaInu
03-01-2009, 17:44
Wie gaat er in de rhodondendron liggen voor de fotoreportage?

Mediolanicus
03-01-2009, 19:08
Als we't dan toch over Papers hebben ik moet nog wat paperen over onze goede vriend Augustus. Als je denkt dat de Story erg is, moet ik nog even na roddelen over die man's privé leven en dat 2000 jaar na zijn leven. Zelfs de flair gaat zo ver niet. Och ja ik gebruik tenminste bronnen... En nu nog maar wat verder Suetoniussen.

lol

Wat moet precies je paperen over Augustus?

Mijn nieuwste paper gaat weer een onnodig ingewikkeld probleem.
Voor de geinteresseerden: hier de feiten.

Verweerster 1 verkocht in 1982 het onroerend goed aan verweerster 2.
Verweerster 2 maakte een eenzijdige verkoopsbelofte met verweerster 1 als begunstigde.
Verweerster 2 verhuurde het goed sinds 1982 aan de rechtsvoorganger van de eiseres.
De rechtsvoorganger van de eiseres onderverhuurde het pand aan verweerster 1
In 1991 werd de huur tussen verweerster 1 en de rechtsvoorganger van eiseres (die voor 9 jaar was aangegaan) stilzwijgend verlengd.
Op 30 december van dat jaar werd de eiseres rechtsopvolger van de oorspronkelijke huurder.
Op 27 november 1991 werd echter de koopoptie door verweerster 1 gelicht.
Hoewel verweerster 1 dus al eigenares was van het pand werd er op 23 maart 1992 een notariële huurovereenkomst opgemaakt tussen de eiseres en verweerster 2.
Verweerster 2 wierp op dat de termijn om de koopoptie te lichten al lang verstreken was en dat verweerster 1 dus geen eigenares was.
Verweerster 2 kreeg ongelijk voor de rechter in 1994 en de koop die dus geldig gesloten was in 1991 werd in een notariële akte verleden op 6 juni 1994.
Op 13 juli 1994 dagvaardde eiseres verweerster 1 voor achterstallige huur.
Verweerster 1 zegt dat zij geen huur moet betalen want ze is zelf eigenares van het pand.
Eiseres werpt op dat de koopoptie nooit is overgeschreven op het hypotheekkantoor en haar dus niet tegenwerpelijk is. Zij beschouwd verweerster 2 nog steeds als eigenares en verweerster 1 als haar huurder.

U volgt nog?

Andres
03-02-2009, 10:00
Leuke casus :sweatdrop:

Verweerster 1 verkocht in 1982 het onroerend goed aan verweerster 2.
Verweerster 2 maakte een eenzijdige verkoopsbelofte met verweerster 1 als begunstigde.
Verweerster 2 verhuurde het goed sinds 1982 aan de rechtsvoorganger van de eiseres.
De rechtsvoorganger van de eiseres onderverhuurde het pand aan verweerster 1
In 1991 werd de huur tussen verweerster 1 en de rechtsvoorganger van eiseres (die voor 9 jaar was aangegaan) stilzwijgend verlengd.
Op 30 december van dat jaar werd de eiseres rechtsopvolger van de oorspronkelijke huurder.
so far, so good...
Op 27 november 1991 werd echter de koopoptie door verweerster 1 gelicht.
Hoewel verweerster 1 dus al eigenares was van het pand werd er op 23 maart 1992 een notariële huurovereenkomst opgemaakt tussen de eiseres en verweerster 2.
Verweerster 2 wierp op dat de termijn om de koopoptie te lichten al lang verstreken was en dat verweerster 1 dus geen eigenares was.
Verweerster 2 kreeg ongelijk voor de rechter in 1994 en de koop die dus geldig gesloten was in 1991 werd in een notariële akte verleden op 6 juni 1994.
--> ok, de koop werd definitief op 6 juni 1994. Echter, er zijn een aantal interessante aspecten. Het ging om een verkoopbelofte. Werd die dan aanvaard door verweerster 1 en zo ja, wanneer? Voor of na de notariële huurovereenkomst? Ook interessant om je af te vragen is of de onderhandse verkoopsovereenkomst die ontstond op het ogenblik dat verweerster 1 de verkoopbelofte aanvaardde, een uitgestelde eigendomsoverdracht of uitgesteld genot bevatte. Quasi alle onderhandse verkoopsovereenkomsten en verkoopbeloften stipuleren in de praktijk immers dat de eigendom en het genot van het goed pas op de koper zullen overgaan bij het verlijden van de authentieke akte. Je zou het vonnis van 1994 eens grondig moeten lezen. Wat werd er juist beslist en vind je er extra informatie in terug? Niet enkel kijken of de verkoopbelofte aanvaard was en dus de koop definitief, maar ook eens kijken of je iets terugvindt over het tijdstip waarop eigendom en genot van het goed overgingen. Op datum van aanvaarding verkoopbelofte of op datum notariële akte?
Op 13 juli 1994 dagvaardde eiseres verweerster 1 voor achterstallige huur.
Verweerster 1 zegt dat zij geen huur moet betalen want ze is zelf eigenares van het pand.
Eiseres werpt op dat de koopoptie nooit is overgeschreven op het hypotheekkantoor en haar dus niet tegenwerpelijk is. Zij beschouwd verweerster 2 nog steeds als eigenares en verweerster 1 als haar huurder.
--> Eiseres werpt een goed punt op. Is zij echter een derde die het bestaan van de onderhandse overeenkomst diende te kennen of niet? Dat is natuurlijk een feitenkwestie. Het feit dat verweerster 2 van mening was dat de onderhandse verkoop allang was afgesprongen, is een indicatie dat eiseres niets wist van de onderhandse verkoopbelofte/overeenkomst tussen V1 & V2. Bijgevolg was zij onwetend en te goeder trouw en diende zij zich inderdaad niets aan te trekken van de onderhandse overeenkomst tussen V1 en V2. Vermits goede trouw vermoed wordt, is het aan V1 & V2 om te bewijzen dat eiseres wel degelijk op de hoogte was van een onderhandse overeenkomst tussen V1 & V2.

U volgt nog?

Moros
03-02-2009, 14:11
@Mediolanus:
over zijn houding ten opzichte van familie, zijn familie leden,... Of hij echt zo'n goede huisvader was en blabla als Suetonius beschrijft. Of dat er misschien een logischere reden is waarom zijn spruiten zo goed als allemaal verbannen werden enzo.

Andres
03-02-2009, 14:18
En als uw Augustus paper niet goed is, moet ge in September terugkomen?

Mediolanicus
03-02-2009, 17:01
Lol @ Andres over de Augustus September mop.

@ Moros. Wel interessant. Ik zou het wel eens willen lezen wanneer het klaar is... Als je het wilt laten lezen.

Uit mijn casus : "Zij beschouwd verweerster 2..." dit is geen kemel van een dt fout maar wel een -e die vergeten werd.
Dat moest even recht gezet worden.

over de casus:

--> ok, de koop werd definitief op 6 juni 1994. Echter, er zijn een aantal interessante aspecten. Het ging om een verkoopbelofte. Werd die dan aanvaard door verweerster 1 en zo ja, wanneer? Voor of na de notariële huurovereenkomst? Ook interessant om je af te vragen is of de onderhandse verkoopsovereenkomst die ontstond op het ogenblik dat verweerster 1 de verkoopbelofte aanvaardde, een uitgestelde eigendomsoverdracht of uitgesteld genot bevatte. Quasi alle onderhandse verkoopsovereenkomsten en verkoopbeloften stipuleren in de praktijk immers dat de eigendom en het genot van het goed pas op de koper zullen overgaan bij het verlijden van de authentieke akte. Je zou het vonnis van 1994 eens grondig moeten lezen. Wat werd er juist beslist en vind je er extra informatie in terug? Niet enkel kijken of de verkoopbelofte aanvaard was en dus de koop definitief, maar ook eens kijken of je iets terugvindt over het tijdstip waarop eigendom en genot van het goed overgingen. Op datum van aanvaarding verkoopbelofte of op datum notariële akte?

Op 27/11/1991 aanvaardde V1 de koopoptie. Dit is voor de notariële huurovereenkomst.
Het vonnis van 1994 heb ik niet teruggevonden maar uit het feitenrelaas van het Cassatiearrest blijkt duidelijk dat de eigendomsoverdracht niet uitgesteld werd. De vonnisrechter besliste dat de eigendomsoverdracht gebeurt was op 27/11/1991 en zijn vonnis zou gelden als authentieke akte van de verkoop indien de partijen er zelf geen opmaakten. V1 had al lang het genot van het goed want hij huurde het. Hij stopte wel met het betalen van de huurprijs vanaf 27/11/1991.

--> Eiseres werpt een goed punt op. Is zij echter een derde die het bestaan van de onderhandse overeenkomst diende te kennen of niet? Dat is natuurlijk een feitenkwestie. Het feit dat verweerster 2 van mening was dat de onderhandse verkoop allang was afgesprongen, is een indicatie dat eiseres niets wist van de onderhandse verkoopbelofte/overeenkomst tussen V1 & V2. Bijgevolg was zij onwetend en te goeder trouw en diende zij zich inderdaad niets aan te trekken van de onderhandse overeenkomst tussen V1 en V2. Vermits goede trouw vermoed wordt, is het aan V1 & V2 om te bewijzen dat eiseres wel degelijk op de hoogte was van een onderhandse overeenkomst tussen V1 & V2.

Eiseres was inderdaad te goeder trouw.
De vraag is echter of een huurder (eiseres is ook een huurder en zou dan aan V1 huur moeten betalen - dat moet er eigenlijk nog bij in mijn feitenrelaas... bedankt Andres zonder jou had ik dat te laat gezien)... De vraag is dus of een huurder moet aanzien worden als een derde in de zin van de hypotheekwet en dus kan opwerpen dat de koop haar niet tegenwerpelijk is.
Dit is juist een rechtskwestie (waar het Hof van Cassatie over geoordeeld heeft op 8 april 1957 en 13 november 2003). Het Hof besloot dat enkle derden met een concurrerend zakelijk recht of chirografaire schuldeisers (met een zakelijk zekerheidsrecht) op het verkochte goed kunnen opwerpen dat de koop hen niet tegenwerpelijk is omdat deze niet werd overgeschreven op het hypotheekkantoor.
Huur is een persoonlijk recht en heeft ook geen enkel ander recht op of bezit van het verkochte goed.
De koop is haar dus wel tegenwerpelijk door het loutere feit dat er eigendomsoverdracht geweest is.

Dat was heel kort. We moeten in groep hier een louter mondelinge presentatie van 15 minuten over maken, maar ik ga hier niet de volle 15 minuten tekst uittypen.

Andres
03-02-2009, 17:21
Hmmm...

Eiseres was inderdaad te goeder trouw.
De vraag is echter of een huurder (eiseres is ook een huurder en zou dan aan V1 huur moeten betalen - dat moet er eigenlijk nog bij in mijn feitenrelaas... bedankt Andres zonder jou had ik dat te laat gezien)... De vraag is dus of een huurder moet aanzien worden als een derde in de zin van de hypotheekwet en dus kan opwerpen dat de koop haar niet tegenwerpelijk is.
Dit is juist een rechtskwestie (waar het Hof van Cassatie over geoordeeld heeft op 8 april 1957 en 13 november 2003). Het Hof besloot dat enkle derden met een concurrerend zakelijk recht of chirografaire schuldeisers (met een zakelijk zekerheidsrecht) op het verkochte goed kunnen opwerpen dat de koop hen niet tegenwerpelijk is omdat deze niet werd overgeschreven op het hypotheekkantoor.

--> het kan ook deels uit een feitenkwestie zijn. Als V1 en/of V2 op enigerlei wijze eiseres in kennis hebben gesteld van de tussen hen ontstante overeenkomst én zij kunnen dit aantonen (bv. eiseres heeft een aangetekend schrijven van V1 of V2 ontvangen voor het afsluiten van de nieuwe huurovereenkomst), dan zal de eigendomsoverdracht toch tegenstelbaar zijn aan eiseres.

Huur is een persoonlijk recht en heeft ook geen enkel ander recht op of bezit van het verkochte goed.
De koop is haar dus wel tegenwerpelijk door het loutere feit dat er eigendomsoverdracht geweest is.

--> Neen. De koop en dus de eigendomsoverdracht wordt tegenstelbaar aan derden door overschrijving op het hypotheekkantoor. Enkel authentieke aktes (zoals een vonnis of een notariële akte) kunnen worden overgeschreven op het hypotheekkantoor. Zolang de onderhandse overeenkomst niet overgeschreven was, was de eigendomsoverdracht enkel inter partes en (nog) niet tegenstelbaar aan derden. Tenzij eiseres op een andere manier in kennis werd gesteld vóór het afsluiten van de huurovereenkomst. De datum van overschrijving op het hypotheekkantoor is dus cruciaal.

Dan is er nog volgende denkpiste : Ervan uitgaande dat de eigendomsoverdracht was overgeschreven op het hypotheekkantoor vóór het afsluiten van de huurOK : in hoeverre kan je redelijkerwijze verlangen van een kandidaat huurder (in casu eiseres) dat hij het hypotheekkantoor gaat raadplegen alvorens de huurovereenkomst te tekenen. Ja, de wet zegt dat het door overschrijving tegenstelbaar is aan derden, maar als advocaat van de eiser (nog eens : in de hypothese dat de overschrijving gebeurde voor het afsluiten van de huurOK) zou ik toch die route proberen en er dan de (niet professionele? niet jurist; geen kennis van zaken inzake vastgoed, ed.) hoedanigheid van de huurder bijslepen. Weinig kans op succes, maar proberen waard. Vind je vast wel relevante rechtspraak over.)

Fragony
03-02-2009, 18:19
@Mediolanus:
over zijn houding ten opzichte van familie, zijn familie leden,... Of hij echt zo'n goede huisvader was en blabla als Suetonius beschrijft. Of dat er misschien een logischere reden is waarom zijn spruiten zo goed als allemaal verbannen werden enzo.

Dat was nodig juist omdat voor de Augustus huiselijkheid zo belangrijk was, maar die dochter van hem was me toch een wild zwoel loeder, volgens mij is Julia ook de enige van zijn directe familie die is verbannen. Seneca is een van de meest critische schrijvers over Augustus

edit, nee niet Seneca die had het niet op Claudius naam even kwijt

Mediolanicus
03-02-2009, 18:39
't is een lastig geval hé, die casus...

--> het kan ook deels uit een feitenkwestie zijn. Als V1 en/of V2 op enigerlei wijze eiseres in kennis hebben gesteld van de tussen hen ontstante overeenkomst én zij kunnen dit aantonen (bv. eiseres heeft een aangetekend schrijven van V1 of V2 ontvangen voor het afsluiten van de nieuwe huurovereenkomst), dan zal de eigendomsoverdracht toch tegenstelbaar zijn aan eiseres.

Het is een bespreking van een Cassatiearrest. We mogen er dus vanuit gaan dat de feiten voldoende vastgesteld zijn door de feitenrechters.

--> Neen. De koop en dus de eigendomsoverdracht wordt tegenstelbaar aan derden door overschrijving op het hypotheekkantoor. Enkel authentieke aktes (zoals een vonnis of een notariële akte) kunnen worden overgeschreven op het hypotheekkantoor. Zolang de onderhandse overeenkomst niet overgeschreven was, was de eigendomsoverdracht enkel inter partes en (nog) niet tegenstelbaar aan derden. Tenzij eiseres op een andere manier in kennis werd gesteld vóór het afsluiten van de huurovereenkomst. De datum van overschrijving op het hypotheekkantoor is dus cruciaal.

Art. 1 Hyp. W. zegt inderdaad dat akten moeten overgeschreven worden en dat "[t]ot dan toe [men] zich op die akten niet [kan] beroepen tegen derden die zonder bedrog gecontracteerd hebben."

Cassatie heeft echter in '57 en in 2003 uitdrukkelijk gezegd dat deze derden enkel personen zijn die een zakelijk of zakelijk zekerheidsrecht op het goed kunnen laten gelden. bv. bij dubbele koop.

Huurders zijn geen derden in de zin van art. 1 Hyp.W. volgens het Hof van Cassatie.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet helemaal doorheb wat het precieze gevolg hiervan is (het feit dat dit een oefening is over een vak van vorig semester en dat ik nog enigzins met mijn huidige vakken wil bezig zijn, kan daar iets mee te maken hebben). Het Hof bevestigt in elk geval wel het arrest van het Hof van Beroep dat de huurder niet de huur van de onderverhuurder/eigenaar V1 kan eisen.

Dan is er nog volgende denkpiste : Ervan uitgaande dat de eigendomsoverdracht was overgeschreven op het hypotheekkantoor vóór het afsluiten van de huurOK : in hoeverre kan je redelijkerwijze verlangen van een kandidaat huurder (in casu eiseres) dat hij het hypotheekkantoor gaat raadplegen alvorens de huurovereenkomst te tekenen. Ja, de wet zegt dat het door overschrijving tegenstelbaar is aan derden, maar als advocaat van de eiser (nog eens : in de hypothese dat de overschrijving gebeurde voor het afsluiten van de huurOK) zou ik toch die route proberen en er dan de (niet professionele? niet jurist; geen kennis van zaken inzake vastgoed, ed.) hoedanigheid van de huurder bijslepen. Weinig kans op succes, maar proberen waard. Vind je vast wel relevante rechtspraak over.)

Je tweede denkpiste is interessant, maar heeft inderdaad bijzonder weinig kans op slagen. Ik denk dat er voor de rechtszekerheid wel wordt vanuit gegaan dat de huurder de overgeschreven overeenkomst had moeten kennen. Zo niet, dan zouden bedrog of veinzing waarschijnlijk beter figuren zijn om in te roepen.

Andres
03-02-2009, 20:36
Art. 1 Hyp. W. zegt inderdaad dat akten moeten overgeschreven worden en dat "[t]ot dan toe [men] zich op die akten niet [kan] beroepen tegen derden die zonder bedrog gecontracteerd hebben."

Cassatie heeft echter in '57 en in 2003 uitdrukkelijk gezegd dat deze derden enkel personen zijn die een zakelijk of zakelijk zekerheidsrecht op het goed kunnen laten gelden. bv. bij dubbele koop.

Huurders zijn geen derden in de zin van art. 1 Hyp.W. volgens het Hof van Cassatie.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet helemaal doorheb wat het precieze gevolg hiervan is (het feit dat dit een oefening is over een vak van vorig semester en dat ik nog enigzins met mijn huidige vakken wil bezig zijn, kan daar iets mee te maken hebben). Het Hof bevestigt in elk geval wel het arrest van het Hof van Beroep dat de huurder niet de huur van de onderverhuurder/eigenaar V1 kan eisen.

1) Waarop beroept Cassatie zich om te beslissen dat derden in de zin van art. 1 Hyp. W. enkel derden zijn die een zakelijk (zekerheids)recht op het goed kunnen laten gelden?

Parlementaire voorbereiding, rechtsleer, andere rechtspraak, of maakt Cassatie geen melding van de bronnen waar ze zich door heeft laten leiden in haar redenering? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit arrest door de rechtsleer niet op gejuich is onthaald.

2) Quid met art. 1165 B.W.?

Overeenkomsten brengen alleen gevolgen teweeg tussen de contracterende partijen; zij brengen aan derden geen nadeel toe en strekken hun slechts tot voordeel in het geval voorzien bij artikel 1121.

Je wordt als buitenstaander sowieso toch niet geacht op de hoogte te zijn van overeenkomsten tussen derden? Hoe kon eiseres nu weten dat haar contracterende partij geen eigenaar meer was? De overeenkomst was niet overgeschreven en zij had op geen enkele andere wijze kennis van de tussen V1 & V2 bestaande overeenkomst (ervan uitgaand dat eiseres te goeder trouw was, wat het geval lijkt te zijn.). Of gaat Cassatie na haar vreemde kronkel over derden in de zin van art. 1 Hyp. W. nog verder het foute pad op door te zeggen dat dit dan voor wat betreft overeenkomsten die de overdracht van eigendom op onroerend goed betreffen een lex specialis is t.o.v. art. 1165 B.W.? Dit lijkt me echt geen gelukkig arrest en hopelijk komt er gauw een ander dat van wat meer gezond verstand getuigt.

Je tweede denkpiste is interessant, maar heeft inderdaad bijzonder weinig kans op slagen. Ik denk dat er voor de rechtszekerheid wel wordt vanuit gegaan dat de huurder de overgeschreven overeenkomst had moeten kennen.

Inderdaad, de overgeschreven overeenkomst, maar toch niet een niet overgeschreven overeenkomst.

Zo niet, dan zouden bedrog of veinzing waarschijnlijk beter figuren zijn om in te roepen.

Maar dat ligt dan weer moeilijker qua bewijslast. Het is makkelijker aan te tonen dat je geen affiniteit hebt met vastgoedtransacties. Maar als je bedrog kan aantonen, heb je idd wel meer kans op gelijk krijgen.

Mediolanicus
03-02-2009, 21:25
Ik moet zeggen, Andres, het is een verrijkende discussie.

1) Waarop beroept Cassatie zich om te beslissen dat derden in de zin van art. 1 Hyp. W. enkel derden zijn die een zakelijk (zekerheids)recht op het goed kunnen laten gelden?

Parlementaire voorbereiding, rechtsleer, andere rechtspraak, of maakt Cassatie geen melding van de bronnen waar ze zich door heeft laten leiden in haar redenering? Ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit arrest door de rechtsleer niet op gejuich is onthaald.

Cassatie beroept zich op het arrest uit 1957 en een noot van Dabin bij dat arrest.

De rechtsleer blijft vrij stil over dit arrest eigenlijk. Wij (ik een 4 anderen) hebbben die noot van Dabin, een artikel van professor C. Engels dat letterlijk het beschikkend gedeelte van het arrest van 2003 declameert en een artikel over art. 1 Hyp. W. uit de artikelsgewijze commentaren van voor 2003 dat over deze problematiek spreekt.

Voor de rest lijkt de rechtsleer in alle talen te zwijgen.

2) Quid met art. 1165 B.W.?

Je wordt als buitenstaander sowieso toch niet geacht op de hoogte te zijn van overeenkomsten tussen derden? Hoe kon eiseres nu weten dat haar contracterende partij geen eigenaar meer was? De overeenkomst was niet overgeschreven en zij had op geen enkele andere wijze kennis van de tussen V1 & V2 bestaande overeenkomst (ervan uitgaand dat eiseres te goeder trouw was, wat het geval lijkt te zijn.). Of gaat Cassatie na haar vreemde kronkel over derden in de zin van art. 1 Hyp. W. nog verder het foute pad op door te zeggen dat dit dan voor wat betreft overeenkomsten die de overdracht van eigendom op onroerend goed betreffen een lex specialis is t.o.v. art. 1165 B.W.? Dit lijkt me echt geen gelukkig arrest en hopelijk komt er gauw een ander dat van wat meer gezond verstand getuigt.

Raar genoeg wordt er in het arrest maar eenmaal 1165BW vernoemd en dat is in deze grief.

"De appèlrechters konden uit de loutere omstandigheid dat de eerste
verweerders vanaf 27 november 1991 eigenaars waren van het bewuste pand,
niet wettig afleiden dat de tussen de tweede verweerster als verhuurster en
eiseres als huurster gesloten notariële handelshuurovereenkomst van 23 maart
1992 – waaromtrent de eerste verweerders als derden moeten worden
beschouwd in de zin van artikel 1165 van het Burgerlijk Wetboek – nietig was."

Voor het overige houdt het Hof het in haar beschikend gedeelte bij:

"Overwegende verder dat, krachtens artikel 1 van de Hypotheekwet, het
gebrek aan overschrijving in het daartoe bestemde register op het kantoor van
bewaring der hypotheken van akten onder levenden tot overdracht of
aanwijzing van onroerende zakelijke rechten, andere dan voorrechten en
hypotheken, tot gevolg heeft dat deze akten niet kunnen worden
tegengeworpen aan derden die zonder bedrog hebben gecontracteerd ;
Dat zodanige akten niet kunnen worden tegengeworpen aan derden, in
de mate dat zij kunnen schaden hetzij aan de zakelijke rechten welke die
derden bezitten op de goederen waarop bedoelde akten betrekking hebben,
hetzij aan de rechten welke die derden op de goederen hebben vervolgd tegen
hun schuldenaar ;"

Het Hof benadrukt daarna dat een huurder niet onder deze categorie derden valt omdat huur een persoonlijk recht is en dat de eiseres geen notariële akte kon opmaken met V2 aangezien die geen eigenaar meer was.

Misschien ben ik het nu erg door elkaar aan het klutsen, maar voor zover ik het snap bleef die stilzwijgende verlenging uit 1991 (zie feiten) wel doorwerken, zelfs zonder authentieke akte, tot op het moment dat V1, als eigenaar, besloot/besluit (dit wordt nergens vermeld) een einde te maken aan de verhuur. Aan de onderhuur kwam een einde toen V1 eigenaar werd van het pand.

En dat is de situatie die eiseres zich niet wil tegengeworpen zien, maar blijkbaar krijgt ze geen gelijk van het Hof van Cassatie (noch van de lagere rb's).

"Je tweede denkpiste is interessant, maar heeft inderdaad bijzonder weinig kans op slagen. Ik denk dat er voor de rechtszekerheid wel wordt vanuit gegaan dat de huurder de overgeschreven overeenkomst had moeten kennen."

Inderdaad, de overgeschreven overeenkomst, maar toch niet een niet overgeschreven overeenkomst.

Je tweede denkpiste begon wel met "Ervan uitgaande dat de eigendomsoverdracht was overgeschreven op het hypotheekkantoor vóór het afsluiten van de huurOK"
Dus, inderdaad, de overgeschreven overeenkomst.

Fragony
03-15-2009, 10:43
*proest*

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/03/belg_in_cel_na_swaffelen_polit.html

Dutch_guy
03-16-2009, 14:12
haha wat een held.

:balloon2:

Aemilius Paulus
03-17-2009, 23:34
Eto nevinosimo!! Tut odni Gollandtsi. Neyzheli tut nety Russkih? Da, dela plohi...

Izvinaus za to shto ne mog pisat Kyrilitsey. Y menya eyst claviatura, no nety vremini pechatat na ney. Slishkom medlenno.

Andres
03-18-2009, 11:11
*proest*

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/03/belg_in_cel_na_swaffelen_polit.html

Swaffelen tegen het Atomium? Het idee alleen al :laugh4:

The Stranger
03-19-2009, 13:43
booo

Andres
03-19-2009, 13:50
booo

Hey TS. Kom je nog eens langs tussen je spannende wereldwijde avonturen door?

Wanneer komen er eens wat foto's?

Mithick666
03-20-2009, 03:14
hola a todos no entiendo de que hablan pero en fin XD aver no hay nadie de mexico o que hable español saludos a todos si hay alguien mandenme un mp:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

Ibrahim
03-20-2009, 05:41
hola a todos no entiendo de qhu hablan pero en fin XD aver no hay nadie de mexico o que hables español saludos a todos si hay alguien mandenme un mp:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:

hardly anyone here speaks spanish I am afraid-most here are dutch speaking. but good luck findig them-spanish speakers are easier to find than Arabic speakers

I myself can't find anyone who speaks Arabic with me. i feel lonely :sad:

Mithick666
03-20-2009, 06:27
good luck XD i hope tha you find somebody if it serve you, i do not speak arabic but we can be friends :yes: :shakehands: waiting for semebody that speak spanish :helloo:

Paradox
03-20-2009, 06:34
hardly anyone here speaks spanish I am afraid-most here are dutch speaking. but good luck findig them-spanish speakers are easier to find than Arabic speakers

I can speak gulf dialect, not eastern Arabic. But I do understand what you said in the previous post.:thumbsup:

Ibrahim
03-20-2009, 08:01
I can speak gulf dialect, not eastern Arabic. But I do understand what you said in the previous post.:thumbsup:

*byihmid allah*

shu law kunt khaliji? il-muhim innak 3arabi u ana bafhamak u lahjitak.:clown:

u ana falastini-min il-khaleel. bas itrabbet fi il-kuwait. itsharrafit:beam:

@mithick: nice to meet you! and welome to the forums!

Paradox
03-20-2009, 11:34
*byihmid allah*

shu law kunt khaliji? il-muhim innak 3arabi u ana bafhamak u lahjitak.:clown:

u ana falastini-min il-khaleel. bas itrabbet fi il-kuwait. itsharrafit:beam:
ahlain o5ooy, hea walla ahem shay 3arab. to8abbal allah wa jazaak allah 5air.

oo gooly eetha itwahhegt aw mafehemt il remsa (lahja) il khalijiyya.

Andres
03-20-2009, 11:38
waiting for semebody that speak spanish :helloo:

E viva España !

Si. Por favor. Non hablo Español.

Sorry, that's all Spanish I know. Not enough to have a conversation, I guess :shame:

Ibrahim
03-21-2009, 03:06
ahlain o5ooy, hea walla ahem shay 3arab. to8abbal allah wa jazaak allah 5air.

oo gooly eetha itwahhegt aw mafehemt il remsa (lahja) il khalijiyya.

allah ya3tik il3afia, u jazak allah khair. la tkhafish, fahim 3alaik, bas ha'ool law ana mafhimit ishi.

min wayn min il'imaraat inta?

u keef hal il-khaleej?

Aemilius Paulus
03-21-2009, 14:35
You are still lucky and well-off compared to me. I am so far the only Russian speaker here :no:.

Neyzheli nichto ne govorit po russki tut? Ayyyyyy!!

The Stranger
03-21-2009, 15:03
BLASPHEMY!

Moros
03-21-2009, 20:14
BLASPHEMY!

héla, wel Nederlands praten aub! ;)

Aemilius Paulus
03-22-2009, 03:12
BLASPHEMY!
O chem ti govorish?

What are you talking about?

desert
03-22-2009, 04:16
Puedo hablar un poco de espanol porque lo aprendo en un clase en mi escuela, pero no soy muy competente en ello. Di algo, por favor. No me deja plantado. :sweatdrop:

O chem ti govorish?

Lol, mozhish ni polzevats bolshiye slava Ruskiye, ya perestal utchits Rusky posle pyats leht; nuzhna gavarits somnoy kak s'malenkom rebonok. :laugh4:

Mithick666
03-22-2009, 05:17
Puedo hablar un poco de espanol porque lo aprendo en un clase en mi escuela, pero no soy muy competente en ello. Di algo, por favor. No me deja plantado.
hola desert como estas saludos desde mexico muy buen español Europa Barborum de poca madrxxxxxx:laugh4:

desert
03-22-2009, 05:31
Europa Barborum de poca madrxxxxxx

Uhhhh...tu nombre de Hamachi?

No comprendo. :help:

Mithick666
03-22-2009, 07:16
Uhhhh...tu nombre de Hamachi?

No comprendo. :help:

de poca madre aqui en mexico es como decir que esta super bien
in mexico it is how to tell veryverygood but whit badwords:wizard:
hamachi what is that? XD:help:

The Stranger
03-22-2009, 11:49
Puh... Rare jonges die Spanjaarden...

desert
03-22-2009, 21:11
Hamachi es un programa que es necesario para jugar Europa Barbarorum Multiplayer.

Stig
03-24-2009, 10:24
Swaffelen tegen het Atomium? Het idee alleen al :laugh4:

Wel de bovenste bal, anders is het te makkelijk

Fragony
03-24-2009, 11:18
Krijg nou de kammewattus wie heeft Stig afgestoft, alles goed?

Moros
03-24-2009, 16:25
Dasj een poosj geleden, sjeg!

Tja, te veel Asterix gelezen in mijn nog jeugdigere jaren.

satalexton
03-24-2009, 16:50
*points* HUMIEZ!!! WAAAGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *takes out choppa*

Fragony
04-01-2009, 10:12
Zo dat is goed nieuws, eindelijk een slager gevonden die belgische zwarte bloedworst verkoopt, tien keer zo lekker als de nederlandse variant. Zo eens lekker opbakken met een appeltje en kwakken op een stuk roggebrood met een lik appelstroop, jummie.

Andres
04-01-2009, 10:27
Zo dat is goed nieuws, eindelijk een slager gevonden die belgische zwarte bloedworst verkoopt, tien keer zo lekker als de nederlandse variant. Zo eens lekker opbakken met een appeltje en kwakken op een stuk roggebrood met een lik appelstroop, jummie.

Of gewoon met appelmoes en een stuk stokbrood :2thumbsup:

Is ook best wel lekker met wortelstamppot.

Bij de weg, ik begin meer en meer te koken. Vroeger kookte 't vrouwtje elke dag, simpelweg omdat ze gewoon ongelooflijk lekker kan koken, maar tegenwoordig durf ik me ook wel aan iets eenvoudigs wagen, meestal wokken.

Poepsimpel om een lekkere maaltijd te bereiden in de wok. Pan opwarmen; olijfolie of wokolie in de pan, in stukjes gesneden vlees in de pan, kruiden toevoegen (volgende combinaties werkten wonderwel: kipkruiden+curry madras - spaghettikruiden+look - en ja, wees maar kwistig met de kruiden, maakt het allemaal des te lekkerder), wachten tot het vlees goed doorbakken is, wokmie en heet water (liefst met een bouillonblokje) toevoegen en roeren tot de mie het water volledig heeft opgenomen; eventueel nog een scheut olie en wat kruiden erbij; als de mie het water volledig heeft opgenomen, fijngesneden groentjes toevoegen (zowat alles gaat : prei, wortel, courgette, paprika, chinese kool, soja-scheuten, tomaat of gewoon een mengelmoes van alles); paar minuutjes laten bakken (roeren of de mie bakt aan!) en voilà.

Mjammie.

Fragony
04-01-2009, 10:50
Ben ook meer van de 1 pan gerechten, ben gek op stoofgerechten uit de oven, makkelijk om te maken het kan eigenlijk niet foutgaan. Orgaanvlees is spotgoedkoop hier niemand wil het, Belgen zijn natuurlijk de chinezen van Europa kun je veel meer krijgen, maar voor een bedrag van niks dus lekkere niertjes in wijnsaus, lever met sinasappel, oh de heerlijkheid.

miotas
04-01-2009, 17:25
bloody 'ell, i got 'ome after a bit a hard yakka and the trouble n strife was givin me a bit of a captain cook, so i hit the frog n toad and took off flat chat to the bottlo to grab some bundies then nipped over to me mates to catch the end of the one dayer and crack a few tinnies.:beam:

Andres
04-01-2009, 18:52
Dat kan dan wel zijn, m'n beste miotas, maar als ie zich gewassen en geschoren heeft, valt het nog wel mee hoor.

miotas
04-01-2009, 19:04
Dat kan dan wel zijn, m'n beste miotas, maar als ie zich gewassen en geschoren heeft, valt het nog wel mee hoor.

Something about being for the best and cleaning myself up? :no:

sorry you'll have to help me out here:embarassed:

Andres
04-01-2009, 19:27
Something about being for the best and cleaning myself up? :no:

sorry you'll have to help me out here:embarassed:

In fact, I didn't understand what you were saying either, so I said something nonsensic, which roughly translates as: "That may be true, miotas, but when he's clean and has shaved himself, it's not that bad."

I was, in fact, referring to Fragony, but he's pretending like he doesn't understand ~;p

miotas
04-01-2009, 19:51
lol
well i will give a english translation of some very colloquial aussie, most people use some of that language but very few people would say a whole sentence like that.

bloody 'ell, i got 'ome after a bit a hard yakka and the trouble n strife was givin me a bit of a captain cook, so i hit the frog n toad and took off flat chat to the bottlo to grab some bundies then nipped over to me mates to catch the end of the one dayer and crack a few tinnies.

bloody hell, i came home after a hard days work and the wife was giving me a LOOK, so i hit the road and sped off to the bottle shop to get some alcohol and then i went to a mates house to watch the cricket and get drunk.

Andres
04-01-2009, 19:54
the wife was giving me a LOOK,

Aha, "the look". As any married guy, I know all about "the look".

It can mean a 1000 different things, but usually it means I did something wrong and I don't have a clue what that "something" could be :laugh4:

miotas
04-01-2009, 20:14
well im not actually married but i come from a very argumentative family and i've seen many a look, not sure how it is from a wife but a look from a mother can be a very scary thing, best to leave the house quickly in my experience.

my dad also seems to be an expert at inspiring looks from mum and i can never figure out why.

Fragony
04-02-2009, 01:43
Allemaal onderdeel van het spel spannend woest zwoel loeder

The Stranger
04-02-2009, 06:57
balina ey... im now in byron bay, passed through balina when hitchhiking a couple of days ago.

miotas
04-02-2009, 07:59
hehe byron, full of drugs and hippies, byron and nimbin, the best places to go on the northern rivers if you wanna be high as kite 24-7.
I hope you don't believe all the hype about it's amazing beaches, and if you are looking for good beaches i hope for your sake you stopped at lennox, best bloody beaches in australia.

Where are you from btw?

Moros
04-04-2009, 01:06
Laptop naar de vaantjes hoera!

stomme vaantjes ook altijd. Waar ligt dat eigenlijk want ik wil mijn laptop terug?

Fragony
04-04-2009, 01:53
Als je het hebt gevonden neem mijn wii even mee, hufters

Moros
04-04-2009, 22:27
Als je het hebt gevonden neem mijn wii even mee, hufters
Hoe herken ik de jouwe of is een andere ook goed?

Andres
04-06-2009, 09:35
Waar ligt dat eigenlijk want ik wil mijn laptop terug?

Vraag het eens aan een vaantjesboer...

Moros
04-06-2009, 14:20
Vraag het eens aan een vaantjesboer...
Ik mag niet met vreemden praatten van mijn moesje.

Sorry moet er vandoor. Ik ken een paar mensen die hier gepost hebben niet!

Fragony
04-06-2009, 19:18
Sodetyfus, al 150 doden geborgen in Italie door die aardbeving, wat akelig allemaal weer.

Moros
04-06-2009, 20:42
Was er een aarbeving? En ik maar gezellig notencake maken. Met amandel, hazelnoot en walnoot en om het af te werken boterroom met praliné. Mjam mjam.

Fragony
04-06-2009, 21:12
Klinkt goed, een grote hongerige vent in Italie zal het wel geroken hebben

Moros
04-06-2009, 23:58
Klinkt goed, een grote hongerige vent in Italie zal het wel geroken hebben

Berlusconi krijgt juist niks. Tenzij hij zijn presentatrices deelt met mij en Kaka voor een jaartje bij Genk laat euh 'rusten'!

Fragony
04-07-2009, 12:08
MUHA! Betrapt stelletje krenten

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/04/zuunige_belgen_leveren_fles_bi.html

Andres
04-07-2009, 15:03
MUHA! Betrapt stelletje krenten

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/04/zuunige_belgen_leveren_fles_bi.html

Allemaal leugens zeg ik. Waarschijnlijk is dat artikel gemanipuleerd door Berlusconi die boos is omdat hij geen taart krijgt van Moros.

Daarbij, het feit dat daar een heel artikel aan gewijd wordt, is het beste bewijs dat Vlamingen zelden krenterig zijn. Indien ze wél krenterig zouden zijn, zou deze uitspatting van krenterigheid immers geen nieuws zijn.

Daarom ook dat je geen artikels leest over gierige Hollanders, dat is immers geen nieuws meer. Een vrijgevige Hollander, dat zou pas nieuws zijn.

:snobby:

Moros
04-10-2009, 14:57
Gekke italianen toch.

Fragony
04-23-2009, 09:13
Wat voor soep? Wel oma-soep. Mergpijpje zit in de pan lekker te trekken dat word smullen, helemaal van de hollandse kost de laatste tijd, stamppot FTW!!

Andres
04-24-2009, 11:37
Gisteren een heerlijke Belgische klassieker klaargemaakt: biefstuk met frieten; met lekker veel rauwkost en schandalig veel mayonaise :2thumbsup:

Vanavond gaat 't vrouwtje pasta met kaassaus maken. Mjammie.

Moros
04-25-2009, 22:01
Gisteren een heerlijke Belgische klassieker klaargemaakt: biefstuk met frieten; met lekker veel rauwkost en schandalig veel mayonaise :2thumbsup:

Vanavond gaat 't vrouwtje pasta met kaassaus maken. Mjammie.
Hmmm ja Biefstuk. Hoewel het vlees bij uitstek voor bij frieten is en blijft steeds stoofvlees. Vooral die van frituur Patrick in Leuven. Mjam mjam.

TosaInu
04-26-2009, 19:50
Patat bij biefstuk? Liever brood en dat dopen in de jus.

Andres
04-26-2009, 20:03
Biefstuk met brood?

Biefstuk met fritten, patatten, pasta : ja. Biefstuk met brood? :inquisitive:

Welke goden hebben de Nederlanders ooit zo diep beledigd dat ze voor eeuwig te lijden hebben onder het juk van gekke culinaire creaties?

Bifteck frites - Biefstuk met frieten:

https://i156.photobucket.com/albums/t2/AndresTheCunning/Org/biefstukfriet.jpg

:2thumbsup:

Fragony
04-27-2009, 07:18
pasta? :inquisitive:

Biefstuk met witbrood is heerlijk, een echte klassieker, prima lunch.

Andres
04-28-2009, 10:01
Santé! (http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezondheid/article/detail/829149/2009/04/23/Twintig-redenen-om-een-stevige-pint-te-drinken.dhtml)

Fragony
04-30-2009, 12:21
Lekker maar weer eens.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/aanslag_op_koningin_beatrix.html#comments

Wat een idioten.

Hooahguy
04-30-2009, 12:23
ישראל לנצח!

Andres
04-30-2009, 12:48
Lekker maar weer eens.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/aanslag_op_koningin_beatrix.html#comments

Wat een idioten.

Verschrikkelijk. Er is ook een kind onder de slachtoffers? :shame:

Fragony
04-30-2009, 13:29
Er zijn heel veel mensen zeer ernstig gewond, waaronder ook veel kinderen. De dader is een blanke jongen van een jaar of 25, geen terroristische aanslag, denk gewoon een gek.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week18/Thu12.ruwbeeld_apeldoorn.xml

Andres
04-30-2009, 15:15
geen terroristische aanslag, denk gewoon een gek.

Terroristen zijn ook gekken :shrug:

Fragony
05-01-2009, 09:14
Nou uiteindelijk zes doden waaronder de dader, extra wrang is dat 1 van de slachtoffers zwanger was. Gevalletje suicide by cop, heel triest allemaal.

Hax
05-04-2009, 17:09
Herdenkingsdag vandaag!

Hooahguy
05-04-2009, 17:16
בשבוע שעבר היה יום הזיכרון בישראל

EDIT:
Ik ben echt genieten van uw conversaties in het Nederlands, vooral die over biefstuk. hoera voor google vertaler! :yes:

(was that right?)

Rhyfelwyr
05-04-2009, 18:16
Och jings crivens the noo, fit's wae a' this keech, ye ken?

Hax
05-04-2009, 18:47
Ik ben echt genieten van uw conversaties in het Nederlands, vooral die over biefstuk. hoera voor google vertaler!

"Ik ben echt aan genieten van uw/jullie conversaties in het Nederlands, vooral die over biefstuk. hoera voor google vertaler!"

Dit klopt redelijk. Er zijn wel een paar dingen in het Nederlands die moeilijk vertaalbaar zijn naar het Engels, maar een Nederlander zou je wel begrijpen. Goed zo Hooahguy!

This is reasonably correct. There are a few things in the Dutch language which are difficult to translate into English, but a Dutchman would understand you. Way to go, Hooahguy!

Andres
05-04-2009, 19:33
Vanochtend lekker weertje, dus ben ik maar met de fiets gaan werken :2thumbsup: Heerlijk om zo de dag te beginnen. Vanavond was 't wat minder, beetje wind tegen, maar dat is dan weer goed voor de conditie.

Maakt niet uit of je te laat gaan slapen bent of slecht geslapen hebt, met de fiets naar 't werk is gegarandeerd beginnen met een fris hoofd. Lekker.

Hebben de andere werkenden onder ons ook het geluk om dicht genoeg bij het werk te wonen zodat ze met de fiets kunnen gaan bij goed weer, of is het voor jullie elke ochtend file rijden/wachten op de bus/trein?

Hax
05-04-2009, 20:06
Hebben de andere werkenden onder ons ook het geluk om dicht genoeg bij het werk te wonen zodat ze met de fiets kunnen gaan bij goed weer, of is het voor jullie elke ochtend file rijden/wachten op de bus/trein?

In theorie kan ik met de fiets naar school, duurt even lang als de bus. Ik ben alleen nogal lui.

Hooahguy
05-04-2009, 20:11
Ik wil mijn school had een bus te gaan. :shame:
maar haar ook te ver weg om te fietsen. 7 kilometer afstand, ook op de snelweg.

Ik zal zeggen, spreken in het Nederlands is leuk! :2thumbsup:

Dutch_guy
05-04-2009, 23:32
Ik wil mijn school had een bus te gaan. :shame:
maar haar ook te ver weg om te fietsen. 7 kilometer afstand, ook op de snelweg.

Ik zal zeggen, spreken in het Nederlands is leuk! :2thumbsup:

Zeven kilometer is een half uurtje fietsen als je de tijd neemt, goed te doen toch ?

Hooahguy
05-04-2009, 23:35
7 kilometer op de snelweg. 17 op de zijkant wegen. vervelend, ik weet het.

Andres
05-05-2009, 09:07
In theorie kan ik met de fiets naar school, duurt even lang als de bus. Ik ben alleen nogal lui.

Tamzak!

7 kilometer op de snelweg. 17 op de zijkant wegen. vervelend, ik weet het.

Tja, 17 kilometer is wel wat veel; maar je hoeft het ook niet elke dag te doen. Eén of twee keertjes in de week. Beschouw het als goed time managament: je combineert lichaamsbeweging met pendelen. Als ik drie of meer dagen met de fiets kan gaan werken, hoef ik die week niet meer te sporten. De afstand is 7 km, 's ochtends ongeveer het halve traject bergaf, 's avonds uiteraard halve traject bergop, en niet zo'n beetje :sweatdrop:

Fragony
05-05-2009, 10:16
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/opleidingsniveau.html#comments

"Telegraaf, AD, Volkskrant" leuk rijtje *proest* Zullen die zelfverklaarde weldenkenden tandenknarsen. Is er dan helemaal niks meer heilig?

Hooahguy
05-05-2009, 12:15
Tamzak!

Tja, 17 kilometer is wel wat veel; maar je hoeft het ook niet elke dag te doen. Eén of twee keertjes in de week. Beschouw het als goed time managament: je combineert lichaamsbeweging met pendelen. Als ik drie of meer dagen met de fiets kan gaan werken, hoef ik die week niet meer te sporten. De afstand is 7 km, 's ochtends ongeveer het halve traject bergaf, 's avonds uiteraard halve traject bergop, en niet zo'n beetje :sweatdrop:
i manier kunnen de fiets naar school later op de dag, maar niet in de ochtend. im te moe.

Rhyfelwyr
05-05-2009, 12:36
A'm peely-wally o' this steid, a'm aff tae git mah wirk dane.

Dutch_guy
05-05-2009, 12:54
i manier kunnen de fiets naar school later op de dag, maar niet in de ochtend. im te moe.

17 km is een uurtje fietsen, heb het zelf ook langere tijd moeten doen. Niet echt heel erg leuk, en s'ochtends vaak een ramp, maar als het moet dan moet het. En was s'ochtends sowieso ook altijd te moe :beam:

Dat gezegd, raad het niemand aan te doen - al zijn er uitzonderingen te maken in de zomer.

Hooahguy
05-05-2009, 14:19
goed idee! Ik denk dat slecht doen dat tijdens de zomer!

Fragony
05-06-2009, 14:33
Kijk zo moet het nou.

https://img.photobucket.com/albums/v494/Fragony/Photo2.jpg

Met heerlijke paddenstoelen, veel jus, brood, en een zalige portsaus. Met een frisse rauwkost met olijfolie en wat balsimico-azijn, wat pijnboompitten opbakken als je er tijd voor hebt en wat parmazan doet wonderen maar dat zat er niet in.

Hooahguy
05-06-2009, 14:44
dat ziet er geweldig!

Fragony
05-06-2009, 15:00
Zo is dat. Gewoon een uitstekende lunch. Of vroege maaltijd in dit geval, zo verder heden stamppot.

Hooahguy
05-06-2009, 15:03
heb je geprobeerd schwarma?

Fragony
05-06-2009, 15:08
Shoarma, zelfde als kebab

Don't break your neck over that one by the way, it isn't a dutch word, noth africans call kebab shoarma, your pronouncian would have been correct

Hooahguy
05-06-2009, 15:16
door de manier, heb je klaar bent met de Hebreeuwse quiz nog?

Rhyfelwyr
05-06-2009, 15:21
That hough looks lik' a lot o' keech, it mak's me cop lik' a'm gaun tae boak.

Fragony
05-06-2009, 15:22
Ga er morgen mee aan de gang, tijd zat.

Hooahguy
05-06-2009, 15:24
Ga er morgen mee aan de gang, tijd zat.
neem de tijd :book:

Fragony
05-09-2009, 20:14
godverrrrrrrrrrr nummer 8

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/05/marij.html

en het lukt me niet eens om kwaad te worden op die stumper.

Andres
05-13-2009, 11:57
Best wel rustig hier in deze draad.

Is 't staking? Een weekje vrijaf?

TosaInu
05-13-2009, 23:07
Staking?

Andres
05-14-2009, 11:29
Staking?

Staking, ja. Kennen jullie dat niet in Nederland, staken? Je weet wel, wanneer mensen ontevreden zijn en het werk neerleggen, doorgaans georganiseerd door de vakbonden.

Fragony
05-14-2009, 12:11
syntax error.......... need input
processing........
data stored

Andres
05-14-2009, 12:31
Jullie Nederlanders gebruiken het woord "staking" niet?

Hoe noemen jullie het dan?

Beskar
05-14-2009, 12:34
This is why we should all just speak English. Everyone here speaks it, so why not just get rid of all the other languages as relics of the past?

(This is not a debate question, it is simply a tease to all the members here. So don't worry.)

Fragony
05-14-2009, 12:36
This is why we should all just speak English. Everyone here speaks it, so why not just get rid of all the other languages as relics of the past?

(This is not a debate question, it is simply a tease to all the members here. So don't worry.)

The purpose of this threadshouldbeperfecktyclearfostwegfba.jk

Hi!

Andres
05-14-2009, 12:36
Wie spreekt er hier Engels? Het is niet omdat we het typen dat we het ook spreken. Zit mijnheer dan alles wat hij typt luidop te herhalen?

Beskar
05-14-2009, 13:01
Kalimera, pos se chronon?

TosaInu
05-14-2009, 20:28
Dat lijkt Grieks?

Staking, we kennen het woord wel.

Fragony
05-16-2009, 09:33
Ja dat hebben we gemerkt, foei Tooske

TosaInu
05-16-2009, 20:38
Sorry, ik vergat te trappen. Ik zal extra hamsters mee laten lopen.

Moros
05-16-2009, 21:14
Je kunt ook altijd de kinderen van de buurman met snoepjes lokken en in zo'n rad steken. Dat scheen in de middeleeuwen best wel te werken. Hoewel honden er ook niet slecht in zijn. Hmmm misschien kunnen we zo die spaanse windhonden nog hun nut geven, die lopen nog snel ook!

Andres
05-16-2009, 22:57
Je kunt ook altijd de kinderen van de buurman met snoepjes lokken en in zo'n rad steken. Dat scheen in de middeleeuwen best wel te werken. Hoewel honden er ook niet slecht in zijn. Hmmm misschien kunnen we zo die spaanse windhonden nog hun nut geven, die lopen nog snel ook!

Jamaar, kinderen lokken met snoepjes is een riskante bezigheid. Voor je 't weet, wordt Tosa opgesloten en dan zitten we hier, eenzaam en verlaten.

Of was dat uw bedoeling, misschien, gij listige Moros? Zorgen dat Tosa in den bak gestoken wordt en dan zelf de Org overnemen? Ha, die Limburgers!

Fragony
05-17-2009, 12:20
*proest*

http://www.elsevier.nl/web/10234197/Nieuws/Nederland/Gedrag-Belgische-militairen-in-Nederland-onderzocht.htm

gottegot :laugh4:

Andres
05-17-2009, 13:17
Joepie! Een baby-olifant: http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde-Dieren/article/detail/856607/2009/05/17/Olifant-Phyo-Phyo-bevallen-van-wijfje-in-Antwerpse-Zoo.dhtml

Fragony
05-17-2009, 13:44
hoe schattig

Hooahguy
05-17-2009, 16:38
inderdaad. cuter niets dan een olifant

Rhyfelwyr
05-17-2009, 17:19
Ah wis at th' fitba gam yesterday 'n' th' The Gers blooter't th' Dons twa goals tae yin, stoatin!

Fragony
05-19-2009, 09:45
inderdaad. cuter niets dan een olifant

'Niets schattigers dan een olifant'

same as english, 'nothing is cuter than', 'niets is schattiger dan'
Nothing cuter then - Niets schattigers dan

told you it was easy! It's english with different words!

Moros
05-21-2009, 20:20
Jamaar, kinderen lokken met snoepjes is een riskante bezigheid. Voor je 't weet, wordt Tosa opgesloten en dan zitten we hier, eenzaam en verlaten.

Het moet toch niet altijd een belg zijn...

TosaInu
05-22-2009, 19:10
Dan is het maar te hopen dat ik in hongerstaking ga, anders wordt het nog een dure grap voor de staat.

The Stranger
05-26-2009, 13:43
en tyolt staat nog steeds op pagina 1 :)

thats good!

Fragony
05-26-2009, 14:04
Hoi TS, we maakten ons al een beetje zorgen, was een ongeluk waar jij ongeveer zat in ozzyland

Andres
05-26-2009, 14:14
Ha, de wereldreiziger vertoont zich ook nog eens.

Waar blijven de foto's, m'n beste?

:whip:

Moros
05-26-2009, 19:30
ja je gaat ons toch ook niet gelijk Fagony maanden laten wachten op foto's hé?

Fragony
05-27-2009, 03:02
In een moment van zwakte aangegrepen, best mooi nummer

https://www.youtube.com/watch?v=ugZUtCVkIaU

The Stranger
05-27-2009, 04:48
oh goshie frag er zijn zoveel ongelukken gebeurd op de plekken waar ik ben geweest in ozzyland... ik heb midden in een zondvloedgezeten, ik heb een kampvuurtje gemaakt aan de rand van een bosbrand, er is een autoongeluk gebeurd op frasierisland, maar toen zat ik in cairns door een rare twist van het lot, toen was er nog een olieramp... jaja er gebeuren rare dingen hier :P not to mention the bikiewars!

Andres, hier zijn wat fotos!

http://www.facebook.com/home.php?#/album.php?aid=78049&id=586759759&ref=mf

maar verder gaat alles helemaal goed met mij... nog een maandje hier, dan twee maanden thailand en dan is het weer terug naar het leven op orga :P

ciao babes

Fragony
05-27-2009, 09:48
Je moet inloggen voor de foto's wereldreizend ding

Moros
05-27-2009, 14:14
oh goshie frag er zijn zoveel ongelukken gebeurd op de plekken waar ik ben geweest in ozzyland... ik heb midden in een zondvloedgezeten, ik heb een kampvuurtje gemaakt aan de rand van een bosbrand, er is een autoongeluk gebeurd op frasierisland, maar toen zat ik in cairns door een rare twist van het lot, toen was er nog een olieramp... jaja er gebeuren rare dingen hier :P not to mention the bikiewars!

Andres, hier zijn wat fotos!

http://www.facebook.com/home.php?#/album.php?aid=78049&id=586759759&ref=mf

maar verder gaat alles helemaal goed met mij... nog een maandje hier, dan twee maanden thailand en dan is het weer terug naar het leven op orga :P

ciao babes

Ge kunt die enkel zien als ge bevreind zijt met sue, wie dat ook moge zijn. Btw zijt gij Umeu Bartelds op facebook? Zo ja dan voeg ik u eens toe.

||Lz3||
05-29-2009, 00:19
De verdad que no les entiendo nada. Jejejeje

miotas
05-30-2009, 14:59
LOL. Deze draad moet heten spreken Nederlands draad. :laugh4: Ozzyland hey. Is dat de officieuze naam van jullie hebben voor ons? Het klinkt alsof je had nogal een avontuur hier in ozzyland TS. Heb je een kans om naar het binnenland, terwijl je hier was?

Was dat goed Nederlands?

TosaInu
05-30-2009, 18:49
Hello miotas,

Good enough to be understood.

Hooahguy
05-31-2009, 03:48
אני כל כך פרווה! למרות שאני אוהב לאכול, אחרי יומיים של אכילה או שתייה קבועה, אני מקבל את זה עייף.

The Stranger
06-02-2009, 15:08
ja dat ben ik moros :)

and miotas, i didnt sadly, ill come back for it! i did the coast from adelaide to cairns.

Fragony
06-03-2009, 08:53
zo, 200 jaar oud afrikaans ceremoniaal zwaard = +1

Andres
06-09-2009, 16:53
Forum krijgt een appelflauwte en de TYOLT wordt weer verwaarloosd.

Foei, misbruik maken van TS z'n educatief programma om zijn geliefde draad stiekem te laten verdwijnen naar pagina 2.

Pagina 2! Schande!

Ge zoudt voor minder iemand een paar keer prikken met een 200 jaar oud ceremonieel Afrikaans zwaard!

Fragony
06-09-2009, 16:59
En ik heb nog niet eens gezegt wat dat ding waard is.

gaat je niks an