Log in

View Full Version : The talk your own language thread

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

The Stranger
07-19-2007, 08:46
4000ste post (van buiten gezien dan) :balloon2:

Fragony
07-19-2007, 09:21
Owwww Duitsland boycot Pillenboer de France, dat zouden er meer moeten doen! Laat die in en in verziekte sport maar lekker langzaam kapotgaan, of snel, hangt van de shot af natuurlijk.

Moros
07-19-2007, 09:28
gah!

Fragony
07-19-2007, 09:48
Woef! http://www.dumpert.nl/mediabase/21095/0bd4c09f/index.html

Stig
07-19-2007, 10:50
Owwww Duitsland boycot Pillenboer de France, dat zouden er meer moeten doen! Laat die in en in verziekte sport maar lekker langzaam kapotgaan, of snel, hangt van de shot af natuurlijk.
Ik quote Bernard Hinault:
"Als een wielrenner iets teveel testosteron in zich heeft is de wereld ineens te klein, als Ronaldo na een jaar waarin hij niks heeft gepresteerd er ineens staat op het WK 98 dan is het niets dan lof."

Oftewel het is meer dan opgeblazen.
Wie zijn er de laatste tijd gepakt:
Ulrich, Basso, Landis, Hondo, Kessler en nu Sinkewitz ... en daarnaast bekennen veel renners doping gebruik in de jaren 96-98 (de tijd zonder echte leider en kanshebber, na Indurain, voor Armstrong).
Op de Olympische Spelen wordt ook altijd wel een mannetje of 5-10 gepakt, en die wordt toch ook nog uitgezonden?
Of neem Atletiek, al die korte afstandslopers, hoor je niks over. Om nog maar niet te beginnen over Honkbal.

Het is overdreven, niks meer dan dat, in elke sport wordt gebruikt, wielrennen heeft gewoon een strikter controlebeleid, wees blij, Out-Of-Competition controles werken.

Bovendien heeft dit geval niks met de Tour te maken, het is van 8 juni.

Fragony
07-19-2007, 11:07
Lekker genuanceerd weer, wat is daar nou leuk aan :no:

Stig
07-19-2007, 11:08
Lekker genuanceerd weer, wat is daar nou leuk aan :no:
Ik heb gelijk ja

Moros
07-19-2007, 11:18
Ik ben er zeker van dat er dit jaar een chinees de tour wint namelijk de heer:
Do Ping

Fragony
07-19-2007, 11:19
Soms is gelijk hebben gewoonweg niet genoeg, helemaal als het wielrennen betreft. Niet zozeer een sport, eerder een anale fixatie op wielen.

Andres
07-19-2007, 11:23
Soms is gelijk hebben gewoonweg niet genoeg

Een waarheid als een koe, m'n beste.

Je moet niet zozeer gelijk hebben in deze wereld, je moet gelijk krijgen.

The Stranger
07-19-2007, 16:11
en niets is gratis... dus je moet er geld voor geven... dus als je iets wil krijgen dan moet je betalen, maar als je mensen betaald om de waarheid te krijgen dan ben je strafbaar... dus je moet mensen omkopen voor de waarheid om vervolgens de bak in te gaan... wat een zieke wereld

Moros
07-20-2007, 09:53
The stranger gaat weer 'diep'.

The Stranger
07-20-2007, 17:35
mond dicht GG! Ik ben hier de baas!!

Moros
07-20-2007, 20:49
Jij moet je muil houden, visbuffet! Ik ben hier nog altijd de slaaf hoor!

Herkus
07-20-2007, 21:22
Par ko te vispār iet runa?

Moros
07-20-2007, 22:34
Gert overmorgen in Wenen.

Kralizec
07-20-2007, 22:42
Ik morgen in Duitsland...en zondag in Italie :cool3:

~:wave:

Fragony
07-21-2007, 09:13
Fijne vakantie Krazelic, hoop dat het weer daar wel een beetje meewerkt :holiday:

Moeders sluit uw breezah's op :beam:

Andres
07-21-2007, 11:47
Fijne vakantie GG en Kralizec ~:wave:

Mogen liters alcoholishe dranken, zonnig weer en een lekker vakantieliefje jullie deel worden.

The Stranger
07-21-2007, 12:09
bleugh... alcohol... ga je gekke dingen van doen... bleugh... gekke dingen gedaan gister... jaMmer genoeg heb ik er geen spijt van... :S bleugh...

Fragony
07-21-2007, 12:39
Gevalletje wat doet die afzichtelijke lillende vleeshomp in mijn nest?

Fragony
07-21-2007, 13:19
Maar goed eens even wat anders. Huis is nog steeds niet af en er moeten hier en daar wat meubels komen want alleen een vloer is ook zo plat. Dus hoppeta naar Naarden, had tip gekregen dat er mooie spullen te koop waren. GODALLEMACHTIG. Degene die me die tip gaf mag ook tweemaal per week geleegt worden net als mijn kliko, wat een afzichtelijke troep. Iemand moet die mensen eens uitleggen dat Jan des Bouvries GEEN mooie spullen maakt, wat een a la Gordon pretentie-starterspakket. Zelfs een afdeling B&O (brengen en ophalen), je weet wel die veel te dure meuk die altijd maar dan ook altijd kaput gaat. Echt zo'n plek waar loterijtokkies heen gaan om uitgelegt te krijgen wat smaak is.

GAH. Ik ben veel te elitair voor de elite lijkt het wel.

Moros
07-21-2007, 19:46
Moeders sluit uw breezah's op :beam:
Vuile breezers booh!

Anyway 't is voor deze avaond. Niet leukers dan een ganse nacht en halve dag in de auto door te brengen. Gelukkig een paar magazienes mee, gitaar (jup dat lukt zelfs in de auto) en andere spullen.

Andres
07-24-2007, 20:37
Het is hier maar stillekes de laatste tijd. Met al die vakanties tegenwoordig. Ze moesten dat afschaffen. Werken moeten ze doen. Die luie jeugd van tegenwoordig.

Stig
07-24-2007, 20:39
Nouja zeg, ik ga over 2 weken hard aan het werk, studie heet dat dan, in m'n vakantie.

En dat is zwaarder werk dan een advocaat ooit zal doen ~D
Luie kantoorbaantjes

Andres
07-24-2007, 21:00
Nouja zeg, ik ga over 2 weken hard aan het werk, studie heet dat dan, in m'n vakantie.

En dat is zwaarder werk dan een advocaat ooit zal doen ~D
Luie kantoorbaantjes

Advocaat, advocaat, ik werk bij een notaris, als licentiaat notariaat (ik denk volgend jaar of het jaar daarna mee te doen aan het examen voor kandidaat-notaris. Als ik daar door geraak, kan ik hopelijk snel associëren :2thumbsup: In Nederland zou ik al kandidaat-notaris zijn, maar in België vinden ze het, na een slordige 60 à 70 examens aan de unief, nodig om er nog ééntje bij te doen, in feite twee, een schriftelijk en een mondeling. Bwah. Examens, altijd al een stom systeem gevonden.), dat heb ik nu toch al een paar keer gezegd.

Voor onze Angelsaksische vrienden is er misschien geen of nauwelijks verschil, daar ons werk ginds door solicitors wordt gedaan, dewelke min of meer gelijkstaan met advocaten, dus hen wil ik het wel nog vergeven.

Maar Nederlanders zouden het verschil tussen een advocaat en een notaris toch moeten kennen.

Stig
07-24-2007, 21:07
Allemaal een pot nat, het verdient allemaal 20x zoveel als ik ooit zal verdienen

Andres
07-25-2007, 17:03
Allemaal een pot nat, het verdient allemaal 20x zoveel als ik ooit zal verdienen

Ik ben het met je eens dat we allemaal te weinig verdienen. Notarissen, advocaten en archeologen aller landen verenigt U en eist een gigantische opslag. Gedaan met dat profitariaat :whip: Opslag! Nu!

Fragony
07-26-2007, 09:26

De drentse hei is immers niet de Vallei van Koningen. Maar goed, een notaris, weet wat alles kost maar van niks de waarde. Advocaat, best te doen met wat ijs.

The Stranger
07-26-2007, 17:58
gaan we t ook nog over normale dingen hebben... :P

Andres
07-26-2007, 20:25
gaan we t ook nog over normale dingen hebben... :P

Zoals daar zijn.... ? :inquisitive:

Reik eens n gespreksonderwerp aan m'n beste.

In plaats van te zeuren en bij de pakken te blijven zitten zou je beter dat luie achterwerk van jou eens opheffen en er iets aan DOEN!

Vooruit, actie ! Voer een "normaal" gesprek :whip:

Stig
07-26-2007, 22:44
Een normaal gesprek met mannen?
Bier of auto's? Wat wil je?

Andres
07-27-2007, 09:41
Een normaal gesprek met mannen?
Bier of auto's? Wat wil je?

Laten we het hebben over de laatste Flair...

:creep:

TosaInu
07-27-2007, 10:00
Laten we het hebben over de laatste Flair...

Welk artikel?

Andres
07-27-2007, 10:57
Welk artikel?

Wel, over dagboek van een gigolo zullen we het maar niet hebben, daar dit mogelijks de forumregels zou schenden.

Hmmm, er stond wel iets in over de "nieuwste datingtrend": stoppen ze een 50-tal singles in een vliegtuig waar ze met mekaar kennismaken. Men verwisselt om de 3 minuten van plaats zodat iedereen iedereen heeft ontmoet op het ogenblik dat het vliegtuig landt. Na deze "speed-dates" op het vliegtuig, maakt iedereen een beoordeling op en moet ie een lijstje met favorieten maken.

Daarna gaan ze de stad in waar ze allerlei "leuke" activiteiten doen + volgt er een "romantisch" diner. Daarna gaan ze allen samen op stap en keren ze terug.

Interessant hè?

The Stranger
07-27-2007, 13:11
Nee... laten we het hebben over de wonderbaarlijke manier dat roofvissen de breking van het licht berekenen en succesvol een prooi boven water kunnen vangen.

Andres
07-27-2007, 13:28
Nee... laten we het hebben over de wonderbaarlijke manier dat roofvissen de breking van het licht berekenen en succesvol een prooi boven water kunnen vangen.

In welke Flair stond dat?

Of stond het in de Libelle?

Bah, Libelle, zo'n stom tijdschrift. Geef mij maar de Flair.

Stig
07-27-2007, 13:33
Wel, over dagboek van een gigolo zullen we het maar niet hebben, daar dit mogelijks de forumregels zou schenden.

Hmmm, er stond wel iets in over de "nieuwste datingtrend": stoppen ze een 50-tal singles in een vliegtuig waar ze met mekaar kennismaken. Men verwisselt om de 3 minuten van plaats zodat iedereen iedereen heeft ontmoet op het ogenblik dat het vliegtuig landt. Na deze "speed-dates" op het vliegtuig, maakt iedereen een beoordeling op en moet ie een lijstje met favorieten maken.

Daarna gaan ze de stad in waar ze allerlei "leuke" activiteiten doen + volgt er een "romantisch" diner. Daarna gaan ze allen samen op stap en keren ze terug.

Interessant hè?
Oh, gewoon een orgie dus?

doc_bean
07-27-2007, 15:06
Welk artikel?

Ik vond het voorblad waar in het groot "vagina schaamte" stond wil lichtelijk amusant. Het artikel is waarschijnlijk wel minder....

Get over it !

Fragony
07-29-2007, 10:16
Blijven een beetje vleeswonden

Moros
07-30-2007, 10:52
lol @ Fragony.

Anyway, guess who's back? Back again...
Jawel frikandel, wenen was best wel lachen. Mooie gebouwen en wat er rond liep was ook niet zo mis. ~;)

Fragony
07-31-2007, 08:24
Wenen is gaaf, vooral die vergulde dakeikels die je overal ziet, lekker barok allemaal. Wenen is de suikertaart van europa.

Moros
07-31-2007, 09:30
Wenen is inderdaad niet gekreukt.

Andres
07-31-2007, 20:54
Man, man, man, waar is de tijd naartoe.

In een nostalgische bui eens wat op zoek gegaan naar retro house, techno en dergelijke.

Iemand fan?

Voorbeeldjes:

First Rebirth (http://fr.youtube.com/watch?v=GqIHVJX8HRU)

Een compilatie (http://fr.youtube.com/watch?v=v09VKnCYmdU&NR=1)

WARNING: title of the particular song might be offensive, but hell, this is one great track!

Absolom (http://fr.youtube.com/watch?v=jeRKnt5YmQA)

Afflito - Fiocco (http://fr.youtube.com/watch?v=hoQr33l8ABw) (jammer genoeg geen al te beste kwaliteit)

Fiocco vs. Kosmonova - Celebrate (http://fr.youtube.com/watch?v=CL1HqRDETik&mode=related&search=) (live versie, geen al te beste)

Bonzai Channel One (http://fr.youtube.com/watch?v=dDA6_52alaA)

Belgium Jump! (http://fr.youtube.com/watch?v=Q02NEsEOWw8)

Krid Snero - White line (http://fr.youtube.com/watch?v=AguerxVcu2Y)

Energy 52 - Café del Mar (http://fr.youtube.com/watch?v=BUt-Gn80hD0&mode=related&search=)

Hmmm, is er eigenlijk al een retro house/trance/techno draad?

Dutch_guy
08-01-2007, 00:12
Energy 52 - Café del Mar (http://fr.youtube.com/watch?v=BUt-Gn80hD0&mode=related&search=)

Hmmm, is er eigenlijk al een retro house/trance/techno draad?

Die blijft goed, top nummer.

En nee, zo eentje is er nog niet, als ik het goed heb :yes:

:balloon2:

Moros
08-01-2007, 16:26
Er was wel ooit eens een thread die de naam droeg :"Belgians knwo how to party" met youtube jumpers. Maar niks retro jump ofzo.

Doet me denken aan de tijden van Daboytommy en TnT (al wie dan niet springt, oei.)

Andres
08-01-2007, 20:36
En nee, zo eentje is er nog niet, als ik het goed heb :yes:

Bij deze... (https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=89469)

Laten we de Org aan het dansen krijgen!

Moros
08-01-2007, 22:32
Ben nu terug helemaal in de jaren 90. Voel me weer jong... ~;)

Fragony
08-02-2007, 08:41
//pinkt traantje weg, NOS-TAL-GIE!

Meer van de techno hedentendage, maar vroeger was ik kaalkopje-extraordinaire. Heel wat leuke herinneringen aan, ook wat minder leuke. Nu een beetje gekaapt door neo-nanny's jammer genoeg, laatste keer dat ik naar een hardcorefeest ging werd ik begroet met een speech van Hitler begeleid met harde beats. Tja......

doc_bean
08-02-2007, 09:15
//pinkt traantje weg, NOS-TAL-GIE!

Meer van de techno hedentendage, maar vroeger was ik kaalkopje-extraordinaire. Heel wat leuke herinneringen aan, ook wat minder leuke. Nu een beetje gekaapt door neo-nanny's jammer genoeg, laatste keer dat ik naar een hardcorefeest ging werd ik begroet met een speech van Hitler begeleid met harde beats. Tja......

Er was een tijd voor de neos in harcore ? Moest leuk zijn. Ik herinner mij nog al te veel mensen die de binnekant van hun bombers vol met hakenkruisen zetten en zelfs enkele die het nodig vonden om zo'n hakenkruis in zichzelf te kerven...
Ik had wel de indruk dat die vorm van jeugdcultuur hier zo goed als uitgestorven is, de hardcore freaks van het moment zijn meer wat we vroeger wel eens als 'johny' aanduidden.

Fragony
08-02-2007, 09:22
Veel bravoure, denk niet dat het echt nazi's zijn, hardcore heeft natuurlijk van nature veel satanische trekjes. In belgie is het wel wat erger met die schattenbouten, zie hier nooit hakenkruizen of zo, kan me in Amersfoort een belg herinneren met een swastika-tattoe en die is er toen afgesneden door lokale motormuizen. Kon er maar weinig medelijden mee hebben, ben maar doorgelopen.

doc_bean
08-02-2007, 09:26
Veel bravoure, denk niet dat het echt nazi's zijn, hardcore heeft natuurlijk van nature veel satanische trekjes. In belgie is het wel wat erger met die schattenbouten, zie hier nooit hakenkruizen of zo, kan me in Amersfoort een belg herinneren met een swastika-tattoe en die is er toen afgesneden door lokale motormuizen. Kon er maar weinig medelijden mee hebben, ben maar doorgelopen.

Die neonazi's hadden weinig met satanisme te maken. Het was natuurlijk voor een groot deel pose en stoerdoenerij. Er was in die tijd ook een kleine 'oorlog' (gelukkig zonder al te veel slachtoffers, meestal gewoon wat vechtpartijen) tussen de gabbers en de marrokanen (en alles wat er op leek), of dat nu oorzaak of gevolg van die neonazi praktijken was weet ik niet.

Het hielp natuurlijk ook niets dat al die lieve gabbertjes 24u per dag stijf stonden van de pep, niet bepaald bevorderlijk voor het goede humeur.

Fragony
08-02-2007, 09:38
We noemen het hier Lonsdale jongeren, omdat ze graag in dat merk lopen. Het is tamelijk onschuldig eigenlijk, de harde deftige kern van nazi's kan ze ook wel schieten. Het zijn irritante mannetjes die meestal laag zijn opgeleid en vaak racistisch zijn maar ik denk 90% meeloperij. De aandacht voor deze groep is altijd als een een soort tegenhype op me overgekomen.

http://www.minbzk.nl/contents/pages/43317/lonsdalenotavoorburgemeestersgeregistreerd.pdf

Veel geschreeuw weinig wol

Stig
08-02-2007, 10:25
Yup Frag je hebt gelijk, ooit had je de gabber-scene, onschuldig. Daarna werd dat eigenlijk overgenomen door de Lonsdale-jongeren, waarschijnlijk puur omdat die het er wel stoer uit vonden zien.

Het leuke is nog dat je die Lonsdale jongeren veel meer in de kleine steden en dorpen vindt dan in Amsterdam of Rotterdam, tuurlijk daar zitten ze ook, maar anders.

doc_bean
08-02-2007, 10:50
Ik denk dat ze pas naar ons is overgewaaid nadat ze besmet is geraakt. Spijtige zaak misschien, al herkende je zo wel direct de eikels op straat :laugh4:

TosaInu
08-02-2007, 10:51
Hallo,

Dit is de voorkamer, niet te veel afdwalen graag.

doc_bean
08-02-2007, 10:51
sorry :shame:

Moros
08-03-2007, 20:22
En een doodse stilte valt over het anders zo bruisende TYOLT'je.

Andres
08-03-2007, 22:06
En een doodse stilte valt over het anders zo bruisende TYOLT'je.

Zal aan het succes van de retro thread liggen. Al die filmkes zoeken en links posten, daar kruipt tijd in zulle. Als ge dan nog eens uw portie onzin waardevolle bijdragen moet posten in de spreek je eigen taal draad...

Ma bon, je hebt gelijk, dit pareltje mag niet verwaarloosd worden. Lanceer eens een goed onderwerp. Alles kan, alles mag, behalve de formatiegesprekken en al zeker niet de Belgische communautaire kwesties. Als ge dat doet, ga ik rechtstreeks naar Hertoginnedal om Mangain z'n kousen af te trekken en zijne nek in te smeren met curry ketchup!

T zal rap gedaan zijn met dat gezever daar. K hoor het hem al zeggen: "Oh non, pas avec curry ketchup!" Sidderen en beven zullen ze ginds.

Moros
08-03-2007, 22:55
Curry Ketchup? What a waste...

Maar ja, er moet mayonaise bij de fritten gedaan worden, niet waar?

Welke film moet ik in de bios gaan kijken? Ik ga een dezer dagen maar ben niet zeker van de film. Iemand een aanrader. Ohja niet Transformers. Wat je ook mag zeggen, wie die film gaat kijken verdient een kroegentocht met Daerden! En da's niet niks weet ik van horen zeggen.

Andres
08-03-2007, 23:00
Ohja niet Transformers. Wat je ook mag zeggen, wie die film gaat kijken verdient een kroegentocht met Daerden! En da's niet niks weet ik van horen zeggen.

Ja jong, die film gaan bekijken was wel het laatste wat in me opkwam, maar nu hebt ge het wel heel verleidelijk gemaakt... Mezelf een stuk in mijne frak gaan drinken met niemand minder dan den Daerden. Ge zou voor minder ne slechte film gaan bekijken.

Conradus
08-04-2007, 08:15
Ach zo slecht was Transformers toch niet? Geen verhaal natuurlijk en acteren laten we ook maar even achterwege, maar die robots en Fox zagen er toch wel :jawdrop: uit...

Die Hard 4 is nog wel de moeite als je er fan van bent

The Stranger
08-04-2007, 18:44
Transformers... ik hou er gewoon niet van... net als Fantastic 4... hou ik ook niet van... :P zijn er nog goede films in de bios nu?

Moros
08-04-2007, 19:45
The simspons?

Conradus
08-04-2007, 19:50
The Simpsons, nu dat was pas een teleurstellende film, ik kan niet zeggen dat ik ooit gelachen heb. Enkel bij Spiderbig een glimlach.
Ik ben gisteren nog eens naar Ocean's 13 gaan kijken.

The Stranger
08-04-2007, 22:57
is die goed?

Conradus
08-05-2007, 09:44
Niet zo goed als de eerste Ocean's, maar degelijk. Er zitten zeker grappige momenten in.

Fragony
08-06-2007, 07:55
Stig, heb uw hulp nodig, jij hebt vast wel ergens een databaseje ergens daar op de lopende band met info over opgravingen en andere locaties rond amersfoort, vriend van me is hobbyafstoffer en ik had belooft te vragen naar interessante plekken om de piepstok boven te houden.

Stig
08-06-2007, 08:49
De enige vindplaats uit Amersfoort die ik zo kon vinden was de Leusder Heide, waar een aantal vuursteenbijlen zijn gevonden.

Fragony
08-06-2007, 09:12
Met een metaaldetector op zoek naar vuursteen, jij komt er wel alleen op enthousiasme :laugh4:

Bij Hoevelaken gisteren nederzetting van +/- 1000 voor christus gebliept, daar was ik eigenlijk meer naar op zoek, paar munten en een stempel maar verder weinig, etters zijn hem voorgeweest. Moet daar ergens op de uni wel wat meer te vinden zijn.

Stig
08-06-2007, 09:23
Voor munten enzo moet je bij mij niet zijn, de boeken die ik hier heb liggen gaan allen over vuursteentjes.

Andres
08-06-2007, 09:36
Meh, dit doet me denken aan die keer in Turkije. Waren we daar één of andere ruïne aan het bezoeken, komt er daar een kerel op ons af met muntjes: "These are real, I found them here. At least 2000 years old." Ja, tarara. Toen ik hem vriendelijk trachtte duidelijk te maken dat het mij niet interesseerde wegens 0,00 % geloofwaardigheid begon hij over "Human bones. Real! Follow me, I'll make you special price". :inquisitive: Vermits ik ook niet geïnteresseerd was in zijn "human bones", zijn we maar gaan lopen. Hadden geen zin om te eindigen als nieuwe koopwaar.

Rare jongens ginder :inquisitive:

Fragony
08-06-2007, 09:50
Kan maar zo zo zijn hoor, munten worden heel veel gevonden, de meeste zijn bijna niks waard. Musea kopen/verkopen ze nog net niet per kilo, moet wel een heel gaaf exemplaar zijn wil het echt geld opbrengen. Geld met eigenlijk bijna alles, ik heb bijvoorbeeld thuis een romeins parfumflesje van circa 500 voor christus, meer dan 50 euro doet hij niet.

Moros
08-06-2007, 10:36
Een volledig talent zal nu nog wel wat waard zijn, niet?

Andres
08-06-2007, 10:50
Geld met eigenlijk bijna alles, ik heb bijvoorbeeld thuis een romeins parfumflesje van circa 500 voor christus.

Een parfumflesje van 2500 jaar oud. En nog steeds geen nieuw gekocht? Die spreekwoordelijke Hollandse zuinigheid gierigheid toch... :no:

~;)

Fragony
08-06-2007, 10:50
Ik ben geen kenner. Waar het meeste geld in omgaat is antieke wapens, heb een paar antieke krissen uit Indonesie en die zijn goud geld waard. Mijn favoriete item is een hybride boksbeugel, met mes, en revolver. Dat is pas overkill, konden ze vroeger wel chique wapentuig ontwerpen :yes:

HA andres gewoon jaloers!

Moros
08-06-2007, 13:41
Als je nou een coole naginata had...

Fragony
08-06-2007, 14:18
Kekke dingetjes maar echt oud japans spul is onbetaalbaar. Echt japans spul is zowiezo onbetaalbaar, zit heel wat werk in zo'n unit.

Moros
08-06-2007, 15:09
Daarom zou het wat geweest zijn moest je er een gehad hebben. Kinky shit ouwe.

The Stranger
08-07-2007, 15:20
welk gedicht in de contest vonden jullie het beste? en als je nog niet gevote heb.. DAN MOET JE NU GAAN :whip:

Moros
08-07-2007, 15:28
moeje nie tegen mij zeggen hé. Ik was zelfs jou voor dus.

The Stranger
08-07-2007, 15:41
hoe weet je dat ik gevote heb? maar welke vond je t best?

Conradus
08-07-2007, 19:12
Moros, ben je er nu al uit wat je gaat studeren volgend jaar?

Ik ben me vandaag gaan inschrijven bij de rechten:scholar:

Andres
08-07-2007, 20:04

Excellente keuze m'n beste. Leuven, Gent, Antwerpen, Brussel?

Alleszins: veel succes :2thumbsup:

Moros
08-07-2007, 20:22

Bwa, nee niet echt waarschijnlijk wordt dat op het laatste moment met de ogen toe iets random aanklikken op de site. Dus dat zal wel metaalwetenschappen, Tulpologie of fotografie worden. Och ja.

Trouwens als je naar leuven gaat zullen we eens een pint pakken. ~;)

Stig
08-07-2007, 20:26
Rechten, we hadden het er vandaag nog over, echt iets om niet te doen. Niet om lullig te zijn tegen Andres, maar het is geen studie, het is een beroepsopleiding. Tuurlijk, je verdiend er een kleine 20x zoveel me als dat ik ooit zal doen, maar dan nog wij wil nou zijn als Bram Moszkowicz of die Spong.

Andres
08-07-2007, 20:47
Rechten, we hadden het er vandaag nog over, echt iets om niet te doen. Niet om lullig te zijn tegen Andres, maar het is geen studie, het is een beroepsopleiding. Tuurlijk, je verdiend er een kleine 20x zoveel me als dat ik ooit zal doen, maar dan nog wij wil nou zijn als Bram Moszkowicz of die Spong.

Bah...

Je hebt een goeie keuze gemaakt m'n beste: werkgelegenheid verzekerd.

Lang leve (v)echtscheidingen! Lang leve ruzies over nalatenschappen! Lang leve de criminaliteit! Lang leve onrechtvaardigheid! Lang leve ingewikkelde regelgeving waar niemand wat van begrijpt! Lang leve mensen die mekaar den duvel aandoen! Lang leve burenruzies over te luid blaffende honden en te luid slaande staande klokken! Lang leve wanbetalers (tenzij ze u moeten betalen natuurlijk, vandaar dat ge altijd een ruime provisie moet vragen voor ge begint)! Lang leve malafide aannemers en vastgoedmakelaars! Lang leve ruzies over het hoederecht over de papegaai en de goudvis! Lang leve whatever, als er maar ruzie gemaakt wordt, want voor de jurist betekent dat allemaal slechts één ding: Kassa kassa!

Yeeha!

Moros
08-07-2007, 20:52
En dan zeggen ze dat ik egocentristisch, egoïstisch, vals, sadistisch en kwaadaardig ben.

Niet dat ze ongelijk hebben...

Andres
08-07-2007, 21:16
En dan zeggen ze dat ik egocentristisch, egoïstisch, vals, sadistisch en kwaadaardig ben.

Niet dat ze ongelijk hebben...

Och, ik ben hoogstens een beetje cynisch. Een negatief mensbeeld krijg je automatisch in de sector waarin ik werkzaam ben. En zeker als je in 't begin van je carrière een 15-tal dossiers collectieve schuldenregeling op uw bord hebt gehad...

En dan heb ik het nog niet over de Mevrouw die haar vier kindjes een hele week vervallen frikandellen te eten had gegeven om met haar buitenechtelijke relatie dagelijks op restaurant te kunnen gaan terwijl haar man z'n edele delen zat af te draaien op z'n werk. Mevrouw was zo dom geweest om met de creditcard van meneer de restaurantfacturen te betalen, zodat hij uiteindelijk achter haar, eh, "bedenkelijke levenswandel" gekomen is. Achteraf beschuldigde deze dame haar aanstaande ex-echtgenoot (vals, zo bleek achteraf) van kindermisbruik en -mishandeling om toch maar het hoederecht over de kinderen te kunnen krijgen omwille van... het kindergeld. In het vonnis stond ook nog eens haar argumentatie beschreven over hoe aggressief meneer wel niet was, want hij had haar een duw gegeven... toen hij haar op heterdaad betrapt had met haar minnaar. Wij waren in die zaak aangesteld voor de vereffening-verdeling. Stond allemaal in het vonnis van de aanstelling te lezen. Vers van de universiteit werd ik al meteen welkom geheten in de echte wereld.

Homo homine lupus est, neem dat maar van mij aan :shame: Het is ofwel enorm cynisch en sarcastisch worden ofwel ontgoocheld in de mensheid thuisblijven met een depressie.

Ik zal maar zwijgen over de drugsverslaafde vader die zelfmoord gepleegd had en een berg schulden achterliet voor z'n 4-jarig zoontje en hoeveel moeite we hebben gehad om de eveneens drugsverslaafde moeder aan haar verstand te brengen dat ze de nalatenschap in naam van haar zoontje moest gaan verwerpen. Het ventje had gelukkig prachtige grootouders die nu z'n opvoeding verzorgen. Leuke wereld waarin we leven, echt wel.

Ben ik aan het zagen? Als ik als nen ouwe zak begin te klinken, zeg het dan maar hè. 29 is immers nog wat vroeg om een carrière als ouwe zak te beginnen.

Fragony
08-08-2007, 08:13
Je bent nog veel te jong om zo cynisch te zijn Andres, hooguit een gevoel van wankelmoedigheid zou je van dergelijke zaken moeten bekruipen om het 's avonds met zo'n lekkere goudgele pretcilinder subiet weg te spoelen! Dat, of natuurlijk je realiseren dat jij mucho $$$ verdient met andermans ellende, tot inkeer komen, en yaks gaan hoeden in Tibet als boetedoening.

Andres
08-08-2007, 08:52
Dat, of natuurlijk je realiseren dat jij mucho $$$ verdient met andermans ellende

Er bestaat ellende die je niet zelf veroorzaakt hebt en er bestaat ellende waar je zelf, op z'n minst gedeeltelijk, de oorzaak van bent. De laatste soort komt het vaakst voor.

Ik heb nog nooit mensen gedwongen ruzie te maken over een nalatenschap. Ik heb nog nooit mensen gedwongen uit de echt te scheiden.
Ik heb nog nooit mensen gedwongen een zodanige schuldenberg op te bouwen dat ze er niet meer uitgeraken.

En wat het ultieme argument tegen het notariaat betreft: "jamaar naar een notaris moét je gaan, dat is verplicht door de wet." Dat is niet onze schuld, maar die van de wetgever. Maar vooraleer je het notariaat met z'n vaste tarieven en standplaatsen afschaft, raad ik je aan eens ff naar landen te kijken waar het notariaat niét bestaat. Vergelijk dan de kosten van degenen die zich ginds met vastgoed bezighouden met de vaste tarieven (nu ja, in België, niet meer in Nederland) van de notarissen, en je zal vaststellen dat je er bij ons goedkoop van afkomt. Reflecteer ook nog eens even over de cruciale rol van de notaris in de zekerheid en garanties van het eigendomsrecht van onroerend goed en denk tegelijkertijd eens diep na over eigendomsrecht als hoeksteen en onontbeerlijke basis van een goeddraaiende economie. Vergelijk onze economie maar eens ff met banananrepublieken waar het eigendomsrecht van vastgoed niet zo goed beschermd wordt. Stel jezelf tot slot de vraag of het wel wenselijk is vastgoedtransacties en het waken over de zekerheid en tegenstelbaarheid van het eigendomsrecht over te laten aan de vrije markt, met de onvermijdelijke achteruitgang van kwaliteit omwille van winstbejag.

En dan hebben we het nog niet gehad over de wel zeer lage erelonen inzake gerechtelijke vereffeningen-verdelingen. Denk je nu echt dat men dat in een vrije markt goedkoper zal doen, dat eindeloos gepalaver op vergaderingen waar men mekaar bestookt met infantiele pesterijen? Dat beschouw ik niet meer als "andermans ellende" maar als volwassenen die zich gedragen als kleine kinderen. Kan niet duur genoeg zijn zoiets.

Ma bon, ik zal er maar over ophouden. Het blijft hier tenslotte de voorkamer.

Fragony
08-08-2007, 09:06
http://www.the-reel-mccoy.com/movies/2002/images/TheTwoTowers_WormtongueAndKingTheoden.jpg

~;)

Andres
08-08-2007, 09:18
Pfff, ne mens houdt dan eens een met uitstekende argumenten onderbouwd betoog en dan komen ze met fotokes af...

Awel merci.

Fragony
08-08-2007, 09:33
Discusseren kun je weren :balloon2:

doc_bean
08-08-2007, 09:52
Pfff, ne mens houdt dan eens een met uitstekende argumenten onderbouwd betoog en dan komen ze met fotokes af...

Awel merci.

Welkom op het internet !

Moros
08-08-2007, 10:43

Awel merci.
Bèèh! :laugh4:

Moch toch wat ietsje beter hoor die argumentatie. Wat meer het publiek betrekken. En je was al slecht begonnen met de Ethos. De Pathos was er niet. Alleen maar de logos. Moet je aanwerken jongen.

Een zesje.:yes:

Fragony
08-08-2007, 11:05
Grootste probleem van de advocatuur is een krijsend gebrek aan functioneel naakt.

Andres
08-08-2007, 11:13
Grootste probleem van de advocatuur is een krijsend gebrek aan functioneel naakt.

Hier hebben we er weer eentje die niet weet wat advocaten (niet) onder hun toga dragen... ~;)

GG, nu je toch hier bent, heb je je al ingeschreven bij Antropologie? Of wordt het toch Pol & Soc ?

Gniffel gniffel gniffel.

Fragony
08-08-2007, 11:29
Hoho, we zouden Moros een verkeerde studiekeuze aanpraten, het is natuurlijk niet bedoeling dat ik de deksel op de bakkus krijg. Ik zweer nog steeds bij strip-twister overigens.

Stig
08-08-2007, 17:02
Ga een keer bij Spong langs ~D

Hooahguy
08-08-2007, 17:04
ani chashav shezeh tipesh!

Moros
08-08-2007, 20:51
GG, nu je toch hier bent, heb je je al ingeschreven bij Antropologie? Of wordt het toch Pol & Soc ?

Gniffel gniffel gniffel.
Ik voelde onlangs nog wat voor bryologie en mycologie.:2thumbsup:

Andres
08-09-2007, 08:21
Leer anders een paar vreemde talen. Dan weten we ineens wat die andere gasten hier allemaal komen vertellen. Voor t zelfde geld zitten ze ons hier uit te lachen zonder dat we het begrijpen, en dat niet hè!

Moros
08-09-2007, 17:16
Japanologie of Sinologie?

doc_bean
08-10-2007, 08:48
Informeer eens of je een 'stage' in china of japan terugbetaald krijgt, als dat zo is ga dan maar voor japanologie. Het is duurder om daar te geraken :jester:

Moros
08-10-2007, 09:07
Informeer eens of je een 'stage' in china of japan terugbetaald krijgt, als dat zo is ga dan maar voor japanologie. Het is duurder om daar te geraken :jester:
u heeft een goed punt. gnagnagna.
domo arrigato! ~;)

Fragony
08-10-2007, 09:37
Kut met peren op sterk water, mijn xbox360 zegt wilnietmeer. Gisteren begon ie vast te lopen, en nu heb ik zo'n lekkere moddervette ring of death. Moros, ik denk dat het weer tijd word om weer eens creatieve martelmethoden uit het vet halen, zometeen Microsoft bellen en ik kan alle hulp gebruiken. Moderate pressure noemen we het maar, met plusjes en minnetjes en eventueel vishaken.

ps, kijken jullie eens even op de webstek van de volkskrant, de complete Heimat serie voor 70 pleuro, dat is geen geld, een van de beste miniseries ooit.

The Stranger
08-10-2007, 13:53
xbox heeft altijd problemen, dat ding had net mijn bloednieuwe pro evolution 6 gesloopt, dus ik bellen... eerst een halfuur aan de lijn met dat ***deuntje en persoon die zegt blijf ff hangen. dan krijg je een of ander vaag figuur dat duidelijk geen plezier heeft in zijn werk aan de lijn. dan geeft hij je een serie vage aanwijzingen voor wat je moet doen... en dan kom je erachter dat microsoft een smerig bedrijf is dat alleen spellen vervangt van het merk microsoft... als jen iet in de actie zit is t byebye game of byebye money.

Andres
08-10-2007, 14:09
xbox heeft altijd problemen, dat ding had net mijn bloednieuwe pro evolution 6 gesloopt, dus ik bellen... eerst een halfuur aan de lijn met dat ***deuntje en persoon die zegt blijf ff hangen. dan krijg je een of ander vaag figuur dat duidelijk geen plezier heeft in zijn werk aan de lijn. dan geeft hij je een serie vage aanwijzingen voor wat je moet doen... en dan kom je erachter dat microsoft een smerig bedrijf is dat alleen spellen vervangt van het merk microsoft... als jen iet in de actie zit is t byebye game of byebye money.

Ah, u heeft de geneugten van het fenomeen "helpdesk" ontdekt. Nou, dat is nu eens iets waar Microsoft géén monopolie op heeft.

Man, man, man, als er iets is waarvan elk normaal, rustig en doorgaans geduldig mens door de rooie gaat, dan is het wel van die "help"desks.

Heb ooit eens uit pure miserie m'n internetprovider (Planetinternet was dat toen) de bons gegeven omwille van hun "help"pestdesk.

Telkens als je ernaar belde minstens 30 minuten een irritant muziekje en de boodschap "al onze medewerkers zijn nu aan de lijn, even geduld aub". Dan krijg je daar uiteindelijk iemand aan de lijn die vanalles probeert wat uiteraard niet helpt. Uiteindelijk is het dan van "we zullen het hier nakijken en we bellen u zo spoedig mogelijk terug". "Kan dat 's avonds? Want overdag moet ik werken en zit ik niet aan de PC thuis om direct ff te checken of het wel werkt." "Geen probleem mijnheer."

Een week later, internet werkt nog steeds niet en geen telefoontje gekregen. Zelf terugbellen maar. Na 30 minuten: "Hoe? U had al eens gebeld? Nou dat staat hier niet genoteerd. (:wall:) Probeer dit en dat en dit. Gaat niet? We zullen nakijken en zelf terugbellen. Jaja, uiteraard na 18h..."

Paar dagen later: nog steeds nada, niks. Zelf terugbellen, 30 minuten later: "Jamaar meneer, wij hebben u al verscheidene malen trachten te bellen, maar u neemt nooit op. Wanneer we belden? Ah, overdag natuurlijk!". :wall:

Grrr...

Bon, dan werd beweerd dat het mijn schuld was. Ik dus naar de ombudsdienst gebeld. Muziekje. Krijgt ge daar een vent aan de lijn: "Kan u uw klacht doormailen?" Eh, m'n beste, m'n internetverbinding werkt niet. :wall:

Dan mocht ik het wel aan de telefoon uitleggen. Ok, het is niet mijn fout (ja, dat wist ik nog niet zulle, daar had ik toch wel ff de Ombudsdienst voor nodig om dat te ontdekken :s ). De technische dienst zal mij wel opnieuw contacteren. Week later: noppes. Zelf bellen, terug 30 minuten wachten. "Ja meneer, wij hebben u reeds verscheidene e-mails gestuurd, u antwoordt niet." Ja, hallo. Mijn probleem is = mijn internet werkt niet. Hoe kan ik dan uw mails ontvangen? "Ha ja, ook juist..." :wall:

Ondertussen kreeg ik al een aanmaning om te betalen, anders ging men mijn (niet werkende) internetverbinding afsluiten ~:confused: :wall: ~:angry: :bigcry:

Heb dan maar kwaaie aangetekende brief gestuurd, met onmiddellijke ingang overeenkomst opgezegd, al m'n grieven uiteengezet en betwist dat ik hen ook maar één cent moest, en gedreigd met het overmaken van het hele dossier aan het toenmalige consumentenprogramma "Ombudsjan". Heb beleefd briefje vol verontschuldigingen teruggekregen (de beste was wel: "Wat de lange wachttijden betreft, dit probleem is gekend en hieraan wordt gewerkt. Wij danken u voor uw feedback."). Verder niks meer van gehoord en ben overgestapt naar de concurrentie. Geen enkel probleem meer gehad met m'n internetverbinding sinds dan.

Bah, "help"desks.

Fragony
08-10-2007, 14:25
Toevallig had ik ze meteen te pakken en werd ik erg vriendelijk geholpen. Kijk Casema, dat is wat anders. Blijven me maar rekeningen sturen voor mijn kabel terwijl ik niet eens televisie heb. Geen flauw idee wie die lui zijn maar wel incassobureau inschakelen. Wacht wel lekker op de rechter, laat ze maar lekker poet op me stukslaan met hun zielige pogingen me te intimideren, denken ze wel niet voor ze te hebben ben geen zielige oma, de eerste die voor me deur staat trek ik zijn kaak eraf en trek er soep van.

The Stranger
08-10-2007, 14:33
:laugh4: film het alsjeblieft :P of is dat evil? :devil:

doc_bean
08-10-2007, 14:58
rant over planetinternet

Ik had gelijkaardige problemen met UPC hier in Leuven, internetproviders (en telecom bedrijven) zijn nogal berucht om hun otnzettend slechte service.

Beste grap die ik ooit heb gehoord was van iemand die telefonische enquetes hield en toen ik beleefd weigerde me vertelde dat ze dan de enquete zouden opsturen en dat ik de verzendingskosten moest betalen :laugh4:
Ik ben toen wel even kwaad geworden omdat ik intimidatietechnieken niet zo waardeer, beetje oude vrouwtjes bang maken en dan nog denken dat dat bij ook zou lukken :furious3:

@frag en de rest van de Nederlanders: altijd slechte ervaringen gehad met slechte ervaringen gehad met diensten uit Nederland. Zeker qua magazines zijn jullie verschrikkelijk, het concept opzeggen lijkt daar volledig vreemd. Ze blijven maar boekjes en rekeningen sturen, soms zelfs als je al jaren niet meer betaald, en dan maar dreigen...pfffff.
Anderzijds als ze besluiten met een boekje te stoppen mag je naar het geld dat je voor een abonnement hebt betaald fluiten (is een vriend van mij overkomen).

Fragony
08-10-2007, 14:59
Pater Andres zal het met me eens zijn dat het filmen van dergelijke activiteiten op langere termijn juridische aandachtpuntjes kunnen opleveren. Desalnietemin is het een prachtige gedachte. Nah TS, ik had je toch hoger ingeschat, geweld lost niks op. Zwavelzuur daarintegen

@Doc, contracten worden hier stilzwijgend verlengt, iets om rekening mee te houden. Laat ze maar lekker dreigen, incassobureau's hebben amper rechten, als je het oorspronkelijke bedrag stort op de rekening van de oorspronkelijke schuldeiser kunnen ze je niks maken, met hoeveel ze de schuld ook verhoogt hebben. Weten ze ook wel, alleen deurwaarders hebben tanden.

oh, en je zal hier wel een kick uit krijgen, ultieme wraak op telemarketeer.

http://www.dumpert.nl/mediabase/18691/a5d96678/index.html

Andres
08-10-2007, 15:11
Pater Andres

Waar heb ik die eretitel aan verdiend :inquisitive:

Nog zoiets irritants: tele-verkopers. Toen ik nog thuis woonde had ik er zo eentje aan de lijn: van PlanetPhone, idd, dezelfde *** als van Planetinternet en net op het moment dat ik met die lieverdjes in de clinch lag.

"Goeiedag mijnheer, wij zijn van PlanetPhone. Heeft u even tijd voor..."
"Neen."
"Mijnheer, wij bieden goedkope telefoontarie..."
"Het interesseert mij niet."
"Maar meneer..."
"Het interesseert mij niet!"
"Jamaar, wil u dan niet goedkoper bellen?"
"Nee!'
"Jamaar..."
"Nee! Ik bel liever duur. Het kan niet duur genoeg zijn. Ik betaal graag méér. Ik ben enkel geïnteresseerd in dúúrdere telefoontarieven."
"Eh..."

Tuut tuut tuut...

Zeveraars. Laat me gerust. Met hun opdringerig gedoe.

Fragony
08-10-2007, 15:14
Verdienen heeft er niks mee te maken. Volg even link in vorige post, je lacht je een beroerte.

Andres
08-10-2007, 15:20
Verdienen heeft er niks mee te maken. Volg even link in vorige post, je lacht je een beroerte.

Had ik al eens gezien. Blijft hilarisch :laugh4:

Moet wel zeggen, heb voor privé-doeleinden enkel GSM, geen vaste lijn en heb nog nooit last gehad van zulke clowns. Op het werk durft er weleens zo eentje bellen. Het standaardantwoord, nog voor ze goed en wel hebben kunnen zeggen waarom ze nu eigenlijk bellen, is steevast: "Geen tijd en geen interesse. Nog een prettige dag verder." En onmiddellijk inhaken. Is toch alleen maar tijdverlies.

The Stranger
08-10-2007, 15:29
He... Frag het was jouw idee om er soep van te maken... mij leek het enkel grappig :P ongebluste kalk is leuker dan zwavelzuur!

Fragony
08-10-2007, 15:30
Tuig is het, mijn moeder heeft er veel last van, ik kom uit een rijke familie en dan weten ze je te vinden. Moet soms op het huis passen en dan soms 3 per dag, laatst 1 die het over het pensioen van mij pa wou hebben. Toen ik vriendelijk uitlegde dat hij al 5 jaar dood is en dat we in de nabije toekomst weinig verbetering verwachtten hoorde ik wat gepruttel en tuut-tuut. Aanval is beste verdediging, meteen naam vragen, bedrijf, en zeggen dat je op een bel-me-niet lijst staat en dat je ze aanklaagt, kunnen ze nooit zo goed mee omgaan.

The Stranger
08-10-2007, 15:35
Frag, ik vind dat je teveel spamt... jouw postcount komt akelig dicht bij die van mij...!! hou daar eens mee op!!!

anyway... t is altijd leuk om te zeggen dat jij niet degene ben waar ze mee moeten praten en dan zeggen dat je die persoon gaat zoeken en dan gwn de hoorn neerleggen... niet ophangen...

of doen alsof jij ook van een callcenter bent en dan hun allemaal vragen gaan stellen.

oh hebben jullie nou al gestemd voor de poetrycontest!! wie vonden jullie t best?

Fragony
08-10-2007, 15:53
Mijn spam is van hoge kwaliteit jongeman. Maar geef eens linkje naar contest, ben vandaag oud en bitter en heb zin om iets tot de grond af te fikken zonder ook maar een klein beetje rekening te houden met tere kinderzieltjes.

Ja, zo ben ik nu eenmaal.

The Stranger
08-10-2007, 16:03
meadhall 2e gestickiede thread... daar kan je voten, er is een link in die thread naar de entries... maar als ik het niet fout heb is de 3e gestikiede thread de thread met de entries...

en je weet natuurlijk wel op wie je moet stemmen he :P (t is allemaal anoniem)

TLS

RoadKill
08-10-2007, 16:08
Hi, my name is RoadKill (Yes I can sadly only speak english)

Fragony
08-11-2007, 09:08
meadhall 2e gestickiede thread... daar kan je voten, er is een link in die thread naar de entries... maar als ik het niet fout heb is de 3e gestikiede thread de thread met de entries...

en je weet natuurlijk wel op wie je moet stemmen he :P (t is allemaal anoniem)

TLS

Welke is van jou?

Moros
08-11-2007, 10:37
Martel methodes? Ja ik weet wel wat.
Je geeft de persoon een homecinema theather system met dolby all surround system en 199 zenders, maar er is alleen maar waspoederreclame op.

En voor chemicaliën natrium for the win. Het wordt pas echt grappig als het met water gaan afspoelen! ~;)

The Stranger
08-11-2007, 10:46
Welke is van jou?

De beste :P... als de poll voorbij is dan komt mijn naam erbij te staan :)

Moros
08-11-2007, 12:40
De beste :P... als de poll voorbij is dan komt mijn naam erbij te staan :)
proficiat dan. :2thumbsup:

The Stranger
08-11-2007, 12:43
waarom... ik heb niet gewonnen... heb alleen het beste gedicht ;)

The Stranger
08-11-2007, 14:20
zie je wel: IEDEREEN NAAR DE STEM LOKALEN, NAAR DE MEADHALL :whip:

Moros
08-11-2007, 18:00
Ben jij een van de twee?

The Stranger
08-11-2007, 18:45
nee maar ik wil wel dat er een wint =D ik ben close met die person... ik werd er sadly uitgeknikkerd met 2 votes... :shame: +t is ook een beetje mijn contest... was mijn idee dus ik wil veel votes!

Moros
08-12-2007, 13:10
machtig ik had niet eens door maar ik zit blijkbaar over de 5000. (13% van mijn posts zijn trouwens hier gepost, 643 stuks! Maar na al die tijd je nog niet ingehaal Umeu! ben wel dichter als de vorige keer dat ik checkte.)

trouwens veel succes aan je close persoon! ~;)

The Stranger
08-12-2007, 15:03
ja ik ben niet meer zo vlug en actief als vroeger... maar ik klim nog steeds langzaam...

dank je :)

Fragony
08-13-2007, 07:27
Martel methodes? Ja ik weet wel wat.
Je geeft de persoon een homecinema theather system met dolby all surround system en 199 zenders, maar er is alleen maar waspoederreclame op.

En voor chemicaliën natrium for the win. Het wordt pas echt grappig als het met water gaan afspoelen! ~;)

Ah de Tantalusmethode, al sinds de oude Grieken een must voor de liefhebber. Zo, maar eens update, mijn xbox360 is naar een boerderij waar hij de hele dag kan spelen met zijn xbox360-vriendjes, hij is daar heel erg gelukkig. Dat zou voor mij als trotse eigenaar natuurlijk fantastisch moeten zijn dat mijn poppeke het zo naar zijn zin heeft maar toch zuigt het skippyballen door een rietje want Bioshock komt eraan en ik wil hebben :thumbsdown:

Moros
08-13-2007, 09:46
Das nie da hé.

The Stranger
08-13-2007, 13:00
Ah de Tantalusmethode, al sinds de oude Grieken een must voor de liefhebber. Zo, maar eens update, mijn xbox360 is naar een boerderij waar hij de hele dag kan spelen met zijn xbox360-vriendjes, hij is daar heel erg gelukkig. Dat zou voor mij als trotse eigenaar natuurlijk fantastisch moeten zijn dat mijn poppeke het zo naar zijn zin heeft maar toch zuigt het skippyballen door een rietje want Bioshock komt eraan en ik wil hebben :thumbsdown:

heb je geen werk? :inquisitive: voor welke grote mafiamoord moet je getuigen... dat je undercover op een boerderij hele dag xbox mag spelen... ruilen? :yes:

Fragony
08-13-2007, 13:15
Wat ik uiteraard bedoel is dat mijn xbox360 in xbox360-hemel is :shame:

Husar
08-13-2007, 13:35
De rode ring van de dood?

Andres
08-13-2007, 13:41
De rode ring van de dood?

Geef mij maar de blauwe ring van het leven.

Heb je geen garantie dan Fragony? Kan je hem niet kosteloos laten herstellen? Dat ding kan toch nog geen jaar oud zijn. Of was het een exemplaar dat, eh, "toevallig van de vrachtwagen was gevallen" :inquisitive:

Fragony
08-13-2007, 13:42
Gawd yes :embarassed:

:shame: :shame: :shame: :shame: :no: :no:

May all their sons be camels.

AHUM edit, yes to Husar's question, jeppers gaat vervangen worden maar gaat maand duren, en Bioshock demo is uit.

Ah wel, een ode aan de vergankelijkheid van het leven.

Van http://www.skinz.org/celebrity/tara-reid/tara-reid-wallpapers-3.jpg

naar

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/images/mediaklein.tarareet.jpg

Nog kiddo's hebben Andres

Husar
08-13-2007, 15:04
Heb je geen garantie dan Fragony? Kan je hem niet kosteloos laten herstellen? Dat ding kan toch nog geen jaar oud zijn.
De garantie is op drie jaar verlengd geworden.

The Stranger
08-14-2007, 12:14
FRag ik had t tegen je wijlen X-Box.

ruilen hoeft al niet meer...

Moros
08-14-2007, 20:39
trouwnes meneer poëet wanneer wordt 'the undutchables" eens verder gezet?

Andres
08-14-2007, 20:42
Hier zie, onze TS heeft zijn badgeke al.

Nogmaals proficat!

En ik ben het eens met Moros. Nu je officieel een Org schrijver bent, moet je The Undutchables afwerken. En er niet met uw klak naar smijten hè! Vanaf nu verwachten we niet minder dan meesterwerken.

Vooruit, aan het werk :whip: Schrijven maar.

Moros
08-15-2007, 09:13
sff pukkelpop!
zie jullie zondag ofzo misschien!

Fragony
08-15-2007, 09:55
Zo, en ik ga een lang weekend eens lekker Parijs aandoen :2thumbsup: :2thumbsup:

The Stranger
08-15-2007, 17:13
Zo, en ik ga een lang weekend eens lekker Parijs aandoen :2thumbsup: :2thumbsup:
wanneer ik tijd heb :P er zijn allemaal mensen die me willen bewonderen... ik heb t druk druk druk... maak maar een afspraak met mijn secretaresse...

The Stranger
08-17-2007, 22:55
lijkt erop dat de plaats sterft met moros en frag... komop andres... jij heb t de plaats van dg en drisos overgenomen... zeg dan wat

Andres
08-18-2007, 20:25
lijkt erop dat de plaats sterft met moros en frag... komop andres... jij heb t de plaats van dg en drisos overgenomen... zeg dan wat

dan wat.

Tevreden, zaagpateeke? En nu The Undutchables afwerken of ik ga in staking :whip:

The Stranger
08-19-2007, 20:24
jaja ben al bezig

Caius
08-20-2007, 02:21
Hi, my name is RoadKill (Yes I can sadly only speak english)
Bienvenido RoadKill. Este topico esta solamente en Dutch, y HAY QUE LLENAR ESTE TOPICO DE PERSONAS QUE HABLAN EN INGLES!!!INGLES POR LA VICTORIA!!

Welcome RoadKill.This topic its only in Dutch, WE MUST FILL THIS THREAD WITH POEPLE WHO SPEAK ENGLISH!!!eNGLISH FTV!!

Stig
08-20-2007, 10:24
Kom op Andres welke enorme idioot heeft nou besloten jou mod te maken? Zijn ze gek geworden?

Andres
08-20-2007, 10:33
Post eens wat in de spelletjeskamer. Kan ik je ineens een waarschuwing geven :laugh4:

Ja jong, wat kan ik zeggen. Eerst noemden ze me een spammer, dan kreeg ik wat waarschuwingen. Toen dat niet hielp hebben ze me maar senior gemaakt. Zonder resultaat.

Ik denk dat dit een laatste wanhoopsdaad is. Als ik nu nog niet verdwijn, maken ze me waarschijnlijk admin en verdwijnen ze zelf... :shrug:

The Stranger
08-20-2007, 15:17
:O :O ben jij een moderator... :O nu ga ik niet meer naar de gameroom hoor... de lol is er af...

Fragony
08-20-2007, 23:24
Zo, was hij weer. Even hardcore curtule-vulturing zijnde geweest in mijn favoriete stad, Parijs. Lekker musea pakken, life mozart in de eglise de madeleine, heerlijk eten, niks gescored (he ik was met mijn moes). Veel kunst, veel eten, heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

Andres
08-20-2007, 23:26
Zo, was hij weer. Even hardcore curtule-vulturing zijnde geweest in mijn favoriete stad, Parijs. Lekker musea pakken, life mozart in de eglise de madeleine, heerlijk eten, niks gescored (he ik was met mijn moes). Veel kunst, veel eten, heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

Welkom terug m'n beste.

Ah Parijs, ben er nog maar éénmaal geweest, voor vijf dagen, met de middelbare school. Zou absoluut nog ns moeten terugkeren. Schitterende stad, na Praag m'n beste City trip ooit en dat is enkel omdat de reis naar Praag zonder begeleiding was :grin:

Fragony
08-21-2007, 01:23
sau, meaudareteur huh ~;)

Andres
08-21-2007, 08:19
sau, meaudareteur huh ~;)

Tja, om één of andere reden dachten ze dat ik groen best wel een mooie kleur vind...

Fragony
08-21-2007, 08:29
Gefeliciflapstaart met je, ik kan het niet genoeg benadrukken, volkomen onterechte promotie!

Andres
08-21-2007, 08:39
volkomen onterechte promotie!

Hmmm... Ik denk dat ik wat bewijzen zal moeten laten verdwijnen.

Een gesloten Frontroom draadje of twee, drie...

Moros
08-21-2007, 19:45
Andres mod?

The end is nigh!

Andres
08-21-2007, 23:04
The end is nigh!

Daar zegt ge zoiets.

Zie eens hier : Nederlanders massaal voor fusie met Vlaanderen. (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_560211.html?wt.bron=homeArt1)

Het einde is waarlijk nabij :scared:

Fragony
08-22-2007, 09:06
Zie er wel wat in, uiteindelijk zijn we hetzelfde volk. Als Vlaanderen zijn economie op ons niveau kan krijgen, welkom. Liever zou ik echter Limburg afstoten en van noord en zuid spreken. Limburg licht qua cultuur immers dichter bij jullie, hoort eigenlijk een vlaamse provincie te zijn.

Moros
08-22-2007, 12:32
ja tot dat verrekte jaar van een 1838 toen Nederlands Limburg van België werd afgepakt samen met Luxemburg. Tssk. :no:

Stig
08-22-2007, 12:47
Iemand vanochtend naar 3FM geluisterd? Daarin werd goed duidelijk dat de Vlamingen jaloers op ons zijn.

Fragony
08-22-2007, 12:53
Ach Limburg wat moet je ermee. Wees blij dat het bij pappa Nederland hoort, geen economie om van te spreken, deprimerende grijze stadjes(met Maastricht als uitzondering), chagrijnige mensen met adidas-trainigspakken en sportschoenen. Lijkt wel of het elk stukje vreugde uit een mens kan zuigen, haat die plek.

edit, leg eens uit stig?

Andres
08-22-2007, 13:18
Ach Limburg wat moet je ermee. Wees blij dat het bij pappa Nederland hoort, geen economie om van te spreken, deprimerende grijze stadjes(met Maastricht als uitzondering), chagrijnige mensen met adidas-trainigspakken en sportschoenen. Lijkt wel of het elk stukje vreugde uit een mens kan zuigen, haat die plek.

T wordt tijd dat er eens ééntje wat meer naar carnaval gaat zo te horen... Of kennen ze dat in Nederlands Limburg enkel in Maastricht?

Fragony
08-22-2007, 14:20
Carnaval word overal onder de rivieren gevierd. Het is natuurlijk een mooie oude traditie, maar het is niet echt mijn ding. Brabant is leuke provincie, maar van Limburg word ik nogal wankelmoedig, erg deprimerende plek.

hmmmmmmm, over mooie en oude tradities gesproken.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/08/moslims_willen_kerstbomen_verb.html

Het is ook nooit genoeg.

Stig
08-22-2007, 14:24
edit, leg eens uit stig?
De DJ besloot Vlamingen te bellen om kennis met ze te maken, we zouden immers landgenoten worden.
Elke keer begroette hij ze met:
Goedemorgen mevrouw/meneer, mijn naam is Sander de Heer uit Holland, en ik bel omdat wij straks landgenoten worden, dat was namelijk op het nieuws.

Alle Belgen (stuk of 8) gooiden tussen namelijk en nieuws de hoorn op de haak

Fragony
08-22-2007, 14:34
Hmmmmm weinig met jaloezie te maken, ze mogen ons gewoon niet zo. Als je op zoek bent naar gezelligheid kun je Belgie beter niet aandoen, maar dat moeten ze zelf maar weten ze doen maar. Snap alleen niet zo waarom.

Conradus
08-22-2007, 16:03
We zijn nochtans een gastvrij en gezellig volkje hoor, staat zo in alle reisgidsen:2thumbsup:
Maar ik zou ons ook liever niet bij Nederland zien. Daarvoor verschillen we toch teveel.

Andres
08-22-2007, 16:17
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/08/moslims_willen_kerstbomen_verb.html

Het is ook nooit genoeg.

Bah, dat betekent dan ook geen chocolade met Pasen en Sinterklaas, geen cadeautjes van de werkgever met Sinterklaas en Kerstmis, geen christelijke (betaalde) verlofdagen, ...

Gezond verstand is een schaars goed aan het worden.

Ma bon, we zullen het hier maar bij laten, het is hier per slot van rekening de voorkamer, het koninkrijk van vrede en liefde (jaja, ik moet er zo'n zinnetje aan toevoegen, ik moet per slot van rekening m'n groene briefkes verdienen, da's de reden waarom mods groen zijn: ze worden betaald in Amerikaanse dollars. Denk ik. Voorlopig nog geen rooie duit gezien... Hmmm... zouden daarom de Admins rood zien?)

Fragony
08-22-2007, 16:19
Oh dat zal best hoor Conradus, maar mijn ervaringen zijn uitermate slecht, en het zijn er veel want ik ga bijna wekelijks de grens over, word altijd op de meest schofterige manier behandeld. In restaurants, hotels, cafe's, overal dezelfde openlijke minachting, en dat terwijl het helemaal niet wederzijds is. In andere landen heb ik dit probleem gewoon niet, misschien dat jullie een erg vriendelijk en gastvrij landje zijn, maar met aandachtspuntjes wanneer het ons Hollanders betreft :beam:

Andres
08-22-2007, 16:22
Oh dat zal best hoor Conradus, maar mijn ervaringen zijn uitermate slecht, en het zijn er veel want ik ga bijna wekelijks de grens over, word altijd op de meest schofterige manier behandeld. In restaurants, hotels, cafe's, overal dezelfde openlijke minachting, en dat terwijl het helemaal niet wederzijds is. In andere landen heb ik dit probleem gewoon niet, misschien dat jullie een erg vriendelijk en gastvrij landje zijn, maar met aandachtspuntjes wanneer het ons Hollanders betreft :beam:

Pfff, ze mogen gratis onze wegen kapotrijden en dan moeten we nog vriendelijk zijn ook...

Fragony
08-22-2007, 16:33
Pfff, ze mogen gratis onze wegen kapotrijden en dan moeten we nog vriendelijk zijn ook...

Wel geef ons een reden om te stoppen als je op elk moment een bijl in je nek verwacht ~;)

Trouwens, nu ik jullie toch aan het uitkafferen ben, raad eens wie de hoogste fooien geeft na de amerikanen en canadezen, en wie de laagste, en raad ook eens welk land per hoofd het meest aan het goede doel geeft en welk europees land het minste :beam:

:yes:

Andres
08-22-2007, 16:46
Fooi? Waarom verwacht men in de horeca altijd fooien?

Geef je een bankbediende fooi? Iemand die de rekken vult in het grootwarenhuis? Een arbeider die aan de band staat? Een winkelbediende, een loodgieter, een metser, een leerkracht...?

Een ober krijgt toch ook een maandloon, zoals iedereen, waarom moet die dan nog fooi krijgen? En dan moet ie het nog niet aangeven ook = beroepsinkomsten waarop geen belastingen of sociale zekerheidsbijdragen worden betaald = belastingontduiking = andere werknemers moeten meer belasting en sociale zekerheidsbijdragen betalen.

En wat "goede doelen" betreft, daar heb je zodanig weinig controle over en misbruiken zijn schering en inslag. Nee, bedankt. Ik draag al meer als genoeg af aan de Belgisch staat en mag er dan ook van uit gaan dat een deel daarvan goed wordt besteed aan bestrijding van armoede in binnen- en buitenland, ontwikkelingshulp, onderzoek inzake geneeskunde, etc.

Fragony
08-22-2007, 16:52
Beetje krenterig Andres

hehe

Geef altijd fooi, in de horeca tenminste, tenzij de bediening erg onvriendelijk is; daarom denken belgen waarschijnlijk dat we zo gierig zijn ~;)

Andres
08-22-2007, 18:59
Iets helemaal anders nu: allemaal inschrijven voor Capo di Tutti Capi II (https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?t=89204&page=3). Vooruit :whip:

Dutch_guy
08-23-2007, 11:10
Hey, gefeliciteerd met je promotie Andres ! :balloon2: :balloon2:

Er gebeurt altijd zo ontzettend veel als je drie weken achtereen weg bent...

The Stranger
08-23-2007, 15:11
This mod will be set (roughly) between 1080 and 1280, and is supposed to capture the essence of medieval warfare in that period. It's main objective is to portray as accurately as possible the armies, units and tactics used in that period. So in the first 80 years (1080-1160) the armies of most factions will almost solely consist of heavy cavalry, and infantry will be scarse and overall weak. For some factions ofcourse, like the Scots, Flemish and Italian city-states it will be the opposite. The idea is to get the real feeling of campaigning (making armies quite expensive to maintain but easy to recruit to shot that only few units were actually always maintained.) and the battle on the medieval battlefield (heavy charges followed by awesome melee, all in formation). Most good and reliable infantry will be recruited from expensive mercenaries. After 1160 will come the transition period of around 40 years when good native infantry will see it's rise (Welsh Longbowmen in England, Flemish Pikemen in the Lower Countries, Heavy Spearmen in Italy and Germany). The battlefields will change forever, archers and infantry will be more abundant and above all better skilled. The knights won't be the sole mean of force on the battlefield, and more important they will no longer be invincible. Around 1200 onwards to 1280 the infantry will play a more prominent role on the battlefield. But cavalry will also get heavier, so they are still a force to be reckoned with.

It is supposed to become a bit like EB, though not soo big. But more for the realism factor. The mod will start now with recruiting and doing research, but it won't actually start untill Kingdoms comes out and we can see wether that will bring any useful advantages. Interested read more here (https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?p=1647993#post1647993)

The Stranger
08-23-2007, 15:12
sorry doublepost

Andres
08-23-2007, 15:40
Hey, gefeliciteerd met je promotie Andres ! :balloon2: :balloon2:

Er gebeurt altijd zo ontzettend veel als je drie weken achtereen weg bent...

Dank u wel :bow:

En ik zie dat je al ingeschreven bent voor CDTC II :2thumbsup:

Fragony
08-24-2007, 09:59
Jezus christus te paard met een baard, het is zowaar lekker weer!! :2thumbsup: :2thumbsup:

Moros
08-24-2007, 10:23
This mod will be set (roughly) between 1080 and 1280, and is supposed to capture the essence of medieval warfare in that period. It's main objective is to portray as accurately as possible the armies, units and tactics used in that period. So in the first 80 years (1080-1160) the armies of most factions will almost solely consist of heavy cavalry, and infantry will be scarse and overall weak. For some factions ofcourse, like the Scots, Flemish and Italian city-states it will be the opposite. The idea is to get the real feeling of campaigning (making armies quite expensive to maintain but easy to recruit to shot that only few units were actually always maintained.) and the battle on the medieval battlefield (heavy charges followed by awesome melee, all in formation). Most good and reliable infantry will be recruited from expensive mercenaries. After 1160 will come the transition period of around 40 years when good native infantry will see it's rise (Welsh Longbowmen in England, Flemish Pikemen in the Lower Countries, Heavy Spearmen in Italy and Germany). The battlefields will change forever, archers and infantry will be more abundant and above all better skilled. The knights won't be the sole mean of force on the battlefield, and more important they will no longer be invincible. Around 1200 onwards to 1280 the infantry will play a more prominent role on the battlefield. But cavalry will also get heavier, so they are still a force to be reckoned with.

It is supposed to become a bit like EB, though not soo big. But more for the realism factor. The mod will start now with recruiting and doing research, but it won't actually start untill Kingdoms comes out and we can see wether that will bring any useful advantages. Interested read more here (https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?p=1647993#post1647993)
Nu de naam van de mod nog... Anders weten we nog niet veel.

Andres
08-24-2007, 10:41
Trouwens, The Stranger, sinds wanneer is Engels je eigen taal? Vertaal dat eens in het Nederlands :whip:

Wat is me dat nu. Dat noemt mij dan voorkamer verrader terwijl hij in z'n eigen draad nog niet eens on topic kan blijven. Foei foei foei :no:

Fragony
08-24-2007, 10:55
MUHA over kassabejaarden en euthenasie. Rant. Wat is het toch met die doorgelegen afgetrapte veenlijken en het seniele egoisme waarmee ze alle tijd van de wereld hebben?? Spullen op de band. Wachten tot kassameisje bedrag noemt. Tasje open. Portomonee eruit. Portomonee open. Betalen. Portomonee dicht. Portomonee terug in tas. Tasje dicht. Booschappen pakken. Alles met het tempo van een emmer stront bergop. Is er nou werkelijk zoveel mis met multitasken schreeuwde hij uit. Nou niet echt doe het nu.

GAH ~:mad

Drisos
08-24-2007, 11:57
OMG!

Is andres nu moderator? Moet ik Tosa een linkje sturen naar de 'Belgian Politics & other nonsense' thread?

:dizzy2:

Btw, ik ga naar de uni, hoera hoera. Vrijheid!

ehhmmm

Wageningen, Biologie. ~:)

Nog bekenden daar in de buurt?

Vriendelijke groet aan mijn hollandse kameraden! Ik kom vanzelf wel weer een langsgewaaid hier.

:bow:

Fragony
08-24-2007, 12:12
Stig studeert daar geloof ik voor afstofkwasthanteerkunde. En beetje rustig aan met het gefeest het eerste jaar he jongeman, in een bruisende feeststad zoals Wageningen kan je niet voorzichtig genoeg zijn met de prommilages.

(Deleted hotlink pic - Beirut)

Drisos
08-24-2007, 12:21
Met het bier viel het wel mee. Record was 7. Maar dat was dan verspreid van half 8 savonds tot half 8 sochtends. (flink lang uitgaan. ~;))

okee.. Stig. Als jij dit ziet, PM mij eens of zo. ~:)

Extreem coole stad trouwens. Veel minder domme figuren als hier in Terneuzen. Sterker nog, nog helemaal geen tegengekomen.

Fragony
08-24-2007, 12:33
Gewoon blijven oefenen en je zult die goudgele pretcilinders soldaat maken zoals een echte grootmeester. Welkom tot het gilde, je zult er in de komende jaren achter komen dat er geen grotere idioten zijn dan de intelligentia. Je gaat wat leuke jaren tegemoet, mooi vak dat biologie, en hoewel wageningen niet de stad is van het vrouwelijk schoon loopt er toch genoeg materiaal over straat voor wat verkennend praktijkonderzoek.

Andres
08-24-2007, 12:50
OMG!

Is andres nu moderator? Moet ik Tosa een linkje sturen naar de 'Belgian Politics & other nonsense' thread?

We hebben allemaal onze gebreken, m'n zoon. Ik ben het levende bewijs dat zelfs de grootste zondaar toegang kan krijgen tot het Hemelse Rijk van de Almachtige Tosa.

Stuur maar een linkje naar Tosa als je wil en vraag hem meteen om de draad opnieuw te openen. Het is een brandend actueel thema.

Btw, ik ga naar de uni, hoera hoera. Vrijheid!

Aha, er liggen mooie jaren in het verschiet voor je. Geniet met volle teugen van je vrijheid, uiteraard wel met een minimum aan verantwoordelijkheidsbesef ten opzichte van je studies en je zal je studentenjaren bij de mooiste jaren van je leven kunnen klasseren.

Veel succes met je biologiestudies! En kom wat vaker langs in de TYOLT :whip:

Moros
08-24-2007, 13:49
Het is een brandend actueel thema.

Daar kan je donder op zeggen. :wall:

The Stranger
08-24-2007, 14:22
donder op... kan je dat daar echt zeggen? donder op? ik dacht dat dat verboden was daar joh... oh... zo leer je nog eens wat,.

The Stranger
08-24-2007, 14:25
Trouwens, The Stranger, sinds wanneer is Engels je eigen taal? Vertaal dat eens in het Nederlands :whip:

Wat is me dat nu. Dat noemt mij dan voorkamer verrader terwijl hij in z'n eigen draad nog niet eens on topic kan blijven. Foei foei foei :no:

Sorry heer andres :shame: maar als ik jou was zou ik nu al bescherming regelen... want je gaat eraan in de eerste ronde...!!! Tjah, het gaat geprobeerd worden, traditie is nu eenmaal traditie.

Moros
08-25-2007, 15:04
Vote: Adres

Fragony
08-27-2007, 08:06
Guttegut, alweer een soldaat kaput, gaat nog eens heel groot worden dat sneuvelen in afghanistan. :no:

Maar, we horen er weer helemaal bij.

Dutch_guy
08-27-2007, 08:15
Guttegut, alweer een soldaat kaput, gaat nog eens heel groot worden dat sneuvelen in afghanistan. :no:

Op hoeveel zitten we inmiddels. Iets als 6 ?

Fragony
08-27-2007, 08:32
9, maar daar staat weer tegenover dat we heel wat baarden gepwnt hebben om een indrukwekkende badge tapijtjes van te knopen.

Dutch_guy
08-27-2007, 08:35
9, maar daar staat weer tegenover dat we heel wat baarden gepwnt hebben om een indrukwekkende badge tapijtjes van te knopen.

Ja, zou haast zeggen dat we het in verhouding beter doen dan onze west-atlantische overburen.

Fragony
08-27-2007, 09:55
Vergis je niet in de kwaliteit van het Nederlandse leger, onze commando's worden gezien als de beste van de wereld, alleen Israelische elites scoren hoger, we laten de beroemde SAS en Navy Seals ver achter ons.

Maar belangrijkers, de Vlamingen beginnen het door te krijgen. Het zou dankjewallonie moeten zijn.

http://www.nu.nl/news/1209352/21/Vlamingen_waarschuwen_Walen_voor_einde_Belgi%EB.html

Kralizec
08-27-2007, 15:12
Stig studeert in Groningen...

Moros
08-27-2007, 15:19
Krazelic studeert niet in Groningen.

Kralizec
08-27-2007, 15:31
Op papier wel...

Andres
08-27-2007, 16:03
Zeg mannen, zijn jullie al ingeschreven voor Mafia VII?

Fragony anders wel :2thumbsup:

Als dat geen reden is om ook mee te spelen, dan weet ik het niet meer.

Dutch_guy
08-27-2007, 16:48

Al lang, natuurlijk.

Stig
08-27-2007, 17:49
Stig studeert in Groningen...
Is er iets mis ofzo?

Moros
08-27-2007, 18:03

Bedoel je dat je misschien de kans krijgt om Fragony virtueel te doden? Hmmm aanlokkelijk maar toch zal ik moeten passen.

doc_bean
08-28-2007, 17:41
Net terug van vakantie en de problemen beginnen al...

Ugh, auto's zuigen. Moet ik zeker al een jaar werken voor ik zo'n *****bak heb terugverdiend, terwijl ik die *****bak enkel nodig heb om te gaan werken. :furious3:

En dan moet ik mijn financien die ik jaren niet bekeken heb ineens beginnen herschikken omdat leven als werkmens blijkbaar duur is. (Werken om te kunnen werken ? I don't get it.) Heeft iemand trouwens ervaring met bankcheques ?

Och ja, we zullen maar denken dat we zo ons steentje bijdragen aan de maatschappij (evenals aan de opwarming van de aarde) ~:grouphug:

Andres
08-28-2007, 21:06
Aan voorgaande post is duidelijk te merken dat onze doc_bean gaat werken. Wacht maar tot ge effectief aan de slag gaat, om nog maar te zwijgen van het moment waarop ge uw eigen huisje/appartement begint af te betalen.

In het zweet uws aanschijns ergert ge u elke dag een beetje meer aan zowat alles waar ge u maar aan ergeren kunt... Welkom in de wereld van de werkende Belg :laugh4:

Heeft iemand trouwens ervaring met bankcheques ?

Yup. Het principe is eenvoudig. Als je een belangrijke aankoop doet, moet de verkoper zeker zijn dat hij z'n centen krijgt. Als koper loop je niet graag met een pak cash geld rond. Bovendien is rondlopen met veel cash geld niet meer zo evident, omwille van strenge regelgeving tegen witwaspraktijken. Professionele verkopers of tussenpersonen mogen dat niet zomaar aannemen. Als je een grote som cash geld afhaalt bij de bank (geloof dat het momenteel 10.000 euro is), is de bank o.a. verplicht dit door te geven aan de CFI (Cel voor Financiële Informatieverwerking).

De bankcheque is in feite een cheque waarvan de bank waarborgt dat hij gedekt is. Deze cheque wordt getrokken op een rekening van de bank zelve, doorgaans de kantoorrekening van een agentschap. Indien de bankcheque niet kadert in een krediet, maar een betaling met eigen middelen van de cliënt uitmaakt, zal de bank eerst het geld van je rekening halen en op haar eigen rekening plaatsen. Pas daarna zal zij je de cheque overhandigen. Vraag steeds om de cheque betaalbaar aan jezelf te maken. Mocht de verkoop in extremis alsnog afspringen, is het veel eenvoudiger om het geld terug op je rekening te laten plaatsen en de cheque te vernietigen. Als "de zaak" doorgaat, kan je de cheque eenvoudig "endoseren", i.e. op de achterkant schrijf je eenvoudigweg "betaalbaar aan X" en je ondertekent dit.

Indien je een krediet aangaat, komt het geld rechtstreeks van de bank en zal de bank je de cheque overhandigen nadat je de kredietovereenkomst (of hypothecaire kredietakte bij de notaris) hebt ondertekend.

Als je nog vragen hebt, vuur maar af. Via PM mag ook als je dat liever wil.

doc_bean
08-28-2007, 21:23
Aan voorgaande post is duidelijk te merken dat onze doc_bean gaat werken. Wacht maar tot ge effectief aan de slag gaat, om nog maar te zwijgen van het moment waarop ge uw eigen huisje/appartement begint af te betalen.

Binnen dit en een jaar zoek ik te gaan verhuizen en zal ik naast voor mijn *****auto en voor de staat ook nog mogen werken voor mijn onroerend goed. Hoe al die mensen er in slagen om zich een 4x4 en een caravan van zo'n kleine 10m lang te veroorloven zal ik niet snel begrijpen...

Ik probeer wel een nieuwe beweging op te starten: "geen regering, geen belastingen !"

Spijtig genoeg vond die autoverkoper wel dat ik die BTW moest betalen...

In het zweet uws aanschijns ergert ge u elke dag een beetje meer aan zowat alles waar ge u maar aan ergeren kunt... Welkom in de wereld van de werkende Belg :laugh4:

als je op brutto basis bekijkt werkt een belg meer dan 7 maan den per jaar om zijn belastingen te betalen, op nettobasis heeft een vriend van mij uitgerekend dat hij ongeveer drie maanden per jaar werkt voor de luxe om met een autotje te mogen rondrijden, een eigen huisje kost je ook al snel 6 maanden nettoloon...

Soms denk ik dat bedelaars en daklozen het juiste idee hebben :furious3:

Als je een grote som cash geld afhaalt bij de bank (geloof dat het momenteel 10.000 euro is), is de bank o.a. verplicht dit door te geven aan de CFI (Cel voor Financiële Informatieverwerking).

Yep, hebben ze op de bank ook recent verteld (niet dat ik iets in de buurt van de 10.000€ aan het verrichten was).

Als je nog vragen hebt, vuur maar af. Via PM mag ook als je dat liever wil.

Bedankt voor je uitleg, ik ben duidelijk niet zo goed mee met al die 'volwassen' dingen. Vandaag ook ontdekt dat je meerdere verzekeringen voor je auto nodig hebt voor je auto naast wat de garage aanbiedt als 'herstellingsverzekering' of hoe dat ding ook noemt dat toch niet geldt voor het normale onderhoud van je wagen. Ik wil eigenlijk niet weten wat een omnium mij gaat kosten (de BA zou al naar de 1000€ gaan heb ik gehoord...)

Andres
08-28-2007, 21:50
Onze eerste verzekeringspremie bedroeg 820 euro, bij Fortis, BA + extra verzekering voor de chauffeur + rechtsbijstand voor een bescheiden Citroën Saxo 1.4 van 4 jaar oud.

Nu betalen we voor dezelfde dekking nog 620 euro, dus dat betert wel (als je ongevallen vrij rijdt).

Als je een tweedehandswagen koopt, zou ik geen omnium aanschaffen, lijken mij zotte kosten, en dan nog, voor een nieuwe wagen zou ik het enkel de eerste twee jaar doen. Tenzij je een brokkenpiloot bent natuurlijk :inquisitive: . Niet vergeten dat je ook nog eens een éénmalige inschrijvingstaks mag ophoesten (herinner me niet precies meer hoeveel dat was) en uiteraard jaarlijks verkeersbelasting. Zelfs voor een bescheiden wagentje ben je algauw jaarlijks iets van een 185 eurootjes kwijt aan vadertje staat.

Misschien nog twee nuttige tips:

1) Begin op zo vroeg mogelijke leeftijd met pensioensparen.
2) Als je 100 % zeker bent dat je een woning zal kopen, ga dan voor "Home Invest plan" met je bank (enfin, bij Fortis heet/heette dat zo, zal bij andere bank wel anders heten). Je betaalt eigenlijk je premies voor je schuldsaldoverzekering (die je moet hebben als je een hypothecaire lening afsluit, tenzij je heel vermogend en dus heel solvabel bent, ma bon) nog voor je effectief een hypothecair krediet hebt afgesloten; die premies komen nu reeds in aanmerking voor bijkomende belastingaftrek in het kader van het lange termijnsparen. Vraag aan je bankier ook ff om op basis van je loon uit te rekenen hoeveel premie je dit jaar dient te betalen in functie van belastingaftrek, ge kunt maar aftrekken tot een zeker bedrag.

doc_bean
08-28-2007, 22:17
Onze eerste verzekeringspremie bedroeg 820 euro, bij Fortis, BA + extra verzekering voor de chauffeur + rechtsbijstand voor een bescheiden Citroën Saxo 1.4 van 4 jaar oud.

Ik heb mij gewaagd aan een nieuwe wagen, kwa meerprijs (tov een tweede hands) valt het goed mee, maar kwa verzekeringen en taxen zal het wel tegenvallen.

Nu betalen we voor dezelfde dekking nog 620 euro, dus dat betert wel (als je ongevallen vrij rijdt).

Ik heb het voordeel dat ik al zeven jaar een rijbewijs heb, zonder ongevallen. Nu is dat wel voornamelijk omdat ik zo goed als niet gereden heb die zeven jaren, maar blijkbaar helpt het bij sommige maatschappijen om in een lagere categorie te starten.

Als je een tweedehandswagen koopt, zou ik geen omnium aanschaffen, lijken mij zotte kosten, en dan nog, voor een nieuwe wagen zou ik het enkel de eerste twee jaar doen.

Was ik ook maar van plan.

Tenzij je een brokkenpiloot bent natuurlijk :inquisitive: .

Blijkbaar rijd ik nog niet zo slecht :laugh4:

Niet vergeten dat je ook nog eens een éénmalige inschrijvingstaks mag ophoesten (herinner me niet precies meer hoeveel dat was) en uiteraard jaarlijks verkeersbelasting. Zelfs voor een bescheiden wagentje ben je algauw jaarlijks iets van een 185 eurootjes kwijt aan vadertje staat.

Yep, en jaarlijks onderhoud is er ook nog, niet voor vadertje staat natuurlijk, maar wel iets dat dik tegenslaagt.

Misschien nog twee nuttige tips:

1) Begin op zo vroeg mogelijke leeftijd met pensioensparen.

Ik wou eigenlijk het lotto-pensioen-plan volgen :jester:

2) Als je 100 % zeker bent dat je een woning zal kopen, ga dan voor "Home Invest plan" met je bank (enfin, bij Fortis heet/heette dat zo, zal bij andere bank wel anders heten). Je betaalt eigenlijk je premies voor je schuldsaldoverzekering (die je moet hebben als je een hypothecaire lening afsluit, tenzij je heel vermogend en dus heel solvabel bent, ma bon) nog voor je effectief een hypothecair krediet hebt afgesloten; die premies komen nu reeds in aanmerking voor bijkomende belastingaftrek in het kader van het lange termijnsparen. Vraag aan je bankier ook ff om op basis van je loon uit te rekenen hoeveel premie je dit jaar dient te betalen in functie van belastingaftrek, ge kunt maar aftrekken tot een zeker bedrag.

Eek, klinkt weer veel te ingewikkeld. Ik ben nog niet zeker dat ik iets ga kopen. hangt een beetje af van de regio. In Leuven betaal je al snel 750€ huur voor een appartementje, waardoor kopen wel snel interessant wordt (ook dure huizen natuurlijk). Ik hoop nog steeds op een instorting van de vastgoed markt, maar eerlijk gezegd zie ik dat nog niet direct gebeuren.

Fragony
08-29-2007, 08:04

Als maffiamaagd ben ik wel benieuwd naar dit allemaal, jullie slapen binnenkort allemaal met de vissen. Je weet wat ze zeggen, liquideren kan je leren.

Kralizec
08-29-2007, 12:21
Voor de Vlamingen onder jullie, ik ga dit weekend Antwerpen vereren met mijn aanwezigheid. Nog tips, qua dingen die ik echt zou moeten zien daar?

Fragony
08-29-2007, 12:29
De trein terug naar Nederland is een echte aanrader. Sinds Zillion dicht is is er weinig meer aan daar.

Ok even serieus, serieus.

Ok ok, het Rubenshuis en de grote markt.

Moros
08-30-2007, 19:00
Vind Antwerpen niet echt veel...

doc_bean
08-30-2007, 19:43
Antwerpen mag dan wel de feitelijke hoofdstad van vlaanderen zijn, er is idd niet zo heel veel aan. Op een middagje heb je de toeristische toer wel gedaan, als je geen musea aandoet.

Andres
08-30-2007, 19:49
De trein terug naar Nederland is een echte aanrader.

:laugh4:

Zeg lolbroek, Mafia VII is al begonnen. Moet jij niet effe meespelen?

Kralizec: ga later op de avond eens naar 't Keteltje :grin:

Moros
08-30-2007, 20:46
Antwerpen mag dan wel de feitelijke hoofdstad van vlaanderen zijn, er is idd niet zo heel veel aan. Op een middagje heb je de toeristische toer wel gedaan, als je geen musea aandoet.
Geef mij dan toch maar de "vroegere" hoofdstad van Vlaanderen, Brussel. Veel mooier. Jammer alleen dat het niet meer echt Vlaams is.

Fragony
08-31-2007, 07:48
Vind Gent de leukste stad denk ik, prachtige huizen maar niet zo pretentieus als Brugge met al die dure boetieken en andere aanstellerij, echt lekker Vlaams. Hoewel je nog net niet het bord naar je kop krijgt is het eten best goed, niet echt veel uitgaansleven, meer een overdag-stad.

Drommels drommels driewerf drommels. http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/167806/index.html

Het is te merken dat die rooie ratten weer in de regering zitten.

partij van de ambtenaren
partij van de aanbesteders
partij van de afgrond
partij van de allochtonen
partij van de allesbehalveons

Moros
09-01-2007, 09:59
Gent valt 's nacht goed mee. Ook redelijk wat studenten enzo, maar in tegenstelling tot Leuven niet dood tijdens het weekend of tijdens vakanties.
Ook groter als Brugge en Leuven, maar net nog klein genoeg om gezellig te blijven. Ook verkrotting valt daar zeer goed mee. Een geschiedenis die ook niet moet onder doen aan die van Brugge.

Gent>Brugge & Antwerpen imo.

Andres
09-03-2007, 19:11
't Is hier maar stillekes.

Hoe komt dat?

doc_bean
09-03-2007, 19:15
Gisteren ging de Org wat traag voor mij.

Dit weekend nog naar Gent geweest om een hollander enz ijn chinese verloofde het prachtige vlaanderen eens te laten ontdekken. Is toch ook een vrij dode stad op zondag in de vakantie.

Vandaag beginnen werken.

Stig
09-03-2007, 19:53
't Is hier maar stillekes.

Hoe komt dat?
Druk druk druk, het studiejaar is weer begonnen ... en ik moet nog steeds een verslag schrijven van opgravingen deze zomer. :furious3:

Moros
09-04-2007, 18:42
Doc Bean studeert niet in Groningen.

Stig
09-04-2007, 20:16
Doc Bean studeert niet in Groningen.
Wat is dat met studeren in Groningen.

Ik studeer daar, das het einde, jullie zijn allemaal minder goed af, daar kan ik weinig aan doen, sorry.

Jaloezie, tssssss

Andres
09-05-2007, 13:52
Als je een bepaald formulier A volgens de letter van de wet naar dienst B moet sturen en je krijgt een paar dagen later van dienst B een verontwaardigde telefoon omdat het betreffende formulier naar dienst C diende te worden gestuurd, dan, dan, ....

WAAAAAA!!!!!

Ik wil iets kapotdoen, nu! Geef mij een voorhamer en een autowrak en laat me minstens 30 minuten gaan.

Het verwondert mij niks dat sommige mensen nog voor hun 40ste een hartaanval krijgen.

Miljaarde, miljaarde, miljaarde. Bah, bah, bah.

Administratieve vereenvoudiging bestaat niet. Da stukse "Q" mogen ze van mij... :hanged:

Kralizec
09-05-2007, 14:45
kapotdoen

:laugh4:

Gelukkig hebben wij in Nederland de doorzendplicht...

The Stranger
09-05-2007, 15:52
hmmmm

Andres
09-05-2007, 16:18
hmmmm

Bedankt voor deze nuttige bijdrage :bow:

Is 't daarvoor dat ge nen edit-knop nodig hebt? Voor t geval ge een 'm' teveel of te weinig zou geschreven hebben? Is "hmmmm" wel met een h?

EDIT: een 'm' te weinig.

ELITEofWARMANGINGERYBREADMEN88
09-05-2007, 16:22
He,

Jemand hier von der Schweiz?

Moros
09-05-2007, 18:12
Andres studeert niet in Groningen.

Andres
09-05-2007, 18:14
Vooruit, meespelen in The Secret Formula. (https://forums.totalwar.org/vb/showthread.php?p=1663083#post1663083)

Moros
09-05-2007, 18:27
The Stranger studeert niet in Groningen.

Conradus
09-05-2007, 20:41
Moros studeert niet in Groningen.

Fragony
09-06-2007, 10:44
Studeren kan je leren

Fragony
09-06-2007, 17:00
MUHA Geert Wilders pwnage http://www.dumpert.nl/mediabase/25728/9109c3a4/index.html#32080141

hihihi

Moros
09-07-2007, 18:19
Conradus studeert niet in Groningen.

Andres
09-07-2007, 19:49
Conradus studeert niet in Groningen.

Nou nou. Ge weet toch dat onze Canadese vriend met de grote bijl niet houdt van spammen?

Post eens wat constructiefs. Maar niet over de Belgische politiek. En ook niet over licenties en tweede klassevoetbal, want dat is volgens betrokkenen ook al een communautaire kwestie :wall:

Als ik morgen een pakske "Petit déjeuner"-koekskes van Lu in een Vlaamse winkel zie liggen, ga ik ook naar de rechter stappen. Én naar het Centrum voor Gelijke Kansen :wall:

En den eerste die hier nog Frans praat tegen mij hier in Vlaams-Brabant moet een dwangsom betalen per woord Frans dat hij uitkraamt. T zal hier rap gedaan zijn met de verfransing als ze Frans moeten praten aan 5.000,00 € per woord.

En Mangain en Milquet moeten dubbel betalen.

Zoals ik al zei: geen woord over de Belgische politiek. K moet er niet van weten.

NON!

doc_bean
09-07-2007, 20:03
Geen regering, geen belastingen !

Moros
09-07-2007, 20:49
Nou nou. Ge weet toch dat onze Canadese vriend met de grote bijl niet houdt van spammen?

Post eens wat constructiefs. Maar niet over de Belgische politiek. En ook niet over licenties en tweede klassevoetbal, want dat is volgens betrokkenen ook al een communautaire kwestie :wall:

Als ik morgen een pakske "Petit déjeuner"-koekskes van Lu in een Vlaamse winkel zie liggen, ga ik ook naar de rechter stappen. Én naar het Centrum voor Gelijke Kansen :wall:

En den eerste die hier nog Frans praat tegen mij hier in Vlaams-Brabant moet een dwangsom betalen per woord Frans dat hij uitkraamt. T zal hier rap gedaan zijn met de verfransing als ze Frans moeten praten aan 5.000,00 € per woord.

En Mangain en Milquet moeten dubbel betalen.

Zoals ik al zei: geen woord over de Belgische politiek. K moet er niet van weten.

NON!
Andres est une poupée qui dit non, non, non!

Edit: toch een sjans dat ik niet in Vlaams Brabant verblijf voor het moment. Ach ja dan zal ik maar leren geen Frans te praten in Louvain.

Andres
09-07-2007, 20:50
Geen regering, geen belastingen !

Maar we hebben een regering.

Voor "lopende zaken"...

Wat "lopende zaken" dan weer mogen zijn, mag Joost weten. T zal in elk geval gene vette zijn, vermits de meeste zaken in België "tergend traag voortkruipende zaken" zijn...

doc_bean
09-07-2007, 21:07
Maar we hebben een regering.

Pfff, wat zijn we humorloos geworden op onze oude dag ...

~;)

Moros
09-07-2007, 22:23
Gaan we ook eens pronostiekjes wagen?

ik ga voor 23 oktober.

over het jaar ben ik nog niet uit

doc_bean
09-08-2007, 09:38
Ik gok op herverkiezingen en of er dan ooit nog een nieuwe regering komt ?

Hmmm doe mij maar 29 februari.

Fragony
09-09-2007, 12:17
HOLLAND HOLLAND :balloon2: :balloon2:

2-0 yay. Beetje muffe bedoening maar wel gewonnen.

Stig
09-09-2007, 12:21
Juist, die Van Basten mogen ze er van mij wel uitgooien. 2-0 tegen Bulgarije, dat mogen er wel 4 meer zijn.
Dat doelpunt van Van Nistelrooij was zijn enige beetje fatsoenlijke actie in de wedstrijd, daarvoor liep hij alleen een beetje in de weg. En de verdediging is een aanfluiting.

Fragony
09-09-2007, 12:31
Zo slecht is van Basten toch niet? Hij heeft in relatief korte tijd toch een fris team van de grond gekregen met veel nieuwe gezichten, en zo slecht zijn de resultaten niet.... Hij drukt zich soms wat ongelukkig uit, media-authistisch bijna, maar hij haalt wel de punten binnen.

Stig
09-09-2007, 12:45
Hij maakt een grote fout.
In elke oefeninterland stelt hij 63 nieuwe spelers op. Je moet juist met een team dooroefenen. Het hele elftal is niet op elkaar ingespeeld door deze ene fout.

Kijk naar sporten als hockey, honkbal en elke andere teamsport. Ze spelen steeds met een vast team, dat goed op elkaar is ingespeeld, en stopt er iemand, of is iemand serieus uit vorm dan roep je een andere speler op. Je moet gewoon een vast team van 15 spelers neerzetten dat goed op elkaar is ingespeeld. Kijk naar de verdediging, dan zie je wat het probleem is.
Of gister naar Van Nistelrooij, die alleen maar in de weg loopt, omdat Van Persie en Babel andere speelstijlen hebben.

En ja, hij haalt de punten binnen. 2-1 tegen Albanie, en we verloren zelfs van Zwitserland.
Kijk naar de Nederlandse namen in het internationale voetbal:
Voorhoede: Van Nistelrooij (een van de beste spitsen van ManU ooit), Kuijt, Babel, Robben (ookal struikelt hij vaak) en Van Persie.
Middenveld: Van Bommel, Seedorf (beste middenvelder van de Champions League), Sneijder (oke, ik vind hem slecht, maar hij is toch verkocht voor 26 miljoen), Van der Vaart (nog eentje die ik slecht vind maar hij houdt wel HSV in de Bundesliga).
Achterhoede: In potentie een paar goede verdedigers, maar absoluut niet op elkaar ingespeelt.
Doel: Van der Sar (een van de beste ter wereld).

Tegen Albanie moet zelfs onze verdediging goed genoeg zijn, en de voorhoede moet er minstens 5 maken.

Fragony
09-09-2007, 13:01
Team moet altijd even indraaien, maar je hebt wel een punt.

The Stranger
09-09-2007, 15:57
Bedankt voor deze nuttige bijdrage :bow:

Is 't daarvoor dat ge nen edit-knop nodig hebt? Voor t geval ge een 'm' teveel of te weinig zou geschreven hebben? Is "hmmmm" wel met een h?

EDIT: een 'm' te weinig.

kappen nu :furious3: :whip: